;
coinex

قابلیت جدید واتس‌اپ امکان اسکرین شات از پروفایل را غیر ممکن می‌کند

در راستای افزایش امنیت کاربران، متا ویژگی جدیدی به واتس‌اپ اضافه کرده است که مانع از گرفتن اسکرین شات از پروفایل کاربران می‌شود.

5 سال پیش، واتس اپ گزینه ای را حذف کرد که به کاربران اجازه می‌داد عکس‌های پروفایل دیگران را ذخیره کنند. این حرکت به نوعی از حریم خصوصی کاربر محافظت می‌کرد، زیرا از دانلود و اشتراک‌گذاری غیرمجاز تصاویر شخصی بدون رضایت مالک جلوگیری می‌کرد.

با این حال، هنوز امکان گرفتن اسکرین شات از چنین عکس‌هایی وجود داشت که حفاظت از حریم خصوصی مورد نظر را تضعیف می‌کرد. پس از نصب آخرین نسخه بتا واتس اپ برای اندروید 2.24.4.25 که در فروشگاه Google Play موجود است، متوجه شدیم که واتس اپ در حال ارائه یک ویژگی جدید حریم خصوصی برای مسدود کردن اسکرین شات‌های عکس‌های پروفایل است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


امکان گرفتن اسکرین شات از پروفایل در واتس‌اپ برداشته شد

همانطور که در این اسکرین شات مشاهده می‌کنید، هنگام تلاش برای گرفتن اسکرین شات از یک عکس پروفایل، یک اعلان ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد این عمل مسدود شده است. این ویژگی جدید با جلوگیری از گرفتن و اشتراک‌گذاری عکس‌های پروفایل بدون رضایت مالک و رفع حفره‌ای امنیتی که قبلا وجود داشت، یک لایه اضافی از حفاظت از حریم خصوصی به این برنامه اضافه می‌کند.

شایان ذکر است که کاربران همچنان ممکن است با استفاده از دستگاه یا دوربین ثانویه برای گرفتن عکس پروفایل عکس بگیرند. با این حال، با مسدود کردن عملکرد اسکرین شات مستقیم در برنامه، WhatsApp قصد دارد از اشتراک‌گذاری غیرمجاز و غیرمجاز عکس‌های پروفایل جلوگیری کند و مفهوم حریم خصوصی و رضایت کاربر را تقویت کند.

واتس اپ این ویژگی را برای افزایش حریم خصوصی کاربران با ارائه یک لایه حفاظتی اضافی در برابر دسترسی‌های غیرمجاز و به اشتراک گذاری عکس‌های پروفایل معرفی کرد. عکس‌های پروفایل اغلب تصاویر شخصی هستند که کاربران ممکن است نخواهند توسط دیگران بدون رضایت آنها به اشتراک گذاشته یا ذخیره شوند.

واتس‌اپ با اجازه دادن به کاربران برای مسدود کردن اسکرین شات‌های عکس‌های پروفایل خود، کنترل بیشتری بر حریم خصوصی خود به کاربران می‌دهد و تضمین می‌کند که تصاویر آنها بدون اجازه به اشتراک گذاشته یا ذخیره نمی‌شوند. علاوه بر این، این ویژگی از سوء استفاده و توزیع غیرمجاز عکس‌های پروفایل جلوگیری می‌کند.

در برخی موارد، کاربران ممکن است از عکس‌های پروفایل دیگران برای اهداف مخرب مانند جعل هویت یا آزار و اذیت استفاده کنند. با محدود کردن امکان گرفتن اسکرین شات از عکس‌های پروفایل، واتس‌اپ می‌تواند خطر سوء استفاده یا توزیع این عکس‌ها را بدون رضایت مالک کاهش دهد.

ویژگی مسدود کردن اسکرین شات‌های عکس‌های پروفایل برای برخی از آزمایش‌کنندگان بتا که آخرین به‌روزرسانی‌های واتس‌اپ بتا را برای اندروید از فروشگاه Google Play نصب می‌کنند، در دسترس است و در هفته‌های آینده برای افراد بیشتری نیز عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قابلیت جدید واتس‌اپ برای جلوگیری از گرفتن اسکرین شات از پروفایل کاربران چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: wabetainfo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دیگه واتساپ داره حال همه رو بهم میزنه

    پاسخ