;
coinex

همکاری شیائومی با ARM ؛ تراشه های اختصاصی شیائومی در راه هستند

اخیرا گزارشی منتشر شده و در آن همکاری شیائومی با ARM تایید شده است. تراشه های اختصاصی شیائومی به زودی با کمک ARM به مرحله تولید خواهند رسید.

پردازنده، قلب هر گوشی هوشمند است و در حال حاضر شرکت‌های بزرگی مانند کوالکام و مدیاتک گرداننده‌های اصلی بازار تراشه‌ها هستند. با این حال شیائومی تصمیم گرفته که این وضعیت را تغییر دهد و خود به یکی از سازندگان تراشه تبدیل شود. این شرکت در جهت رسیدن به این هدف و تولید پردازنده‌های اختصاصی خود با ARM همکاری خواهد داشت.

مدیرعامل مدیاتک، Rick Tsai، مستقیما تایید کرده که ARM در حال کار با شیائومی در زمینه توسعه تراشه است. البته منبع این بیانیه یک مقاله تحقیقاتی است و گزارش اصلی تا این لحظه هنوز یافت نشده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


همکاری شیائومی با ARM

امروز افشاگر مشهوری به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو گزارشی را منتشر کرده و در آن مدعی شده است که ARM پس از شراکت ناموفقی که با اوپو داشته حالا دست دوستی به شیائومی داده است.

همکاری شیائومی با ARM

اگر به یاد داشته باشید در سال 2022 گزارش‌هایی منتشر شدند که از تلاش Oppo برای تولید تراشه‌های گوشی با ARM خبر می‌دادند. اوپو قصد داشت که از پردازنده‌های Cortex و Mali شرکت ARM در تراشه‌های مخصوص خود استفاده کند. با این حال، اوپو تلاش‌های خود در زمینه طراحی تراشه را در سال 2023 به دلیل رکود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند متوقف کرد.

اکنون که اوپو از صحنه خارج شده، به نظر می‌رسد که ARM یک شریک جدید برای تولید چیپست گوشی‌های هوشمند پیدا کرده و آن کسی نیست جز شیائومی.

جالب است ببینیم که شیائومی چه کسانی را برای طراحی و ساخت تراشه‌های اختصاصی خود انتخاب خواهد کرد. به عنوان مثال، اپل برای تولید تراشه‌های سری A Bionic به TSMC متکی است، در حالی که گوگل در تولید تراشه‌های Tensor به سامسونگ تکیه کرده است.

بنابراین شیائومی نیز باید شریک قدرتمندی را برای خود دست و پا کند. شرکت ARM در این زمینه تنها فراهم کردن پایه پردازنده‌ها را بر عهده دارد و در سایر مراحل چالش برانگیز ساخت آن نقشی نخواهد داشت.

شارما، تحلیلگر ارشد در Counterpoint Research، به پیچیدگی روند توسعه تراشه و وظیفه سخت شرکت‌های سازنده اشاره کرده است. حال باید صبر کنیم و ببینیم که شیائومی از این امتحان هم سربلند بیرون خواهد آمد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره همکاری شیائومی با ARM چیست؟ آیا تراشه های اختصاصی شیائومی به خوبی تراشه‌های اپل، گوگل، سامسونگ و سایر شرکت‌های بزرگ خواهند بود؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر