;
coinex

هواوی برای اولین بار توسط انویدیا به عنوان رقیب برتر در هوش مصنوعی معرفی شد

شرکت انویدیا هوآوی را به عنوان رقیب برتر در هوش مصنوعی در تعدادی از زمینه‌ها از جمله تولید پردازنده‌های مرتبط معرفی کرده است.

این شرکت مستقر در سانتا کلارا روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود اعلام کرد که هواوی در چهار مورد از پنج دسته اصلی تجارت خود، از جمله تامین نرم افزار و سخت افزار برای واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) که ​​به طور گسترده در هوش مصنوعی استفاده می‌شود، رقیب اوست. شرکت‌های دیگری که در برخی زمینه‌ها به عنوان رقبای آن فهرست شده‌اند عبارتند از AMD ، آمازون، مایکروسافت و Broadcom.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هواوی رقیب برتر در هوش مصنوعی معرفی شد

بر اساس گزارش رویترز، نام هوآوی تنها دو ماه پس از آن صورت گرفت که جنسن هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا (NVDA) به خبرنگاران در سنگاپور گفت که این غول فناوری چینی رقیبی «مهم» در تولید تراشه‌های هوش مصنوعی است.

این شرکت مستقر در شنژن که گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی تولید می‌کند، سال گذشته با عرضه Mate 60 Pro، یک گوشی پیشرفته با تراشه‌های پیشرفته، جهان را شگفت‌زده کرد. سوالاتی در مورد اینکه هواوی چگونه توانست گوشی را بسازد در حالی که چهار سال تحت محدودیت‌های ایالات متحده برای ممنوعیت دسترسی به فناوری 5G سپری کرده بود، مطرح شد.

به گفته تحلیلگران، این پیشرفت یک دستاورد “نقطه عطف” برای چین بود، زیرا پکن و واشنگتن درگیر نبرد بر سر فناوری نیمه‌هادی هستند.

در اکتبر 2022، دولت بایدن محدودیت‌های گسترده‌ای را اعمال کرد که برای محدود کردن دسترسی چین به تراشه‌های محاسباتی پیشرفته طراحی شده بود. در اوایل سال 2023، ژاپن و هلند در محدود کردن صادرات فناوری ساخت تراشه به چین به ایالات متحده پیوستند.

پکن پاسخ داده است. در آوریل 2023، قبل از ممنوعیت فروش این شرکت به شرکت‌های چینی که در پروژه‌های زیرساختی کلیدی کار می‌کنند، یک تحقیقات امنیت سایبری را در Micron آغاز کرد. در ماه ژوئیه، دو ماده خام استراتژیک، گالیوم و ژرمانیوم را که برای صنعت تولید تراشه جهانی حیاتی هستند، کنترل کرد.

هواوی؛ رقیب برتر در هوش مصنوعی اعلام شد

در اکتبر 2023، دولت بایدن محدودیت‌های فروش نیمه‌هادی‌های پیشرفته توسط شرکت‌های آمریکایی را تشدید کرد. انویدیا نگرانی‌های خود را در مورد گرفتار شدن بیشتر در تنش‌های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین ابراز کرده است.

در گزارش سالانه این شرکت گفته شده است که موقعیت رقابتی آن آسیب دیده است و در درازمدت ممکن است تحت تاثیر بیشتری قرار گیرد، اگر تغییرات بیشتری در کنترل صادرات ایالات متحده بر روی تراشه‌ها ایجاد شود.

در صورت چنین تغییری [در قوانین کنترل صادرات ایالات متحده]، ممکن است نتوانیم موجودی محصولات خود را بفروشیم و ممکن است نتوانیم محصولات جایگزینی را تولید کنیم که مشمول الزامات مجوز نیستند و عملاً ما را از تمام یا بخشی از محصولات مستثنی می‌کند. بازار چین، و همچنین سایر بازارهای تحت تاثیر، از جمله خاورمیانه.

انویدیا روز چهارشنبه درآمد بالایی را گزارش کرد. سود آن برای سه ماه منتهی به 28 ژانویه نسبت به سال گذشته 769 درصد افزایش یافته است. اما تجارت چینی آن از محدودیت‌های ایالات متحده در فروش تراشه به این کشور ضربه خورد.

کولت کرس، مدیر ارشد مالی انویدیا، در تماسی اعلام کرد: «رشد در همه مناطق به جز چین قوی بود، جایی که درآمد مرکز داده ما به‌دلیل قوانین کنترل صادرات دولت ایالات متحده که در اکتبر [2022] اعمال شد، به میزان قابل توجهی کاهش یافت.»

مراکز داده که شامل کارت‌های گرافیک می‌شود، بزرگترین منبع درآمد انویدیا هستند. فروش از کسب و کار اصلی مرکز داده آن نسبت به سال گذشته 409 درصد رشد کرد و به رکورد 18.4 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم رسید.

او گفت که چین در سه ماهه چهارم “درصد متوسط ​​تک رقمی” از درآمد مرکز داده شرکت را به خود اختصاص داده است و انتظار می‌رود در سه ماهه جاری نیز در “محدوده مشابه” باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد معرفی شدن هواوی به عنوان رقیب برتر در هوش مصنوعی توسط انویدیا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر