;
coinex

احتمالا نسل جدید مک بوک پرو با تراشه M4 عرضه شود

بلوبرگ اطلاعات جدیدی را منتشر کرده که مشخص می‌کند کمپانی بزرگ اپل در حال حاضر روی نسل جدید مک بوک پرو با تراشه M4 کار می‌کند.

اپل سال گذشته نسل جدیدی از مک بوک پرو را با تراشه M3 معرفی کرد و به تازگی همین تراشه را برای مک بوک ایر آورده است. با این وجود، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال حاضر روی یک مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M4 که هنوز معرفی نشده، کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: احتمالا آیفون تاشو اپل زودتر از انتظار رونمایی شود

نسل جدید مک بوک پرو

مارک گورمن از بلومبرگ است در یک جلسه  پرسش و پاسخ به طور خلاصه به تراشه M4 اشاره کرد. به گفته گورمن، اپل به تازگی توسعه رسمی مک‌بوک پرو جدید مجهز به تراشه M4 را آغاز کرده است.

مک بوک پرو فعلی در اکتبر 2023 معرفی شد. این اولین دستگاه اپل بود که از تراشه M3 استفاده می‌کرد که دارای همان فناوری 3 نانومتری تراشه A17 Pro در آیفون 15 پرو است. همراه با M3، اپل همچنین قدرتمندتر M3 Pro و M3 Max را برای نسخه های پیشرفته مک بوک پرو عرضه کرد.

The new generation MacBook Pro
The new generation MacBook Pro

علاوه بر مک بوک پرو، مک بوک ایر و آی مک نیز با تراشه M3 به روز شده اند. با این حال، مک مینی، مک استودیو و مک پرو هنوز با M3 به روز نشده اند. شاید یک سال دیگر طول بکشد تا اپل از اولین کامپیوتر مبتنی بر M4 خود رونمایی کند.

شایعه شده است که M4 بر اساس A18، تراشه بعدی اپل برای آیفون‌های سال جدید ساخته شده‌اند. انتظار می‌رود که هر دو دارای هسته‌های Neural Engine بیشتری برای انجام وظایف مرتبط با هوش مصنوعی باشند؛ که باید در iOS 18 و macOS 15 نیز موجود باشد. برای مقایسه، موتور عصبی تراشه A17 Pro قادر است تا 35 تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند.

هنوز جزئیات بیشتری در دسترس نیست و برای اطلاعات بیشتر باید تا زمان عرضه منتظر بمانیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نسل جدید مک بوک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر