;
coinex

هوش مصنوعی سورا (Sora) به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت

اپن‌ای‌آی (OpenAI) اعلام کرده که مدل هوش مصنوعی سورا (Sora) که قادر است متن‌ها را به ویدیوهای 60 ثانیه‌ای شگفت‌انگیز تبدیل کند، در پایان سال 2024 به صورت عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.سورا ابتدا در اوایل امسال توسط OpenAI درست در روزی که گوگل نیز از راه‌اندازی مدل Gemini 1.5 خبر داده بود، معرفی شد. هوش مصنوعی توسعه یافته توسط OpenAI تبحر ویژه‌ای در تولید ویدئو برگرفته از متن دارد؛ به طوریکه گاها تصور میشد، برخی از ویدئوهای تولیدی هوش مصنوعی سورا حاصل ضبط یک ویدئو واقعی است.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

هوش مصنوعی سورا (SORA)

OpenAI اعلام کرده که سورا محدود به ویدیوهای 60 ثانیه‌ای است؛ اما نتایج به دست آمده بسیار شگفت‌انگیز بوده‌اند. تاکنون، تنها خروجی مشاهده شده از سوی OpenAI بوده و این مدل هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست، اما خبر خوب اینکه، به زودی این وضعیت تغییر خواهد کرد و به زودی عرضه عمومی خواهد شد.

هوش مصنوعی سورا به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت

در یک مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال، میرا موراتی از OpenAI تأیید کرد که سورا “حتماً در این سال” و احتمالاً “در چند ماه آینده” عمومی خواهد شد.

این مصاحبه همچنین تأیید می‌کند که OpenAI قصد دارد به کاربران اجازه دهد که با درخواست مستقیم برای رفع مشکلات در ویدیوها، خروجی را “ویرایش” کنند. اما در حال حاضر این مدل با صدا کار نمی‌کند.

مکانی که سورا از داده‌های آموزشی خود استفاده کرده نیز بخش مهمی از مصاحبه بود و موراتی تأیید کرد که ویدیوهای “در دسترس عمومی” و ویدیوهای مجوزدار از شاترشاک برای آموزش مدل استفاده شده است؛ اما بسیاری از سوالات خاص، مانند استفاده از ویدیوهای یوتیوب، بی پاسخ ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی سورا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر