;
coinex

اولین قانون جهان برای کنترل هوش مصنوعی توسط اتحادیه اروپا تصویب شد

پس از اینکه چت بات ها جای خود را در میان مردم باز کردند بالاخره اتحادیه اروپا موفق شد اولین قانون جهان برای کنترل هوش مصنوعی را به تصویب برساند.

اروپا به سمت تصویب نخستین قانون هوش مصنوعی در جهان یک گام نزدیک تر شده. به عبارت دیگر، قانون هوش مصنوعی که از سالها قبل شروع شده بود، اکنون در حال ارائه است، در حالی که سیستم‌های هوش مصنوعی مانند  GPT OpenAI و چت‌بات جمینی گوگل بسیار محبوب شده‌اند و نگرانی‌های مربوط به اخبار جعلی و اطلاعات نادرستی که توسط آنها منتشر شده، در حال افزایش است. قانون مذکور تعیین‌کننده‌ای برای مدل‌های هوش مصنوعی با اهداف عمومی و تأثیرگذار است و سیستم‌های هوش مصنوعی با ریسک بالا نیز باید الزامات شفافیت و قوانین کپی‌رایت ویژه اتحادیه اروپا را رعایت کنند. همچنین، قانون مزبور استفاده از نظارت بیومتریک در اماکن عمومی را به موارد خاص جنایی و جلوگیری از تهدیدهای واقعی مانند حملات تروریستی و تحقیق درباره افراد مظنون به جرایم خطرناک محدود می‌کند.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت کوپایلوت پرو در دستگاه‌های هوشمند رایگان می‌کند

تیری برتون، کمیسیونر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا، در این خصوص تأکید می‌کند: “من از پارلمان اروپا برای قانون هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنم که در واقع نخستین چارچوب کامل و الزام‌آور برای سیستم‌های هوش مصنوعی معتبر در سطح جهان است. اروپا در حال حاضر به‌عنوان یک تنظیم‌کننده استاندارد جهانی برای هوش مصنوعی قابل اعتماد شناخته می‌شود.”

در مجموع، ۵۲۳ نماینده اتحادیه اروپا به تصویب این قانون رأی موافق داده‌اند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است موافقت خود را با این قانون در ماه مه رسماً اعلام کرده و منتظر استفاده عملی از آن در سال ۲۰۲۶ باشند، اگرچه برخی اجزای آن زودتر برای نمونه‌، اجرایی خواهند شد.

پارلمان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه پس از ۴۰ ساعت مذاکره در دسامبر ۲۰۲۳ به توافق اولیه دست یافتند. شرکت‌هایی که مقصر نقض این قانون هستند در معرض جریمه هفت میلیون و پانصد هزار یورو یا ۱.۵ درصد از درآمد تا سی و پنج میلیون یورو یا ۷ درصد از درآمد قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اولین قانون جهان برای کنترل هوش مصنوعی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر