;
coinex

هدست واقعیت گسترده سامسونگ (XR) به نمایشگر میکرو اولد سونی مجهز می‌شود

هدست واقعیت گسترده سامسونگ به نمایشگرهای میکرو اولد سونی مجهز می‌شود. سامسونگ نمایشگرهای سونی را بهتر و باکیفیت‌تر از نمایشگرهای خود می‌داند!

در فوریه 2023، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که در حال توسعه یک هدست واقعیت گسترده (XR) با همکاری گوگل و کوالکام است. پس از آن در ژانویه 2024، سامسونگ از اولین نمایشگر میکرو اولد (که با عنوان OLEDoS نیز شناخته می‌شود) خود رونمایی کرد. از آن زمان، همه انتظار داشتند که Samsung Electronics از این صفحه نمایش در هدست XR استفاده کند اما ظاهرا واقعیت چیز دیگری است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اولین هدست واقعیت گسترده سامسونگ

در رویداد Omdia که در سئول کره جنوبی برگزار شد، مینسو کانگ، یکی از محققین ارشد Omdia، ادعا کرد که سامسونگ از صفحه نمایش OLEDoS سونی برای هدست XR آینده خود استفاده خواهد کرد. به گفته این تحلیلگر، این نمایشگر اندازه‌ای حدود 1.3 اینچ داشته و از ساختار زیرپیکسلی WRGB برخوردار خواهد بود.

هدست واقعیت گسترده سامسونگ

طبق گزارش‌ها، سامسونگ الکترونیکس برنامه‌ریزی کرده بود که نمایشگرهای هدست XR را از Samsung Display تهیه کند، اما در اواخر سال گذشته متوجه شد که نمایشگرهای میکرو اولد سونی بهتر از نمایشگرهای داخلی سامسونگ هستند و به همین دلیل تصمیم خود را تغییر داد.

در آگوست سال 2023 بود که سونی از نمایشگر میکرو OLED با نام ECX344A رونمایی کرد. اندازه این نمایشگر 1.3 اینچ، وضوح آن 3840 در 3552 پیکسل و نرخ نوسازی و حداکثر روشنایی برابر 90 فریم در ثانیه و 1000 (cd/㎡) بود. حال با انتشار این گزارش و با توجه به اینکه اپل هم از نمایشگرهای micro-OLED سونی در هدست واقعیت ترکیبی (اپل ویژن پرو) خود استفاده کرده، بهره‌گیری از پنل‌های سونی در هدست XR سامسونگ دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ یک تیم جداگانه با نام Immersive Team را برای توسعه اولین هدست XR خود ایجاد کرده است. انتظار می‌رود که این محصول به چیپست اسنپدراگون XR2+ کوالکام مجهز شده و بر روی نسخه‌ای از اندروید که برای هدست‌های XR اصلاح شده اجرا شود. گفته می‌شود که این دستگاه در نیمه دوم سال جاری و هم‌زمان با گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره هدست واقعیت گسترده سامسونگ (Samsung XR headset) چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر