coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

با همکاری بوئینگ و ناسا هواپیمای سبز رونمایی شد

بوئینگ و ناسا به تازگی از X-66، یک فرازمینی آزمایشی که با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای طراحی شده و به عنوان یک نمونه پیشگام در تولید هواپیماهای بی‌آلودگی تا سال 2050 معرفی شده است، رونمایی کردند. پروژه مشترک دو غول صنعت هوانوردی با هدف انجام اموری از جمله توسعه فناوری‌های پیشرفته موتور توربین، کاهش مصرف سوخت و انرژی، فعال‌سازی سیستم‌های قدرت چند مگاواتی، بهبود نرخ تولید سازه‌های کامپوزیت، و تغییر در سیستم مدیریت ترافیک هوایی صورت گرفته است .

بیشتر بخوانید: میلیاردرها با هدف صنعتی‌سازی ماه ، سیارک ها و مریخ به فضا می‌روند

راهنمای خرید تکراتو

X-66 اولین هواپیمایی است که به طور ویژه برای کمک به ایالات متحده در دستیابی بر روی صفر کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای متمرکز شده است، البته این هدف به یکی از اهداف اصلی بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است.

حمل و نقل هوایی مسئول حدود 2.5 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان است،  انتظار می‌رود که این نسبت طی سال‌های آینده افزایش یابد. بنابراین، تطابق پرواز با محیط زیست هم برای سلامت سیاره و هم اقتصاد امری بسیار حیاتی به‌حساب می‌آید.

به گفته ناسا، با پیشرفت در زمینه‌های نیروی پیشرانه و معماری سیستم‌ها، X-66 می‌تواند مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 30 درصد کاهش دهد. انتظار می‌رود که این فرازمینی با کاهش صدا، لرزش بدنه، و هزینه‌های سوخت، تجربه سفر را برای مسافران بهینه کند.

طراحی بال‌های نازک با بندهای مورب، ویژگی بارز X-66 است. این طرح با حداقل کردن کشش و وزن، بال‌ها را قادر می‌سازد تا در سرعت و ارتفاع بالاتر بهتر عمل کنند. در مقایسه با مدل‌های قبلی، این هواپیما به منظور بهبود کارآیی بهداشتی و پایداری پروازهای روزانه طراحی شده است.

طبق برنامه، بوئینگ و ناسا قرار است X-66 را برای اولین بار در سال 2028 به پرواز درآورند، و تا سال 2031 یک سری آزمایشات و ارزیابی‌ها درباره آن انجام دهند. کارشناسان معتقدند که X-66 نقطه‌عطفی در تاریخ حمل و نقل هوایی و گامی به سوی پروازهای سبزتر است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در مورد همکاری بوئینگ و ناسا چیست؟ آیا این رویداد را دنبال خواهید کرد؟ لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر