;
coinex

کشور تایوان پدرخوانده هوش مصنوعی لقب گرفت

زمان زمان هوش مصنوعی و استفاده از آن است. اما کدام کشور بیشترین فعالیت‌ها در این زمینه را داشته است. با توجه به گزارش‌ها، کشور تایوان لقب پدرخوانده هوش مصنوعی را از آن خود کرده است. اما چرا؟ مرور می‌کنیمشرکت‌های تایوانی بازار سرورهای هوش مصنوعی را تصاحب کرده‌اند بطوریکه حدود 90 درصد از تولیدات این حوزه در این کشور انجام می‌شود. دولت تایوان اخیراً با 20 رهبر حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در یکی از پارک‌های فناوری شمال این کشور جلسه‌ای برگزار کرده است. براساس گزارش‌های منتشرشده از این جلسه، تایوان به‌طور موثر بازار سرورهای هوش مصنوعی را در اختیار گرفته است.

بیشتر بخوانید: سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

پدرخوانده هوش مصنوعی

شرکت‌های تایوانی توانسته‌اند 90 درصد از بازار جهانی سرورهای هوش مصنوعی را به دست آورند. به گفته‌ی منابع، تقریباً تمام سرورهای هوش مصنوعی که تحت برندهای آمریکایی عرضه می‌شوند، به تولیدکنندگان تایوانی وابسته هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هدف اصلی این دیدار دولتی با نمایندگان و صاحبان صنایع الکترونیک و ICT، بررسی وضعیت فعلی و پتانسیل‌های رشد و گسترش صنعت بوده است. بر اساس نظرات شرکت‌کنندگان، هنوز فرصت‌های بسیاری در بازار سرورهای هوش مصنوعی وجود دارد و تقاضا برای این محصولات رو به افزایش است.

پدرخوانده هوش مصنوعی
پدرخوانده هوش مصنوعی

طبق گزارش‌ها، اجزای اساسی سرورهای هوش مصنوعی نسبت به سرورهای معمولی گرانتر هستند؛ به‌عنوان مثال، زیرساخت مورد استفاده در تراشه‌های هوش مصنوعی تقریباً ۱۰ برابر گرانتر از زیرساخت‌های استفاده شده در تراشه‌های سرور معمولی است. ضرایب مشابهی نیز در مورد قیمت پاورهای متصل به سرورهای هوش مصنوعی، تجهیزات خنک‌کننده و سایر موارد اعمال می‌شود.

به‌نقل از وزارت اقتصاد تایوان، این کشور تولید کننده 83 درصد از کل سرورهای جهان است، که این مقدار  به 90 درصد برای سرورهای هوش مصنوعی افزایش می‌یابد و با در نظر گرفتن تأمین‌کنندگان با برندهای آمریکایی، به 100 درصد می‌رسد. این ارقام برای دولت و صاحبان صنایع تایوانی قابل تحسین است، اما احتمالا برای سایر کشورها موجب نگرانی شود. به‌همین دلیل، آمریکا و دولت‌های اروپایی سرمایه‌گذاری عظیمی برای توسعه‌ی صنعت نیمه‌هادی خود را آغاز کرده‌اند تا از هرگونه شوک اقتصادی ناشی از یک جنگ نظامی محتمل در تنگه‌ی تایوان پیشگیری کنند.

تایوان تمایل دارد تا تمرکز صنایع مختلف را از داخل کشور کاهش دهد، مانند آنچه که اخیراً با سرمایه‌گذاری‌های TSMC در کشورهای دیگر مشاهده شده است. همچنین، ورود شرکت‌های تایوانی به بازارهای مختلف از جمله آلمان، مجارستان، هند، تایلند، اندونزی، ویتنام، مالزی، آمریکا، مکزیک و برزیل نیز در جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

در حال حاضر، تولیدکنندگان تایوانی 78 درصد از لپ‌تاپ‌ها و 55 درصد از کامپیوترهای جهان را تولید می‌کنند. دولت و صاحبان صنعت بحث‌هایی راجع به موضوعاتی از جمله شبکه‌ی 6G، کاهش انتشار کربن در صنایع تولیدی، انرژی سبز و جذب استعدادهای برتر به تایوان نیز در جلسه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر