coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوگل درباره پیام‌رسان بله به کاربران هشدار داد

شرکت معتبر گوگل اخیراً با انتشار هشداری برای کاربران گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، به وجود یک تهدید امنیتی جدید اشاره کرده است. این هشدار به نحو قابل توجهی، مربوط به پیام‌رسان بله است که به طور ناپسندی از اطلاعات موجود در دستگاه‌های تلفن همراه کاربران بهره‌برداری می‌کند.

این هشدار توسط تیم امنیتی گوگل صادر شده که مسئولیت بررسی ایمنی برنامه‌ها و حفاظت از اطلاعات کاربران را بر عهده دارد.در این هشدار به وضوح آمده است که پیام‌رسان «بله» به دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی مانند پیامک‌ها، تصاویر، فایل‌های صوتی، و تاریخچه تماس‌های کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی می‌باشد. گوگل توصیه کرده است که کاربران این برنامه را بلافاصله از دستگاه‌های خود حذف نمایند تا از بروز مشکلات امنیتی جدی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: تعرفه معاینه پزشکان عمومی هفته آینده مشخص می‌شود

هنوز پیام‌رسان «بله» که به نام بانک ملی معروف است، به‌ این اخطار واکنشی نشان نداده است اما گزارش های خبرنگاران نشان می‌دهد که این موضوع همچنان مورد بررسی و پیگیری قرار دارد. گوگل پیش‌تر نیز در ماه‌های گذشته از وضعیت ناامن بودن پیام‌رسان دیگری به نام روبیکا هشدار داده بود.

مدیران روبیکا این اقدام را  “ترور دیجیتال” عنوان کرده‌اند و امیدوارند که این تهدید به سرعت مهار شود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را غیرمسئولانه دانسته و بر اهمیت توجه به امنیت داده‌های کاربران تأکید کرده است.

به دنبال این هشدار، فروشگاه برنامه‌های اندرویدی معتبر مانند گوگل پلی پایان کار خود را ایران اعلام کرده اند. گرچه گوگل صراحتا بیان کرده که پیام‌رسان بله از اطلاعات موجود در دستگاه تلفن همراه آنها جاسوسی می‌کند اما ما ایم حق را برای مدیران این پلتفرم قائل هستیم و اگر در خصوص این هشدار بیانیه ای صادر کردند در تکراتو منتشر خواهیم کرد.

نظر شما در خصوص پیام‌رسان بله چیست؟لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر