coinex
راهنمای خرید تکراتو

برنامه تلفن گوگل اجازه شناسایی شماره‌های ناشناس را فراهم می‌کند

حتما برایتان پیش آمده که یک تماس از دست رفته از شماره‌ای ناشناس داشته باشید، شما هم دلتان می‌خواهد قبل از تماس مجدد بدانید چه کسی پشت خط است؟ برنامه تلفن گوگل این امکان را برای شما فراهم کرده است. ایده پیدایش سرویس‌هایی مانند Truecaller همین است؛ اکنون به نظر می‌رسد گوگل هم می‌خواهد بازی «جستجوی شماره‌های ناشناخته» را در تلفن‌های همراه خود شروع کند.

در برنامه تلفن گوگل گزینه‌ای برای انجام این کار، با برچسب «جستجو» در زیر شماره‌هایی که جزء مخاطبین شما نیستند، در برنامه Google Phone نسخه بتا 127.0.620688474 مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: ابزار جدید گوگل لباس‌هایی متناسب با سلیقه شما ارائه می‌دهد

وقتی روی «Lookup» ضربه می‌زنید، فهرستی از برنامه‌ها را در دستگاهتان می‌بینید که می‌توانند هدف «جستجوی وب» را انجام دهند، برنامه Google هم یکی از آنهاست. اگر برنامه Google را انتخاب کنید، شماره مورد نظر را در گوگل جستجو می‌کند، البته این قابلیت جدیدی نیست شما تاکنون نیز می‌توانستید به صورت دستی با کپی کردن شماره از لیست تماس خود و جای گذاری آن در جستجوی Google همین کار را انجام دهید.

برنامه تلفن گوگل به شما اجازه می‌دهد شماره های ناشناس را شناسایی کنید

به نظر می‌رسد این قابلیت فقط به شما اجازه می‌دهد به سرعت مشاغلی را که اطلاعات تماس آنها توسط Google نمایه شده است را شناسایی کنید و کاربرد دیگری ندارد. از آنجایی که این برنامه از شناسایی شماره‌های خصوصی عاجز است بنابراین نمی‌تواند رقیب جدی برای برنامه‌هایی مانند Truecaller باشد.

البته ممکن است سرویس‌هایی مانند Truecaller و امثال آن خود را در این سیستم ادغام کرده و به شما اجازه دهند پس از زدن دکمه «Lookup» در پایگاه داده‌هایشان جستجو کنید؛ در این صورت کار برای کاربران ساده‌تر می‌شود. این قابلیت فعالیت خود را  از ماه مارس در ژاپن آغاز کرده و احتمالا تا ماه ژوئن در سراسر جهان عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره برنامه تلفن گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر