coinex
راهنمای خرید تکراتو

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل رفع فیلتر شد [+توضیحات تپسل]

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل که یکی از بهترین‌ها در حوزه کاری خود در ایران است، بدون اطلاع قبلی فیلتر شده و معلوم نیست که چه نهادی پشت این قضیه است.

روز گذشته جمعه، 17 فروردین 1403 دامنه api.tapsell.ir که دامنه اختصاصی شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل است فیلتر شد. عملیات فیلترینگ این پلتفرم تبلیغات بدون هیج اطلاع قبلی و به یکباره انجام شده و مدیران این پلتفرم خودشان هم هاج و واج مانده‌اند چه برسد به کاربران و مشتریان که دستشان زیر ساطور تپسل است.

تپسل اوایل شب گذشته بیانیه‌ای در این خصوص منتشر و گفت که دامنه ما فیلتر شده و مشخص نیست چه نهادی پشت آن ایستاده است. ضمناً باید بگوییم که تپسل بزرگترین شرکت تبلیغات دیجیتال در ایران است که روزانه میلیون‌ها آگهی و تبلیغ را بر بستر دیجیتال به نمایش می‌گذارد. حال با این فیلترینگ تپسل ضرری بسیار بزرگ را تچربه خواهد کرد و باید از نهاد مربوطه که به زودی مشخص می‌شود کدام نهاد است، علت این فیلترینگ را پرسید و یا شاید هم مطالبه ضرر کرد.

شرح به‌روزرسانی خبر: تپسل در بلاگ خود اعلام کرد که پس از 8 ساعت بدون آنکه متوجه شوی از کدام نهاد فیلتر شده‌ایم، فیلتر حذف و شرایط عادی شده است.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در اسپانیا ؛ ثبت هزاران شکایت توسط کاربران

فیلترینگ شبانه شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل

تپسل به این عنوان خبر فیلتر شدن خود را اعلام کرد، «شوکه‌کننده نیست، ناامیدکننده است». این پلتفرم آگهی دیجیتال در بلاگ رسمی خود اعلام کرد که شب گذشته از سوی نهادی نامشخص فیلتر شده است و هنوز نه علت آن را آن را می‌دانیم و نه مسئول آن را که علتش را پرسوجو کنیم. در بیانیه تپسل آمده است:

«تیم فنی تپسل ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه جمعه ۱۷ فروردین متوجه شد که بدون هیچ تذکر، ابلاغیه یا اعلام قبلی دامنه api.tapsell.ir فیلتر شده است.

این فیلترینگ در شرایطی برای تپسل رخ داده است که با وجود پیگیری‌های ما، تا این لحظه نه تنها دلیل این اقدام برای ما آشکار نیست بلکه حتی مشخص نیست این فیلترینگ از سوی چه نهادی انجام شده است.

در ساعات ابتدایی که همکاران ما متوجه اختلال در ترافیک شدند، ابتدا زیرساخت‌ها و سرورهای تپسل را مورد بررسی قرار دادند تا اطمینان حاصل کنیم که مشکل از سمت زیرساخت‌های تپسل نیست و در نهایت در ساعت ۲۲:۵۰ دقیقه شب مطمئن شدیم این مشکل مشخصا به دلیل فیلترینگ رخ داده است.

تپسل به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تبلیغات دیجیتال ایرانی روزانه ۱.۵ میلیارد ایمپرشن تبلیغاتی در پلتفرم‌های ناشرین نمایش می‌دهد و به باور ما چنین برخوردهایی نه تنها یک اجحاف بزرگ در حق بدنه اقتصاد دیجیتال و تپسل محسوب می‌شود، بلکه ضایع کننده حق ۷۰ هزار تبلیغ‌دهنده و ۱۴۳ هزار ناشری است به تپسل به عنوان یک کسب‌وکار ۱۰ ساله اعتماد کرده‌اند. در شرایطی که بواسطه تحریم ها تمام راههای درآمدزایی اقتصاد دیجیتال از تبلیغات بسته شده است، ما بواسطه راه اندازی «تپسل پلاس» توانسته ایم که برای ناشران ایرانی درامدزایی دلاری ایجاد کنیم که امروز با این اتفاق شوکه کننده، نمی‌دانیم چه کسی قرار است پاسخگوی ضرری باشد که به تمام این ذینفعان وارد شده است.

تپسل در ۱۰ سال فعالیت خود همواره تلاش کرده است تا در شرایط سخت فعالیت اقتصادی در ایران و بحران مهاجرت نیروهای متخصص، با فعالیت شفاف، صادقانه و موثر برای بزرگ کردن اقتصاد دیجیتال ایران بکوشد و حالا باید گفت که فیلتر شدن در ساعات پایانی یک روز تعطیل آن هم بدون اعلام قبلی و دلیل مشخص، بیشتر از اینکه شوکه کننده باشد، ناامید کننده است.

سوال ما از نهادهای ذی‌ربط این است که چه کسی ضرر مالی و اعتباری که در پی این اتفاق به تپسل و ناشران ما وارد شده تقبل خواهد کرد؟ دولت؟ وزارت ارتباطات؟ شرکت زیرساخت یا کارمند زیرساخت؟ چرا که هنوز برای ما مشخص نیست قصوری رخ داده یا این اتفاق یک تصمیم سلیقه‌ای و شخصی است.

در نهایت اینکه توقع ما به عنوان یک برند ۱۰ ساله از نهادهای ذی‌ربط، پایبندی به ساختار قانونی است و ما تا آخرین لحظه به صورت قانونی پیگیر علت این اقدام خواهیم بود تا کسانی را که حاضرند با این رفتارهای سلیقه‌ای و شخصی به این شکل به ساختار اقتصاد دیجیتال ایران لطمه بزنند، به مردم بشناسانیم.»

فیلترینگ شبانه شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل
شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل

تپسل رفع فیلتر شد

تپسل دقایقی پیش خبر از رفع فیلترینگ پلتفرم خود داد و بیانیه زیر را نیز صادر کرد:

تپسل اعلام کرده که همانگونه که فیلترینگ بدون دلیل و اخطار قبلی انجام شده بود، این شرکت در بامداد ۱۸ فروردین بدون هیچ توضیحی رفع فیلتر شد.
اگرچه رفع فیلتر همواره باعث مسرت و خوشحالی صاحبان کسب‌وکار است، اما مدیران این شرکت چندین سوال مهم و کلیدی از مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه دارند.

  1. دلیل فیلتر ناگهانی و بدون اخطار تپسل چه بود و چرا در روز تعطیل که امکان هیچ‌گونه پیگیری وجود نداشت، چنین اتفاقی رخ داده است؟
  2. کدام سازمان و نهاد دستور فیلتر و سپس رفع فیلتر این شرکت تبلیغاتی را صادر کرده و چرا متولی فیلترینگ در ایران هیچگاه مشخص نیست؟
  3. آیا فیلترینگ تپسل یک مورد خاص یا خطای انسانی بود و یا اینکه فعالان اکوسیستم تبلیغات در کشور باید بعد از این باز هم شاهد چنین رفتارهای سلیقه‌ای و برخوردهای سلبی باشند؟
  4. و در نهایت اینکه چه کسی ضرر چند میلیاردی را که به تپسل، ناشران و تبلیغ‌دهندگان وارد شده است، جبران می‌کند؟

مدیران تپسل در بیانیه خود از رفع فیلترینگ فوری خود ابراز خشنودی کرده‌اند اما در عین حال تاکید کرده‌اند که پیگیر علت فیلترینگ و شناسایی نهاد فیلترکننده هستند. آنها در عین حال ابراز امیدواری کرده‌اند که بعد از این کمتر شاهد چنین رفتارهای سلیقه‌ای و دفعی از سوی مسئولان باشیم. آن هم در شرایطی که اقتصاد دیجیتال در ایران یک نهال نوپاست و هر برخورد سلبی در این حوزه، بیشتر از اینکه شوکه‌کننده باشد، دلسردکننده و ناامیدکننده است.

فیلترینگ شبانه شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل
شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل

کمی از تپسل بخوانید

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل بیش از یک دهه است که در حوزه دیجیتال و تحت لقای «پگاه داده کاوان شریف» فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون تبلیغات بیش از 140 هزار اپلیکیشن و وب‌سایت فارسی را در دست گرفته است. این مجموعه تاکنون توانسته 300 نفر از نخبگان ایرانی را گرد هم آورد تا بتواند بهترین شیوه‌های تبلیغاتی را در فضای اینترنت و دیجیتال داشته باشد.

می‌شود گفت که هرنوع شیوه تبلیغانی در تپسل پیاده‌سازی می‌شود، شیوه‌هایی همچون تبلیغات اپلیکیشن، مدیااد و سنجاق (تبلیغات وب)، تگرو (تبلیغات شبکه اجتماعی)، رپ هاب (رپورتاژ آگهی)، تبلیغات پیامکی، تپسل پلاس، گوگل ادز غیره.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص فیلترینگ تپسل چیست؟لطفاً نظرات خود را در این خصوص با تکراتو به اشتراک گذاشته و اگر ار مشتریان این پلتفرم هستید، بگویید فیلترینگ تپسل بر کسب و کار شما چه تأثیری گذاشته و یا خواهد گذاشت؟

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر