coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی بینایی و امکان تشخیص زودهنگام زوال عقل ؛ 12 سال زودتر از موعد!

در یک مطالعه پژوهشی، محققان با بررسی آزمایشی روی 8623 نفر، توانستند ارتباطی بین وضعیت بینایی و ابتلا به زوال عقل در آینده را کشف کنند. این تحقیقات نشان می‌دهند که اختلالات بینایی می‌توانند از جمله نشانه‌های ابتدایی زوال شناختی باشند و از دست دادن حساسیت بینایی ممکن است پیش‌بینی کننده زوال عقل تا 12 سال زودتر از تشخیص نهایی باشد.بر اساس مقاله‌ای که در سازمان ملی بهداشت آمریکا (NIH) منتشر شده، تیم تحقیقاتی دانشگاه لافبورو در انگلستان، به مدت چند سال بر روی 8623 نفر از جامعه سالم آزمایشاتی انجام دادند تا رابطه بین بینایی و ابتلا به زوال عقل را بررسی کنند. از این تعداد، 537 نفر بعدها به زوال عقل مبتلا شدند و محققان توانستند نتایج را با دقت بیشتری بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: 

رصد بیماران نارسایی قلبی با هوش مصنوعی ؛ روش تله مانیتور چطور عمل می‌کند؟

بررسی نشانه‌های ابتلا به زوال عقل

مشکلات بینایی ممکن است به عنوان نشانه‌ای ابتدایی برای زوال شناختی مطرح شوند، زیرا آمیلوئید پلاک‌هایی که عامل بیماری آلزایمر هستند، ابتدا ممکن است نواحی مغز را که با بینایی مرتبط هستند، تحت تأثیر قرار دهند؛ و پس از آن، با پیشرفت بیماری، بخش‌های دیگری از مغز که با حافظه مرتبط هستند نیز آسیب می‌بینند. بنابراین، انجام آزمون بینایی قبل از انجام آزمون‌های حافظه، می‌تواند احتمال زوال عقل را مدتی قبل‌تر از ظهور علائم، پیش‌بینی کند.

در آغاز تحقیقات، شرکت‌کنندگان توسط محققان برای انجام یک آزمون حساسیت بینایی فراخوانده شدند. در این آزمون، شرکت‌کنندگان باید به سرعت به مثلث‌هایی که در نقاط مختلفی حرکت می‌کردند، واکنش نشان می‌دادند. شرکت‌کنندگانی که بعدها به زوال عقل مبتلا شدند، نسبت به کسانی که عاری از این بیماری ماندند، با دیرتر تشخیص مثلث‌ها روی صفحه‌نمایش مواجه بودند.

از آنجایی که بینایی با عملکرد حافظه مرتبط است، تحقیقات برای درک اینکه آیا افزایش فعالیت‌های بینایی می‌تواند به بهبود عملکرد حافظه کمک کند یا خیر، انجام می‌شود. تحقیقات قبلی نشان داده که حرکت چشم ممکن است عملکرد حافظه را بهبود بخشد. بنابراین، افرادی که بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند و کتاب می‌خوانند، ممکن است دارای حافظه بهتری باشند و به تبع آن، خطر ابتلا به زوال عقل در آن‌ها کاهش یابد.

هنگام تماشای تلویزیون یا خواندن، چشمان ما به طرف جلو و عقب، چپ و راست حرکت می‌کنند. افرادی که فعالیت مطالعه زیادی دارند معمولاً سطح تحصیلات بالاتری دارند، که این مسئله خود باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر