coinex
راهنمای خرید تکراتو

افشای مدارک معامله مخفیانه گوگل و اپل؛ گوگل 20 میلیارد دلار برای موتور جستجوی پیش‌ فرض سافاری پرداخت کرد

اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد، گوگل برای اینکه موتور جستجوی پیش‌ فرض سافاری باشد مبلغ کلانی را پرداخت می‌کند. طبق گزارش بلومبرگ، گوگل در سال 2022 20 میلیارد دلار هزینه کرد تا جایگاه خودش به عنوان موتور پیش‌فرض سافاری در اپل حفط کند.این مدارک و مبالغ توسط وزارت دادگستری ایالات متحده افشا شده است. این وزارت معتقد است گوگل با قدرتی که دارد جستجوی آنلاین را تک منظوره و به عبارتی انحصاری کرده است


بیشتر بخوانید:


موتور جستجوی پیش‌ فرض سافاری : رازهای پشت تبادل میلیاردها دلار بین گوگل و اپل

آنطور که اسناد نشان می‌دهند، قرار بوده این معامله بین دو شرکت مخفی باشد. مدیران اپل در دادگاه اظهار کردند که گوگل “میلیاردها” را برای آن پرداخت می‌کند، بدون ارائه اطلاعات دقیق. یک شاهد بعداً اعلام کرد که گوگل 36٪ از درآمد تبلیغات آنلاین خود را به اپل پرداخت می‌کند.

معامله بین اپل و گوگل از سال 2002 شروع شد، اما مدتی طول کشید تا شرکت‌ها تصمیم به تقسیم درآمد از تبلیغات جستجو بگیرند. گزارش‌های قبلی نشان داده که مایکروسافت قبلاً سعی کرده با اپل مذاکره کند تا بینگ را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در سافاری قرار دهد و حتی بینگ را به اپل بفروشد.

اخیرا شایعه‌هایی مبنی بر اینکه اپل برای اینکه ios18 را مجهز به هوش مصنوعی کند، با گوگل برای استفاده از جمینای وارد مذاکره شده است؛ در صورت توافق بین تطرفیت، احتمالا این ارقام بیشتر خواهد شد و گوگل باید مبلغ بیشتری به اپل بپردازد.

بیشتر بخوانید: 

منابع:  appleinsider و 9to5mac

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر