coinex
راهنمای خرید تکراتو

بازیگران سریال نون خ 5 [بیوگرافی + عکس]

مجموعه نون خ 5 به کارگردانی سعید آقاخانی تازه‌ترین سریال طنز تلویزیون است که  از شبکه یک پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال نون خ 5 با ما همراه شوید.

فصل پنجم مجموعه نون خ به قلم امیر وفایی به نگارش درآمده است. پخش این سریال پرطرفدار از فروردین ماه آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه یک سیما، زمان پخش سریال نون خ 5 از 15 فروردین ماه 1403 هر شب ساعت 22:15 خواهد بود.

شبکه یک سیما این مجموعه تلویزیونی را با محوریت موضوعات مهم محیط زیستی همچون شکار غیرمجاز، قاچاق حیات وحش و آلودگی‌های محیط زیستی تولید کرده و تلاش می‌شود تا با معرفی اقوام مختلف ایرانی به مسائل قومیت‌ها نیز در قالب طنز اشاره شود.

سریال نون خ 5 در ۲۵ قسمت به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی ساخته شده است. سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، هدیه بازوند و ندا قاسمی برخی از بازیگران این مجموعه هستند که در چهار فصل قبلی نون خ نیز به ایفای نقش پرداخته بودند. در ادامه، زندگینامه و عکس بازیگران سریال نون خ 5 را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال نون خ 5

در فصل پنجم سریال نون خ، علاوه‌بر بازیگرانی که در ابتدای نوشتار نام بردیم، چهره‌هایی همچون کاظم نوربخش، نسرین مرادی، پاشا جمالی، ماشاالله وروایی و صهبا شرافتی نیز حضور دارند. گفتنی‌است در فصل جدید مجموعه نون خ بازیگرانی جدید به پروژه اضافه شده‌اند و در کنار هنرمندان نام آشنای این سریال به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

بازیگران سریال نون خ 5
بازیگران سریال نون خ 5

چندی پیش مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال طنز نون خ درباره فصل جدید این سریال گفته بود: «در این فصل به چند شهر می‌رویم و به نوعی سفری جاده‌ای داریم. از مسیر کرمان، سیستان و بلوچستان به شهرهای چابهار و دیگر شهرهای آن منطقه می‌رویم و قصه سریال همراه با کردها به چند قومیت می‌پردازد.»

بر اساس اخبار منتشر شده، عوامل فصل پنجم سریال نون خ که آذر ماه در چابهار مشغول فیلمبرداری این مجموعه بودند، به تهران بازگشتند و در منطقه‌ای در اطراف تهران ادامه این سریال را تصویربرداری کردند.

سعید آقاخانی

بازیگران سریال نون خ 5

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 5 را با زندگینامه سعید آقاخانی کارگردان و ایفاگر نقش نورالدین خانزاده در این مجموعه، آغاز می‌کنیم. سعید آقاخانی در 1350/4/12 در بیجار به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشگاه تهران است. او کار هنری خود را در سال 1371 با بازی در سریال محکمه عدالت آغاز کرده است.

آقاخانی در سال 1374 با بازی در مجموعه‌ی ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید. سریال روزگار خوش حبیب آقا، حاصل کارگردانی مشترک سعید آقاخانی و مهدی مظلومی بود.

پس از این مجموعه، آقاخانی کارگردانی سریال عید امسال را برای نوروز سال 1388 شبکه تهران به عهده گرفت. او در همین سال به عنوان بازیگر سریال طنز چار دیواری با سیروس مقدم همکاری کرد.

سعید آقاخانی بازیگر پرطرفدار کشورمان، علاوه بر ایفای نقش در بسیاری از سریال‌های طنز تلویزیون، در زمینه نویسندگی، بازیگردانی و کارگردانی هم فعالیت دارد. در کارنامه‌ی هنری آقاخانی همکای در آثار ماندگار تلویزیون نیز به چشم می‌خورد. او طراح فیلمنامه‌ی سریال محبوب و خاطره‌انگیز خانه به دوش به کارگردانی رضا عطاران و بازیگران مجموعه‌ی تلویزیونی پیامکی از دیار باقی است.

سعید آقاخانی پس از سال‌ها نقش‌آفرینی در سریال‌های پربیننده و فیلم‌های موفق، در سال 1393 از جشنواره‌ی فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم خداحافظی طولانی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گناه فرشته [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های طنز ایرانی

هدیه بازوند

بازیگران سریال نون خ 5
عکس بازیگران سریال نون خ 5

هدیه بازوند در 27 مرداد ماه سال ۱۳۶۶ در بندرعباس به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی معماری است و بازیگری را از سال 1397 با سریال هشتگ خاله سوسکه آغاز کرد. وی در همین سال نقش کوتاهی در فیلم سینمایی آنجا همین ساعت به کارگردانی سیروس الوند داشت.

بازوند با بازی در نقش روژان، دختر نورالدین در فصل اول سریال نون خ به شهرت رسید. او پس از بازی در مجموعه نون خ در مصاحبه‌ای گفته بود: «کُرد زبان‌ها فرهنگ بسیار غنی و اصیلی دارند که به نظر من سریال نون خ توانست فقظ بخشی از این فرهنگ را به نمایش بگذارد.»

او همچنین درباره‌ی ازدواج گفته است: «احترام زیادی برای آدم‌ها قائلم و دوسشون دارم اما به شدت مخالف سرک کشیدن در زندگی شخصی و خانوادگی‌ام هستم. به نظرم اطلاعات زندگی شخصی باید محفوظ بماند، اصلا تمایلی به صحبت کردن راجب زندگی خود ندارم ولی با این‌حال مجردم و هنوز فرصت ازدواج پیش نیامده است.»

بازوند در مجموعه‌های نمایش خانگی بی گناه به کارگردانی مهران احمدی و راز بقا ساخته‌ی سعید آقاخانی نقش‌آفرینی داشته است.

کاظم نوربخش

بازیگران سریال نون خ 5

کاظم نوربخش در یکم مهر ماه ۱۳۵۵ در بیجار متولد شد. او دیپلم علوم انسانی دارد و کارش را از 12 سالگی با تئاتر مدرسه آغاز کرد. نوربخش پس از حضور و درخشش در جشنواره‌های استانی، در ادامه فعالیت هنری خود با بازی در سریال نون خ در نقش سلمان به شهرت و محبوبیت رسید.

نوربخش از سال ۱۳۸۴ کارگردانی را به صورت مشترک با رضا حیدری برای نمایش یک شهر و یک صحبت آغاز کرد و حالا دبیر انجمن نمایش کوهستان بیجار و کارمند اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان است.

کاظم نوربخش در ۲۷ سالگی ازدواج کرد و دو دختر به‌نام نازنین‌‌زهرا و نازنین‌زینب دارد. او درباره‌ی شخصیت‌اش گفته است: «خانواده من اکثرا هنری بودند و من هم در کودکی طبع طنز داشتم و شاید این طنازی ارثی است. اتفاقا در تقلید صدای افراد فامیل و شخصیت‌ها هم معروف بودم و همیشه سرگرمی دورهمی‌های فامیل ایفای نقش‌های من بود.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

ندا قاسمی

بازیگران سریال نون خ 5
بازیگران نون خ 5

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 5 نوبت به ندا قاسمی می‌رسد. وی در سی‌ام خرداد ماه سال ۱۳۶۶به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی دکترای رشته شیمی آلی و صداپیشه، بازیگر تئاتر و تلویزیون است. قاسمی از سال ۱۳۸۶ بازیگری در تئاتر را آغاز کرد. پس از آن در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به عنوان بازیگر و مجری در برنامه‌های گوناگونی با این مرکز همکاری کرد.

او که با بازی در نقش شیرین در سریال نون خ مشهور شد، از سال ۹۳ به عنوان گوینده، دوبلور و بازیگر در واحد نمایش رادیو کرمانشاه مشغول فعالیت است.

ندا قاسمی درباره‌ی نحوه معرفی به سریال نون خ گفته است: «از طریق یکی از دفاتر به سریال نون خ معرفی شدم، قطعا دلم خیلی می‌خواست در اینکار حضور داشته باشم به دلیل اینکه آقای سعید آقاخانی را خیلی دوست داشتم. از آنجا که خودم کرمانشاهی و کرد هستم اتفاق خوبی برای من بود که بتوانم یک نماینده برای مردم خودم باشم.»

حمیدرضا آذرنگ

بازیگران سریال نون خ 5

حمیدرضا آذرنگ در سریال نون خ نقش خلیل را بازی می‌کند. آذرنگ در دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۱در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است.

فعالیت هنری‌ او به‌صورت جدی پس از دانشگاه از تئاتر آغاز شد. آذرنگ اولین بار با نمایش طلحک بازی در تئاتر شهر سال ۱۳۷۸ وقتی ۲۷ ساله بود روی صحنه رفت. او تاکنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری شده‌ است. او همچنین در جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ملکه شناخته شد.

حمیدرضا آذرنگ نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم اول از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزی روزگاری آبادان بود.

آذرنگ عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر است. او در فیلم‌های سینمایی بسیاری از جمله تنگه ابوقریب، آبا جان، بیست و یک روز بعد و آااادت نمی‌کنیم حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی 2024

بهترین سریال های چینی 2024

سیروس میمنت رنجبر

بازیگران سریال نون خ 5
بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 5

زندگینامه بازیگران سریال نون خ 5 را با سیروس میمنت رنجبر ادامه می‌دهیم. این بازیگر توانمند در بیست‌وسوم  آذر ماه ۱۳۳۹ در کرمانشاه به دنیا آمد. او کارش را در سال 1375 با فیلم معجزه خنده شروع کرد و پس از آن در سریال‌های تلویزیونی همچون خانه‌به‌دوش و سه‌دونگ سه‌دونگ به ایفای نقش پرداخت.

سیروس میمنت رنجبر در جایی گفته است: «۱۴ ساله بودم که نخستین فیلم کوتاهم را با نام خرافات ساختم. به قدری فیلم دیده و زیر و بم فیلم‌ها را بیرون کشیده بودم که بدون گذراندن کلاس یا دوره آموزشی این فیلم را ساختم و در جشنواره منطقه‌ای کرمانشاه مقام دوم را به‌دست آوردم.»

میمنت که سال‌ها بازیگر و فیلمنامه‌نویس بوده با بازی در در نقش کیوان در سریال نون خ به محبوبیت رسید.

ماشاالله وروایی

بازیگران سریال نون خ 5

ماشاالله وروایی زاده‌ی سال ۱۳۲۹در کرمانشاه است. او در دانشگاه افسری نیروی هوایی ارتش تحصیلات خود را گذراند و از اعضای تیم مهندسی پروازهای هوانیروز است.

ماشاالله وروایی کار نمایش و هنر را در کادر پرواز آغاز کرده‌ است. او در گروه‌های نمایشی فرهنگ و هنر کرمانشاه به همراه آتش تقی‌پور به عنوان مسئول گروه تئاتر کرمانشاه حضور داشت.

وروایی درباره شروع کار هنری‌اش گفته است: «من در نوجوانی سال ۱۳۳۸ در نمایش‌های دبیرستانی کارم را شروع کردم و به خاطر علاقه‌ام به سینما و هنر از معلمان عزیزمان که کار نمایشی را برای دانش آموزان فراهم می‌کردند، آموزش می‌دیدم.»

ایشان در حال حاضر سرهنگ بازنشسته ارتش است. بازی وی در نقش عمو کاووس در مجموعه نون خ مورد توجه قرار گرفت و با این نقش به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های ترکی

سید حسین موسوی

بازیگران سریال نون خ 5
زندگینامه بازیگران سریال نون خ 5

سید حسین موسوی بازیگر نقش وحید در سریال نون خ 5 در سال ۱۳۶۲ در کردستان به دنیا آمده است. موسوی بازیگری را از سال ۱۳۸۳ از تئاتر در زادگاهش آغاز کرد.

وی دوره‌های بازیگری را در کلاس‌های بازیگری حسن معجونی و کارگاه آموزش بازیگری و بداهه‌گویی پرویز برید در تهران گذراند. از جمله آثار او در تئاتر می‌توان نقل آخر، سنگرهای باران زده، پرونده ناتمام، نقطه ته خط و دوستت دارم با صدای آهسته را نام برد.

موسوی در ادامه فعالیت هنری خود وارد قاب تلویزیون شد. او اولین بار در سریال زمزمه های سکوت (پخش از شبکه استانی اشراق زنجان) به ایفای نقش پرداخت.

سیدحسین موسوی از جمله بازیگران فیلم سینمایی از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی رضا مقصودی و محمد رحمانیان در سال ۱۳۸۷ است که مدتی پس از توقیف مجوز اکران گرفت.

جوایز و افتخارات کارنامه هنری سید حسین موسوی عبارتند از کسب مقام اول بازیگری برای بازی و کارگردانی برزیلیا، لوح تقدیر برای بازی در نمایش نقل آخر به نویسندگی و کارگردانی جعفر ولدخانی در جشنواره استانی تئاتر در سال 1385 و بازیگر دوم جشنواره تئاتر استانی برای بازی در نمایش مرد ناشناس ساعت یازده.

نارین ایوبی

بازیگران سریال نون خ 5

نارین ایوبی متولد سی‌ام خرداد ماه سال ۱۳۶۹ در سقز کردستان است. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی معماری است. وی بازیگری را از سال 89 با تئاتر دانشجویی آغاز کرد. ایوبی پس مدتی با بازی در چند آیتم نمایشی و فیلم کوتاه، نقش‌آفرینی مقابل دوربین را هم تجربه کرد.

از دیگر فعالیت‌های هنری ایوبی می‌توان به بازی در مجموعه سیزده قسمتی معجزه طبیعت به کارگردانی مسلم نصیری اشاره کرد.

نارین ایوبی فرزند اول خانواده بوده و دو خواهر کوچکتر از خودش دارد. او علاوه بر بازیگری دستی هم در نقاشی دارد و نقاشی‌های زیبایی با آبرنگ کشیده است. او همچنین در زمینه طراحی، گرافیک، موسیقی، طراحی صحنه و لباس و دستیاری کارگردانی نیز فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین مینی سریال های ترکی

پاشا جمالی

بازیگران سریال نون خ 5
عکس بازیگران سریال نون خ 5

پاشا جمالی زاده‌ی سی و یکم خرداد سال 1370 در رشت است. او در سال ۱۳۹۳ مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی را از دانشگاه تهران گرفت.

او که با بازی در سریال شهرزاد به شهرت رسید، پیش‌تر از آن در سال ۱۳۹۱ در سن ۲۰ سالگی برای فیلم کوتاه سورپرایز به کارگردانی مسعود حاتمی جلوی دوربین رفت. این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تورنتو و نیز سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه شد. بازی در سریال شهرزاد در نقش اصغری او را به شهرت رساند.

پاشا جمالی که گاهی دست به قلم هم می‌شود، در سریال نون خ بازی در نقش مهیار را بر عهده دارد. او دستیاری برنامه عروسکی کلاه قرمزی را هم در کارنامه هنری خود دارد.

صهبا شرافتی

بازیگران سریال نون خ 5

زندگینامه بازیگران سریال نون خ 5 را با بیوگرافی صهبا شرافتی به پایان می‌رسانیم. وی زاده‌ی هشتم مهر ماه سال 1377 در تهران است و دیپلم رشته‌ی ریاضی و فیزیک دارد. صهبا شرافتی از کودکی به بازیگری علاقه داشته و با بازی در سریال نون خ در نقش روناک (خواهر زاده‌ی نورالدین) به شهرت رسید.

صهبا شرافتی در مصاحبه‌ای گفته بود: «دوست دارم در زمینه کارگردانی تحصیلاتم را ادامه بدهم، در واقع مایلم بازیگری را پیگیری و در نهایت کارگردانی را تجربه کنم. اصلا به‌خاطر کارگردانی، بازیگری را انتخاب کردم. در بازیگری دست آدم بسته است و ممکنه سال‌ها دیده نشوم و کسی من را برای بازی در فیلم و سینما انتخابم نکند اما با کارگردانی این فرصت را برای خودم ایجاد می‌کنم.»

عوامل سریال نون خ

  • کارگردان: سعید آقاخانی
  • نویسنده: امیر وفایی
  • تهیه‌ کننده: مهدی فرجی
  • مجری طرح: علی ‌اکبر کریمی
  • مدیر تولید: منصور غضنفری
  • ناظر کیفی: علی‌اصغر داوودآبادی
  • مدیر برنامه ‌ریزی: ساناز بصیر
  • مدیر تصویربرداری: سجاد حیدری
  • تصویربردار: مصطفی معمار
  • مدیر صدابرداری: امیر عاشق‌ حسینی
  • صداگذار: امیر حسین صادقی
  • تدوین: امیرشیبان خاقانی
  • طراح صحنه: سید حسین عالی ‌نژاد
  • طراح لباس: پگاه ترکی
  • طراح چهره ‌پردازی: بابک اسکندری
  • آهنگساز: صادق آزمند
  • جلوه‌ های ویژه کامپیوتری: امیر ولیخانی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان
  • منشی صحنه: سارا عبداللهی
  • تیتراژ: مجید یوسف ‌زاده

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال نون خ 5 نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی، سید حسین موسوی، نارین ایوبی و صهبا شرافتی نقش‌آفرینی کردند.

سریال نون خ 5 چند قسمتی است؟

این سریال در 26 قسمت 45 تا 50 دقیقه‌ای، به کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال نون خ 5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر