coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

جزیره امهات الشیخ با حفظ محیط زیست و استفاده از فناوری، استانداردهای جدیدی در گردشگری پایدار تعیین می‌کند

در دنیای معماری نوآورانه، پروژه‌های کمی توانایی رقابت با جزیره امهات الشیخ را به لحاظ سازگاری با محیط زیست و لوکس بودن دارند. و لوکس دارند. این پروژه به رهبری معمار مشهور، کنگو کوما و تیم او، نمادی از موفقیت در گردشگری پایدار و لوکس در قلب دریای سرخ است.پروژه جزیره امهات الشیخ شامل 22 جزیره در ساحل غربی عربستان سعودی می‌شود که فلسفه طراحی آن عمیقاً بر احترام به محیط‌زیست استوار است. این طرح بلندپروازانه در میان جزایر دیگر، بیابان‌های وسیع و مناظر آتشفشانی قرار دارد و شرکت توسعه دریای سرخ (که قبلاً TRSDC نام داشت) طراحی ویلاهای لوکس و ساختمان‌های دیگر بر روی یکی از این جزایر را به کنگو کوما سپرده است.


بیشتر بخوانید:


جزیره امهات الشیخ یکی از بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

کوما و تیمش رویکردی منحصربه‌فرد اتخاذ کرده‌اند و “ویلاهای زمینی” کم‌ارتفاع با سقف‌های منحنی که شبیه به تپه‌های شنی اطراف هستند، طراحی کرده‌اند. این طراحی نه تنها حریم خصوصی مهمانان را تضمین می‌کند، بلکه نفوذ شن به داخل را نیز به حداقل می‌رساند تا شکل جزیره حفظ شود. علاوه بر این، با الهام از اکوسیستم‌های مرجانی، ویلاهای دریایی با ساختار مارپیچی که از دریا بیرون می‌آیند، طراحی شده‌اند که مناظری خیره‌کننده از آب را به مهمانان ارائه می‌دهند.

جزیره امهات الشیخ با حفظ محیط زیست و استفاده از فناوری، استانداردهای جدیدی در گردشگری پایدار تعیین می‌کند

تیم کنگو کوما و همکاران می‌گویند:

رویکرد طراحی ما برای پروژه جزیره امهات الشیخ به‌طور عمیقی در ویژگی‌های منحصربه‌فرد سایت ریشه داشت و فلسفه‌ای از هم‌آمیزی با مناظر اطراف را ترویج می‌کرد. با وجود چالش‌های محیط ظریف، رویکرد منحصربه‌فردمان، ما را در ساخت ویلاهای زمینی هدایت کرد.

برای ساخت جزیره امهات الشیخ ، کوما از مواد و روش‌های جایگزین پایدار به‌جای مصالح سنتی استفاده کرد. سیستم‌های پیش‌ساخته که عمدتاً از چوب صنوبر و گچ خاکی استفاده می‌کنند، به‌کار گرفته شدند تا استفاده از بتن را به حداقل برسانند و اثرات زیست‌محیطی پروژه را کاهش دهند. سقف‌ها با شینگل‌های چوب سرو طبیعی پوشانده شده‌اند که به‌طور ویژه برای مقاومت در برابر شرایط سخت جوی و آب شور انتخاب شده‌اند.

یکی از دلایلی که شاید بسیاری از ما در تابستان به کویر صحرا سفر نمی‌کنیم، وجود گرمای طاقت‌فرسا در روز و سرمای سوزان آن در شب باشد، اما در اقلیمی مانند جزیره امهات، سایه و تهویه اهمیت زیادی دارند. بنابراین، معماران سقف‌هایی با برجستگی‌های بزرگ در تمامی ساختمان‌ها ایجاد کرده‌اند تا حداکثر سایه را در طول روز فراهم کنند. به همین دلیل شاید بتوان آن را به یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان دانست.

علاوه بر این، کوما و تیمش با طراحی ساختمان‌هایی که قابلیت جداسازی و جابجایی بدون ایجاد آسیب‌های قابل توجه به محیط‌زیست را دارند، رویکردی فعالانه در حفاظت از محیط‌زیست اتخاذ کرده‌اند. پیش‌ساختگی نقشی اساسی در دستیابی به این هدف داشته و باعث کمترین اختلال در اکوسیستم ظریف جزیره شده است.

به عنوان بخشی از پروژه امهات 9-3، کوما و شرکتش دو رستوران تخصصی (یکی در خشکی و یکی روی آب)، یک ساختمان اجتماعی، اسپا، سالن پذیرش، ویلاهای خدماتی و یک اسکله مهمان را نیز طراحی کرده‌اند.

علاوه بر دستاوردهای معماری و زیست‌محیطی، پروژه جزیره امهات الشیخ اهمیت گسترده‌تری در چارچوب برنامه چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی دارد. به عنوان بخشی از این طرح بلندپروازانه برای تنوع‌بخشی به اقتصاد کشور، این پروژه نمایانگر رویکردی پیشرو به توسعه پایدار و گردشگری است. با تمام این توصیفات شما با خرید یک خرید بلیط لحظه آخری می‌توانید سفری خاطره‌انگیز برای خودتان بسازید!

بیشتر بخوانید: 

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر