;
coinex

خرید بلیط لحظه آخری ؛ چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم ؟

اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید با کمترین هزینه، بهترین بلیط را بخرید، راهنمای خرید بلیط لحظه آخری به شما کمک می‌کند که بهترین بلیط را برای سفر خود تهیه کنید.

پیش از آن که با روش خرید بلیط لحظه آخری آشنا شویم، بهتر است بدانیم بلیط لحظه آخری چیست و چه تفاوتی با بلیط سیستمی دارد. به بلیط هواپیمایی که زمان زیادی تا زمان پروازش باقی نمانده است، بلیط هواپیما لحظه آخری گفته می‌شود.

درباره اینکه چند ساعت تا پرواز باقی مانده باشد که یک بلیط را لحظه آخری بنامیم، نظرهای متفاوتی وجود دارد. اما در مجموع، از یک روز مانده به پرواز تا کمی قبل از بسته شدن باجه‌های صدور کارت پرواز را می‌توان در محدوده تعریف بلیط لحظه آخری قرار داد.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری یا بلیط لحظه آخر چارتری بگیرید و شما را با روش خرید بلیط هواپیما لحظه آخری آشنا می‌کنیم تا بهتر بتوانید برای سفرهای بعدی و رزرو هتل برنامه‌ریزی کنید.

بیشتر بخوانید:

مکان های دیدنی شیراز

بهترین بوم گردی قشم

خرید بلیط لحظه آخری

خرید بلیط کنسلی هواپیما چه مزایایی دارد؟ و چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم ؟ این پرسش‌هایی است که در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد می‌شود که در این مقاله به آنها پاسخ می‌دهیم.

گاهی اوقات، بلیط هواپیما لحظه آخری ، بلیط چارتر است که در فاصله کمی تا پرواز، با قیمت کمتری به فروش می‌رسد و در برخی مواقع هم بلیط هواپیما سیستمی است که بر اساس سیاست‌های آن ایرلاین، با قیمت کمتر و گاه در کلاس نرخی ارزانتری به مسافران عرضه می‌شود. اما در بیشتر اوقات، بلیط هواپیما لحظه آخری، از نوع چارتر است.

خرید بلیط لحظه آخری
خرید بلیط لحظه آخری

اگر یک سفر مهم در پیش دارید و زمان دقیقی برای آن در نظر گرفته‌اید، بهتر است روی بلیط لحظه آخری چندان حساب نکنید، چون ممکن است بلیط لحظه آخری برای هر زمانی که شما بخواهید، موجود نباشد. البته امکان دارد در فاصله یکی دو روز، بلیط مورد نظرتان را پیدا کنید.

گاهی برای پرواز به برخی از شهرها، تقاضا برای سفر در آخر هفته افزایش می‌یابد، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که برای این روزها بلیط لحظه آخری پیدا کنید. در این مواقع شما می‌توانید در روزهای وسط هفته ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری را بخرید.

با نزدیک‌تر شدن به ساعت پرواز، قیمت بلیط هواپیما کمتر از قیمت اصلی آن به فروش می‌رسد. اما سوال اینجاست که آیا این کاهش قیمت همیشه وجود دارد و می‌توان روی آن حساب کرد؟ خیر؛ همیشه این طور نیست. زمانی خرید بلیط لحظه آخری معنا پیدا می‌کند که بلیط‌ها فروخته نشده باشند. به عبارت دیگر، زمانی که تقاضا برای یک پرواز کم باشد، خرید پرواز لحظه آخری در دستور کار قرار می‌گیرد.

خرید بلیط لحظه آخری هواپیما درواقع به معنای خرید بلیطی متفاوت از سایر بلیط‌ها نیست؛ بلکه تفاوت اصلی آن در فاصله زمانی مانده تا پرواز است. زمانی که به ساعت پرواز نزدیک می‌شویم، اگر هنوز صندلی‌های خالی در یک هواپیما وجود داشته باشد، آژانس‌های تامین‌کننده بلیط هواپیمای آن پرواز (به ویژه از نوع چارتر)، اقدام به کاهش قیمت می‌کنند تا همه‌ی صندلی‌ها پر شوند.

شما می‌توانید برای پیدا کردن و خرید بلیط لحظه آخری ، به طور پیوسته از کادر بالای سایت ‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، نسبت به جستجوی پروازها در مسیر مورد نظرتان اقدام کنید و با مشاهده پروازی با قیمت کمتر از هزینه اصلی آن، بلیط پرواز مورد نظر را خریداری کنید.

خرید بلیط لحظه آخری

در مجموع می‌توان گفت خرید بلیط کنسلی هواپیما برای مسافرانی که به سفر تفریحی می‌روند و ساعت و روز دقیقی را برای مسافرت در نظر ندارند، مناسب خواهد بود. پس اگر شما هم به دنبال کاهش هزینه‌های سفرتان هستید و می‌خواهید با رزرو بلیط لحظه آخری ، سفری کم‌هزینه داشته باشید، باید چمدان‌تان همیشه آماده سفر باشد تا در صورت پیدا شدن ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری ، فورا بتوانید آن را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فست فود قشم

بهترین رستوران های اصفهان

راهنمای خرید بلیط لحظه آخری

 چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم ؟ خرید آنلاین بلیط لحظه آخری از سایت‌ها و کانال فروش بلیط هواپیما لحظه آخری بسیار آسان است؛ با این حال، می‌توانید طبق دستورالعمل زیر برای خرید بلیط لحظه آخری عمل کنید:

  • جستجوی بلیط: ابتدا وارد صفحه جستجوی بلیط در سایت مورد نظر شوید. اگر به دنبال بلیط لحظه آخری داخلی می‌گردید، پرواز داخلی و اگر به دنبال بلیط لحظه آخری خارجی هستید، پرواز خارجی را انتخاب کنید. پس از اینکه فرم جستجو را مقابل خود مشاهده کردید، اطلاعات لازم شامل مبدا، مقصد، تاریخ سفر، کلاس پروازی و تعداد مسافران را وارد نمایید. اما اگر قصد خرید بلیط رفت و برگشت را دارید، با کلیک بر روی گزینه رفت و برگشت، تاریخ رفت و تاریخ برگشت خود را مشخص کنید. سپس بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک کنید.
  • انتخاب پرواز لحظه آخری: در نتایج جستجوی بلیط، فهرست تمامی بلیط‌ها برای مبدا مورد نظر شما در انواع مختلف چارتر، سیستمی و لحظه آخری نمایش داده می‌شود. برای دسترسی آسان‌تر به بلیط های لحظه آخری، باید از فیلترهای جستجو در صفحه سایت مورد نظر استفاده کنید. در مواقعی که بلیط لحظه آخری برای پرواز موردنظر شما در دسترس باشد، برچسب لحظه آخری را در کنار اطلاعات بلیط می‌توانید مشاهده کنید و یا گزینه لحظه آخری را در فیلتر جستجو انتخاب کنید.
  • خرید آنلاین بلیط لحظه آخری: در پایان و پس از انتخاب بلیط خود، وارد مراحل خرید اینترنتی می‌شوید. با کلیک بر روی دکمه خرید بلیط، فرم اطلاعات مقابل شما باز می‌شود که باید اطلاعات مسافران را وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات، وارد مرحله پرداخت می‌شوید. در این مرحله نیز پس از ثبت اطلاعات کارت بانکی، پرداخت اینترنتی انجام می‌شود و در نهایت بلیط هواپیما لحظه آخری شما به صورت ایمیل برایتان ارسال می‌گردد.
چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم
چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم

بلیط لحظه آخر چارتری چه مزایایی دارد؟

بلیط هواپیما یا Airline ticket امکان سوار شدن مسافر به یک هواپیما برای انجام سفر هوایی در زمان مشخص شده پرواز است که توسط شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی، به صورت حضوری یا آنلاین به فروش می‌رسد.

اما گاهی قیمت بلیط هواپیما آن قدر بالاست که شما را از سفر منصرف می‌کند. اما قبل از منصرف شدن از سفر هوایی، در مواقعی که می‌توانید زمان پرواز خود را به کشور مقصد جابه‌جا کنید، مخصوصا اگر مسیر سفرتان پرتقاضا باشد یا اینکه مسافری بلیط خود را کنسل کرده باشد، بهترین گزینه بلیط لحظه آخری چارتری و خرید بلیط کنسلی هواپیما است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های استانبول

بهترین هتل های دبی

شما با خرید بلیط لحظه آخر چارتری هزینه بسیار کمتری را پرداخت می‌کنید و می‌توانید از امکانات خوب یک سفر هوایی بهره‌مند شوید. برای خرید بلیط‌های لحظه آخری چارتری باید با نزدیک شدن به زمان پرواز مورد نظر، آن را در سایت فروش بلیط جستجو کنید و خیلی سریع نسبت به خرید آن اقدام کنید. با این شیوه شما سفرهای مقرون به صرفه و باکیفیتی را تجربه خواهید کرد.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه بلیط لحظه آخر چارتری ارزان نیست، چون اگر در فصل اوج سفر، تعطیلات و یا در نزدیکی بازه‌های زمانی افزایش تقاضا برای مسافرت هوایی باشید، گاه بلیط لحظه آخری نه تنها ارزانترین بلیط هواپیما نیست، بلکه ممکن است با افزایش قیمت هم روبه‌رو شود. در واقع اگر بادقت راهنمای خرید بلیط لحظه آخری را مطالعه کرده باشید، به این نتیجه می‌رسید که شما زمانی می‌توانید ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری را تهیه کنید که تقاضا برای آن سفر کم باشد و چند ساعت مانده به پرواز، صندلی خالی داشته باشند.

چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم

خرید بلیط لحظه آخری برای سفرهای گروهی و خانوادگی

ممکن است شما برای یک سفر دوستانه و یا خانوادگی برنامه‌ریزی کرده باشید و به این سوال برایتان به وجود آمده باشد که آیا برای سفرهای گروهی و خانوادگی هم می‌توان خرید بلیط لحظه آخری گرفت؟ پاسخ پرسش شما مثبت است و می‌توان گفت هیچ محدودیتی درمورد تعداد خرید بلیط لحظه آخری در مقایسه با بلیط های عادی یا سیستمی وجود ندارد.

اما خرید پرواز لحظه آخری برای سفرهای گروهی و خانوادگی توصیه نمی‌شود. چون معمولا ظرفیت باقیمانده هواپیماها در آستانه پرواز خیلی کم است و معمولا همین ظرفیت باقیمانده هم به سرعت پر می‌شود.

وقتی آژانسی همه‌ی بلیط‌های یک پرواز را خریده باشد و در حال نزدیک شدن به لحظه زمان پرواز، بلیط‌های آن فروش نرفته‌ باشد، آن فروشنده با عنوان بلیط هواپیما لحظه آخری بلیط های باقی مانده خود را به فروش می‌رساند. درواقع در این شرایط هر دو طرف، یعنی فروشنده بلیط لحظه آخری و هم خریدار آن از این معامله سود می‌برند.

نکته دیگری که در راهنمای خرید بلیط لحظه آخری باید به آن اشاره کنیم، این است که هر چه به زمان پرواز نزدیکتر می‌شویم، بلیط لحظه آخری ارزان‌تر هم می‌شود. اما برای یک سفر دوستانه یا خانوادگی نمی‌شود ریسک کرد و تا چند ساعت مانده به پرواز، به امید خرید ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری ماند، چون در یک سفر گروهی، تعداد همسفران از قبل مشخص است و منطقی نیست سفری که از قبل برنامه‌ریزی شده را برای بلیط لحظه آخر چارتری از دست داد.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری
خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

اما اگر به تنهایی قصد سفر دارید و به دنبال راهی هستید تا هزینه سفرتان را کاهش دهید، با توجه به اینکه خرید بلیط کنسلی هواپیما به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از سایر بلیط های ‌هواپیماست، پیشنهاد می‌کنیم اقدام به خرید بلیط هواپیما لحظه آخری کنید.

اما گاهی این سوال در ذهن خریداران بلیط چارتری لحظه آخر ایجاد می‌شود که آیا خدمات ارائه شده به مسافرانی که بلیط لحظه آخری دارند با دیگر مسافران متفاوت است؟ در پاسخ باید گفت از نظر فنی هیچ تفاوتی بین بلیط لحظه آخری و بلیط هواپیمایی که سه هفته قبل خریداری شده است وجود ندارد و دارندگان هر دو بلیط، خدمات یکسانی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های بابلسر

بهترین رستوران های قشم

کانال فروش بلیط هواپیما لحظه آخری

راه‌های متفاوتی برای خرید بلیط لحظه آخری هواپیما وجود دارد. مشاهده فهرست پروازها یکی از بهترین روش‌هاست. یکی دیگر از راه‌ها برای خرید آسان و سریع این نوع از بلیط، استفاده از کانال فروش بلیط هواپیما لحظه آخری یا اپلیکیشن بلیط لحظه آخری است. با عضویت در کانال تلگرامی آژانس های معتبر مسافرتی می‌توانید از آخرین قیمت های روز بلیط هواپیما و آفرهای ویژه با خبر شوید.

البته سایت یا کانال فروش بلیط هواپیما لحظه آخری فرقی با دیگر سایت‌های فروش بلیط سیستمی هواپیمایی ندارند و شما با جستجو در اینترنت می‌توانید وارد سایت مورد نظر شوید و بلیط سفر خود را بخرید. اگر سایتی کانال فروش بلیط هواپیما لحظه آخری داشته باشد، آدرس کانال خود را هم در سایت به اشتراک می‌گذارد.

راهنمای خرید بلیط لحظه آخری

استرداد بلیط هواپیما لحظه آخری

برخی از مسافران زمان خرید بلیط به این موضوع فکر می‌کنند که اگر مشکلی پیش بیاید، چه طور می‌توانند بلیط خود را پس بدهند. اگر شما هم این سوال را دارید و در عین حال،‌ قصد خرید بلیط کنسلی هواپیما و استفاده از مزایای آن را دارید، یکی از مهمترین قوانین خرید بلیط هواپیما لحظه آخری که باید مدنظر داشته باشید، این است که به علت فاصله کم این نوع بلیط تا پرواز، امکان کنسلی و استرداد بلیط لحظه آخری وجود ندارد. درواقع همه‌ی هزینه پرداخت شده شما سوخت خواهد شد. حتی در موارد خاصی هم که امکان کنسلی بلیط لحظه آخری وجود داشته باشد، بلیط شما شامل جریمه کنسلی زیادی خواهد شد.

سوالات متداول

آیا می‌توان برای سفرهای گروهی و خانوادگی بلیط لحظه آخری خرید؟

بله؛ اما خرید پرواز لحظه آخری برای سفرهای گروهی و خانوادگی توصیه نمی‌شود. چون معمولا ظرفیت باقیمانده هواپیماها در آستانه پرواز خیلی کم است و همین ظرفیت باقیمانده هم به سرعت پر می‌شود.

آیا همیشه قیمت بلیط لحظه آخر چارتری ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی است؟

خیر، همیشه بلیط لحظه آخر چارتری ارزان نیست، چون اگر در فصل اوج سفر، تعطیلات و یا در نزدیکی بازه‌های زمانی افزایش تقاضا برای مسافرت هوایی باشید، بلیط لحظه آخری نه تنها ارزان‌ترین بلیط هواپیما نیست، بلکه ممکن است افزایش قیمت هم داشته باشد.

آیا امکان استرداد بلیط هواپیما لحظه آخری وجود دارد؟

خیر، به علت زمان کم این نوع بلیط تا پرواز، امکان کنسلی بلیط لحظه آخری وجود ندارد. درواقع، با کنسل کردن بلیط لحظه آخری، تمام هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید سوخت خواهد شد. حتی در موارد خاصی هم که امکان کنسلی بلیط لحظه آخری وجود داشته باشد، بلیط شما شامل جریمه کنسلی زیادی خواهد شد.

چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم که ارزان‌ترین قیمت را داشته باشد؟

قیمت بلیط لحظه آخری در روزهای مختلف متغیر است. هر چه به روز پرواز نزدیکتر شویم قیمت بلیط هواپیما ارزان‌تر می‌شود و با مقایسه و مشاهده روال بلیط ها و چک کردن قیمت بلیط در روزهای متوالی می‌توانیم نسبت به قیمت بلیط آگاهی پیدا کنیم. در این صورت می‌توان ارزان ترین بلیط هواپیما را تهیه کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خرید بلیط لحظه آخری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر