coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ابزارهای جدید گوگل شناخت محیط را برای افراد نابینا یا کم‌بینا راحت‌تر می‌کنند [+ویدئو]

همزمان با روز جهانی آگاهی از دسترسی، گوگل چندین ویژگی جدید دسترسی را در نرم‌افزارهای خود معرفی کرده که مهم‌ترین آنها ارتقا ابزار Lookout اندروید است. ابزارهای جدید گوگل به افراد نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره محیط اطراف خود کسب کنند.نکته جالب این دستگاه این است که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل کرده و با جستجوی اشیایی مانند صندلی و یا سرویس بهداشتی به به افراد نابینا یا کم بینا کمک می‌کند.

ایو اندرسون، مدیر ارشد بخش شمولیت محصول، عدالت و دسترسی گوگل، در یک پست وبلاگی نوشت: “هنگامی که دوربین خود را در اتاق حرکت می‌دهید، Lookout شما را از جهت و فاصله آیتم‌ها آگاه می‌کند.”


بیشتر بخوانید: 


معرفی ابزارهای جدید گوگل برای افراد نابینا یا کم‌بینا

اپلیکیشن بعدی که برای کمک به این افراد بروزرسانی شده  Look to Speak نام دارد که حالا به یک حالت بدون متن مجهز شده است. اپلیکیشن Look to Speak اندروید به افراد امکان می‌دهد که با استفاده از چشم‌های خود، عبارات از پیش نوشته شده و قابل تنظیم را انتخاب کنند تا دستگاه آن‌ها این عبارات را با صدای بلند بخواند. اکنون این اپلیکیشن یک حالت بدون متن نیز اضافه کرده که به گفته اندرسون، “برای کمک به افزایش دسترسی در ارتباط با تفاوت‌های شناختی، چالش‌های سواد و موانع زبانی” طراحی شده است.

همچنین برنامه Gameface نیز می‌تواند حرکت سر و ژست‌های صورت را شناسایی کند. این برنامه تا قبل از اعلام این خبر فقط در کامپیوتر قابل استفاده بود و حالا  از کامپیوتر به اندروید گسترش یافته و توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق GitHub به آن دسترسی داشته باشند.

گزینه‌ی بعدی که برای راحتی افراد کم بینا یا نابینا آپدیت شده  دستگاه‌های بلوتوث Auracast  است. از این پس کسب‌وکارها نیز می‌توانند در پروفایل گوگل مپ خود نشان دهند که از این دستگاه پشتیبانی می‌کنند.

برنامه‌ی بعدی گوگل که به افراد نابینا یا کم‌بینا کمک خواهد کرد راهنمای صوتی است که مسیرهای پیاده‌‌روی گوگل‌مپ را دقیقا شناسایی کرده است. این ابزار در حاضر برای کاربران اندرویدی و iOS در دسترس است. همچنین این راهنمای صوتی برای هشدارهایی نظیر آلارم حریق نیز ارتقا داده شده است.

 

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر