coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی که کارتان را آسان‌تر می‌کنند

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی به کاربران مبتدی برای ورود به دنیای کدنویسی کمک کرده و بهره‌وری کدنویسان حرفه‌ای را ارتقاء می‌دهند.

هوش مصنوعی به سرعت در حال متحول کردن مشاغل است و حوزه توسعه نرم‌افزار و برنامه نویسی هم از این شرایط مستثنی نیست. کدنویسی، یکی از حوزه‌هایی است که هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری را در آن به میزان چشمگیری افزایش دهد. دستیارهای کدنویسی، جزء جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی هستند که به توسعه دهندگان برای کدنویسی سریع‌تر و امن‌تر کمک می‌کنند.

دستیار کدنویسی هوش مصنوعی، یک ابزار نرم‌افزاری است که بر اساس پرامپت‌های کاربران کدنویسی انجام می‌دهد یا همزمان که در حال نوشتن کد هستید، به صورت بلادرنگ کدهای شما را تکمیل می‌کند.

اگر شما هم به دنبال افزایش بهره‌وری خودتان در زمینه کدنویسی هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها به ارتقای بهره‌وری آنها کمک کرده و امکان کدنویسی سریع‌تر و دقیق‌تر را فراهم می‌کنند. به این ترتیب، برنامه نویس‌ها فرصت بیشتری برای حل مسائل چالش برانگیز خواهند داشت.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

همچنان که در حال کدنویسی هستید، این ابزارها هم به شما کمک کرده و به صورت پیوسته، پیشنهادهایی را برای پر کردن خلأها در اختیار شما قرار می‌دهند. بعلاوه، چنین ابزارهایی می‌توانند با تشخیص هر چه سریع‌تر باگ‌ها و خطاها، از بروز دردسر در آینده جلوگیری کنند. یکی دیگر از مزایای این ابزارها، ارایه راهنمایی تخصصی برای نوشتن کدهایی امن است که در آینده قابل اصلاح و ویرایش باشند.

با توجه به مزایای بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی در ادامه با بهترین محصولات این حوزه آشنا می‌شوید.

1. GitHub Copilot

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: پشتیبانی از انواع IDE، پیشنهاد کد، تکمیل خودکار کدها، افزونه‌های متنوع، شناسایی خطاها و ریسک‌های امنیتی، توضیح کدها
  • نقاط ضعف: نداشتن قابلیت چت، نگرانی درباره استفاده درست و مشروع، خطای کدها

اگر به دنبال بهترین هوش مصنوعی برای برنامه نویسی هستید، حتماً نگاهی به GitHub Copilot داشته باشید. این ابزار با هدف ارتقای بهره‌وری کدنویسی طراحی شده و با مدل زبانی OpenAI Codex کار می‌کند که بر اساس متن زبان‌های طبیعی طراحی شده و از یک منبع عظیم از کدهای عمومی الهام می‌گیرد. این ابزار هوشمند، قابلیت پیشنهاد دادن خطوط کامل کدها، تکمیل توابع، نوشتن کامنت و حتی کمک به عیب یابی و شناسایی مشکلات امنیتی بالقوه را دارد.

GitHub Copilot با فراهم کردن امکان ارتقای بهره‌وری کدنویسی، سرعت بخشیدن به تشخیص خطاها و یادگیری زبان‌ها و فریم ورک‌های جدید، به متحول ساختن روش‌های کدنویسی کمک می‌کند. این ابزار، برای همه اشخاصی که به دنبال ارتقای مهارت و بهره‌وری خودشان هستند، یک ابزار مفید و ضروری محسوب می‌شود. کافیست افزونه Copilot را برای ویژوال استودیو نصب کرده، سپس وارد اکانت گیت‌هاب خودتان شوید و کدنویسی را با کمک این ابزار شروع کنید.

برنامه نویسی با هوش مصنوعی  Github Copilot امکان ارتقای بهره‌وری و کیفیت کدها را فراهم کرده و فرصت همکاری هر چه بهتر را بین تیم‌ها فراهم می‌کند. در عین حال، بررسی این ابزار نشان داده که هر از گاهی ممکن است بعضی از کدهای تولید شده با این ابزار، نیاز به اصلاح داشته باشند.

Github Copilot برای توسعه دهندگانی که به دنبال افزایش سرعت کار به خصوص کارهای پرزحمت هستند، انتخاب بسیار خوبی است. توسعه دهندگان تازه کار هم می‌توانند از این ابزار برای ارتقای مهارت‌های خودشان، بررسی کدها و کدنویسی طبق بهترین اصول استفاده کنند.

Github Copilot چندین طرح مختلف برای افراد و مشاغل دارد که قیمت آنها از 10 دلار در ماه شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

2. Divi AI

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: عدم نیاز به اعتبار، مولد کد هوش مصنوعی برای سایت‌ها، پرامپت‌های ساده و آسان، ادغام با Divi Cloud، قابل استفاده در هر فیلد کد
  • نقاط ضعف: سخت بودن یادگیری، طرح رایگان محدود، نیاز به تمرین

Divi AI بهترین ابزار برنامه نویسی با هوش مصنوعی برای سایت‌های وردپرسی است. سایر ابزارهای طراحی شده برای کدنویسی با هوش مصنوعی، بیشتر از کدهای ساده HTML، CSS، JSS و غیره پشتیبانی می‌کنند اما Divi AI از ماژول‌های Divi آگاه است؛ در نتیجه کدهایی تولید می‌کند که به بهترین شکل با سایت شما کار می‌کنند. این ابزار، به صورت خودکار انتخابگرهای مناسب برای ماژول شما را مشخص کرده و کد CSS دقیق را برای آنها تولید می‌کند.

همچنین، Divi AI در ماژول‌های کد فرم آزاد (free-form) هم قابل استفاده است و می‌تواند بر اساس پرامپت‌هایی که به زبان ساده در اختیار آن قرار می‌گیرد، راهکارهایی منحصربفرد ارایه دهد. این ابزار علاوه بر CSS، کدهای HTML و جاوااسکریپت را هم برای ساختن عناصر طراحی مورد نیاز تولید می‌کند.

Divi AI به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی بیشتر مناسب اشخاصی است که نیاز به یک تم قدرتمندتر وردپرس دارند. این هوش مصنوعی مولد با امکانات بی شمارش (قابلیت تولید تصویر، کد و غیره) مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای طراحان وردپرس محسوب می‌شود.

3. Tabnine

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: تولید کدهایی باکیفیت، کمک به تشخیص خطاها، بازسازی کدها، مستندسازی خودکار
  • نقاط ضعف: نیاز به استفاده از یک کامپیوتر قدرتمند، توصیه‌های نه چندان باکیفیت، نداشتن قابلیت کدنویسی بلادرنگ

Tabnine بهترین ابزار رایگان هوش مصنوعی برای برنامه نویسی است که به برنامه نویسان امکان می‌دهد با سرعت و کارایی بیشتر، کدنویسی کنند. این ابزار، با انواع زبان‌های برنامه نویسی از جمله پایتون، جاوا، جاوااسکریپت، پی‌اچ‌پی، گو و راست سازگاری دارد و به همین دلیل یکی از قوی‌ترین و بهترین راهکارهای کدنویسی با ابزار هوش مصنوعی محسوب می‌شود. این ابزار هوش مصنوعی، با ارایه پیشنهاداتی هوشمند و شناسایی خطاهای بالقوه، کیفیت کدها و بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد.

برای توسعه دهندگانی که به دنبال صرفه جویی در زمان، ارتقای کیفیت کد و کاهش هزینه‌ها هستند، Tabnine می‌تواند بهترین ابزار کدنویسی با هوش مصنوعی باشد. این ابزار، قابلیت تطبیق پذیری با سبک کدنویسی کاربر را دارد و دانش عمومی و هوش مصنوعی مولد را با سبک کدنویسی کاربر ترکیب می‌کند. به همین دلیل، Tabnine می‌تواند کدهای پیش رو بر اساس شرایط پیش بینی و توصیه کند و به راحت‌تر شدن فرایند تولید کدهایی با کیفیت کمک زیادی می‌کند.

همچنین، الگوریتم‌های یادگیری عمیق Tabnine امکان ارایه توصیه‌هایی باکیفیت را برای زبان‌های کدنویسی مختلف فراهم می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مهم Tabnine که آن را تبدیل به یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی کرده، قابلیت کاهش ریسک‌های امنیتی و حریم خصوصی مدل‌های AI است که در آنها از گواهینامه‌های عمومی (GPL) استفاده می‌شود.

این ابزار برای اشخاصی که روی کدهای پیچیده کار می‌کنند یا نیاز به پشتیبانی از زبان‌های گسترده و ادغام با IDEهای مختلف دارند، انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. Tabnine سه طرح مختلف دارد که طرح استارتر آن کاملاً رایگان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

4. Amazon CodeWhisperer

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: توصیه کد، پشتیبانی از IDEهای مختلف، امن، دقیق
  • نقاط ضعف: ضعف در کار کردن با کدهای پیچیده، استفاده از کتابخانه‌های قدیمی‌تر، امکان بروز خطا هنگام ادغام با کدهای موجود

Amazon CodeWhisperer یک مولد کد است که بر اساس فناوری یادگیری ماشینی طراحی شده و به توسعه دهندگان امکان می‌دهد که توصیه‌های کدنویسی را به صورت بلادرنگ در محیط‌های IDE دلخواه دریافت کنند. این ابزار، روی مجموعه‌ای عظیم از کدهای متن-باز آموزش داده شده و قابلیت پیشنهاد دادن قطعه کد و حتی توابع کامل را بر اساس کدهای موجود و کامنت‌ها دارد.

این ابزار برنامه نویسی با هوش مصنوعی از زبان‌های برنامه نویسی مختلف پشتیبانی کرده و با محیط‌های IDE مختلف سازگار است؛ از جمله محیط‌های JetBrains، ویژوال استودیو، AWS Cloud9 و غیره. همچنین، CodeWhisperer با اتوماسیون کارهای تکراری باعث ارتقای بهره‌وری شده و به تولید کدهایی دقیق و امن بر اساس جدیدترین استانداردهای صنعتی کمک می‌کند.

برای کاربرانی که از وب سرویس‌های آمازون استفاده می‌کنند، CodeWhisperer می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی باشد؛ چون به صورت اختصاصی برای این سرویس تولید و بهینه‌سازی شده است.

کاربران می‌توانند به صورت رایگان از این ابزار آمازون استفاده کنند که شامل قابلیت پیشنهاد کد، فیلتر کد عمومی، دنبال کردن مراجع و همچنین چت‌بات آمازون کیو است؛ اما برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر، باید طرح Professional آن را بخرند.

5. Replit

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: توصیه‌های درون خطی، تصحیح خطا، ترویج یادگیری، توضیح کدها
  • نقاط ضعف: تحت ابر بودن، سختی یادگیری امکانات برای کاربران تازه کار، عدم پشتیبانی به موقع

Replit یک سایت هوش مصنوعی برنامه نویسی است که فضایی تعاملی برای کدنویسی، مشارکت بین افراد و یادگیری جمعی فراهم می‌کند. این ابزار بیشتر به خاطر محیط IDE تحت مرورگر آن شناخته شده است که امکان کدنویسی مشارکتی را فراهم می‌کند.

یکی از امکانات این پلتفرم کدنویسی با ابزار هوش مصنوعی ، دستیار هوشمند Ghostwriter است که به راحت‌تر شدن فرایند کدنویسی کمک می‌کند. Ghostwriter بر اساس میلیون‌ها خط کد آموزش داده شده و توصیه‌هایی بسیار مفید و کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ به همین دلیل، برای هر برنامه نویسی با هر سطح تخصصی، یک ابزار بسیار مفید محسوب می‌شود.

Replit یکی از قوی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها است که به سرعت بخشیدن فرایند کدنویسی کمک می‌کند. اشخاصی که تازه وارد مسیر یادگیری کدنویسی شده یا به دنبال کار کردن در محیطی مشارکتی هستند، می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. Replit از دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌توان از آن برای کدنویسی در شرایط مختلف استفاده کرد.

اشخاصی که تازه وارد دنیای کدنویسی شده‌اند، می‌توانند از سطح رایگان Replit استفاده کنند که شامل یک فضای کاری ساده، دسترسی محدود به هوش مصنوعی Replit و پشتیبانی از سمت سایر اعضای جامعه است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

6. Sourcegraph Cody

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: قابلیت‌های سازمانی، امکان کدنویسی طبق دستورالعمل‌های متنی، توضیح کدها، شناسایی باگ
  • نقاط ضعف: ممکن است برای تولید کد دقیق نیاز به چند بار آزمون و خطا باشد، محدودیت‌های سطح رایگان، قابل استفاده فقط در محیط‌های IDE

Sourcegraph Cody یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی است که سرعت جریان کار شما را افزایش داده و درک شما را کل کد بیس تقویت می‌کند. مهم‌ترین محصول Sourcegraph یک دستیار کد بیس است که با استفاده از آن، می‌توانید کدها را پیدا کرده و بررسی کنید که چه افرادی در حال کار روی آنها هستند. این ابزار هم با IDEهای محبوب مثل VS Code، JetBrains و Neovim قابل ادغام است و امکان تکمیل کد را حین تایپ توسط کاربر دارد.

Cody با بهره‌برداری از LLM و گراف کد Sourcegraph پاسخ‌هایی آگاه از زمینه و شرایط برای پیدا کردن کد، ایجاد توابع جدید و عیب یابی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار می‌تواند دستورالعمل‌های کاربران را به زبان طبیعی تفسیر کرده و بر اساس آن، کدهایی دقیق تولید کند. چه برای توسعه دهندگان مجرب و چه افراد مبتدی، Sourcegraph می‌تواند بهترین هوش مصنوعی برای برنامه نویسی باشد و به هموارتر شدن این مسیر کمک کند.

یکی دیگر از امکانات Sourcegraph Cody که آن را برای بسیاری از برنامه نویسان تبدیل به بهترین ابزار کدنویسی با هوش مصنوعی کرده، قابلیت پرسیدن سوال درباره کدها و دریافت پاسخ بر اساس شرایط کد بیس است. این گزینه برای اشخاصی که کدهایی انبوه داشته یا کاربران جدیدی که به دنبال یادگیری کدنویسی هستند، بسیار مفید است.

Sourcegraph هم نسخه رایگان و هم نسخه غیررایگان دارد. در نسخه رایگان، امکان 500 بار تکمیل کد، 20 پیام یا فرمان، شخصی سازی برای کدهای کوچکتر و پشتیبانی از LLM (مدل زبانی بزرگ) وجود دارد. برای دسترسی به امکانات بیشتر، می‌توانید طرح Pro را با قیمت 9 دلار در ماه تهیه کنید.

7. AskCodi

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: تولید کد از پرامپت‌های ساده، پاسخ دادن به سوالات کدنویسی، توصیه کد، راحتی استفاده
  • نقاط ضعف: گاهی امکان خطا در کدنویسی وجود دارد، نیاز به اصلاح دستی

AskCodi یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی است که به تولید کدهایی دقیق و فوری کمک می‌کند. این ابزار مفید، قابلیت تولید کد، پاسخ دادن به سوالات برنامه نویسی و حتی ارایه پیشنهادات مفید را دارد. کافیست افزونه AskCodi را در محیط IDE دلخواه مثل VS Code، PyCharm یا IntelliJ IDEA نصب کنید تا فرایند کدنویسی شما سرعت پیدا کند. این ابزار، امکان تولید کوئری‌های SQL و ایجاد DocString را هم دارد و با توجه به رابط کاربری ساده آن، کاربران مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

یکی دیگر از بهترین قابلیت‌های AskCodi، ابزاری به نام Codi WorkBook است. این ابزار، یک محیط تعاملی است که توسعه دهندگان می‌توانند در آن کد نویسی کرده، از هوش مصنوعی بخواهند درباره عملکرد یک قطعه کد به آنها توضیح داده و حتی مستندات پروژه را برای آنها بنویسد. برای افراد تازه کاری که به دنبال آشنایی با طرز کار یک زبان برنامه نویسی هستند، AskCodi می‌تواند بهترین ابزار برنامه نویسی با هوش مصنوعی باشد. امکان استفاده از این ابزار برای تکمیل پروژه‌های پیچیده‌تر هم وجود دارد.

یکی دیگر از امکانات این پلتفرم برنامه نویسی با هوش مصنوعی ، قابلیت تولید توابع با جاوا اسکریپت یا وردپرس است که آن را تبدیل به ابزاری بسیار کاربردی برای تکمیل سایت‌های وردپرسی می‌کند.

این ابزار به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی طرح‌های قیمت گذاری مختلف و مقرون به صرفه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

8. Codiga

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: رفع خطا، بازبینی خودکار کدها، تولید قطعه کد
  • نقاط ضعف: عدم پشتیبانی از همه زبان‌ها، سختی پیاده سازی

Codiga یک ابزار تحلیل کد ایستای مجهز به هوش مصنوعی است که به توسعه دهندگان برای نوشتن کدهایی بهتر، سریع‌تر و امن‌تر کمک می‌کند. Codiga با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، کدها را بررسی کرده و خطاها و آسیب پذیری‌های احتمالی موجود در آنها را شناسایی می‌کند. این ابزار کدنویسی با هوش مصنوعی، با انواع محیط‌های توسعه سازگار است؛ از جمله VS Code، JetBrains، VisualStudio، GitHub، GitLab و Bitbucket.

Codiga از 12 زبان برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند از جمله سی، سی پلاس پلاس، جاوا، جاوا اسکریپت، پی‌اچ‌پی و غیره. این ابزار از بیش از 2000 قانون تحلیلی از جمله اسکن وابستگی استفاده می‌کند تا وابستگی‌های قدیمی را شناسایی کرده و مواردی را که نیاز به به روزرسانی دارند، به اطلاع کاربر برساند. Codiga قابلیت تشخیص نقص معماری در کدها، بررسی رعایت اصول توصیه شده و تحلیل امنیتی عمیق کدها را دارد تا به حفاظت از کد بیس در برابر هر گونه هک احتمالی کمک کند.

برای برنامه نویسانی که به دنبال افزایش کیفیت کدها و امنیت آنها از طریق بررسی‌های خودکار هستند،Codiga می‌تواند بهترین ابزار رایگان هوش مصنوعی برای برنامه نویسی باشد. این ابزار از زبان‌های برنامه نویسی مختلف پشتیبانی کرده، مجموعه قوانین اختصاصی را در اختیار شما قرار داده و با انواع محیط‌های IDE مهم قابل ترکیب است.

طرح بیسیک Codiga شامل قابلیت‌های تحلیل کد، بررسی برای مخازن عمومی، پشتیبانی از 12 زبان برنامه نویسی، ادغام با گیت‌هاب، گیت لب و بیت باکت است. در این طرح، شما به قطعه کدهای هوشمند و عمومی هم دسترسی دارید. این قابلیت‌ها باعث شده‌اند که Codiga برای بسیاری از کاربران، بهترین ابزار رایگان هوش مصنوعی برای برنامه نویسی باشد.

برای دسترسی به امکانات بیشتر که شامل تشخیص نشت کلیدهای API یا SSH هم می‌شود، می‌توانید طرح پریمیوم این ابزار را به قیمت 14 دلار در ماه تهیه کنید.

9. CodeWP

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: مولد کد برای وردپرس، انواع پست‌های اختصاصی، کتابخانه قطعه کد، پرامپت متنی
  • نقاط ضعف: خطاهای کدنویسی (هر چند کمیاب)، نداشتن الگوی آماده

CodeWP یک مولد کد وردپرس مبتنی بر ابر و مجهز به هوش مصنوعی است که فرایند کدنویسی را برای همه کدنویسان وردپرس با هر سطح مهارتی آسان‌تر می‌کند. این پلتفرم می‌تواند به سرعت برای کارهای مختلف کدهایی معتبر تولید کند؛ از جمله ایجاد پلاگین و توسعه قابلیت‌های اساسی محصولات وردرپرس.

برای کدنویسی با ابزار هوش مصنوعی این پلتفرم، کاربران کد مورد نظرشان را توصیف می‌کنند تا CodeWP کدهایی امن و کارآمد برای آنها تولید کند که طبق نیاز، قابل ویرایش هستند. CodeWP که بر اساس مجموعه‌ای وسیع از کدهای وردپرس آموزش داده شده است، به بالا رفتن دقت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

یکی از امکانات جدید این پلتفرم، امکان ایجاد عنوان برای قطعه کدهای عمومی و یک بخش پرسش و پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی است که درباره نحوه نصب یا ویرایش کدها توضیح می‌دهد.

اگر با وردپرس کار می‌کنید، CodeWP می‌تواند بهترین هوش مصنوعی رایگان برای شما باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید بدون نیاز به داشتن اطلاعات کدنویسی تخصصی، قابلیت‌های دلخواه را به سرعت به کدهای خودتان اضافه کنید. این ابزار هم سه طرح قیمت گذاری مختلف دارد که در مدل رایگان آن، می‌توانید هر ماه 100 کار مختلف انجام داده، یک پروژه ایجاد کنید و از خدماتی مثل چت و قابلیت‌های مولد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی 2024

10. SQLAI

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: تولید کوئری‌های SQL، توضیح کدها، ذخیره کوئری‌ها
  • نقاط ضعف: نداشتن نسخه رایگان، ناقص بودن بعضی از کوئری‌ها

یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی SQLAI است که به تولید کوئری‌های SQL برای کاربرانی با سطوح مهارت مختلف کمک می‌کند. SQLAI با پایگاه‌های داده بزرگ و مهم مثل MySQL، PostgreSQL و غیره سازگار است و می‌توان از طریق بارگذاری JSON یا اتصال به یک منبع داده پشتیبانی شده از آن استفاده کرد. این پلتفرم کدنویسی با ابزار هوش مصنوعی قابلیت تولید کوئری‌های SQL را با استفاده از پرامپت‌هایی ساده دارد.

SQLAI به غیر از تولید کوئری‌های SQL، توانایی توضیح دادن و بهینه‌سازی آنها را هم دارد تا مطمئن شوید که کدهای تولیدی، همانطور که باید کار می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های SQLAI، پشتیبانی از مدل‌های OpenAI مثل GPT-4 است.

کاربران زیادی می‌توانند از SQLAI استفاده کنند از جمله افراد مبتدی، توسعه دهندگان وب مجرب و تحلیلگران داده. این ابزار، رابط کاربری کاربرپسند و داشبوردهایی تعاملی دارد تا افراد تازه کار هم به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. SQLAI نسخه رایگان ندارد و قیمت پایین‌ترین سطح آن، از 5 دلار در ماه شروع می‌شود.

11. Android Studio Bot

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: مولد کد چند کاره، تشخیص خطا، چت با هوش مصنوعی، قابلیت یادگیری
  • نقاط ضعف: قرار داشتن در مرحله بتا، وجود یکسری خطا در کدها

Android Studio Bot یک هوش مصنوعی برای برنامه نویسی است که در اندروید استودیو ساخته شده تا بهره‌وری توسعه دهندگان موبایل را افزایش دهد. این هوش مصنوعی برنامه نویسی اندروید که بر مبنای Codey و PaLM 2 LLM طراحی شده، به تولید کدهای اندروید و رفع خطاهای آنها کمک می‌کند و ابزاری بسیار ارزشمند برای توسعه دهندگان محسوب می‌شود.

Studio Bot قابلیت پاسخ دادن به سوالات برنامه نویس‌ها و آموزش اصول توصیه شده برنامه نویسی را دارد. این ابزار، بهترین ابزار کدنویسی با هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان اندروید محسوب می‌شود و قابلیت تولید کد، پیدا کردن منابع مرتبط، آموزش کدنویسی و صرفه‌جویی در زمان را دارد. این ربات هنوز در مراحل توسعه قرار دهد اما همین حالا هم بهترین هوش مصنوعی برنامه نویسی اندروید محسوب می‌شود.

استفاده از Android Studio Bot کاملاً رایگان است اما برای کار با این ابزار، باید تازه‌ترین نسخه اندروید استودیو را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین مانیتورهای برنامه نویسی 2024

بهترین کامپیوترهای All in one

12. SinCode

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: کاربردهای مختلف از جمله نویسندگی، قابلیت تولید کد بر اساس پرامپت، پیدا کردن خطاها، ویرایشگر داکیومنت‌ها
  • نقاط ضعف: محدودیت طرح رایگان، خطاهای کدنویسی

SinCode یکی دیگر از هوش مصنوعی‌های برنامه نویسی است که علاوه بر تولید کد، قابلیت نویسندگی را هم دارد. تمرکز اصلی SinCode نویسندگی است اما قابلیت تولید کد آن بر اساس پرامپت‌های متنی، آن را تبدیل به یک گزینه بسیار مفید برای اشخاصی کرده که بیشتر به دنبال ابزارهای نویسندگی هستند که قابلیت تولید کد را هم داشته باشد.

بهترین قابلیت SinCode چت بات آن است که بر خلاف چت جی‌پی‌تی از داده‌های بلادرنگ استفاده می‌کند. این ابزار، با مدل GPT-4 کار می‌کند؛ در نتیجه می‌توانید با استفاده از آن کدهای پیچیده‌تر هم تولید کنید. SinCode قابلیت تشخیص داکیومنت‌های بارگذاری شده را هم دارد بنابراین، نیازی به تکرار تک تک خطوط کد ندارید.

SinCode بیشتر برای تولیدکنندگان محتوایی مناسب است که هر از گاهی کد نویسی می‌کنند. چت بات این ابزار هم قابلیت تولید کدهایی دقیق و تمیز را دارد و یکی از بهترین دستیارهای کدنویسی با هوش مصنوعی است.

نسخه رایگان SinCode شامل امکاناتی محدود است اما با پرداخت 49 دلار در ماه، کاربران می‌توانند به همه امکانات آن دسترسی پیدا کنند؛ از جمله پشتیبانی از زبان‌های مختلف، تولید و ویرایش تصویر و متن و غیره.

13. WPCode

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

  • امکانات: نوشتن کدهای هدر و فوتر، تولید کد با هوش مصنوعی، تولید کدهای مناسب برای وردپرس
  • نقاط ضعف: کدهای تولید شده نیاز به تست دارند، سختی جابجایی

معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی را با WPCode به پایان می‌بریم که برای وبسایت‌های وردپرسی طراحی شده است. این ابزار، فرایند تزریق کد را در قسمت‌های هدر و فوتر راحت‌تر کرده و می‌تواند بهترین ابزار رایگان هوش مصنوعی برای برنامه نویسی وردپرس باشد. در حال حاضر، پیشرفت WPCode آن را تبدیل به یک جایگزین خوب برای گوگل تگ منیجر کرده که قابلیت تولید کدهای مخصوص وردپرس و ذخیره آنها در سطح سایت را دارد.

نسخه رایگان این پلاگین، قابلیت‌های خیلی خوبی برای درج کدهای اختصاصی در سایت‌های وردپرسی دارد؛ اما برای سایت‌هایی که چندین کدنویس دارند، نسخه پرو بیشتر توصیه می‌شود. طراحی پلاگ اند پلی WPCode باعث شده که این ابزار برای اشخاصی که کدنویسی را درک می‌کنند اما مهارت‌های کاملی در این زمینه ندارند، انتخاب خیلی خوبی باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب، با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی آشنا شدید که به توسعه دهندگان برای نوشتن کدهایی دقیق‌تر، با سرعت و بهره‌وری بالاتر کمک می‌کند. کاربرد چنین ابزارهایی روزبروز بیشتر می‌شود و به همین دلیل، انواع مختلفی از آنها برای حوزه‌های مختلف طراحی شده است؛ از جمله برای کدنویسی اندروید، وردپرس، کوئری نویسی و غیره. امیدواریم که  مطالعه این مطلب به شما برای انتخاب بهترین ابزارهای هوش مصنوعی طبق نیاز خودتان کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین ابزار مولد کد هوش مصنوعی کدام است؟

Tabnine یک هوش مصنوعی کدنویسی قدرتمند است که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای پیش بینی و توصیه کد استفاده می‌کند.

آیا هوش مصنوعی جایگزین کدنویسان خواهد شد؟

بعید است که در آینده نزدیک، شاهد جایگزین شدن کدنویس‌ها توسط هوش مصنوعی باشیم. نبوغ و خلاقیت این ابزارها در حال حاضر در سطح انسان نیست؛ اما می‌توانند به ارتقای بهره‌وری و کارایی برنامه نویسان کمک کنند.

آیا می‌توان بدون داشتن تخصص کدنویسی، با کمک هوش مصنوعی برنامه نویسی کرد؟

بله، پلتفرم‌ها و ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی، این قابلیت را دارند که به کاربران مبتدی برای توسعه نرم‌افزار کمک کنند. این ابزارها، با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، کدهای مورد نظر را بر اساس شرایط و قابلیت‌های تعیین شده توسط کاربر تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر