coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آیا اینستاگرام هنگام گرفتن اسکرین‌ شات به دیگران اطلاع می‌دهد؟ نحوه گرفتن اسکرین شات مخفی

بسیاری از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی هنگام گرفتن اسکرین‌ شات از مکالمه به کاربران اطلاع نمی‌دهند. اسنپ‌چت یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که این قابلیت را دارد. اینستاگرام نیز ویژگی مشابهی را در حالت (Vanish mode) دارد. هدف ا ایجاد این قابلیت این بوده که مکالمات خصوصی شامل متن‌ها، ایموجی‌ها، عکس‌ها و استیکرها بعد از مکالمه ناپدید شوند. اما اگر در این حالت اسکرین‌شات بگیرید، اینستاگرام به فرستنده اطلاع می‌دهد. اینستاگرام به سبک اسنپ‌چت عمل می‌کند و در مواقع خاصی هنگام گرفتن اسکرین‌شات به فرد مقابل اطلاع می‌دهد. در این خبر، نحوه عملکرد این ویژگی را توضیح می‌دهیم.


بیشتر بخوانید:


آیا کسی می‌تواند بفهمد که شما از اینستاگرام اسکرین‌ شات گرفته‌اید؟

پاسخ کوتاه این است: خیر. کاربران نمی‌توانند بفهمند که شما از پیام‌های مستقیم (Direct Messages)، استوری‌ها، ریلزها یا اطلاعات پروفایل آن‌ها اسکرین‌شات گرفته‌اید. آن‌ها فقط در صورتی اطلاع پیدا می‌کنند که اسکرین‌شات در حالت (Vanish Mode) گرفته شود.

این ویژگی به شما امکان ارسال پیام‌های خصوصی، ویدیوها و عکس‌هایی را می‌دهد که بلافاصله پس از باز شدن توسط گیرنده ناپدید می‌شوند. با کشیدن صفحه به بالا از پایین صفحه مکالمه، می‌توانید این حالت را فعال کنید. اگر فرد دیگر آن را فعال کرده باشد، شما نمی‌توانید آن را غیرفعال کنید یا چت‌ها را علامت بزنید و با دوستان نزدیک یا دیگر پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اسکرین‌ شات گرفتن در حالت Vanish mode

در حالت Vanish mode ، اگر اسکرین‌شات بگیرید، پیامی با متن “شما اسکرین‌شات گرفتید” در مکالمه نمایش داده می‌شود. اگر فرد مقابل اسکرین‌شات بگیرد، این پیام با نام کاربری او نمایش داده می‌شود. در صورتی که عکس ناپدید شونده‌ای را اسکرین‌شات بگیرید، یک دایره نقطه‌دار در کنار آن ظاهر می‌شود که هر دو طرف می‌توانند آن را ببینند. اگر این دایره ظاهر نشود، ممکن است یک اعلان پیام جدید دریافت کنید که نشان می‌دهد فرد مقابل اسکرین‌شات گرفته است.

چگونه بدون اطلاع گرفتن اسکرین‌شات بگیریم؟

در مواقعی که کسی شما را تهدید یا آزار می‌دهد، نیاز به مدرک برای گزارش دارید بدون اینکه او بفهمد. در این شرایط، حالت هواپیما را روشن کنید. این کار دستگاه شما را از استفاده از اینترنت منع می‌کند و برنامه نمی‌تواند اطلاع‌رسانی کند.

روش‌های گرفتن اسکرین‌شات مخفی در دستگاه‌های اندرویدی

  1. با دو انگشت از بالای صفحه به پایین بکشید تا پنل اعلان‌ها باز شود.
  2. حالت هواپیما را فعال کنید.
  3. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  4. در منوی اصلی، روی آیکون مسنجر یا هواپیما در بالا سمت راست بزنید تا مکالمات خود را ببینید.
  5. یک چت را باز کرده و اسکرین‌شات بگیرید.

روش‌های گرفتن اسکرین‌شات مخفی در آیفون و آیپد

  1. از بالا سمت راست صفحه به پایین بکشید تا مرکز کنترل باز شود.
  2. روی آیکون هواپیما بزنید تا حالت هواپیما فعال شود.
  3. اینستاگرام را باز کنید و روی آیکون مسنجر یا هواپیما بزنید.
  4. یک مکالمه را باز کرده و اسکرین‌شات بگیرید.

حفظ حریم خصوصی

گرفتن اسکرین‌شات در برخی موارد برای استفاده شخصی شاید مفید باشد اما مهم‌تر از آن حفظ حریم خصوصی دیگران است. ااگر مطمئن نیستید که دستورالعمل‌های پلتفرم مربوطه را مطالعه و بررسی نکرده‌اید، توصیه می‌شود قبل از گرفتن اسکرین‌شات آن را مطالعه کرده یا برای ثبت آن اجازه بگیرید تا از عواقب قانونی جلوگیری کنید و حساب اینستاگرامی‌تان غیر فعال نشود.

محدود کردن دسترسی دیگران به پروفایل

اگر نگران این هستید که کسی اطلاعات پروفایل شما را ذخیره کند، می‌توانید دسترسی آن‌ها را محدود کنید؛ نظرات را مسدود کنید، برای کلمات خاص فیلتر بگذارید و تنظیمات حریم خصوصی بیشتر را فعال کنید.

بیشتر بخوانید: 

منبع: androidpolice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر