;
coinex

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام ؛ معرفی 22 ترفند موثر

در این مطلب با همه راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چطور مطالب خودتان را در معرض دید حداکثر مخاطبان ممکن قرار دهید.

اگر به دنبال افزایش ویوو در اینستاگرام هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید؛ چون با مطالعه این مطلب، با همه روش‌های مجاز و مؤثر برای افزایش بازدید در اینستاگرام آشنا می‌شوید. روش‌های معرفی شده در این مطلب، شامل تکنیک‌های اصطلاحاً کلاه سیاه و غیرمجازی نیستند که احتمال جریمه شدن از سمت الگوریتم اینستاگرام را به همراه داشته باشند. بلکه در این مطلب، با روش‌های توصیه شده‌ای آشنا می‌شوید که کارشناسان اینستاگرام، تولیدکنندگان محتوا و مدیران شبکه‌های اجتماعی از آنها استفاده می‌کنند.

پس برای آشنایی با راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام به صورت مجاز و مؤثر با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

بدون شک، اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه اجتماعی محبوب، بیشتر از 1 میلیارد کاربر فعال در سطح جهان دارد که دائماً در حال تولید و انتشار محتوا برای انتشار در اینستاگرام هستند. از زمانی که قابلیت انتشار ویدیو به اینستاگرام اضافه شده، مشاغل و برندها فعالانه در تلاش برای استفاده از این قابلیت و کسب سود با استفاده از آن هستند.

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام
راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

قطعاً شما هم با کلیت ویدیوهای اینستاگرام و اهمیت این قابلیت آشنا هستید. چون با استفاده از این قابلیت، می‌توانید مشتریان جدیدی را برای کسب و کارتان جذب کنید. اما ممکن است با وجود تولید ویدیوهایی جذاب، باز هم تعداد بازدید مورد انتظار را نداشته باشید. به همین دلیل، در این مطلب راجع به راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام با شما هستیم و روش‌های اصولی انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم. پس با ما همراه باشیم.

1. در نظر گرفتن اهمیت چند ثانیه اول

آموزش افزایش بازدید در اینستاگرام را با یکی از نکات بسیار مهم و مؤثر در این زمینه شروع می‌کنیم.

قبل از هر چیز، باید توجه داشته باشید که بازدیدهایی از ویدیو در تعداد کل بازدید در نظر گرفته می‌شوند که حداقل شامل سه ثانیه اول باشند.

روش‌های مختلفی برای حفظ توجه مخاطب در چهار ثانیه اول وجود دارد. مهم‌ترین نکته این است که خیلی زود به اصل مطلب بپردازید؛ چون امروزه کاربران مایل به دیدن یک مقدمه طولانی برای رسیدن به نکته اصلی نیستند.

همچنین می‌توانید با دادن وعده یک غافلگیری در انتهای ویدیو، مخاطبان را سرگرم تماشای ویدیو نگه دارید.

2. مخفی نکردن محتوا در تب ریلز

پس از انتشار ویدیو، اینستاگرام آن را در یک تب Reels مخصوص در پروفایل شما ذخیره می‌کند.

برای اینکه ویدیو در صفحه اصلی پروفایل هم دیده شود، باید آن را در Feed خودتان هم منتشر کنید. این یکی از ساده‌ترین ترفند های افزایش بازدید در اینستاگرام است – چون کافیست یک دکمه را فشار دهید.

انجام این کار، باعث دیده شدن هر چه بیشتر ویدیوی شما می‌شود. می‌توانید یک تصویر دلخواه هم برای ریل انتخاب کنید تا با کل پروفایل شما همخوانی داشته باشد. ریل هم مثل یک پست معمولی نمایان می‌شود؛ به همراه آیکن ریل که در گوشه سمت راست بالای پست قرار می‌گیرد.

3. تحقیق درباره کلمات کلیدی

مطالعه کلمات کلیدی فقط مخصوص سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیست. الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی هم مجموعه قوانینی شبیه به جستجوی گوگل دارند؛ چون همه پلتفرم‌های دیجیتال یک هدف دارند: حفظ کاربران در پلتفرم مربوطه.

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

می‌توانید برای افزایش بازدید اینستاگرام هم از تکنیک‌های سئو استفاده کنید که این کار با تحقیق و مطالعه درباره کلمات کلیدی شروع می‌شود. همچنین، مطالعه کلمات کلیدی شما را درباره محتوایی که تولید می‌کنید آگاه‌تر می‌کند. اگر در جریان نیستید که چه نوع ریل و ویدیویی درست کنید، کافیست نگاهی به آنچه مخاطبان جستجو می‌کنند و پیشنهادات اینستاگرام برای جستجو داشته باشید.

4. استفاده از کپشن‌های مناسب

یکی دیگر از راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام استفاده از کپشن‌های مناسب است. سعی کنید کپشن پست‌ها را با کلمات کلیدی هدف خودتان پرکنید، اما از انجام این کار به روشی غیرطبیعی خودداری کنید. برای نوشتن کپشن در شبکه‌های اجتماعی هم باید از اصول توصیه شده برای سئوی محتوای طولانی استفاده کنید و کپشن‌ها را برای مخاطبان بنویسید نه الگوریتم‌های اینستاگرام.

بیشتر بخوانید

الگوریتم اینستاگرام برای استوری چیست

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

5. استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر در ویدیو

الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی فقط متن‌های نوشته شده را بررسی نمی‌کنند. این احتمال وجود دارد که اینستاگرام هم مثل یوتیوب، صدای ویدیوها را در نظر بگیرد.

حتماً برای افزایش ویوو در اینستاگرام در ابتدای ویدیو از کلمات کلیدی مورد نظرتان استفاده کرده و برای رسیدن به بهترین نتایج، این کلمات را در سایر بخش‌های ویدیو هم استفاده کنید.

6. استفاده از کلمات کلیدی در متن روی صفحه

مثل بررسی صدای ویدیوها برای تشخیص کلمات کلیدی، الگوریتم اینستاگرام متن نوشته شده در ریل‌ها را هم در نظر می‌گیرد؛ بنابراین استفاده از کلمات کلیدی را برای این بخش هم فراموش نکنید.

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

لازم به ذکر است که طرز کار الگوریتم اینستاگرام به صورت صددرصد مشخص نیست؛ اما بهینه سازی محتوا از جمله ریل‌ها با این روش، ضرری ندارد.

7. استفاده از متونی خوانا

یکی دیگر از راهکارهای کاربردی برای بازدید در اینستاگرام ، استفاده از متونی خوانا و قابل درک است. ممکن است سعی کنید با استفاده از یکسری کلمات و کلیدواژه‌های جذاب، نظر مخاطبان را جلب کنید اما اگر متن مورد استفاده خوانا نباشد، مخاطبان به سرعت آن را رد کرده و به سراغ یک محتوای دیگر می‌روند.

باید کاری کنید که درک محتوا تا حد ممکن برای مخاطب راحت باشد. حتماً از استانداردهای خوانایی پیروی کرده و استفاده از متونی کوتاه و چپ-چین یا وسط-چین را فراموش نکنید.

8. استفاده از متن زیرنویس

یکی از راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام این است که همه کاربران، از جمله افراد ناشنوا و کم شنوا محتوای ویدیوهای شما را درک کنند. در حال حاضر، تنها با استفاده از یک استیکر می‌توانید به راحتی به ویدیوهای اینستاگرام زیرنویس اضافه کنید.

بیشتر بخوانید

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

9. نوشتن متن جایگزین

استفاده از متن جایگزین هم باعث می‌شود که کاربران دچار اختلالات بینایی، محتوای ویدیوها را بهتر درک کنند. همچنین، در صورت استفاده از متن جایگزین، یک محل جدید هم برای درج کلمات کلیدی خواهید داشت.

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

10. استفاده از صداهای پرطرفدار

بدون شک یکی از راهکارهای کاربردی برای بازدید در اینستاگرام استفاده از صداهای ترند شده است. استفاده از ترک‌های صوتی پرطرفدار، به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهد که ممکن است علاقمندان به این صدا، ویدیوی شما را هم بپسندند. سپس اینستاگرام، ویدیوی شما را در معرض دید این افراد قرار می‌دهد.

حتی می‌توانید از صداهای بامزه‌ای که به ظاهر ارتباطی به برند شما ندارند هم استفاده کنید تا بازدید ویدیوهای خودتان را بالا ببرید.

11. تولید محتوا با در نظر گرفتن مخاطبان هدف

تولید محتوا با در نظر گرفتن شرایط و خواسته‌های مخاطبان هدف، یکی از اصولی است که همیشه بر آن تأکید می‌شود اما با توجه به اهمیت بسیار زیاد این نکته، لازم است که دائماً آن را تکرار کنیم؛ چون یکی از مهم‌ترین ترفند های افزایش بازدید در اینستاگرام محسوب می‌شود.

اگر همیشه یک سبک محتوای خاص با موضوعی مشخص را تولید کرده‌اید، از تولید ویدیوهای نامرتبط خودداری کنید؛ چون مردم قابل پیش‌بینی بودن را دوست دارند. وقتی مخاطبان‌تان شما را دنبال کرده‌اند، به نوعی یک توافقنامه نانوشته با شما امضاء کرده‌اند. در واقع، مخاطبان توافق کرده‌اند که شما را دنبال کنند به این شرط که همیشه همان محتوایی را تولید کنید که به خاطر آن شما را دنبال کرده بودند.

به محض اینکه وارد یک مسیر متفاوت شوید، احتمال اینکه بازدیدهای خودتان را از دست بدهید وجود دارد؛ مگر اینکه ویدیوهای جدید شما کاملاً جذاب و سرگرم کننده باشند.

البته این نکته به آن معنا نیست که باید دائماً یک ویدیوی تکراری را تولید کنید. بلکه می‌توانید محتوای جدید و جذابی تولید کنید که به موضوع و محتوای اصلی پیج شما ارتباط داشته باشد.

12. تعامل با محتوای مشابه

سعی کنید با نوشتن کامنت‌های بامزه و جذاب برای سایر برندهایی که حوزه کاری شبیه به شما دارند، با آنها تعامل داشته باشید. با این ترفند، می‌توانید مخاطبان آنها را به صفحه خودتان جلب کنیدی و وقتی اینستاگرام فعالیت و تعامل اکانت شما را مشاهده کند، احتمال اینکه محتوای شما را در فید مخاطبان بیشتری نمایش دهد، افزایش پیدا می‌کند.

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

13. درج ریلزهای اینستاگرام در سایت یا وبلاگ خودتان

وبسایت و وبلاگ شما، یکی دیگر از نقاط لمس برای افزایش بازدید اینستاگرام هستند. با درج محتوا و ویدیوهای تولید شده در سایتتان، می‌توانید آنها را در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار دهید.

بعلاوه، درج این محتوا در سایتتان باعث می‌شود که از نظر مخاطبان حرفه‌ای‌تر به نظر برسید.

بیشتر بخوانید

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

14. امتحان کردن طول‌های مختلف

ویدیوهای طولانی‌تر، فرصت بیشتری برای داستان سرایی در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اما ممکن است ویدیوهای کوتاه‌تر برای مخاطبان امروزی که بازه توجه کوتاه‌تری دارند، مناسب‌تر باشند. بهتر است طول‌های مختلف را امتحان کرده و ببینید که مخاطبان شما بیشتر از چه محتوایی با چه طولی لذت می‌برند.

پس حتماً با امتحان کردن طول‌های مختلف، بهترین حالت را برای مخاطبان خودتان امتحان کنید؛ اما این کار را به مرور زمان انجام دهید.

15. پست کردن محتوا در زمان مناسب

برای افزایش بازدید اینستاگرام حتماً محتوا را زمانی منتشر کنید که مخاطبان شما آنلاین هستند تا بلافاصله با محتوای شما تعامل برقرار کنند.

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

همانطور که قبلاً اشاره شد، اینستاگرام یک پلتفرم فعال است و هر لحظه و هر دقیقه، مطالب جدیدی در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شوند. بنابراین احتمال اینکه محتوای شما بین مطالب دیگران گم شده و آنطور که انتظار دارید دیده نشود، وجود دارد.

پس، از انتشار مطلب در مواقعی که مخاطبان شما خواب یا مشغول کار هستند خودداری کنید؛ در غیر این صورت مطلب شما هم بین سایر پست‌ها گم شده و وقتی مخاطبان آماده دیدن آن باشند، نمی‌توانند آن را پیدا کنند.

16. تبلیغ محتوا

پست‌های غیرتبلیغاتی و معمولی حداکثر به میزان مشخصی بازدید خواهند داشت. یکی از راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام و رسیدن به حداکثر میزان ویو، استفاده از سیستم تبلیغاتی اینستاگرام است. توصیه می‌شود که برای این کار، به جای ریل‌های ضعیف ریل‌هایی را انتخاب کنید که عملکرد خوبی داشته‌اند تا بهترین بهره را از بودجه خودتان ببرید.

17. انتشار ریل‌ها در استوری

برای افزایش ویوو در اینستاگرام باید از همه قابلیت‌های ممکن برای دیده شدن محتوا استفاده کنید. پس از انتشار یک ریل جدید، حتماً آن را در استوری هم منتشر کنید. به این ترتیب، می‌توانید محتوای جدید خودتان را در معرض دید حداکثر مخاطب ممکن قرار دهید.

بیشتر بخوانید

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

18. برگزاری مسابقه و اهدای جایزه

برگزاری مسابقه و اهدای جایزه یکی از راهکارهای کاربردی برای بازدید در اینستاگرام است که بارها امتحان شده و به نتیجه رسیده است. پاداش دادن به مخاطبان برای کارهای ساده‌ای مثل فالو کردن اکانت شما و تگ کردن دیگران، می‌تواند به افزایش ویوو در اینستاگرام کمک کند.

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

19. استفاده از آمار و داده‌ها برای تولید محتوایی هدفمند

بررسی آمار تحلیلی ریلز اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی هدفمند و دقیق برای افزایش بازدید طراحی کنید. همچنین این آمارها، دیدگاه‌های ارزشمندی درباره عملکرد شما در شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کنند.

نگاهی به پربازدیدترین ریل‌ها داشته باشید و بررسی کنید که در این ریل‌های موفق چه کارهایی انجام داده‌اید که قابل تکرار باشند؟ آیا همه ریل‌های پربازدید شما بر اساس یک الگوی یکسان طراحی شده‌اند؟ یا همگی درباره یک موضوع خاص هستند؟ سعی کنید نوع محتوای توصیه شده توسط Instagram Insights را تکرار کنید.

در عین حال، محتوای ضعیف را هم بررسی کرده و علت ضعف عملکرد آنها را شناسایی کنید؛ چون این محتوا هم می‌تواند حاوی اطلاعات ارزشمندی باشد.

20. استفاده از هشتگ‌های مناسب

بدون شک استفاده از هشتگ‌ها یکی از راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام است. اما از به کار بردن هشتگ‌های بی‌هدف و بی‌ربط خودداری کرده و برای انتخاب هشتگ‌ها، از تاکتیک‌های سئو و مطالعه کلمات کلیدی استفاده کنید.

هشتگ‌ها حکم فیلتر را دارند و با استفاده از هشتگ‌های مرتبط و مناسب، می‌توانید مخاطبان بیشتری را به سمت محتوای خودتان جلب کنید. برای انتخاب هشتگ‌های مناسب، حتماً نگاهی به پرکاربردترین هشتگ‌ها و همچنین محتوای منتشر شده توسط پیج‌های رقیب داشته باشید و هشتگ‌های مرتبط با برندتان و محتوای منتشر شده را انتخاب کنید.

21. خودداری از تمرکز بیش از حد روی صدا

برای افزایش بازدید اینستاگرام دقت داشته باشید که صدا در اینستاگرام به صورت خودکار پخش نمی‌شود؛ بلکه برای پخش صدا، کاربر باید روی ویدیو ضربه بزند. به همین دلیل، تمرکز بیش از حد روی عنصر صدا، کار بی‌فایده‌ای است و برای تأثیرگذاشتن بر مخاطب، باید از عناصر تصویری هم استفاده کنید.

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

همانطور که قبلاً اشاره شد، پس از حدود 5 ثانیه کاربر تصمیم می‌گیرد که ویدیوی شما را تماشا کند (با صدا یا بدون صدا) و یا اینکه به اسکرول کردن صفحه ادامه دهد. به همین دلیل، یکی از ترفند های افزایش بازدید در اینستاگرام استفاده از عناصر تصویری جذاب و چشمگیر است. پس از جلب توجه مخاطب با استفاده از عناصر بصری، ممکن است مخاطب تصمیم به ادامه تماشای محتوا و گوش کردن به صدای ویدیو بگیرد.

22. تولید ویدیوهایی که ارزش بازنشر را دارند

یکی از راهکارهای کاربردی برای بازدید در اینستاگرام این است که خودتان را به جای مخاطبان تصور کنید. آیا محتوای ویدیوهای شما به صورتی هست که کاربران علاقه‌ای به بازنشر آنها داشته باشند؟

ویدیوهای شما هر چقدر هم که آموزنده باشند، اگر برای مخاطبان جذاب نباشند، احتمال بازنشر آنها بسیار کم خواهد بود. در واقع، علاوه بر تولید محتوایی دیدنی، باید محتوایی تولید کنید که ارزش بازنشر را داشته باشد.

در رابطه با ویدیوهای اینستاگرام، قرار نیست فقط انتقال به پیام مورد نظرتان فکر کنید بلکه باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما مایل به شنیدن چه مطالبی، به چه روشی هستند.

از این واقعیت که اینستاگرام فرصت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار داده تا با مخاطبان مورد نظرتان در ارتباط باشید، استفاده کرده و حتماً با راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام آشنا شوید.

جمع‌بندی

در این مطلب با آموزش افزایش بازدید در اینستاگرام همراه شما بودیم و راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام را با هم مرور کردیم. با توجه به تعداد زیاد صفحات اینستاگرام و حجم انبوه محتوایی که در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود، رقابت بر سر جذب نظر مخاطبان روزبروز سخت‌تر خواهد شد. ممکن است ویدیوهای جذابی بسازید اما برای جذب مخاطبان باید با روش‌های افزایش بازدید در اینستاگرام هم آشنا باشید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به دیدن شدن هر چه بیشتر برندتان کمک کند.

سوالات پرتکرار

چگونه در اینستاگرام بیشتر از هزار ویو بگیریم؟

همانطور که در این آموزش افزایش بازدید در اینستاگرام اشاره شد، برای افزایش بازدید ویدیوها باید ویدیوهایی جذاب با صداهای پرطرفدار و هشتگ‌های مناسب تولید کنید. محتوا را در ساعت‌هایی که مخاطبان فعال هستند و در پلتفرم‌های مختلف منتشر کنید.

آیا اینستاگرام برای ویوی بیشتر از 1k به پیچ‌ها دستمزد پرداخت می‌کند؟

خیر! خود اینستاگرام مستقیماً برای ویوی مطالب دستمزدی پرداخت نمی‌کند؛ چه این ویو در سطح هزار باشد و چه در سطح یک میلیون.

دلیل کم بودن بازدید ریل‌های من چیست؟

برای حضور پیوسته در اینستاگرام و حفظ مخاطبان، باید به صورت منظم ریل منتشر کنید. همچنین، برای تولید محتوا خلاق باشید؛ چون تولید محتوای جذاب و خلاقانه باعث می‌شود که مطالب شما، بین سایر مطالب بیشتر دیده شوند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام چیست؟ به نظر شما کدام روش بیشترین تأثیر را دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر