;
coinex

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟ [+آموزش ترفندهای جذاب]

هر فضا و پلتفرمی چارچوب‌ها و الگوهای خاص خودش را دارد و ریلز اینستاگرام هم از این قاعده مستثنا نیست. ما می‌توانیم با شناخت کارکرد الگوریتم ریلز اینستاگرام بهترین بازخورد را بگیریم.

داشتنِ مخاطبین گسترده در پلتفرم‌های آنلاین نقش مهمی را برای کسب‌وکارها و افرادی که خواهانِ برندسازی هستند، ایفا می‌کند. اگر مخاطب شما را نشناسد، حرف‌ها و محصولات‌تان را نشنیده و نبیند، چطور می‌توان انتظار کسبِ سود خوبی داشت؟ شناختن الگوریتم‌ها به ویژه الگوریتم ریلز اینستاگرام در بالا بردن و زدن سیبل هدف کسب سود خوب، همان نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. گفتن ندارد ریلز در سال 2020، همان قابلیت ویدیو کوتاه بود که متا‌ از تیک‌تاک‌ قرضش گرفت و در اینستاگرام ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

گران ترین سلبریتی ها در اینستاگرام

الگوریتم ریلز اینستاگرام

الگوریتم ریلز اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که کدام ریلزها به کدام کاربرانِ اینستاگرام نشان داده شود. (رئیس بازی در حد اعلا!)

الگوریتم ریلز اینستاگرام
نحوه عملکرد الگوریتم ریلز اینستاگرام

ریلزها چطور و کجا دیده می‌شوند؟ معمولاً این ریلزها از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید نشأت گرفته و در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند. اما دو مکان دیگر هم وجود دارد که می‌توان ریلزهای اینستاگرام از ویدیوسازها و برندهای دیگر را در آن پیدا کرد:

تب ریلز (Reels): در اساس، همان نسخه‌ی اینستاگرامی صفحه TikTok For You است. روی نماد Reels که در پایین صفحه اصلی است ضربه بزنید تا خوراک ویدیوییِ بی‌پایان و قابل نمایشی را که گزینشش دست‌پخت الگوریتم ریلز اینستا است، ببینید.

تب جست و جو (Explore): ریلزها نیز در کنار پست‌ها و استوری‌های اینستاگرامی که الگوریتم این پلتفرم ارائه می‌کند، به مقدار زیادی در تب جست و جو وجود دارد. (در مورد آن راهنمای کارکرد الگوریتم اینستاگرام ما را بخوانید.)

تأثیر روابط یا مراودات بر الگوریتم ریلز اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام برای ریلز فقط نحوه تعامل شما با محتوا را در نظر نمی‌گیرد، بلکه یک ریزه‌کاری دیگر هم وجود دارد؛ یعنی همان نحوه تعامل شما با سایر کاربران. آیا کسی شما را دنبال کرده و شما را با نام جست‌وجو می‌کند؟ آیا به‌ هم‌دیگر پیام می‌دهید یا کامنت رد و بدل می‌کنید؟ آیا شما هم‌دیگر را در پست‌های خود تگ / منشن می‌کنید؟

الگوریتم اینستاگرام برای ریلز

اگر یکی دیگر از کاربران اینستا به وضوح بهترین دوست برای ابدالاباد (BFF) یا طرفدار آتشی (سوپر فن) شما باشد، به احتمال زیاد اینستاگرام، به محض رها شدن پست‌تان در آغوش صفحه‌ی اصلی، آخرین ویدیوی شما را برای او نشان می‌دهد.

در ریلز و اکسپلور، ویدیوهایی از سازندگانی که نامشان را هم نشنیده‌اید مشاهده خواهید کرد؛ اما اگر قبلاً به نحوی با آن‌ها در تعامل بوده‌اید، اینستاگرام نیز این موضوع را در نظر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیلیت اکانت تلگرام

چگونه بفهمیم گوشی هک شده

تأثیر محتوای مرتبط با الگوریتم اینستاگرام برای ریلز

اینستاگرام تمایلات و پسندهایِ کاربر را ردیابی می‌کند؛ یک روش فانتزی برای گفتن «whatchu like». اگر قبلاً یک اینستاگرام ریلز یا پستی را دوست داشته‌اید یا به روش دیگری درگیر آن بوده‌اید، اینستاگرام این را به حافظه سپرده و از آن‌ به بعد می‌کوشد نظیر آن را به‌ شما نشان دهد.

نه؛ آن‌قدرها هم که به‌نظر می‌رسد به دنیای تباه پادآرمان‌‌شهرهایی که کامپیوترهای عظیم اداره‌اش می‌کنند نزدیک نشدیم؛ اما هم‌چین دور هم نیستیم. چون هوش مصنوعی نمی‌فهمد که چه می‌بیند؛ چه می‌شنود و چه داده‌ای برایش می‌آید.

یعنی خُب، دست‌کم هنوز مستقل و قائم‌به‌ذات نیست؛ هرچند به واقع نمی‌دانم چه عیبی هم دارد که کارهای روتین و بوروکراتیک را هوش مصنوعی اداره کند اما جدای از این‌ها پرسش این است: هوش مصنوعی چگونه متوجه می‌شود که یک ویدیو درباره چیست؟ معمولاً از طریق هشتگ‌های اینستاگرام ریلز و همچنین از طریق تجزیه و تحلیل پیکسل‌ها، فریم‌ها و صدا.

الگوریتم اینستاگرام برای ریلز
الگوریتم اینستاگرام برای ریلز

نکته: عدم استفاده از متون روده‌دراز (TLDR): مثلاً نوشتن «تماشای ویدیوهای سگ‌هایی که بسکتبال بازی می‌کنند» بیشتر از «ویدیوهای بیشتری از سگ‌ها که دارند بازی بسکتبال را انجام می‌‌دهند» برای الگوریتم ریلز اینستا خوشایند است و تا حدی بهتر آن را درک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بیشترین لایک در اینستاگرام ؛ رکورد لایک اینستاگرام در اختیار کیست؟

اینستاگرام تردز چیست

تأثیر زمان‌سنجی به موقع در الگوریتم ریلز اینستا

این الگوریتم ریلز اینستا محتوای جدید را نسبت به ریلزهای آرشیوی اولویت‌بندی می‌کند. آخر مگر نه این‌که مردم می‌خواهند چیزهای جدیدی را ببینند؟ بنابراین الگوریتم‌ها هم‌چون کارگزاران خدایان، این کار را برای‌شان انجام می‌دهند. نگه داشتن کاربر در آب نمک!

ترفندهای الگوریتم ریلز اینستاگرام

تأثیر محبوبیت در الگوریتم اینستاگرام برای ریلز

اگر مخاطبی دارید که تعامل می‌کند و محتوای‌تان را به طور مداوم لایک و اشتراک‌گذاری می‌کند، این به اینستاگرام نشان می‌دهد که احتمالاً چیز خاصی دارید که دیگران نیز بخواهد ببیند و برای‌شان جالب باشد.

این‌طور به نظر می‌رسد که برای محبوب شدن باید از قبل محبوب باشید، اما در نهایت اینستاگرام خواهان نوعی تبلیغ محتوای با کیفیت است و از همین‌رو، اگر قبلاً به خاطر تولیدمحتوای دیداری-شنیداری معروف شده باشید، این پلتفرم به شما نیز پاداش خواهد داد. یک‌جور ساز و  کار سلبریتی‌محوری در این الگوریتم‌ها کار می‌کند.

ترفندهای الگوریتم ریلز اینستاگرام در چند نکته

تمام چیزهایی که گفتیم، نسخه‌ی طولانی‌تر این جملات است که اینستاگرام ریلزهایی را که فکر می‌کند مردم دوست خواهند داشت در اولویت قرار می‌دهد؛ یعنیِ داشتنِ محتوای جدید، سرگرم‌کننده و مرتبط.

الگوریتم‌ها چندان با ما تفاوتی ندارند؛ چون ما آن‌ها را ساخته‌ایم، بله؟ حساب رسمی اینستاگرام حتی دیاگرام چرخ فلکی را منتشر کرده است که دقیقاً این موضوع را تأیید می‌کند. بیایید چند تا از کلیشه‌های رایج را بشکنیم، هان؟

ترفندهای ریلز اینستاگرام
ترفندهای ریلز اینستاگرام

ایجاد محتوای با کیفیت برای تأثیر بر الگوریتم ریلز

وقتی مردم روی برگه ریلز کلیک می‌کنند، منتظر محتوای خنده‌دار، سرگرم‌کننده و جالب هستند. بنابراین این چیزی است که الگوریتم به دنبال ارائه آن است.

با توجه به اکانت creators اینستاگرام، ریلز هم‌اکنون اپراتورهای انسانی را دارد که محتوا را غربال می‌کنند تا بهترین‌ها معرفی شوند. ایجاد ریلزی که «بهترین» باشد، کمی طولانی و ذوقی است، اما ما چند ایده برای اینستاگرام ریلز در چنته داریم که شاید به کارتان بیاید.

به طور خلاصه، تمام تلاش خود را بکنید تا بینندگان خود را بخندانید، به آنها چیز جالبی بیاموزید، یا یک پیچ و تاب یا چالش شگفت‌انگیز برای‌شان ارائه دهید، در واقع همان‌ شعبده است، این‌بار کمی مدرن‌تر و پر زرق و برق‌تر!

بیشتر بخوانید:

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

ریلزهای خود را از نظر بصری جذاب کنید

این الگوریتم ویدیوهایی را ترجیح می‌دهد که بیشتر دیداری و بصری باشد تا متنی. نکات دیگر هم آن‌که به صورت عمودی عکاسی کنید و جداً از عکس‌ها و فیلم‌هایی با وضوح پایین اجتناب کنید. اگر برای خرج کردن خلاقیت آماده هستید، از امکانات موجود در خود ریلز استفاده کنید و بهترین فرم را برای محتوای‌تان برگزینید.

گفتن ندارد اما ویدیوهایی که با جلوه‌ها و فیلترهای دوربین خود اینستاگرام ساخته می‌شوند، بینندگان را درگیر نگه داشته و الگوریتم اینستاگرام برای ریلز به عنوان پاداش، آن‌ ریلزها را بالاتر از سایر مطالب قرار می‌دهد.

ترفندهای ریلز اینستاگرام

از ارسال مجدد محتوای تیک‌تاک خودداری کنید

ریلز اینستاگرام ممکن است ماهیتاً نوعی سرقت تجاری و مفهومی از تیک‌تاک باشد، اما اینستاگرام اهمیتی نمی‌دهد که این واقعیت به آنها یادآوری شود. اگر ویدیوهای تیک‌تاک واترمارک‌دار را به‌عنوان ریلز بازنشر می‌کنید، کارتان محتملاً تمام است.

نه‌خیر! خیال نکنید ما اینجا فقط حدس و گمان می‌زنیم؛ این‌ها حقیقت است! مثلاً مشاهده بفرمایید که در پستی از این شرکت توضیح داده شده است:

محتوای قابل مشاهده از برنامه‌های دیگر غربال می‌شود (آن‌هایی که حاوی لوگو یا واترمارک هستند)؛ چرا که باعث می‌شود مخاطبان ریلز کمتر احساس رضایت کنند. بنابراین، ما رتبه‌ی این محتوا را در مکان‌هایی مانند برگه ریلز پایین‌تر می‌بریم.

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

از سری ترفندهای ریلز اینستاگرام می‌توان به هشتگ‌ها اشاره کرد که منبع بزرگی برای جستوجوی تولیدکنندگان محتوا هستند، به‌ویژه در ریلز. بنابراین مطمئن شوید که حداقل تعداد انگشت‌شماری را در توضیحات هر ریل قرار می‌دهید. برای دسترسی بیشتر، از هشتگ‌هایی استفاده کنید که دقیق و توصیفی باشند.

ترفندهای الگوریتم ریلز اینستاگرام
ترفندهای الگوریتم ریلز اینستاگرام

اگر الگوریتم بتواند دقیقاً چیزی را که عکس یا پست شما در مورد آن است تخمین بزند، می‌تواند راحت‌تر آن را با افرادی که به آن موضوع خاص علاقه دارند، به اشتراک بگذارد. (به علاوه، برخلاف تبلیغات اینستاگرام، هشتگ‌ها رایگان هستند!)

ریلز‌های اینستاگرام می‌توانند حداکثر 30 هشتگ داشته باشند، اما بهترین تجربه‌های اینستاگرام نشان می‌دهد که 3 تا 5 تگ خوب انتخاب‌شده به شما بازخورد بهتری خواهند داد. بنابراین جست‌وجوی خود را انجام دهید، گروه‌های همراه خود را بیابید و از هشتگ‌هایی استفاده کنید که واقعاً منعکس کننده موضوع پست شما هستند.

بیشتر بخوانید:

دنبال کردن فالوورهای اینستاگرام در اپلیکیشن Threads

آموزش پست گذاشتن در اپلیکیشن Threads

چهره افراد را در ریلزهای خود نشان دهید

برای آن‌که بهترین ترفندهای ریلز اینستاگرام را گلچین کنیم، در آزمایشی که اخیراً توسط رسانه‌های اجتماعی هوت‌سویت (Hootsuite) انجام شد، متوجه شدیم ریلزهایی که چهره‌ افراد را نشان می‌دهند، عملکرد فوق‌العاده‌ای نیز دارند. و اگر کاربران، ویدیویی را دوست داشته باشند، الگوریتم هم آن ویدیو را دوست خواهد داشت. ما به نوعی برای کشف پتانسیل تعاملات اینستا ریلز چنین حربه‌ای را به مرحله‌ آزمون گذاشتیم و برای‌تان نگویم که چه‌جور هم جواب است!

عکس‌ها و تصاویر محصولات کوچک می‌توانند سرگرم‌کننده باشند؛ اما در نهایت، چهره‌ها چیزی هستند که واقعاً مخاطبان اینستا را خوشحال می‌کنند.

الگوریتم ریلز اینستا

از موسیقی‌های ترند و پرطرفدار استفاده کنید

برای هک الگوریتم اینستاگرام ریلز از یک کلیپ صوتی پرطرفدار استفاده کنید و الگوریتم (یا بهتر است بگوییم … الگو-ریتم) با پخش کردن چنین ریلزی، خود به خود به شما پاداش خواهد داد. فراموش نکنید، گفتیم چیز‌هایی را الگوریتم‌ها دوست دارند که مردم دوست داشته باشند. این هم از گیراترین و خوش‌آیندترین ترفندهای الگوریتم ریلز اینستاگرام برای مخاطب!

دستورالعمل‌های توصیه اینستاگرام را دنبال کنید

از مجموعه‌ بهترین ترفندهای ریلز اینستاگرام ، دیدن دستورالعمل‌های خود اینستاگرام است که در رویکردی توصیه‌‌محور، نحوه تصمیم‌گیری الگوریتم ریلز اینستا، درباره این‌که چه چیز و چه کسی را توصیه می‌کند، توضیح می‌دهد. از‌همین‌رو، این دستورالعمل را سر لوحه‌ای برای تولید محتوا در فضای مجازی در نظر بگیرید.

اینستاگرام می‌نویسد:

ما تلاش می‌کنیم از محتواهایی که ممکن است بی‌کیفیت، اعتراض‌آمیز یا حساس باشند، اجتناب کنیم، و همچنین از محتواهایی که ممکن است برای بینندگان جوان‌تر نامناسب باشد بپرهیزیم.

برای مثال، محتوایی که خشونت‌آمیز باشد یا آسیب رساندن به خود و حاوی اطلاعات نادرست را ترویج کند، به‌عنوان ساجست در فید کسی نشان داده نمی‌شود. بنابراین برای بهتر کردن رتبه و اوضاع خودتان طبق قواعد اینستاگرام بازی کنید.

اینستاگرام ریلز
الگوریتم ریلز اینستا

پرورش یک جامعه فعال

آیا می‌خواهید در صفحه اکسپلور، ریلز شما برای «مخاطبان مشابه»‌تان شاداب و جذاب به‌نظر برسد؟ پس یکی از بهترین ترفندهای الگوریتم ریلز اینستاگرام را در پایین دنبال کنید.

با درگیر کردن جامعه‌ی هدف، برند شما بهتر پا می‌گیرد. ما درباره میانبرهای لوسی (Cringe) مانند پیوستن به اینستاگرام پاد (گروه‌ اینستاگرامی) یا خرید فالوور صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه درباره آستین بالا زدنی حرف می‌زنیم که بیاییم در نظرات و پیام‌ها مشارکت فعال داشته باشیم. یک‌جور بازخورد دادن به دوستان و آشنایان و هم‌گروهی‌ها. می‌دانید؟

ببینید ملتفتم که شاید هیچ یک از این ترفندهای ریلز اینستاگرام برای کارآمدسازیِ الگوریتم ریلز اینستا کافی نباشد؛ یعنی خُب نتوانید الگوریتم را برای اهداف خود هک کنید. اما اگر بخواهید یک برند اجتماعی با تأثیر معنی‌دار بسازید، تمام این‌ها به مراقبت و کوشش مداوم نیاز دارند.

آن‌چه که گفتیم…

الگوریتم ریلز اینستاگرام تنها به خلاقیت فردی و گروهی نیازی ندارد، ما باید بدانیم که الگوریتم چطور کار می‌کند و چه چیزی برایش جذاب‌تر است. هم‌چنین گفتیم که آن‌چیزی برای الگوریتم بهتر جلوه می‌کند که برای مردم جذاب‌تر باشد. پس، مخاطبین خودتان را بشناسید و از ترفندهای الگوریتم ریلز اینستاگرام که بالاتر درباره‌شان گفتیم استفاده کنید تا باشد که رستگار شوید!

سوالات متداول

مخاطبین هدف را چطور شناسایی کنیم تا ریلز ما دیده شود؟

با استفاده از اینستاگرام اینسایت، بازخورد مطالبی را که منتشر کرده‌اید ببینید تا دریابید مخاطبین شما چه چیزی می‌خواهند. و در ادامه از ترفندهای الگوریتم ریلز اینستا استفاده کنید!

آیا استفاده از مطالب پلتفرم‌های دیگری نظیر تیک‌تاک کار اشتباهی است؟

قطعاً اشتباه است؛ چرا که با توجه به گفته‌های خود اینستاگرام و تجربیات کسب شده توسط کاربران، شما از گردونه‌ «رقابت‌ دیده شدن» حذف می‌شوید، بدون آن‌که حتی بدانید از کجا خورده‌اید.

بیشتر بخوانید:

منبع: blog.hootsuite

دیدگاه شما درباره نوشتار الگوریتم ریلز چیست؟ آیا تا به حال از این ترفندها استفاده کرده بودید؟ لطفاً تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها برای تکراتو بنویسید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر