coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

همکاری اپل و OpenAI برای بهبود سیری رعشه بر اندام مایکروسافت انداخت

اخیراً شایعاتی مبنی بر مذاکره اپل با OpenAI برای استفاده از فناوری GPT در iOS 18 به گوش می‌رسد. اکنون گزارش جدیدی از وب‌سایت The Information فاش کرده که این مذاکرات از اواسط سال 2023 آغاز شده و از آنجایی که مایکروسافت خود نیز به OpenAI وابسته است، نسبت به قرارداد بین دو شرکت نگران است.در گزارشی که وب‌سایت The Information درباره سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، منتشر کرده، جزئیات بیشتری از قرارداد همکاری بین اپل و OpenAI ارائه شده است. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این قرارداد در کمتر از دو هفته دیگر و در کنفرانس WWDC 2024 به صورت رسمی اعلام شود. اپل در حال توسعه ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای سیستم‌عامل‌های خود است و OpenAI نقش مهمی در بهبود و تقویت این ویژگی‌ها خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:


نتیجه مذاکره اپل با OpenAI در WWDC امسال مشخص می‌شود

بر اساس این گزارش، کارکنان تیم یادگیری ماشین اپل در اواسط سال 2023، یعنی حوالی WWDC سال گذشته، با آلتمن و دیگر اعضای OpenAI ملاقات کرده‌اند. اگرچه اطلاعات دقیقی از محتوای این مذاکرات در دست نیست، اما هر دو شرکت بعداً به توافق رسیدند که کارکنان اپل به APIهای OpenAI برای آزمایش‌های داخلی دسترسی داشته باشند.

در این آزمایش‌ها، مهندسان اپل ChatGPT را به سیری متصل کردند و نمایش‌های قابل توجهی از توانایی سیری در پاسخ به پرسش‌های پیچیده‌تر و درک بهتر زمینه صحبت‌های کاربران ایجاد کردند. وب‌سایت 9to5Mac نیز شواهدی از استفاده اپل از این APIها در کد iOS 17.4 پیدا کرده است.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که اپل بر استفاده از فناوری‌های OpenAI برای بهبود پاسخ‌های سیری به پرسش‌های پیچیده‌تر و حتی تبدیل آن به یک چت‌بات تمرکز دارد. OpenAI به اپل نشان داده که چگونه سیری می‌تواند پاسخگوتر، طبیعی‌تر و حتی قادر به ترجمه آنی باشد.

با این حال، اپل می‌خواهد به کاربران خود اطلاع دهد که پاسخ سیری توسط ChatGPT تولید شده است.

 چرا مایکروسافت بابت مذاکره اپل با OpenAI نگران است؟

گزارش همچنین فاش کرده که مایکروسافت نسبت به همکاری بین اپل و OpenAI نگران است. مایکروسافت نیز با OpenAI قرارداد دارد که تکنولوژی‌های پشت Microsoft Copilot را فراهم می‌کند و در عوض OpenAI از مراکز داده مایکروسافت برای تقویت ChatGPT استفاده می‌کند.

آلتمن، مدیر عامل OpenAI، اخیراً با ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، دیداری داشته تا نگرانی‌های مایکروسافت را مورد بررسی قرار دهد. مایکروسافت نگران این است که زمانی که اپل ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کاربران آیفون و آیپد معرفی می‌کند، تقاضا برای سرورها افزایش یابد و مدیریت این تقاضا دشوار شود. همچنین، مایکروسافت از OpenAI درخواست کرده است که در ازای سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری خود در این استارتاپ، سهمی از سودهای آینده آن را به مایکروسافت بدهد.

از یک سو، مایکروسافت احتمالاً از همکاری بین اپل و OpenAI سود بیشتری کسب خواهد کرد. اما در عین حال، توانایی‌های هوش مصنوعی اپل مستقیماً با مایکروسافت رقابت خواهد کرد.

اپل همچنین سعی کرد با گوگل برای استفاده از Gemini در iOS 18 به توافق برسد، در حالی که با OpenAI مذاکره می‌کرد. با وجود این قرارداد، اپل همچنین در حال کار بر روی مدل زبان خود است که به صورت آفلاین برای انجام وظایف ساده مانند خلاصه‌سازی متن‌ها اجرا خواهد شد.

ناگفته نماند که پیش‌نمایش اول ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی iOS 18 توسط اپل در تاریخ ۱۰ ژوئن در رویداد WWDC 2024 رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: 9to5mac

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر