coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هک سامانه های ایرانی از آغاز دولت سیزدهم تاکنون [+ عکس]

از آغاز دولت سیزدهم تاکنون 14 بار شاهد هک سامانه های ایرانی بوده‌ایم که برخی موارد امور خدمت‌رسانی را مختل و برخی دیگر اطلاعات حساس کاربران را به سرقت بردند.

روز گذشته گروه هکری IRLeaks موفق به هک سایت سازمان حج و زیارت شد که طی آن تمامی اطلاعات کاربران از جمله اطلاعات فردی، اطلاعات حساب بانکی و غیره و همچنین اطلاعات حساس دولتی را که از سال 1363 تاکنون در سرور سایت‌ها ذخیره شده بودند به سرقت رفت. این گروه هکری پیش‌تر بر لایحه‌های امنیتی سرویس اسنپ‌فود و تپسی نیز نفوذ کرده بود و برای اینکه اطلاعات کاربران را لو ندهد، از این دو شرکت مبلغ هنگفتی را مطالبه کرد.

به نظر می‌رسد که دوولت سیزدهم بیش از دیگر دولت‌ها درگیر حملات سایبری شده است. در اینفوگرافی زیر تعداد 14 حمله هکری به سامانه‌های دولتی ایران منتشر شده است که از سال 1400 همزمان با آغاز دولت سیزدهم نمود پیدا کرده و تا سال جاری ادامه پیدا کرده است. به نظر روند هک سامانه های ایرانی توسط گروه‌های مختلف سایبری وارد فاز جدید و خطرناکی شده است و دولت باید فکر برای افزایش امنیت این سامانه‌ها بکند.

بشتر بخوانید: جایزه 10 میلیون دلاری برای دستگیری مافیای سیاه ترین گروه هکری تاریخ [+ عکس]

تمامی هک سامانه های ایرانی در دولت سیزدهم

هکرها به سازمان حج و زیارت 24 ساعت مهلت داده‌اند تا موضع خود در قبال اطلاعات سرقت شده را اعلام کند. حال 24 ساعت از این حمله سایبری گذشته و مشخص نیست که این سازمان چه برنامه‌ای در سر دارد. معمولاً در اینگونه حملات، به دلیل اینکه هم اطلاعات دولتی و هم دیتاهای شهروندان به دست خرابکاران می‌افتد، دولت سعی می‌کند با سارقین کنار بیاید. ابلته شیوه و روش آن را نمی‌دانیم ولی به هر حال موضوع خیلی ساده و سریع به دست فراموشی سپرده می‌شود. در اینفوگرافی زیر به 14 حمله هکری در آغاز دولت سیزدهم تاکنون اشاره شده است:

تمامی هک سامانه های ایرانی در دولت سیزدهم

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آمار خطرناک تعداد حملات سایبری به سامانه‌های ایرانی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر