coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اینستاگرام هم پولی می‌شود؟ سیاست پشت تبلیغات اجباری این پلتفرم چیست؟

شرکت متا، مالک اینستاگرام، در حال آزمایش تبلیغاتی است که نمی‌توان آن‌ها را رد کرد. اما تبلیغات اجباری یا غیر قابل رد کردن چیست؟

برخی از کاربران Reddit و X گزارش کرده‌اند این تبلیغات به صورت یک “وقفه تبلیغاتی” (Ad break) نمایش داده می‌شوند، بطوریکه اجازه اسکرول کردن به کاربر را هم نمی‌دهد.

در توضیح این ویژگی آمده: “Ad breaks راه جدیدی برای مشاهده تبلیغات در اینستاگرام است. گاهی ممکن است لازم باشد قبل از ادامه مرور، یک تبلیغ را ببینید.” به‌نظر می‌رسد این ویژگی برای تعداد کمی از کاربران اجرا شده و هنوز افراد دیگر را درگیر نکرده باشد.


بیشتر بخوانید:


نارضایتی کاربران از تبلیغات اجباری در اینستاگرام

یک کاربر اعلام کرده که این تبلیغات به وضوح یک تصمیم تجاری است و اگر ادامه پیدا کند، اپلیکیشن را ترک خواهد کرد. او گفت: “از این ویژگی جدید متنفرم – بسیار مزاحم است و به نظر من یک تصمیم تجاری بد است. کل پلتفرم از قبل پر از تبلیغات نرم است که بر اساس وقت گذراندن کاربران درآمدزایی می‌کند و حالا آنها کاربران را مجبور می‌کنند که پیمایش را متوقف کرده و به این حقیقت توجه کنند که در حال استفاده از اپلیکیشنی هستند که برای فروش محصولات طراحی شده است.”

کاربران دیگری نیز نسبت به این مسئله موضع گرفته و گفته‌اند که در صورت اجرایی شدن این برنامه، قطعا ایستاگرام را ترک خواهند کرد.

اما این تبلیغات جنبه‌ی مثبتی هم دارد و آن این است که “Ad-break” به کاربران فرصتی برای استراحت و جلوگیری از اتلاف وقت بیش از حد در اینستاگرام می‌دهد.

اینستاگرام استارت این نوع از تبلیغات را سال 2022 زده؛ با اینحال هنوز مشخص نیست چه زمانی این ویژگی برای تعداد بیشتری از کاربران عملی خواهد شد. این تبلیغات غیرقابل رد شدن می‌تواند نشانه‌ای از ارائه اشتراک پریمیوم برای این اپلیکیشن باشد، جایی که کاربران باید برای رد کردن تبلیغات هزینه بیشتری بپردازند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: androidcentral

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر