coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بازی های هیدکی کامیا ؛ معرفی برترین عناوین طراح بزرگ ژاپنی

هیدکی کامیا از بزرگ‌ترین بازی‌سازهای ژاپنی است که وظیفه طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی عناوین مختلف را برعهده گرفته است. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به بیوگرافی این بازی‌ساز و کارگردان خلاق ژاپنی داشته باشیم و بهترین بازی های هیدکی کامیا را معرفی کنیم.

اگر هنوز با هیدکی کامیا آشنا نشده‌اید، باید بگوییم که این بازی‌ساز ژاپنی نقش کلیدی در ساخت برخی از بازی‌های خاطره‌انگیزی که تقریبا دو دهه پیش عرضه شدند داشت. فرقی نمی‌کند که گیمینگ را با شلیک کردن به زامبی‌ها در شهر راکون‌سیتی یا با کشتن اهریمن‌ها در Devil May Cry آغاز کرده‌اید، در هر صورت تجربه بسیاری از عناوین جذاب قدیمی بدون همکاری هیدکی کامیا ممکن نبود.

فعالیت هیدکی کامیا در صنعت گیم فقط به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محدود نمی‌شود؛ کامیا در رزومه خود فعالیت‌هایی مانند داستان‌نویسی، طراحی بازی، برنامه‌ریزی توسعه بازی، صداپیشگی و حتی نظارت روند ساخت بازی‌های مختلف را ثبت کرده است؛ بنابر این، هیدکی کامیا در تولید و عرضه بسیاری از عناوین نوستالژیک و جدید به صورت مستقیم نقش داشته و صنعت گیم به ذهن خلاق او مدیون است.


ادمه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های هیدکی کامیا

کامیا بازی‌سازی را در سال 1994 به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و همچنان مشغول به کار است و به این زودی‌ها بازنشسته نمی‌شود. برترین بازی های هیدکی کامیا تقریبا از سال 2000 تا 2010 میلادی عرضه شدند و با عرضه کنسول‌های نسل نهم، آثار کامیا نسبت به گذشته کم‌رنگ شدند. پیش از این‌که بهترین بازی های هیدکی کامیا را معرفی کنیم، بدنیست نگاهی به سابقه کاری و بیوگرافی هیدکی کامیا داشته باشیم.

کامیا در سال 1970 میلادی در استان ناگانو متولد شد. علاقه کامیا به بازی‌های ویدیویی از زمانی شروع شد که یکی از همسایگانش او را برای بازی با کنسول دعوت می‌کرد. بنابر گفته‌های کامیا، جالب‌ترین بخش یک بازی ویدیویی برای او صداگذاری آن است. کامیا زمان زیادی را در دوران کودکی و نوجوانی به بازی‌های ویدیویی اختصاص می‌داد.

بیوگرافی هیدکی کامیا
بهترین بازی های هیدکی کامیا

کامیا بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تصمیم گرفت وارد صنعت گیمینگ شود. طبق گفته‌های کامیا، بازی‌سازانی مثل شیگرو میاموتو و اندو ماسانوبو، الگوی او برای پیوستن به صنعت گیمینگ بودند. بعد از مدتی کامیا موفق شد در شرکت نامکو مشغول به کار شود، اما برخلاف میل او، نامکو می‌خواست از کامیا به‌عنوان یک هنرمند بهره‌ببرد نه به‌عنوان طراح بازی. کامیا برای این‌که رویای خود را محقق کند، در سال 1994 به شرکت کپکام پیوست و به‌عنوان طراح بازی در پروژه رزیدنت اویل مشغول به کار شد.

بعد از مدتی کپکام کارگردانی پروژه رزیدنت اویل 2 را به کامیا سپرد و این عنوان به یکی از بازی های برتر هیدکی کامیا تبدیل شد؛ البته در روند ساخت رزیدنت اویل 2، هیدکی کامیا و شینجی میکامی درباره طراحی‌های بازی اختلاف نظر داشتند. با این‌حال، شینجی میکامی تصمیم گرفت که صرفا به‌عنوان تهیه‌کننده در روند ساخت رزیدنت اویل 2 حضور داشته باشد.

هیدکی کامیا بعد از کارگردانی دو عنوان Resident Evil Zero و Devil May Cry به استودیو کلاور پیوست. کامیا در استودیو کلاور وظیفه کارگردانی عنوان Viewtiful Joe را برعهده گرفت. خالی از لطف نیست بدانید که کامیا به‌عنوان صداپیشه Six Machine نیز در Viewtiful Joe حضور داشت.

هیدکی کامیا کار خود را با کارگردانی بازی اوکامی ادامه داد. اوکامی ازجمله برترین بازی های هیدکی کامیا شناخته می‌شود که با طراحی هنری منحصربه‌فرد و داستان عمیق خود، تاثیر عمیقی بر صنعت گیمینگ ژاپن گذاشت. استودیو مذکور بعد از 3 سال سابقه کار، در سال 2007 تعطیل شد.

هیدکی کامیا برای ادامه حرفه خود استودیو پلاتینیوم گیمز را به‌همراه شینجی میکامی و اینابا آتسوشی تاسیس کرد. البته این استودیو در سال 2006 با نام Seeds شناخته می‌شد و در سال 2008 به پلاتینیوم گیمز تغییر نام داد. اکنون که نیم‌نگاهی به بیوگرافی هیدکی کامیا و سابقه کاری او داشتیم، می‌توانیم به معرفی بازی های برتر هیدکی کامیا بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

بهترین بازی های شوتر PS4

Resident Evil 2

بهترین بازی های اکشن هیدکی کامیا

رزیدنت اویل 2 که به‌عنوان یکی از بهترین بازی های هیدکی کامیا شناخته می‌شود، یک اثر کلاسیک در سبک وحشت و بقا است که گیم‌پلی و گرافیک آن به نسبت زمان خود فوق‌العاده بود. همان‌طور که در بیوگرافی هیدکی کامیا گفتیم، کامیا وظیفه کارگردانی رزیدنت اویل 2 را برعهده داشت و شینجی میکامی نیز تهیه‌کننده این پروژه بود و با این‌که اختلاف نظر زیادی با کامیا داشت، ایده‌ها و طرح‌های میکامی نیز روی روند ساخت بازی بی‌تاثیر نبود.

رزیدنت اویل 2 نیز مانند عنوان قبلی فرانچایز از دوربین ثابت بهره می‌برد که حس ترس و وحشت را به‌خوبی به گیمر منتقل می‌کند. رزیدنت اویل 2 ازنظر صداگذاری، گرافیک، سناریوهای بازی، روایت داستان و فضاسازی، نسبت به نسخه اول آن پیشرفت چشمگیری داشت و به همین جهت از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت. البته، کامیا و تیم توسعه‌دهنده رزیدنت اویل 2 در بخش کنترلرهای بازی می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند، با این‌حال باوجود نقطه ضعف‌های سیستم کنترل، رزیدنت اویل 2 همچنان یکی از بهترین بازی‌ های هیدکی کامیا است.

رزیدنت اویل 2، داستان نابودی شهر راکون سیتی را روایت می‌کند که براثر شیوع ویروس زامبی، اکثر ساکنین آن به مرده‌های متحرک تبدیل شده‌اند و پلیر باید در نقش لیان اسکات کندی، از راکون سیتی جان‌ سالم به‌در ببرد. کپکام در سال 2019 یک ریمیک از این عنوان منتشر کرد و باوجود این‌که کامیا نقشی در توسعه آن نداشت، اتمسفر و حال‌وهوای آن بسیار شبیه به نسخه اورجینال بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین بازی های PS4

Devil May Cry

بهترین بازی های Hideki kamiya

یکی دیگر از بهترین بازی های هیدکی کامیا که در این فهرست معرفی می‌کنیم، Devil May Cry است که در سال 2001 توسط کپکام برای کنسول PS2 توسعه یافت. کارگردان Devil May Cry هیدکی کامیا بود و اگر این بازی را تجربه کنید، نبوغ و خلاقیت کامیا را در لحظه به لحظه این بازی اکشن ماجراجویی می‌بینید. ازنظر گرافیک، فضاسازی و داستان سرایی Devil May Cry حرف زیادی برای گفتن داشت، اما مهم‌ترین نقطه قوت این بازی گیم‌پلی روان و اعتیادآور آن بود که هر گیمری را برای مدت طولانی سرگرم می‌کرد.

خالی از لطف نیست بدانید که در ابتدا Devil May Cry قرار بود دنباله سری بازی‌های رزیدنت اویل باشد، اما بعد از این‌که ایده‌های کپکام برای ساخت یک بازی اکشن تحقق یافت، نتیجه آن تفاوت زیادی با ریشه‌های رزیدنت اویل داشت؛ به همین دلیل، کپکام تصمیم گرفت که این بازی اکشن را به یک فرانچایز جدید تبدیل کند و در آینده، نسخه بعدی رزیدنت اویل را با نام رزیدنت اویل 4 منتشر کند.

شاید جلوه‌های بصری Devil May Cry باعث شود که بسیاری از گیمرهای جدید علاقه‌ای به تجربه این عنوان نداشته باشند، اما گیم‌پلی Devil May Cry به‌حدی جذاب و روان است که می‌توانیم آن را با بازی‌های نسل جدید نیز مقایسه کنیم. بنابر این، اگر می‌خواهید یکی از بازی های برتر هیدکی کامیا را که گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای دارد را روی سیستم خود نصب کنید، Devil May Cry بهترین گزینه است.

Viewtiful Joe

 

برترین بازی های هیدکی کامیا

یکی دیگر از بهترین بازی های هیدکی کامیا Viewtiful Joe است که برای GameCube در سال 2003 عرضه شد. Viewtiful Joe در ابتدا در ژاپن منتشر شد، اما پس از چند ماه در اکتبر 2003، برای گیمرها در آمریکای شمالی و اروپا در دسترس قرار گرفت.

نسخه اول Viewtiful Joe فروش قابل توجهی داشت و بازخوردهای مثبت طرفداران نیز باعث شد که کپکام ادامه این بازی را تولید کند. با این‌که کارگردانی Viewtiful Joe 2 برعهده کامیا نبود، اما نسخه دوم این بازی نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و موفق شد سود قابل قبولی را برای کپکام به ارمغان آورد. البته، عناصر و گیم‌پلی Viewtiful Joe 2 نسبت به نسخه اول تغییر چندانی نداشت و Viewtiful 2، صرفا یک نسخه بهبود یافته از اثر هیدکی کامیا محسوب می‌شد که همچان از ایده‌های او بهره می‌برد.

متاسفانه عناوین بعدی Viewtiful Joe موفقیت دو نسخه اول را تجربه نکردند و به همین دلیل، کپکام پرونده Viewtiful Joe را در سال 2005 بست. هیدکی کامیا در سال 2020 اظهار کرد که تمایل دارد دنباله برخی از فرانچایزهای فراموش شده مانند Viewtiful Joe را با همکاری کپکام تولیدکند. علاوه‌بر این، در سال 2017 نیز طی یک مصاحبه، اظهار کرد که علاقه دارد Viewtiful Joe را بازسازی کند.

باوجود تمام حواشی و احتمالاتی که درباره این فرانچایز مطرح شده، به‌نظر نمی‌رسد که کپکام علاقه‌ای به ساخت عنوان جدید از سری Viewtiful joe داشته باشد. به این‌ترتیب، بعد از شکست Viewtiful Joe Double Trouble، یکی از برترین بازی های هیدکی کامیا به فراموشی سپرده شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن 2

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

Okami

بهترین بازی های Hideki Kamyia

اوکامی یک بازی ماجراجویی با داستانی عمیق است که توسط استودیو کلاور توسعه یافته و توسط کپکام عرضه شده است. اوکامی در سال 2006 برای کنسول PS2 در ژاپن و آمریکای شمالی در دسترس قرار گرفت و در سال 2007 نیز به بازار اروپا راه پیدا کرد. سال 2006 تمام گیمرها منتظر عرضه نسل جدید کنسول‌ها بودند و طبیعتا بازی‌های با گرافیک نسل هفتمی محبوبیت بیشتری میان گیمرها داشتند؛ به زبان ساده‌تر، در آن زمان گرافیک حرف اول را می‌زد. بنابر این، طبیعی بود عنوانی که جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای نداشت، حتی باوجود این‌که یکی از بهترین بازی های هیدکی کامیا بود، فروش قابل توجهی نداشته باشد.

تقریبا تمام عناصر اصلی و داستان و حتی فضاسازی اوکامی برگرفته از فرهنگ و افسانه‌های ژاپنی است، اما هر گیمری با هر فرهنگ دیگری می‌تواند با داستان اوکامی ارتباط برقرار کند. اگر به‌دنبال یکی از برترین بازی های هیدکی کامیا هستید که با آرت‌استایل منحصربه‌فرد و داستان و نمادهای خاص خود شما را عمیقا تحت‌تاثیر قرار دهد، می‌توانید اوکامی را روی سیستم خود نصب کنید.

تقریبا یازده سال بعد از اوکامی، نسخه HD این بازی منتشر شد که با گرافیک بهبود یافته، همان حس‌وحال نسخه اورجینال را به گیمر منتقل می‌کرد. بنابر این، اوکامی HD را نیز می‌توانیم ازجمله بهترین بازی های هیدکی کامیا معرفی کنیم.

Bayonetta

بازی های برتر هیدکی کامیا

در اکتبر سال 2009 یکی از بازی های برتر هیدکی کامیا در ژانر اکشن ماجراجویی برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد. Bayonetta ابتدا در ژاپن عرضه شد و در سال 2010 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 نیز در دسترس قرار گرفت.

شاید فکر کنید که سری بازی‌های بایونتا را می‌توانید با سایر عناوین اکشن ماجراجویی جایگزین کنید و بایونتا نیز مانند بسیاری از بازی‌های این سبک حرف زیادی برای گفتن ندارد. در این صورت باید گفت که کاملا اشتباه می‌کنید و بایونتا از آن‌دسته عناوینی است که به هرگیمری توصیه می‌شود. تیم توسعه در طراحی باس‌ها و سیستم مبارزه بایونتا سنگ‌تمام گذاشته و ترکیب گیم‌پلی اعتیادآور با کاراکترهای جذاب و دوست‌داشتنی، لحظات فراموش‌نشدنی برای شما رقم می‌زند.

در همان نگاه اول متوجه می‌شوید گیم‌پلی بازی بسیار سریع‌تر از چیزی است که تاکنون در سایر عناوین اکشن مشاهده کرده‌اید و امکان دارد که در مراحل مختلف با مشکلاتی مواجه شوبد. اگر نمی‌خواهید خودتان را به چالش بکشید و صرفا به‌دنبال یک بازی آسان با اکشن جذاب هستید، امکان کاهش سطح دشواری بازی وجود دارد. بنابر این، Bayonetta برای هرگیمری در هر رده‌سنی و مهارتی می‌تواند جذاب باشد.

به صورت خلاصه، اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های Hideki Kamyia هستید که مبارزات جذاب و نفس‌گیر را در یک فضای فان و سرگرم‌کننده ارائه دهد، Bayonetta همان چیزی است که نیاز دارید و تمام بازی‌های این فرانچایز را می‌توانیم به‌عنوان بهترین بازی های اکشن هیدکی کامیا معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی PS4

بهترین بازی های زامبی

Wonderful 101

بهترین بازی های هیدکی کامیا

یکی دیگر از بهترین بازی های هیدکی کامیا Wonderful 101 است که در زمان عرضه خود، بازخوردهای مثبتی از سوی گیمرها و منتقدان دریافت کرد. شاید از بهترین بازی های اکشن هیدکی کامیا انتظار داشته باشید که سیستم مبارزه‌ای مثل بایونتا داشته باشند، اما Wonderful 101 با گیم‌پلی خلاقانه و نوآورانه خود شما را شگفت‌زده می‌کند.

داستان بازی ساده و پیش‌پا افتاده است. زمین موردحمله فضایی‌ها قرار گرفته و از آن‌جایی که ابعاد دشمنان بسیار بزرگ‌تر از قهرمانان بازی است، باید تعداد زیادی قهرمان استخدام کنید و فضایی‌ها را ازبین ببرید. Wonderful 101 با فضای فان، کاراکترهای مختلف و بامزه، طنز و شوخی‌های منحصربه‌فرد خود می‌تواند برای هرگیمری با هر سن‌وسالی جذاب باشد.

Wonderful 101 رده‌بندی سنی نوجوانان را دارد، اما برخی از شوخی‌های بزرگ‌سالانه آن مناسب گیمرهای جوان نیست. به صورت خلاصه، اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های Hideki Kamyia را تجربه کنید که گیم‌پلی آن با سایر عناوینی که تاکنون تجربه کرده‌اید تفاوت داشته باشد، Wonderful 101 بهترین گزینه است.

Bayonetta 3

بهترین بازی های اکشن هیدکی کامیا

آخرین عنوانی که در فهرست بهترین بازی های هیدکی کامیا معرفی می‌کنیم، نسخه سوم بایونتا است که توسط استودیو پلاتینیوم گیمز عرضه شده است. شاید بایونتا 3 برای بسیاری از گیمرها جذاب نباشد، اما برای طرفداران هک‌اند اسلش، باینوتا 3 یک بازی فوق‌العاده است. سیستم مبارزه جذاب درکنار داستان سرگرم‌کننده می‌تواند طرفداران را نسبت به آینده بایونتا امیدوار کند.

Bayonetta 3 یکی از بهترین بازی های اکشن هیدکی کامیا است که طی سال‌های اخیر منتشر شده و بازخوردهای مثبتی از سوی گیمرها دریافت کرده، اما از آن‌دسته عناوینی نیست که از هرنظر بی‌نقص باشد و منتفدان آن را تحسین کنند.

باتوجه به این‌که Bayonetta 3 در سال 2022 عرضه شده، انتظار می‌رفت که گرافیک و جلوه‌های بصری به‌خوبی عناوین جدید داشته باشد، اما گرافیک این بازی چنگی‌ به‌دل نمی‌زند. با این‌که موسیقی بازی، طراحی مراحل و باس‌ها، سیستم مبارزه و روایت داستان Bayonetta 3 فوق‌العاده است، اما گرافیک Bayonetta 3 ناامیدکننده است و آن چیزی نیست که از یکی از بهترین بازی های Hideki Kamyia در سال 2022 انتظار داشتیم.

به صورت خلاصه، اگر از گرافیک چشم‌پوشی کنیم، Bayonetta 3 یکی از بهترین بازی های اکشن هیدکی کامیا است که می‌توانید تجربه کنید.

سوالات متداول

آیا بایونتا 3 توان رقابت با سایر رقبای خود در سبک هک‌اند اسلش را دارد؟

اگر از گرافیک بازی چشم‌پوشی کنید، بایونتا 3 هیچ نقطه ضعفی ندارد و یکی از بهترین عناوین این سبک محسوب می‌شود.

در حال‌حاضر هیدکی کامیا در چه پروژه‌ای مشغول به‌ کار است؟

هیدکی کامیا کارگردان پروژه G.G بود، اما بعد از جدا شدن کامیا از پلاتینیوم گیمز، این بازی‌ساز ژاپنی در پروژه خاصی مشغول نیست. با این‌حال، هیدکی کامیا اظهار کرده که همچنان تمایل دارد در صنعت بازی‌سازی فعالیت کند و در سال جاری به‌دنبال همکاری با یک استودیو جدید است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های هیدکی کامیا چیست؟ به‌نظر شما کامیا به کدام استودیو ملحق می‌شود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر