coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بازی های هیدئو کوجیما ؛ معرفی 10 عنوان برتر از طراح بازی افسانه‌ای

هیدئو کوجیما یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های دنیای گیم است که آثار بی‌نظیری را برای گیمرها خلق کرده است. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های هیدئو کوجیما می‌پردازیم که تجربه آن‌ها برای طرفداران این طراح بازی ژاپنی لذت‌بخش خواهد بود.

فرقی نمی‌کند که گیمر قدیمی هستید یا به‌تازگی با دنیای بازی‌های کامپیوتری آشنا شده‌اید، در هر صورت نام یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های این حوزه را شنیده‌اید و با برخی از آثار ماندگار کوجیما مثل Death Stranding یا PT آشنا هستید.

شیوه منحصربه‌فرد روایت داستان بازی و نمایش صحنه‌های غیرمنتظره را می‌توانیم در تمام آثار این کارگردان ژاپنی مشاهده کنیم. اگر بازی‌های هیدئو کوجیما را تجربه کرده باشید، قطعا متوجه هستید که داستان و گیم‌پلی بازی‌های هیدئو کوجیما همیشه فراتر از تصور و انتظارات گیمرها است. اگر می‌خواهید با برترین بازی های هیدئو کوجیما آشنا شوید، در ادامه با تکراتو همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های هیدئو کوجیما

پیش از این‌که بهترین بازی های هیدئو کوجیما را معرفی کنیم، بدنیست نگاهی به بیوگرافی هیدئو کوجیما داشته باشیم. این کارگردان بزرگ ژاپنی در سال 1963 میلادی در شهر توکیو متولد شد. کوجیما طی یکی از مصاحبه‌های خود اظهار کرده که در دوره جوانی به هنرپیشگی و تصویرگری علاقه داشت. تلخ‌ترین اتفاقی که در بیوگرافی هیدئو کوجیما مشاهده می‌کنیم، مرگ پدر کوجیما در 13 سالگی او است.

کوجیما برای مدتی وارد عرصه نویسندگی شد، اما شرایط آن‌گونه که انتظار داشت پیش‌نرفت. کوجیما داستان‌های خود را برای مجلات مختلفی ارسال می‌کرد و معمولا به‌خاطر طولانی بودن داستان‌ها، هیچ مجله و نشریه‌ای حاضر به چاپ آثار او نشد.

بیوگرافی هیدئو کوجیما
بهترین بازی های هیدئو کوجیما

در ادامه، هیدئو کوجیما رشته اقتصاد را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کرد و بیشتر اوقات خود را دوره دانشگاه به بازی‌های ویدیویی اختصاص می‌داد. سرانجام کوجیما در سال چهارم دانشگاه تصمیم گرفت که وارد عرصه بازی‌سازی شود. کوجیما بعد از وارد شدن به کونامی، در سال 1987 اولین عنوان متال‌گیر را ساخت که با استقبال گسترده گیمرها و منتقدان همراه بود.

پس از مدتی کوجیما موفق شد استودیو مستقل خود را با نام کوجیما پروداکشنز تاسیس کند و در سال 2019 Death Stranding را تولید کند که به‌عنوان یکی از بهترین بازی های هیدئو کوجیما شناخته می‌شود. جدیدترین ساخته این کارگردان نسخه دوم Death Stranding است که انتظار می‌رود در سال 2025 منتشر شود. در ادامه، تعدادی از برترین بازی های هیدئو کوجیما را معرفی می‌کنیم که این کارگردان ژاپنی در طول فعالیت حرفه‌ای خود خلق کرده است.

Metal Gear Solid

بهترین بازی های Hideo Kojima

اولین عنوانی که در فهرست بازی های برتر هیدئو کوجیما معرفی می‌کنیم، Metal Gear Solid است که تحول عظیمی در بازی‌های اکشن به وجود آورد. همان‌طور که می‌دانید، آثار هیدئو کوجیما صرفا جنبه سرگرمی ندارند و این کارگردان خوش‌سابقه، مفاهیم سیاسی اجتماعی را در قلب یک داستان پیچیده می‌گنجاند و به این صورت، پیام خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل می‌کند.

این عنوان در سال 1998 برای کنسول پلی استیشن عرضه شد و باتوجه به این‌که در آن زمان اکثر عناوین دوبعدی بودند، متال گیر حس یک بازی مدرن را به پلیر منتقل می‌کرد. زاویه دید دوربین نیز در سناریوهای مختلف تغییر می‌کند که باعث می‌شود گیمر درک بهتری از محیط بازی پیدا داشته باشد. پروژه متال گیر سالید از همان ابتدا با هدف خلق یک اثر ماندگار کلیدخورد و باید بگوییم که کوجیما به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام داد.

در مجموع، Metal Gear Solid ازجمله بازی های برتر هیدئو کوجیما محسوب می‌شود که به‌خاطر گیم‌پلی جذاب، داستان عمیق، فضاسازی خاص و انقلابی که در سبک اکشن و مخفی‌کاری به وجود آورد، به‌عنوان یکی از بهترین بازی های پلی استیشن نیز شناحته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

Death Stranding

برترین بازی های هیدئو کوجیما

Death Stranding یکی دیگر از بهترین بازی های هیدئو کوجیما است که حس‌وحال تازه‌ای برای گیمرها به ارمغان می‌آورد و پیش از عرضه این بازی، نمونه‌ای شبیه به آن را ندیده بودیم. عنوان Death Stranding بازخوردهای متفاوتی از سوی گیمرها دریافت کرد، عده‌ای آن را شبیه‌ساز پیاده‌روی نامیدند، درحالی که برخی از گیمرها مبهوت داستان عمیق و فضاسازی و شخصیت‌پردازی عالی این بازی شدند.

همان‌طور که در بیوگرافی هیدئو کوجیما گفتیم، Death Stranding یکی از آثار ماندگار هیدئو کوجیما است که توسط استودیو مستقل کوجیما توسعه یافته است. طبیعتا عنوانی که به‌دست چنین کارگردان بزرگی ساخته شود، از هر نظر بی‌نقص است و می‌توانیم ادعا کنیم که بازخوردهای منفی که این بازی دریافت کرده، صرفا به‌خاطر درک اشتباه گیمرها از دنیای Death Stranding بود.

با این‌که Death Stranding سیستم مبارزه فوق‌العاده‌ای دارد، اما در این عنوان صحنه‌های اکشن زیادی به‌چشم نمی‌خورد. کات‌سین‌های بازی بسیار طولانی‌تر از چیزی هستند که فکر می‌کنید و بیشتر گیم‌پلی بازی به گشت‌وگزار در محیط بازی و انتقال محموله از نقطه‌ای به نقطه دیگر اختصاص یافته است. بنابراین، اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های اکشن هیدئو کوجیما را تجربه کنید، Death Stranding برای شما مناسب نیست، اما برای گیمرهایی که داستان و شخصیت‌پردازی و فضاسازی را در اولیت قرار می‌دهند، Death Stranding یک تجربه تکرار نشدنی و یکی از بهترین بازی های PS4 و بهترین بازی های PS5 خواهد بود.

P.T

بازی های برتر هیدئو کوجیما

در ادامه فهرست بهترین بازی های هیدئو کوجیما یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های جهان را می‌بینیم که خلاقیت این کارگردان ژاپنی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. زمانی که درباره ژانر وحشت صحبت می‌کنیم، شاید به Out Last یا سری بازی‌های Resident Evil فکر کنید، اما به گفته برخی از منتقدان، P.T بهترین بازی ترسناک تاریخ است که تاکنون چیزی مشابه آن را ندیده‌ایم.

P.T تقریبا 10 سال پیش و فقط به‌منظور تبلیغات و بازاریابی برای نسخه جدید سایلنت هیل منتشر شد. در روز انتشار P.T همه فکر می‌کردند که این بازی مانند سایر عناوین ترسناک خواهد بود، اما بعد از تجربه P.T، هیچ گیمر یا منتقدی نمی‌توانست فضاسازی فوق‌العاده و جو سنگین این بازی را نادیده بگیرد.

بازی در یک خانه قدیمی جریان دارد و در ابتدای کار چیز ترسناکی به‌چشم نمی‌خورد، اما در ادامه لحظات با جامپ‌اسکرها و لحظات دلهره‌آوری مواجه می‌شوید که برای همیشه در ذهن شما حک می‌شوند. با این‌که P.T یک دمو از بازی سایلنت هیل بود، اما لیاقت حضور درکنار برترین بازی های هیدئو کوجیما و بهترین بازی های جهان در سبک وحشت را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

Castlevania: Lords of Shadow

بازی های اکشن هیدئو کوجیما

در ادامه فهرست بهترین بازی های هیدئو کوجیما با یک عنوان نسل هفتمی مواجه می‌شویم که حس‌وحالی شبیه به عناوینی مثل God of War دارد. داستان این بازی درباره گابیرل مونت است که بعد از ازبین رفتن تعادل میان نیروهای خیر و شر، همسر خود را ازدست می‌دهد و تمام تلاش خود را می‌کند تا همسر خود را بار دیگر به زندگی بازگرداند.

نبرد بین نیر,های خیر و شر داستان کلیشه‌ای است که مشابه آن را در تمام سریال‌ها، فیلم‌ها و بازی‌هایی که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند مشاهده کرده‌ایم، با این‌حال روایت داستان Castlevania: Lords of Shadow آن‌قدری که فکر می‌کنید کسل‌کننده نیست و می‌تواند گیمرها را برای مدتی سرگرم کند.

بدنیست به این نکته اشاره کنیم که هیدئو کوجیما به‌عنوان ناظر و مشاور در روند توسعه Castlevania: Lords of Shadow حضور داشت و تمام بخش‌های بازی توسط کوجیما خلق نشده است. با این‌حال، کوجیما تغییرات سازنده‌ای در بازی به وجود آورد و حضور او نیز در میان سازندگان Castlevania: Lords of Shadow، فروش و موفقیت این عنوان را تضمین کرد. بنابراین، Castlevania: Lords of Shadow را می‌توانیم به‌عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن هیدئو کوجیما معرفی کنیم که تجربه آن برای طرفداران سبک اکشن خالی از لطف نیست.

 Lunar Knights

بهترین بازی های جهان

در ادامه فهرست بهترین بازی های هیدئو کوجیما با عنوانی روبه‌رو می‌شویم که شاید اسم آن را تاکنون نشنیده باشید. Lunar Knights یک بازی ویدویی در سبک اکشن است که در سال 2006 عرضه شد. بازی با سکانس گفت‌وگوی دو مرد درباره خون‌آشامی با قدرت‌ کنترل آتش آغاز می‌شود و هدف اصلی شما در این بازی ازبین بردن خون‌آشام‌ها و دشمنانی است که در مسیر بازی با آن‌ها برخورد می‌کنید.

شاید Lunar Knights از بهترین بازی های اکشن هیدئو کوجیما نباشد یا مثل عناوینی مانند Death Stranding، داستان عمیقی نداشته باشد، اما یکی از آثار قدیمی کوجیما است که تجربه آن برای طرفداران این کارگردان ژاپنی می‌تواند جذاب باشد. در این بازی امکان ارتقا سلاح وجود دارد و بازیکنان با شکست دادن دشمنان می‌توانند قدرت کاراکترهای خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

 Boktai: The Sun Is in Your Hand

بازی های اکشن هیدئو کوجیما

Boktai: The Sun Is in Your Hand را می‌توانیم به‌عنوان یکی از بهترین بازی های هیدئو کوجیما معرفی کنیم که با ایده جدید همراه بود. Boktai: The Sun Is in Your Hand اولین نسخه از این مجموعه بود که کوجیما به‌عنوان تهیه کننده پروژه مشغول به‌کار بود.

داستان بازی در دنیایی روایت می‌شود که نسل بشر منقرض شده و تمام دنیا از موجوداتی پر شده که به زندگی در مکان‌های تاریک و به دور از روشنایی عادت کرده‌اند. نکته جالب درباره این بازی، استفاده از نور خورشید در دنیای واقعی بود. Boktai: The Sun Is in Your Hand با یک سنسور خورشیدی برای Gameboy Advance عرضه شد و بازیکنان برای شارژ کردن اسلحه خود در بازی، باید از نور آفتاب در دنیای واقعی استفاده می‌کردند.

علاوه‌بر شیوه خاص شارژ کردن سلاح، تغییر شب و روز در دنیای Boktai: The Sun Is in Your Hand با دنیای واقعی تنظیم می‌شد. باتوجه به این‌که دشمنان شما عادت به زندگی در تاریکی دارند، روند بازی در طول شب سخت‌تر از روز است. Boktai: The Sun Is in Your Hand برای گیمرهایی که تمام مدت در خانه به گیمینگ مشغول بودند، ایده جالبی برای خارج شدن از خانه ارائه داد.

عنوان مذکور در سال 2003 عرضه شد و همان‌طور که مشاهد کردید مانند برترین بازی های هیدئو کوجیما با نوآوری و ایده‌های خلاقانه ساخته شده بود. با این‌حال، Boktai: The Sun Is in Your Hand به فراموشی سپرده شد و عده کمی از گیمرها با این عنوان جذاب آشنا هستند.

 Zone of the Enders

بهترین بازی های پلی استیشن

در ادامه لیست بهترین بازی های هیدئو کوجیما باید نگاهی به عنوان Zone of the Enders داشته باشیم که لیاقت حضور درکنار بازی های برتر هیدئو کوجیما را دارد. Zone of the Enders نبرد ربات‌ها را سبک و سیاق خاص هیدئو کوجیما به نمایش می‌گذارد و برخلاف اکثر بازی‌های شوتینگ که ربات‌ها در آن حضور دارند، Zone of the Enders چیزی بیشتر از تیراندازی یک‌نواخت و کسل‌کننده ارائه می‌دهد.

این بازی در سال 2001 برای کنسول پلی استیشن 2 عرضه شد و گرافیک آن به نسبت سایر بازی‌های آن دوره ستودنی بود، اما داستان نه‌چندان جذاب و مراحل تکراری Zone of the Enders برای گیمرها ناامید کننده بود. مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود از Zone of the Enders به‌عنوان یکی از بازی های برتر هیدئو کوجیما یاد کنیم، سیستم کنترل این عنوان بود. تمام دکمه‌های کنترلر برای هدایت کاراکتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما باوجود این تنوع چشم‌گیر، کنترل کردن حرکت‌های کاراکتر چندان سخت نبود.

به صورت خلاصه، تنها دلیلی که باعث شد Zone of the Enders به یکی از شاهکارهای PS2 تبدیل نشود، داستان ساده و یک‌نواخت بودن ماموریت‌های بازی بود؛ اما به‌خاطر نوآوری در استفاده از کنترلر، Zone of Elders را می‌توانیم درکنار بهترین بازی های Hideo Kojima قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شوتر اندروید

بهترین بازی های زامبی

Policenauts

بازی های برتر هیدئو کوجیما

بعد از Zone of Enders باید یکی از بهترین بازی های هیدئو کوجیما را معرفی کنیم که به‌خاطر پروژه‌های متال گیر، امکان ساخت نسخه دوم آن فراهم نشد. Policenatus در سال 1990 میلادی با زبان ژاپنی عرضه شد، اما هیچ نسخه انگلیسی از این عنوان تولید نشد و Policenatus جایی در بازار جهانی پیدا نکرد.

همان‌طور که می‌دانید، در دهه 90 میلادی اکثر بازی‌ها داستان ساده‌ای داشتند و گیمرها صرفا برای گیم‌پلی، بازی‌های جدید را تجربه می‌کردند، اما Policenatus داستان جذابی را ارائه می‌داد که گیمرهای ژاپنی را مجذوب خود کرد.

داستان این بازی در سال 2015 روایت می‌شود که جانتان اینگرام بعد از تعلیم دیدن توسط گروه Policenatus به یک ایستگاه فضایی منتقل می‌شود، اما جاناتان در طی حوادث مرموزی به مدت 25 ناپدید شده و حالا می‌خواهد به‌دنبال همسر گم‌شده خود بگردد.

عنوان Policenatus با این‌که از بازی‌های انقلابی صنعت گیم محسوب نمی‌شود، اما یکی از بهترین بازی های Hideo Kojima است که در زمان خود حرف زیادی برای گفتن داشت.

Snatcher

بهترین بازی های Hideo Kojima

یکی دیگر از بهترین بازی های Hideo Kojima که در یک دنیای علمی تخیلی روایت می‌شود، Snatcher است. این عنوان نیز مانند سایر آثار هیدئو کوجیما به بیان مسائل سیاسی و اجتماعی می‌پردازد. Snatcher با اقتباس از فیلم بلید رانر 1982 ساخته شده و شباهت Snatcher با این فیلم غیرقابل انکار است.

برترین بازی های کوجیما کات‌سین‌های طولانی دارند و می‌توان گفت که این کات‌سین‌های طولانی، امضای هیدئو کوجیما در آثاری است که خلق می‌کند. کات‌سین‌های طولانی نیز بخشی از Snatcher هستند.

Snatcher در سال 1998 منتشر شد و می‌توانیم ادعا کنیم که از نظر روایت داستان از تمام رقبای خود جلوتر بود. شک و تردید بازیکن نسبت به شخصیت‌های بازی در لحظات پایانی Snatcher به اوج خود می‌رسد و در نهایت، دیدگاه پلیر نسبت به تمام کاراکترها تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های فکری آیفون

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

بهترین بازی های PS4

در آخر فهرست بهترین بازی های هیدئو کوجیما با یکی از بهترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن مواجه می‌شویم که تمام طرفداران سبک اکشن را مجذوب خود کرد. نکته جالبی که در این عنوان مشاهده می‌کنیم، آزادی‌عمل گیمرها در پیش‌روی در ماموریت‌ها است.

نسخه‌های قبلی متال گیر سالید ساختار خطی داشتند، اما Metal Gear Solid V: The Phantom Pain شما را در پایگاه دشمن قرار می‌دهد و بعد از بررسی خطوط دفاعی دشمن می‌توانید برای ورود مخفیانه به داخل پایگاه نقشه بکشید. در این بازی به انواع سلاح‌های سبک و سنگین دسترسی دارد که تجربه بازی و نبردها را بیش از پیش جذاب می‌کنند. به صورت خلاصه، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یکی از بهترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن و PC است که در سال 2015 عرضه شد. 

جمع‌بندی

در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های اکشن هیدئو کوجیما و سایر عناوین این طراح بازی و کارگردان ژاپنی در سبک‌های وحشت، اشاره و کلیک را معرفی کردیم که تجربه آن‌ها برای طرفداران کوجیما خالی از لطف نخواهد بود.

سوالات متداول

امکان دارد که پروژه سایلنت هیل هیدئو کوجیما دوباره کلید بخورد؟

باتوجه به این‌که مدت زیادی از لغو شدن این پروژه می‌گذرد، احتمال می‌رود که این بازی هیچ‌گاه ساخته نشود.

هیدئو کوجیما در حال‌حاضر مشغول به ساخت چه عنوانی است؟

بازی Death Stranding 2 در حال‌حاضر توسط این کارگردان ژاپنی در دست ساخت است و انتظار می‌رود طی سال میلادی آینده برای کنسو‌ل‌های نسل 9 عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های هیدئو کوجیما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کوجیما=یکی از خدایان صنعت گیم💀🔥

    پاسخ