coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بازی های شوتر PS4 ؛ معرفی 15 عنوان جذاب که نباید از دست بدهید

تقریبا سه سال از زمان عرضه نسل نهم کنسول‌های بازی می‌گذرد، اما بسیاری از گیمرها همچنان با کنسول‌های نسل هشتم بازی می‌کنند. در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین بازی های شوتر PS4 می‌پردازیم که تجربه آن‌ها برای علاقه‌مندان این ژانر خالی از لطف نخواهد بود.

اگر طرفدار بازی‌های آنلاین هستید و می‌خواهید لحظات خاطره‌انگیزی را درکنار دوستان خود تجربه کنید، بازی‌های سبک شوتر بهترین گزینه خواهند بود. البته، برای اجرای تمام عناوینی که در فهرست بهترین بازی های PS4 به شما معرفی می‌کنیم، به اتصال اینترنت نیاز ندارید و برخی از این بازی‌ها، داستان جذابی را روایت می‌کنند و گیمر را درگیر دنیای پررمز و راز خود می‌کنند.

به صورت خلاصه، فرقی ندارد که روحیه رقابتی دارید و می‌خواهید برتری خود را نسبت به رقبا نشان دهید یا این‌که برای گذراندن وقت به‌سراغ کنسول بازی خود می‌روید، در هرصورت می‌توانید یک بازی جذاب در سبک شوتر پیدا کنید که با سلیقه شما سازگار باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های شوتر PS4

پیش از این‌که بهترین بازی های شوتری PS4 را به شما معرفی کنیم، بدنیست به صورت مختصر، نگاهی به سبک شوتر داشته باشیم. بازی‌های FPS یا همان شوتر اول‌شخص، اکثر اوقات با هدف ارائه یک گیم‌پلی جذاب و سرگرم‌کننده تولید می‌شوند.

بهترین بازی های شوتر PS4
بهترین بازی های شوتر PS4

معمولا در بازی‌های FPS، بخش کمپینگ چندان پررنگ نیست و حتی قسمت داستانی بازی، در برخی از نسخه‌های جدید فرانچایزهای پرطرفدار مانند بتلفیلد حذف شده است. بنابراین، اگر تیراندازی و ازبین بردن دشمنان برای شما کسل‌کننده است و بیشتر به‌دنبال داستان جذاب هستید، بازی‌های شوتر اول‌شخص برای شما چندان جذاب نخواهند بود.

اگر داستان بازی برای شما اولویت دارد، توصیه می‌شود یکی از بهترین بازی های پی اس 4 را در سبک شوتر سوم‌شخص دانلود کنید. عناوین شوتر سوم‌شخص فقط به تیراندازی تکیه نمی‌کنند و معمولا با ارائه داستان جذاب، استفاده از سیستم‌های جدید برای نبرد با دشمنان، آزادی‌عمل برای پیش‌روی در مراحل مختلف بازی و… تلاش می‌کنند گیمر را سرگرم‌ کنند؛ بنابراین، بهترین بازی های شوتر PS4 (سوم‌شخص)، صرفا در تیراندازی خلاصه نمی‌شوند و گاهی اوقات، فرار و تلاش برای بقا یا ماجراجویی، حرف‌اول را در بازی‌های شوتر سوم‌شخص می‌زنند.

اکنون که با دنیای بازی‌های شوتر آشنا شده‌اید، می‌توانیم تعدادی از بهترین بازی های Play Station 4 را برای طرفداران عناوین شوتر اول‌شخص و سوم شخص معرفی کنیم.

Doom 2016 و Doom Eternal

بهترین بازی های شوتر PS4

Doom 2016 را می‌توان به‌عنوان بهترین بازی شوتر اول شخص در تمام دوران معرفی کرد. این بازی در سال 2016 توسط شرکت id Software توسعه یافت که هم نشانه‌هایی از نسخه اصلی را داشت و هم ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کرد. Doom 2016 به‌دلیل داستان جذاب، گیم‌پلی هیجان‌انگیز و اکشن فراوانش در لیست بهترین بازی های شوتر PS4 قرار می‌گیرد. داستان بازی درباره‌ی یک سرباز فضایی به نام Doom Slayer است که در برابر نیروهای شیطانی مقاومت می‌کند.

بازیکنان با سرعت چالش‌برانگیز و محیط‌های پر از دشمن، تجربه‌ی هیجان‌انگیزی از بازی تیراندازی اول شخص را تجربه می‌کنند. این بازی یک سیستم نبرد خونین و خشن دارد که هیجان و تنوع در طول بازی را بیشتر می‌کند.

نسخه‌ بعدی این بازی در سال 2020 با عنوان Doom Eternal معرفی شد که از هر نظر نسبت به نسخه قبلی ارتقا یافته بود. هر دو بازی دارای گیم‌پلی FPS با سرعت بالا، گرافیک و محیط‌های فراگیر و دشمنان وحشی‌ هستند که تماشای انیمیشن کشتن آنها را جذاب‌تر می‌کند.

داستان این بازی در سال 2163 رقم می‌خورد؛ چهارده سال پس از وقایعی که در مریخ رخ داده است و کره زمین به دست شیاطین افتاده است. Doom Slayer به یک قلعه ماهواره‌ای بازمی‌گردد تا با کشتن دشمنان جهنمی‌، این تهاجم اهریمنی را مهار کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن 2024

بهترین بازی های ایکس باکس 2024

Rage 2

بهترین بازی های اکشن PS4

Rage 2 یکی از بهترین بازی های شوتری پی اس 4 است که با گیم‌پلی روان، قابلیت‌های مختلف لباس کاراکتر، سلاح‌های گوناگون و جهان وسیع خود می‌تواند شما را سرگرم کند. این عنوان، یک دنباله برای نسخه اول این بازی است که در سال 2011 عرضه شد. در Rage 2، بازیکن به‌جای آخرین رنجر Vineland به نام Walker ایفای نقش می‌کند و می‌تواند در جهان پرهرج‌ومرج این بازی کاوش کند.

هدف اصلی در بازی Rage 2، بقا بعد از برخورد شها‌ب‌سنگ مورفیس به زمین است. امکان ارتقا مهارت‌ها و به‌دست آوردن سلاح‌های جدید در بازی وجود دارد، اما با تمام این قابلیت‌ها و ابزارها نیز زنده‌ماندن در جهان Rage 2 دشوار خواهد بود. در بازی با موجودات جهش‌یافته و راه‌زن‌های دیوانه‌ای مواجه می‌شوید که از سلاح‌های سبک و سنگین برای کشتن شما استفاده می‌کنند.

Rage 2 در سال 2019 عرضه شد و در هفته اول عرضه به پرفروش‌ترین بازی بریتانیا تبدیل شد. این عنوان استودیو Avalanche نقطه‌قوت‌های زیادی دارد، با این‌حال دلیل اصلی حضور Rage 2 در فهرست بهترین بازی های شوتری Play Station 4 فضای پرهرج‌ومرج و دیوانه‌وار بازی است که برای بسیاری از گیمرها تازگی دارد. شما از همان لحظه اول بازی، می‌توانید جنون را در دشنمان خود مشاهده کنید. در مجموع، اگر قتل‌های بی‌رحمانه و خون‌ریزی برای شما آزاردهنده نیست، توصیه می‌شود این عنوان را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های بتل رویال اندروید

بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران

Bioshock: The Collection

بهترین بازی های شوتر پلی استیشن چهار

در ادامه فهرست بهترین بازی های شوتر PS4 با یکی از جذاب‌ترین عنوان‌های گیمینگ یعنی بایوشاک روبه‌رو می‌شویم. نسخه کالکشن بایوشاک، درواقع ریمستر تمام بازی‌های بایوشاک است. این بازی توسط Blind Squirrel Games توسعه یافت و در سال 2016، 2K Games آن را منتشر کرد.

در این نسخه به هر سه عنوان بایوشاک یعنی Bioshock، Bioshock 2 و Bioshock Infinite دسترسی دارید و در صورتی که طرفدار این فرانچایز جذاب هستید و می‌خواهید آن را با فریم‌ریت و وضح بالا تجربه کنید، یهترین گزینه است. تمام عناوین ذکر شده با فریم‌ریت 60fps و رزولوشن 1080 پیکسل اجرا می‌شوند.

همان‌طورکه مشاهده کردید، بایوشاک کالکشن تقریبا 8 سال پیش عرضه شده و طبیعی است که ازنظر گرافیک و جلوه‌های بصری با بازی‌های جدید قابل مقایسه نباشد؛ با این‌حال، داستان جذاب و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده باعث می‌شود که گیمر با کاراکترها و داستان بازی عمیقا ارتباط برقرار کند. درمجموع، بازی‌های بایوشاک تجربه تکرارنشدنی برای شما به ارمغان می‌آورند و به همین جهت، در کنار بهترین بازی های پلی استیشن 4 قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید 2024

بهترین بازی های ترسناک 2024

Metro Exodus

بهترین بازی های اکشن پی اس 4

بعد از بایوشاک، نوبت به معرفی Metro Exodus در فهرست بهترین بازی های شوتر PS4 می‌رسد. این بازی که از بهترین بازی های PS4 هم هست، در سال 2019 توسط Deep Silver برای پلتفرم‌های مختلف ازجمله PS4 منتشر شد. Metro Exodus سومین نسخه از این فرانچایز است و درواقع، یک دنباله برای Metro 2033 و Metro: Last Night است.

برای پیش‌روی در دنیای Metro Exodus، صرفا تکیه‌کردن به مهارت‌های تیراندازی کافی نیست و گاهی اوقات برای زنده‌ماندن در دنیای بعد از آخرالزمان Metro Exodus، باید مخفیانه ازمیان دشمنان عبور کنید. علاوه‌براین، دشمنان شما فقط شامل سربازها یا انسان‌های معمولی نمی‌شوند و در این بازی باید موجودات جهش‌یافته‌ای را ازبین ببرید که رویارویی با آن‌ها دشوار خواهد بود.

Metro Exodus محیط‌های مختلفی را برای جست‌وجو و کاوش در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. همچنین، گیم‌پلی و جلوه‌های بصری بازی نیز برای تمام گیمرها جذاب خواهد بود. شاید در عناوین دیگر نیز با فضای آخرالزمانی یا موجودات جهش‌یافته و انسان‌های بی‌رحم مواجه شده باشید و فکر کنید که Metro Exodus کمی تکراری به‌نظر می‌رسد، اما باوجود تمام این مسائل، Metro Exodus یکی از بهترین بازی های شوتری پلی استیشن چهار است که تجربه جدیدی را برای علاقه‌مندان به سبک FPS به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

Far Cry 6

بهترین بازی های تیراندازی PS4

Far Cry 6 نیز یکی دیگر از بهترین بازی های شوتر PS4 است که در این فهرست به آن اشاره می‌کنیم. داستان این عنوان در یک جزیره به نام یارا روایت می‌شود. شخصیت اصلی فارکرای 6 دنی نام دارد و درپی شرایط نابه‌سامان کشور کوبا در سال 1953 میلادی، به‌دنبال فرار از این کشور و پناهنده شدن است. البته، مرگ دوستان دوران کودکی دنی، تصمیم او برای فرار از کشور تغییر می‌کند و به جنبش آزادی‌خواهان ملحق می‌شود.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این فرانچایز و حضور آن در فهرست بهترین بازی های شوتری پلی استیشن 4 آنتاگونیست‌های محبوب است. در فارکرای 6 شاهد حضور جانکارلو اسپوزیتو در نقش آنتون کاستیو یا همان رهبر حکومت دیکتاتوری یارا هستیم. با این‌که فارکرای 6 داستان جذابی دارد، اما شیوه روایت داستان باعث می‌شود که گیمر ارتباط عمیقی با کاراکترها پیدا نکند.

ازجمله نقاط قوت فارکرای 6 که در لیست بهترین بازی های PS5 هم قرار گرفته، می‌توانیم به گیم‌پلی روان با آزادی‌عمل در ازبین بردن دشمنان، تنوع در مهارت‌ها و سلاح‌ها، ماموریت‌های جذاب و دنیای بزرگ و ارائه مکان‌های گوناگون برای کاوش و جست‌وجو اشاره کرد. در مجموع، فارکرای 6 یکی از بهترین بازی پلی استیشن 4 است که تجربه آن نه‌تنها به طرفداران این فرانچایز، بلکه به تمام گیمرها با هر پلتفرمی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

Battlefield 2042

بهترین بازی های شوتری پی اس 4

عنوان بعدی در فهرست بهترین بازی های شوتر PS4 برای طرفداران بازی‌های آنلاین بی‌نظیر است. بتلفیلد 2042 جدیدترین بازی سری بازی‌های بتلفیلد است که فقط روی بخش آنلاین تمرکز می‌کند. بدنیست به این نکته اشاره کنیم که بخش کمپینگ در نسخه‌های قدیمی بتلفیلد حرف‌اول را می‌زد، اما به‌مرور زمان، بخش داستانی بازی کم‌رنگ‌تر شد و اکنون در نسخه‌های جدید بتلفیلد خبری از بخش داستانی نیست. البته اکثر گیمرها فقط برای تجربه بخش آنلاین به‌‌سراغ بتلفیلد می‌روند و توجه زیادی به بخش آفلاین بازی نمی‌شود.

بتلفیلد بازیکنان را در دو گروه قرار می‌دهد و می‌توانید کنترل تانک‌ها یا حتی هواپیماهای جنگی را در اختیار بگیرید. بخش آنلاین بتلفیلد یک تجربه فوق‌العاده برای طرفداران جنگ‌های تمام‌عیار در ابعاد بزرگ است. علاوه‌براین، سیستم تخریب‌پذیری بتلفیلد 2042 بهتر از سایر عناوین موجود در فهرست بهترین بازی های پلی استیشن چهار است.

بتلفیلد 2042 در سال 2021 منتشر شد، اما به‌خاطر باگ‌های زیاد، با بازخوردهای منفی از سوی منتقدان روبه‌رو شد؛ همچنین، طرفداران این فرانچایز به‌خاطر عملکرد ضعیف بازی در زمان عرضه، به سایر بازی‌های سبک شوتر رو آوردند. با تمام مشکلات به‌وجود آمده برای بتلفیلد و کاهش چشمگیر پلیرهای این بازی، Electronic Arts به رفع مشکلات و باگ‌های بازی ادامه داد و اکنون، بتلفیلد 2042 به یکی از بهترین بازی های تفنگی PS4 تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

بهترین بازی های جهان

Borderlands 3

بهترین بازی های شوتر PS4

Borderlands 3 یکی از متفاوت‌ترین عناوین موجود در فهرست بهرین بازی های شوتری PS4 است. بوردرلندز 3 ادامه وقایع نسخه قبلی آن یعنی Borderlands 2 را روایت می‌کند. در این بازی خبری از گرافیک واقع‌گرایانه یا سلاح‌های واقعی نیست. جهان بازی، جلوه کارتونی دارد و کاراکترها نیز با همان شیوه خاص نسخه قبلی Borderlands طراحی شده‌اند.

هدف اصلی گیمر در دنیای Borderlands 3، ازبین بردن دوقلوهای شیطانی (تروی و تایرین) است. مانند سایر عناوینی که در فهرست بهترین بازی های تفنگی پی اس 4 حضور دارند، بوردرلندز 3 نیز امکان ارتقا قابلیت‌های کاراکتر و استفاده از سلاح‌های جدید را با کشتن دشمنان و باس‌فایت‌های فراهم می‌کند. Borderlands 3 در زمان انتشار با موفقیت‌های زیاد و واکنش مثبت طرفداران همراه بود.

در 5 روز اول انتشار بوردرلندز 3، 5 میلیون نسخه از این عنوان فروخته شد و باید گفت که چنین آماری برای این فرانچایز بی‌سابقه بود. اگر می‌خواهید یک بازی شوتر اول‌شخص را در یک دنیای فانتزی تجربه کنید، Borderlands 3 گزینه مناسبی در فهرست بهترین بازی های تفنگی Play Station 4 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

بهترین بازی های شوتر اندروید

Wolfenstein II: The New Colossus

بهترین بازی های شوتری پلی استیشن 4

Wolfenstein II: The New Colossus نیز در فهرست بهترین بازی های شوتر PS4 حضور دارد که توسط Machine Games توسعه یافت و در سال 2017 به‌دست Bethesda Softworks منتشر شد. Wolfenstein یکی از فرانچایزهای قدیمی و پرطرفدار است که اولین نسخه آن در سال 1981 میلادی عرضه شد و Wolfenstein II: The New Colossus هشتمین نسخه این سری است. داستان این بازی، ادامه وقایع Wolfenstein: The New Order را روایت می‌کند که در سال 2014 منتشر شد.

در دنیای Wolfenstein، آلمان در جنگ‌جهانی دوم پیروز شد و ماجرای Wolfenstein II: The New Colossus در سال 1961، کمی بعد از پیروزی آلمان اتفاق می‌افتد. بازیکن در نقش ویلیام بلازکوویچ، در ایالات متحده آمریکا به مبارزه با رژیم نازی می‌پردازد. Wolfenstein II: The New Colossus بعد از انتشار بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

این عنوان در سال 2017 نامزد دریافت جوایز مختلفی شد و در نهایت، جایزه بهترین بازی اکشن را در مراسم The Game Awards 2017 دریافت کرد؛ بنابراین، اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های اکشن پی اس 4 هستید، Wolfenstein II: The New Colossus می‌تواند بازی موردعلاقه شما باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های زامبی اندروید

Apex Legends

بهترین بازی های اکشن پلی استیشن چهار

در ادامه فهرست بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 4 نوبت به معرفی یکی از جذاب‌ترین عناوین آنلاین این پلتفرم می‌رسد. Apex Legends در سال 2019 بدون تبلیغ و بازاریابی قبلی توسط الکترونیک آرتز منتشر شد. ایپکس لجندز نیز مانند اکثر بازی‌های بتل‌رویال، بازیکنان را در یک نقشه بزرگ رها می‌کند و زره‌ها، سلاح‌ها و سایر وسیله‌ها را در لوت‌باکس‌ها و خانه‌ها قرار می‌دهد.

ایپکس لجندز پلیرها را به 20 تیم سه نفره تقسیم می‌کند و در هربازی حداکثر 60 نفر را در یک نقشه قرار می‌دهد. ایپکس لجندز از نظر گیم‌پلی و سیستم تیراندازی، شباهت زیادی به بازی تایتان‌فال دارد و می‌توان گفت که این عنوان نسخه بتل‌رویال تایتان‌فال با کاراکترهای جدید است. اگر طرفدار گیم‌پلی سریع و روان هستید، ایپکس لجندز برای شما می‌تواند یکی از بهترین بازی های تیراندازی Play Station 4 باشد.

زمان انتشار ایپکس لجندز، نقطه اوج بازی‌های بتل‌رویال بود و رقبای زیادی برای این عنوان وجود داشت، با این‌حال، ایپکس لجندز موفق شد که بدون تبلیغات، در ماه اول عرضه حدود 50 میلیون پلیر را به خود جذب کند. در مجموع، اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های تیراندازی پی اس 4 هستید که به صورت رایگان قابل دانلود باشد، Apex Legends همان بازی موردانتظار شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

بهترین بازی های فکری آیفون

Call of Duty Modern Warfare

بهترین بازی های تفنگی PS4

یکی از جذاب‌ترین سری بازی‌های موجود در فهرست بهترین بازی های شوتر PS4 ریبوت سه‌گانه Modern Warfare است. سه‌گانه قدیمی Call of Duty Modern Warfare یکی از محبوب‌ترین بازی‌های زمان خود بودد، به همین دلیل، اکتیویژن برای احیا این سه‌گانه محبوب، ساخت کال آف دیوتی مدرن وارفر را از نسخه اول، با برخی از کاراکترهای قدیمی و یک داستان جدید آغاز کرد.

نسخه اول این ریبوت در سال 2019 در دسترس قرار گرفت و بخش کمپینگ و آنلاین آن با استقبال گسترده طرفداران این فرانچایز همراه شد. این عنوان به‌خاطر گیم‌پلی روان، گرافیک فوق‌العاده و داستان جذاب، یکی از بهترین بازی های تفنگی پلی استیشن 4 است. البته، نسخه‌های جدیدی از این فرانچایز منتشر شده و به همین دلیل، بخش آنلاین بازی پلیرهای زیادی ندارد، اما تجربه بخش آفلاین آن برای طرفداران بازی‌های FPS خالی از لطف نخواهد بود.

Call of Duty Modern Warfare 2 نیز به‌خوبی نسخه قبلی خود بود. با این‌که از نظر گیم‌پلی یا جلوه‌های بصری پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی به‌چشم نمی‌خورد، اما همچنان یکی از بهترین بازی های اکشن پلی استیشن چهار است. این بازی با فاصله 3 سال از نسخه قبل و در سال 2022 عرضه شد.

نسخه سوم این سه‌گانه در سال 2023 در دسترس قرار گرفت و به باور بسیاری از گیمرها یک شکست بزرگ برای این فرانچایز بود. اگر باور دارید که بهترین بازی های تفنگی پلی استیشن چهار باید بخش آفلاین جذابی داشته باشند، قطعا مدرن وارفر 3 شما را ناامید می‌کند؛ اما برای کاربرانی که فقط به بخش مولتی‌پلیر اهمیت می‌دهند، نسخه سوم Modern Warfare یکی از بهترین بازی های تیراندازی PS4 خواهد بود.

در مجموع، سه‌گانه مدرن وارفر موفق نشد به‌خوبی سه‌گانه اورجینال باشد، اما نسخه‌های جدید Call of Duty Modern Warfare به‌لطف گیم‌پلی جذاب و سلاح‌های واقع‌گرایانه، کاراکترهای محبوب و جلوه‌های بصری چشم‌نواز لیاقت حضور درکنار بهترین بازی های شوتر PS4 را دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

بهترین بازی های اندروید

Rainbow Six Siege

بهترین بازی جنگی PS4

در ادامه فهرست بهترین بازی های تیراندازی پلی استیشن 4 با یکی از عناوین جذاب این پلتفرم مواجه می‌شویم که برای پیروز شدن در نبردهای آن به کار تیمی و استراتژی‌های دقیقی نیاز دارید. این بازی در سال 2015 توسط کمپانی یوبی‌سافت برای پلتفرم‌های مختلف ازجمله PS4 عرضه شد.

بازیکنان در دو تیم مدافع و مهاجم روبه‌روی‌هم قرار می‌گیرند. تیم مهاجم وظیفه خنثی کردن بمب را برعهده دارد، درحالی که مدافعان باید از نفوذ تیم‌ حریف و دسترسی آن‌ها به بمب جلوگیری کنند. اپراتورهای تیم مهاجم با تیم مدافع تفاوت دارند و هرکدام از آن‌ها دارای سلاح‌ها و قبلیت‌های متفاوتی هستند، بنابراین سبک بازی بازیکنان متفاوت خواهد بود و برای شکست دادن رقبا در لیگ‌های حرفه‌ای، باید با تمام اپراتورها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشید.

Rainbow Six Siege مانند اکثر عناوین موجود در فهرست بهترین بازی های تیراندازی پلی استیشن چهار گیم‌پلی سریعی ندارد و مبارزه‌های این بازی شباهت بیشتری به جنگ‌های حقیقی دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید هرلحظه درحال حرکت و تیراندازی باشید، Rainbow Six برای شما کسل‌کننده خواهد بود، اما برای طرفداران بازی‌های واقع‌گرایانه Rainbow Six یکی از بهترین بازی های شوتر PS4 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

Fortnite

بهترین بازی های جنگی پی اس 4

بعد از معرفی بهترین بازی های شوتر PS4 (اول‌شخص) باید تعدادی از جذاب‌ترین بازی‌های شوتر سوم‌شخص این پلتفرم را معرفی کنیم. تقریبا 6 سال پیش یکی از بهترین بازی های جنگی PS4 به نام فورتنایت به صورت رایگان برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. البته دنیای فورتنایت مانند اکثر عناوین موجود در این فهرست خشن نیست و حتی برای گیمرهای کم‌سن نیز مناسب خواهد بود.

در این بازی می‌توانید هر وسیله یا ساختمانی را با استفاده از پیک‌اکس خود ازبین ببرید و متریال آن را ذخیره کنید و از متریال ذخیره شده برای ساخت پناه‌گاه استفاده کنید. باید گفت که تیراندازی در فورتنایت چندان جذاب نیست، اما استفاده از سیستم بیلدینگ در مبارزه‌ها باعث شده که فورتنایت به یکی از بهترین بازی های جنگی پلی استیشن 4 تبدیل شود.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود فورتنایت بعد از گذشت 7 سال همچنان درکنار بهترین بازی های شوتر PS4 حضور داشته باشد، به‌روزرسانی‌های منظم و ایونت‌های جذاب است. اگر فورتنایت را در سال 2024 با اولین روز انتشار آن در سال 2017 مقایسه کنید، متوجه تغییرات گسترده در جلوه‌های بصری و گیم‌پلی بازی می‌شوید. علاوه‌براین، نقشه بازی نیز به صورت منظم تغییر می‌کند و اپیک گیمز به این صورت از تکراری شدن محیط بازی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های آنلاین آیفون

Resident Evil 4 Remake

بهترین بازی های تفنگی پلی استیشن 4

در ادامه فهرست بهترین بازی های شوتر PS4 بدنیست به عناوین شوتر سوم‌شخصی که با عنصر ترس و بقا ترکیب شده‌اند اشاره کنیم. نسخه اصلی رزیدنت اویل 4 در سال 2005 عرضه شد و تاکنون برای تمام پلتفرم‌ها ریمستر شده است؛ به همین دلیل، انتظارات طرفداران این فرانچایز از نسخه ریمیک رزیدنت اویل 4 بالا بود و خوش‌بختانه کپکام موفق شد یکی از بهترین بازی‌های ریمیک خود را طی چندسال اخیر منتشر کند.

رزیدنت اویل 4 نه‌تنها از نظر گرافیک و گیم‌پلی نسبت به نسخه اورجینال بهبود یافته، بلکه برخی از قسمت‌ها و حتی روایت داستان بازی نیز دست‌خوش تغییراتی شده است. با این‌که رزیدنت اویل 4 ریمیک حس نوستالژی را برای گیمر به‌همراه دارد، اما روند آن برای گیمرهایی که نسخه اورجینال را تجربه کرده‌اند تکراری نیست و به همین جهت، از رزیدنت اویل 4 ریمیک می‌توانیم به‌عنوان یکی از بهترین بازی های جنگی پلی استیشن چهار یاد کنیم که حس ترس را به بهترین شکل ممکن به گیمر القا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

بهترین بازی های شوتر موبایلی

The Evil Within 2

بهترین بازی های تیراندازی پلی استیشن 4

Evil Within 2 یکی دیگر از عناوین ترسناک در فهرست بهترین بازی های شوتر PS4 است. داستان Evil Within 2، وقایع بعد از نسخه اول بازی را روایت می‌کند و با این‌که نسبت به نسخه قبلی تغییراتی داشته، شیوه روایت داستان و تغییر محیط‌های بازی همچنان مانند گذشته است.

The Evil Within مانند عناوین موجود در فهرست بهترین بازی های جنگی Play Station 4 نبردهای بزرگی ندارد و مهمات زیادی را در اختیار بازیکن قرار نمی‌دهد. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های گیمر در این بازی، مدیریت مهمات‌ است. به صورت خلاصه، این بازی برای گیمرهایی که فقط به‌دنبال تیراندازی هستند جذاب نخواهد بود، اما در صورتی که می‌خواهید ترکیبی از اکشن، ترس، بقا و مخفی‌کاری را در یک بازی تجربه کنید، The Evil Within 2 بهترین گزینه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر

بهترین بازی های شبیه سازی اندروید

World War Z

بهترین بازی های تیراندازی پی اس 4

زمانی که درباره بهترین بازی های شوتر PS4 صحبت می‌کنیم، اکثر گیمرها به بازی‌های PvP فکر می‌کنند و متاسفانه به عناوین Co-Op توجه کافی نمی‌شود. یکی از جذاب‌ترین عناوین Co-Op که می‌توانیم به طرفداران این سبک از بازی‌ها معرفی کنیم، World War Z است. شما می‌توانید این بازی را به صورت تک‌نفره یا به‌همراه بازیکنان دیگر تجربه کنید.

World War Z بازیکنان را در یک جهان پر از زامبی قرار می‌دهد و هدف اصلی بازیکنان، عبور از میان انبوهی از زامبی‌ها و رسیدن به مقصد مشخص شده است. از نظر گیم‌پلی و جلوه‌های بصری، World War Z یکی از بهترین بازی های جنگی پی اس 4 است، اما زمانی که درباره زمان موردنیاز برای اتمام بازی صحبت می‌کنیم، کمی ناامید می‌شویم.

تمام کردن بخش اصلی بازی (Main Story) کمتر از 8 ساعت زمان می‌برد. با این‌حال، اگر به‌دنبال چالش هستید و می‌خواهید تمام بخش‌های بازی را تجربه کنید و این عنوان را در سخت‌ترین حالت ممکن به پایان برسانید، World War Z می‌تواند یکی از بهترین بازی های اشکن Play Station 4 برای شما باشد.

جمع‌بندی

در فهرست بهترین بازی های شوتر PS4 تعدادی از جذاب‌ترین عناوین این کنسول بازی را به شما معرفی کردیم. در این لیست، تلاش کردیم که تنوع را در بازی‌های معرفی شده حفظ کنیم تا هرگیمری با هر سلیقه‌ای بتواند یک بازی مناسب برای خود پیدا کند. بنابراین، فرقی ندارد که به دنبال بهترین بازی های اکشن PS4 هستید که حس ترس را به شما القا کند یا به‌دنبال یک بازی رقابتی هستید که فقط روی تیراندازی و سیستم مبارزه تمرکز می‌کند، در هرصورت می‌توانید در این فهرست، یک بازی متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید.

سوالات متداول

بهترین بازی شوتر PS4 کدام است؟

باتوجه به این‌که سلیقه گیمرها متفاوت است، نمی‌توان با اطمینان مشخص کرد که بهترین بازی در این سبک کدام است؛ علاوه‌بر این، سن گیمر نیز تاثیر زیادی در انتخاب بهترین بازی این سبک دارد.

ترسناک‌ترین بازی شوتر کدام است؟

بازی‌های سبک شوتر برای انتقال حس ترس به خوبی بازی‌های ژانر ترسناک نیستند؛ با این‌حال، بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک می‌تواند تجربه دلهره‌آور و هیجان‌انگیزی برای شما به‌همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های شوتر PS4 چیست؟ به‌نظر شما چه عناوین دیگری می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر