coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مایکروسافت امنیت قابلیت هوش مصنوعی Recall را ارتقا می‌دهد

مایکروسافت اعلام کرد که قابلیت هوش مصنوعی Recall در سیستم‌های کوپایلوت پلاس خود را با تغییرات گسترده امنیتی بهبود خواهد داد. این تغییرات قبل از عرضه رسمی این کامپیوترها در تاریخ 18 ژوئن (29 خرداد) اعمال خواهد شد.ماه گذشته، مایکروسافت از قابلیت Recall رونمایی کرد، اما کارشناسان امنیت و حریم خصوصی هشدار دادند که بدون تدابیر امنیتی مناسب، این قابلیت می‌تواند خطراتی برای کاربران به همراه داشته باشد.

بر اساس اعلام جدید مایکروسافت، قابلیت هوش مصنوعی Recall دیگر به‌صورت پیش‌فرض فعال نخواهد بود و کاربران باید خودشان تصمیم به فعال‌کردن آن بگیرند.


بیشتر بخوانید:


فعال شدن قابلیت هوش مصنوعی Recall اختیاری می‌شود

پاوان داولوری، مدیر ارشد ویندوز، اعلام کرد که اگر کاربران این قابلیت را روشن نکنند، به‌طور پیش‌فرض غیرفعال خواهد بود. کاربران برای فعال‌کردن Recall می‌توانند از ویژگی‌های احراز هویت Windows Hello استفاده کنند، که شامل تشخیص چهره، اثر انگشت و پین می‌شود. همچنین برای مشاهده و جستجو در Recall نیز نیاز به احراز هویت وجود دارد تا کسی نتواند بدون وارد کردن رمز به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که برای افزایش امنیت اسکرین‌شات‌هایی که توسط Recall گرفته می‌شود، از قابلیت رمزگذاری ESS استفاده خواهد کرد. این رمزگذاری تضمین می‌کند که اسکرین‌شات‌ها فقط پس از احراز هویت کاربر رمزگشایی و قابل دسترسی خواهند بود.

این تغییرات پس از آن صورت گرفت که یک کارشناس امنیت سایبری کشف کرد که Recall داده‌ها را به‌صورت متن ساده در یک پایگاه داده ذخیره می‌کند، که می‌توانست منجر به سوءاستفاده توسط توسعه‌دهندگان بدافزار شود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به تازگی تأکید کرده است که امنیت باید اولویت اصلی کارکنان باشد، حتی اگر این موضوع منجر به کاهش یا تأخیر در ارائه ویژگی‌های جدید شود. نادلا در یادداشتی داخلی به کارکنان خود تأکید کرده است که در صورت بروز تضاد بین امنیت و هر اولویت دیگری، باید امنیت را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: blogs.windows

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر