coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان در بازار ایران [خرداد 1403]

پرداخت هزینه زیاد و خرید یک لپ تاپ گران قیمت برای کاربرانی که می‌خواهند برای وب‌گردی و سایر کارهای روزمره از لپ تاپ استفاده کنند، چندان منطقی نیست. در این مطلب بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان را معرفی می‌کنیم که با کمترین قیمت ممکن، بهترین امکانات را به شما ارائه می‌دهد.

تقریبا دو یا سه سال پیش یک لپ تاپ تا پانزده میلیون تومان سخت‌افزار و امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌داد و قدرت پردازش کافی برای کارهای گرافیکی معمولی و اجرای بازی‌های قدیمی یا حتی بازی‌های جدید با تنظیمات گرافیکی پایین را داشت؛ اما، این روزها چنین لپ تاپ‌هایی را باید با قیمتی حدود 25 تا 30 میلیون تومان تهیه کنید و شاید خیلی از کاربران بودجه 30 میلیونی برای خرید یک لپ تاپ جدید نداشته باشند.

لپ تاپ‌هایی که در حال‌حاضر در رنج قیمت 15 میلیون تومان به‌فروش می‌رسند برای کارهای روزمره مناسب خواهند بود و صرفا می‌توانند پردازش‌های پیش‌پا افتاده را انجام دهند. بنابر این، توصیه می‌شود کاربرانی به فکر خرید لپ تاپ در حد 15 میلیون باشند که با نرم‌افزارهای گرافیکی سروکار ندارند. اگر می‌خواهید یکی از برترین لپ تاپ های اقتصادی را با کمترین هزینه ممکن تهیه کنید، این راهنمای خرید تکراتو برای شماست.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

پیش از این‌که بهترین لپ تاپ اقتصادی را به شما معرفی کنیم، بدنیست کمی درباره بهترین لپ تاپ های 15 میلیونی و امکانات لپ تاپ‌های این رنج قیمت صحبت کنیم تا دید بهتری نسبت به محصولات این بخش از بازار داشته باشید.

در ابتدا توجه داشته باشید که بودجه 15 میلیونی کمترین بودجه‌ای است که می‌توانید برای خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه اختصاص دهید و طبیعتا نباید انتظار زیادی از سخت‌افزار و امکانات محصولات این رنج قیمت داشته باشیم. البته، در صورتی که زمان کافی جهت بررسی لپ تاپ‌های برندهای مختلف را داشته باشید، می‌توانید یک لپ تاپ ارزان و باکیفیت تهیه کنید که کارهای روزمره شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون
بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

اکنون این سوال مطرح می‌شود که از بهترین لپ تاپ تا 15 تومان باید چه انتظاراتی داشته باشیم و لپ تاپ‌های این رنج قیمت، معمولا چه سخت‌افزار و امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؟

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون به پردازنده‌ قدیمی اینتل، مثل سی پی یو میان‌رده نسل 8 اینتل یا پردازنده‌ Celeron این کمپانی مجهز شده‌ که به نسبت قیمت خود، معمولا قدرت پردازش قابل قبولی دارد. اکثر لپ تاپ‌های 15 تومنی از پردازنده گرافیکی یک‌پارچه بهره می‌برند و خبری از حافظه اختصاصی برای پردازنده گرافیکی نیست؛ در نتیجه، عملکرد لپ تاپ‌های این این بخش از بازار در کارهای گرافیکی اصلا خوب نیست.

از یک لپ تاپ زیر 15 میلیون تومان نباید انتظار پشتیبانی از حافظه‌های SSD با گنجایش بالا داشته باشیم. اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی زیادی داشته باشید، چاره‌ای جز قربانی کردن سرعت حافظه ندارید، اما در صورتی که نیازی به گنجایش زیاد ندارید، می‌توانید یک لپ تاپ تا 15 میلیون با 256 یا 512 گیگابایت حافظه SSD تهیه کنید. اکثر لپ تاپ‌های 15 میلیونی از 4 یا حداکثر 8 گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برند که برای این رنج قیمت قابل قبول است.

با این‌که پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی لپ تاپ‌های پانزده میلیونی چنگی به‌دل نمی‌زند، اما نمایشگرهایی که در این رنج قیمت پیدا می‌کنید فوق‌العاده هستند. یک صفحه‌نمایش 15 اینجی با وضوح Full HD و نرخ نوسازی 60 هرتز، دقیقا همان چیزی است که برای تماشای فیلم و محتوای ویدیویی نیاز دارید. خوش‌بختانه پیدا کردن چنین صفحه‌نمایشی در راهنمای خرید برترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان چندان سخت نخواهد بود.

اگر می‌خواهید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان را تهیه کنید که برای برنامه‌نویسی مناسب باشد، توصیه می‌شود یک لپ تاپ استوک تهیه کنید. لپ تاپ‌های استوک صرفا به‌خاطر مشکلات فنی که توسط کمپانی برطرف شده با قیمت کمتری عرضه می‌شوند و در صورتی که لپ تاپ استوک را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید، می‌توانید از سالم بودن سخت‌افزار لپ تاپ اطمینان داشته باشید. در ادامه، با راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا پانزده میلیون همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 35 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3

خرید لپ تاپ در حد 15 میلیون

  • پردازنده: Celeron N4020
  • رم: 4 گیگابایت DDR4
  • گرافیک: Intel UHD Graphics
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ با رزولوشن 1366×768 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • ذخیره‌سازی: 1 ترابایت HDD و 256 گیگابایت SSD
  • درگاه‌ها: دو پورت USB 3.2، یک پورت USB 2.0
  • باتری: 35 وات ساعت

اولین محصولی که در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان معرفی می‌کنیم، از سری آیدیا پد 3 کمپانی لنوو است. اکثر لپ تاپ‌های سری IdeaPad به نسبت قیمت خود، بهترین امکانات ممکن را ارائه می‌دهند و محصول مذکور نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. آیدیا پد 3 به پردازنده Celeron N4020 با فرکانس پایه 1.1 گیگاهرتز و فرکانس بوست 2.8 گیگاهرتز مجهز شده است.

این پردازنده اقتصادی اینتل با فناوری 14 نانومتری توسعه یافته و شامل 2 هسته، 2 رشته و 4 مگابایت حافظه کش می‌شود. Celeron N4020 قدرتمندترین سی پی یو رنج قیمت 15 میلیون نیست، با این‌حال برای پردازش‌های پیش‌پا افتاده و کارهای روزمره کاربران را ناامید نمی‌کند. این لپ تاپ لنوو 256 گیگابایت حافظه SSD را به‌همراه 1 ترابایت حافظه HDD ارائه می‌دهد، بنابر این، کاربران آیدیا پد 3 مشکلی با سرعت و گنجایش فصای ذخیره‌سازی ندارند. این لپ تاپ از 4 گیگابایت رم DDR4 با باس رم 2400 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

IdeaPad 3 دارای پنل 15.6 اینچی از نوع TN است که تصویر را با وضوح HD و حداکثر روشنایی 220 نیت به نمایش می‌گذارد. توجه داشته باشید که در راهنمای خرید برترین لپ تاپ ها تا 15 میلیو تومان می‌توانید صفحه‌نمایش‌های باکیفیت‌تری پیدا کنید، به همین جهت اگر وضوح تصویر برای شما اولویت دارد، بدنیست نگاهی به سیار محصولات این فهرست داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ برای نویسنده ها

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Go

بهترین لپ تاپ ها تا 15 میلیون

  • پردازنده: Core i5-1035
  • رم: 8 گیگابایت DDR4
  • گرافیک: Intel UHD Graphics
  • صفحه‌نمایش: 12.4 اینچ با رزولوشن 1024×1536 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت SSD

اگر در راهنمای خرید لپ تاپ تا 15 میلیون به‌دنبال یک لپ تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی هستید، مایکروسافت سرفیس گو می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد. این لپ تاپ به پردازنده Core i5 نسل 10 اینتل مجهز شده که شامل 2 هسته، 4 رشته و 6 مگابایت حافظه کش می‌شود. این پردازنده از فرکانس 2.6 گیگاهرتز تا 3.5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و قدرت پردازش کافی برای کارهای معمولی را دارد.

محصول مذکور دارای صفحه‌نمایش 12.4 اینچ با رزولوشن 1024×1536 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتز است. طبیعتا نمایشگر 12 اینچی برای تماشای محتوای ویدیویی چندان ایده‌آل نیست، اما وضوح نمایشگر این لپ تاپ برای اکثر کاربران قابل قبول است.

مایکروسافت سرفیس گو دقیقا همان طراحی را دارد که از یک لپ تاپ پانزده میلیونی انتظار داریم. بدنه لپ تاپ کوچک و سبک است و مانند تمام محصولات اقتصادی ظاهر ساده و بی‌زرق‌وبرقی دارد.

مایکروسافت برای این‌که پردازنده میان‌رده نسل 10 اینتل را در این رنج قیمت ارائه بدهد، در سرفیس گو از حداقل رم و حافظه استفاده کرده است. این لپ تاپ 256 گیگابایت حافظه SSD را به‌همراه 8 گیگابایت رم DDR4 در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به صورت خلاصه، مایکروسافت سرفیس گو برای کاربرانی که به یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تا 15 میلیون نیاز دارند و می‌خواهند ارزانترین لپ تاپ بازار را با پردازنده قدرتمند تهیه کنند، گزینه مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook E510 MA

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومن

  • پردازنده: Celeron N4020
  • رم: 4 گیگابایت DDR4
  • گرافیک: Intel UHD Graphics
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ با رزولوشن 768×1366 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • ذخیره‌سازی: 1 ترابایت SSD
  • باتری: 42 وات ساعت

در ادامه فهرست، باید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون ایسوس را معرفی کنیم که در این رنج قیمت، از مشخصات و امکانات قابل قبولی پشتیبانی می‌کند. قلب‌تپنده این لپ تاپ پردازنده Celeron N4020 اینتل با فرکانس پایه 1.1 گیگاهرتز و فرکانس افزایشی 2.8 گیگاهرتز است. ویوبوک ای 510 در کنار این سی پی یو اقتصادی اینتل، از 4 گیگابایت رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد.

VivoBook E510 به پنل TFT با ابعاد 15.6 اینچ و رزولوشن 768×1366 پیکسل مجهز شده که برای این رنج قیمت مناسب است. طبیعتا وضوح HD برای تماشای محتوای ویدیویی کفایت می‌کند، با این‌حال نباید از نمایشگر یک لپ تاپ اقتصادی انتظار زیادی داشته باشیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، Asus VivoBook E510 بهترین نمایشگر یا قدرتمندترین سخت‌افزار را در این رنج قیمت ندارد، اما تمام مشخصات و امکانات این لپ تاپ دقیقا همان چیزی است که از بهترین لپ تاپ تا پانزده میلیون تومان انتظار داریم.

به صورت خلاصه، اگر توقع دارید که بهترین لپ تاپ ایسوس تا 15 میلیون تومن بازار طراحی شیک و بدنه جمع‌وجور و سبکی داشته باشد و کارهای روزمره مثل وب‌گردی و اجرای اپلیکیشن‌های معمولی را با سرعت قابل قبولی انجام دهد، ایسوس ویوبوک ای 510 می‌تواند انتظارات شما را براورده کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های 15 اینچی

بهترین لپ تاپ های 13 اینچی

لپ تاپ لنوو مدل V15

بهترین لپ تاپ تا پانزده میلیون تومان

  • پردازنده: Core i3-1215U
  • رم: 8 گیگابایت DDR4
  • گرافیک: Intel UHD Graphics
  • صفحه‌نمایش: 15.6 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت SSD
  • باتری: 38 وات ساعت

اگر همچنان بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومن بازار را که با انتظارات شما سازگار باشد پیدا نکرده‌اید، بدنیست نگاهی به مشخصات بهترین لپ تاپ لنوو تا 15 میلیون داشته باشید.

لنوو V15 به سی پی یو نسل 12 اینتل مجهز شده که با فرکانس 1.2 گیگاهرتز تا 4.4 گیگاهرتز، پردازش‌های متوسط را به‌راحتی می‌تواند انجام دهد. این پردازنده شامل 6 هسته، 8 رشته و 10 مگابایت حافظه کس می‌شود و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که یکی از قدرتمندترین پردازنده‌هایی است که با بودجه 15 میلیونی می‌توانید داشته باشید. سخت‌افزار لنوو V15 با 8 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD تکمیل می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید رم لپ تاپ را تا حداکثر 20 گیگابایت افزایش دهید.

اگر قصد خرید لپ تاپ زیر 15 میلیون دارید، صفحه‌نمایش 15.6 اینچی لنوو V15 با وضوح Full HD، میزان روشنایی 250 نیت و نرخ نوسازی 60 هرتز، بهترین صفحه‌نمایشی است که می‌توانید داشته باشید. توان موردنیاز لنوو V15 از باتری 2 سلولی با ظرفیت 38 وات ساعت تامین می‌شود که حدود 3 ساعت شارژدهی دارد.

در مجموع، لنوو V15 از هر نظر فوق‌العاده است و در این رنج قیمت بالاترین قدرت پردازش را دارد. به همین جهت، Lenovo V15 نه‌تنها بهترین لپ تاپ 15 میلیونی لنوو است، بلکه به‌عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 15 میلیون نیز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

بهترین سیستم های گیمینگ 2024

لپ تاپ لنوو مدل ThinkPad T480

خرید لپ تاپ تا 15 میلیون

  • پردازنده: Core i5-8350U
  • رم: 8 گیگابایت DDR4
  • گرافیک: Intel UHD Graphics 620
  • صفحه‌نمایش: 14.1 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت SSD
  • درگاه‌ها: دو پورت USB 3.0، پورت شبکه RJ45، پورت Thunderbolt
  • باتری: 76 وات ساعت

در ادامه فهرست بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون باید یکی از پرفروشترین لپ تاپ های 15 میلیون تومنی را معرفی کنیم. لپ تاپ ThinkPad مدل T480 از برند لنوو به پردازنده مرکزی میان‌رده نسل 8 اینتل با فرکانس پردازشی 1.7 تا 3.6 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD مجهز شده است. طبیعتا با بودجه 15 میلیون امکان بهره‌مند شدن از سخت‌افزار قدرتمندتر از سخت‌افزار ThinkPad T480 وجود دارد، اما همچنان قدرت پردازش ThinkPad T480 از بسیاری از لپ تاپ‌های این رنج قیمت بیشتر است.

محصول مذکور دارای صفحه‌نمایش 14.1 اینچی با وضوح Full HD و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز است؛ به‌لطف چنین نمایشگری می‌توانیم ادعا کنیم Lenovo ThinkPad T480 برای کارهای روزمره یکی از بهترین لپ تاپ ها تا 15 میلیون است.

از سایر مشخصات این لپ تاپ می‌توانیم به باتری 73 وات ساعتی با توان شارژ 65 وات، وب‌کم 720p، نور پس‌زمینه کیبورد و حسگر اثرانگشت اشاره کنیم. به صورت خلاصه، ThinkPad T480 یکی از بهترین لپ تاپ های 15 میلیونی لنوو است که به‌خاطر امکانات عالی، طراحی زیبا و قدرت پردازش قابل قبول به نسبت قیمت پایین، به یکی از لپ تاپ‌های پرطرفدار بازار تبدیل شده است.

جمع‌بندی

در فهرست بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های این رنج قیمت را معرفی کردیم. همان‌طور که می‌دانید 15 میلیون، کمترین هزینه‌ای است که می‌توانید برای خرید یک لپ تاپ اخصاص دهید، با این‌حال در این بخش از بازار هم می‌توانید برای کارهای روزمره، برنامه‌نویسی و حتی گیمینگ یک لپ تاپ تهیه کنید؛ اما باید سطح توقعات خود را کاهش دهید و از لپ تاپ‌های این بخش از بازار انتظار سرعت و قدرت پردازش بالا نداشته باشید.

سوالات متداول

با بودجه حدود 15 میلیون، بهتر است لپ تاپ استوک تهیه کنیم یا لپ تاپ نو؟

همان‌طور که گفتیم لپ تاپ‌های استوک نیز مانند لپ تاپ‌های نو، هیچ‌گونه مشکل فنی ندارند و صرفا به‌خاطر مشکلات ظاهری کوچک یا ایرادهای فنی که توسط کمپانی برطرف شده، با قیمت کمتری عرضه می‌شوند؛ به هیمن جهت، اگر بودجه کمی دارید و می‌خواهید یک لپ تاپ با سخت‌افزار و امکانات عالی تهیه کنید، توصیه می‌شود از یک فروشگاه معتبر، لپ تاپ استوک بخرید.

آیا با بودجه 15 میلیونی می‌توانیم یک لپ تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی بخریم؟

پردازنده‌های پایین‌رده نسل 11 یا 12 اینتل می‌توانند برای بسیاری از برنامه‌نویسان مبتدی کافی باشند. خوشبختانه پیدا کردن این پردازنده‌ها در لپ تاپ‌های رنج قیمت 15 میلیون غیرممکن نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون چیست؟ به‌نظر شما با بودجه حدود 15 میلیون تومان، خرید لپ تاپ‌های کارکرده یا استوک منطقی‌تر است یا لپ تاپ‌های نو؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    حداکثر قیمت اینا 700 -750 تومنه! تازه مال 2021 هم که هستن. به کجا داریم میریم که corei3 شده 15 میلیون.

    پاسخ

    الان من مطالبی رو که نوشتید خوندم خیلی هم کمکم کرد تا الان که این مدل لپ تاپ هارو آوردین بگید بهترینش برای بازی کدوم هست

    پاسخ

    ۱۵ میلیون بدم صفحه نمایش tft بخرم آخه. وقتی همین قیمت ipsداریم. اونم با این وضع دلار. اونیکخ ۱۵ میده لپ تاپ نداره، چرا باید بیاد بدترین بخره اخه

    پاسخ