coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گزارش: پیش‌بینی افزایش قیمت بیت‌کوین با رکورد جدید در سال 2024

گزارش جدیدی از پیش‌بینی افزایش قیمت بیت‌کوین توسط موسسه CCData روز سه‌شنبه منتشر شد که نشان می‌دهد بیت‌کوین هنوز به اوج چرخه کنونی خود نرسیده و احتمالاً امسال به رکورد جدیدی خواهد رسید. این موسسه با بررسی روندهای تاریخی، از جمله مدت زمان افزایش قیمت بیت‌کوین پس از رویداد نصف‌شدن پاداش استخراج (halving)، به این نتیجه رسیده است که بیت‌کوین می‌تواند به تارگت‌های بالاتر و جدیدی دست یابد.

به گفته CCData، تصویب صندوق‌های قابل معامله اتریوم (ETF) در آمریکا نیز به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد. بیت‌کوین که در ماه مارس به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی بیش از 73,700 دلار رسید، از آن زمان تاکنون در محدوده قیمتی 59,000 تا 72,000 دلار معامله شده است.


بیشتر بخوانید:


 پیش‌بینی افزایش قیمت بیت‌کوین در 2024

روند صعودی بیت‌کوین در مارس عمدتاً به دلیل تصویب و راه‌اندازی ETFهای بیت‌کوین در آمریکا در ژانویه بود که تاکنون حدود 14.41 میلیارد دلار جذب کرده است. این صندوق‌ها به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند بدون نیاز به مالکیت مستقیم بیت‌کوین، در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته کارشناسان، این مسئله به قانونی‌تر شدن این دسته از دارایی‌ها و ورود سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ کمک کرده است.

چرخه‌های بیت‌کوین که تاکنون سه بار تکرار شده‌اند، شامل دوره‌ای هستند که در آن قیمت بیت‌کوین به اوج جدیدی می‌رسد و سپس وارد بازار خرسی یا “زمستان کریپتو” می‌شود.

این چرخه‌ها معمولاً حول رویداد نصف‌شدن پاداش استخراج (halving) متمرکز هستند که طی آن پاداش استخراج‌کنندگان نصف می‌شود و عرضه بیت‌کوین در بازار کاهش می‌یابد. در چرخه کنونی، برخلاف چرخه‌های قبلی، بیت‌کوین قبل از نصف‌شدن پاداش استخراج به بالاترین قیمت خود رسید که این امر به دلیل خوش‌بینی به ETFها در آمریکا بوده است.

پیش‌بینی افزایش قیمت بیت‌کوین
پیش‌بینی افزایش قیمت بیت‌کوین

CCData با بررسی حرکت‌های تاریخی قیمت بیت‌کوین، پیش‌بینی افزایش قیمت بیت‌کوین را دارد و می‌گوید که بیت‌کوین می‌تواند به اوج جدیدی دست یابد. این موسسه اشاره کرده که رویداد نصف‌شدن پاداش استخراج همیشه قبل از یک دوره افزایش قیمت رخ داده که ممکن است از 366 تا 548 روز طول بکشد تا به اوج چرخه برسد. آخرین نصف‌شدن پاداش استخراج در 19 آوریل امسال رخ داده، بنابراین این دوره زمانی هنوز سپری نشده است.

CCData همچنین اشاره کرد که فعالیت معاملاتی در صرافی‌های متمرکز پس از رویداد نصف‌شدن در چرخه‌های قبلی به مدت دو ماه کاهش یافته که به نظر می‌رسد این چرخه نیز همین الگو را دنبال می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که چرخه کنونی ممکن است تا سال 2025 ادامه یابد.

تحلیل‌گران CCData همچنین تاثیر مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی در این چرخه را بر تغییر روندهای قبلی تایید کرده و افزودند که فعالیت معاملاتی پایین احتمالاً در سه‌ماهه سوم ادامه خواهد داشت، که می‌تواند نشان‌دهنده یک دوره ثابت قیمت باشد.

اما داده‌ها و روندهای قبلی به اندازه کافی قوی هستند که نشان دهند هرگونه دوره ثابت قیمت موقتی است و احتمالاً قبل از پایان سال به اوج تاریخی قبلی خود بازخواهیم گشت. این موسسه همچنین به راه‌اندازی ETF اتریوم در آمریکا و سایر محصولات مشابه در سراسر جهان اشاره کرده که احتمالاً سرمایه، نقدینگی و تقاضای بیشتری را به این دسته از دارایی‌ها خواهد آورد.

به عنوان مثال، در چرخه 2012، 91.4 درصد از افزایش قیمت بیت‌کوین از زمان نصف‌شدن تا اوج چرخه در چهار ماه قبل از اوج رخ داد. این سهم افزایش قیمت در چرخه‌های 2016 و 2020 به ترتیب 78.8 درصد و 71.5 درصد بود.

توماس پرفومو، مدیر استراتژی صرافی کریپتو Kraken، به CNBC گفت:

“به طور تاریخی، چرخه‌های بازار 12 تا 18 ماه پس از نصف‌شدن بیت‌کوین به اوج می‌رسند. ما هنوز این نشانه‌ها را ندیده‌ایم.”

بیت کوین در سال 2024 به رکورد جدیدی می‌رسد
بیت کوین در سال 2024 به رکورد جدیدی می‌رسد

ویجای آییار، مدیر رشد مصرف‌کننده در منطقه APAC در صرافی کریپتو Gemini نیز اشاره کرد که بیت‌کوین هنوز به اوج چرخه نرسیده است. وی افزود که با توجه به ثابت بودن قیمت بیت‌کوین در حدود 60,000 دلار برای چندین ماه، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را جمع‌آوری می‌کنند نه می‌فروشند.

آیار خاطر نشان کرد که اگر بیت‌کوین به رکورد جدیدی برسد، سرمایه‌گذاران خرد ممکن است به بازار هجوم آورده و قیمت را بیشتر افزایش دهند. “با توجه به چرخه‌های گذشته، وقتی قیمت به طور قانع‌کننده‌ای رکورد خود را می‌شکند، فعالیت‌های خرد به شدت افزایش می‌یابد که معمولاً قیمت‌ها را بالاتر می‌برد.”

بیشتر بخوانید: 

منبع: cnbc

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر