coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 کوالکام برای اولین بار در Geekbench ظاهر شد

محصول جدید کوالکام یعنی تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 در پلتفرم بنچمارک گیک‌بنچ با امتیازهای نسبتا خوب و عملکرد قابل قبول ظاهر شده است.

پردازنده میان رده کوالکام، اسنپدراگون 7s نسل 3، برای اولین بار در وب‌سایت Geekbench به نمایش گذاشته شده است. همان‌طور که می‌دانید، پردازنده‌های اسنپدراگون که در نام آنها حرف s به کار رفته، در واقع یک نسخه نسبتا ضعیف شده از همتای خود هستند. این مسئله در Snapdragon 7s Gen 3 نیز صدق می‌کند و به نظر می‌رسد که این تراشه عملکردی تقریبا یکسان با Snapdragon 7 Gen 3 دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 کوالکام

امتیازات Geekbench 6.3 نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون 7s Gen 3 کوالکام در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب به امتیازهای 1157 و 3157 دست یافته است. این ارقام عملا تفاوت چندانی با امتیازهای 1147 و 3129 اسنپدراگون 7 نسل 3 معمولی ندارند.

تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3
Snapdragon 7s Gen 3

علاوه بر این، این تراشه در مقایسه با نسل قبلی خود، یعنی اسنپدراگون 7s نسل 2، چندین پیشرفت داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افزایش 15 درصدی در عملکرد تک هسته‌ای و افزایش 12 درصدی در عملکرد چند هسته‌ای اشاره کرد.

به طور کلی این چیپست دارای معماری CPU سه کلاستری است. هسته اصلی با فرکانس 2.5 گیگاهرتز در کنار سه هسته عملکردی 2.4 گیگاهرتزی قرار گرفته و دو هسته بازده با فرکانس 1.8 گیگاهرتز، بسته را تکمیل می‌کنند.

گفته می‌شود که کوالکام برای هسته‌های عملکردی از هسته‌های قدرتمند Cortex-A720 برند Arm استفاده خواهد کرد. وظایف پردازش گرافیکی نیز بر عهده پردازنده گرافیکی Adreno 810 با سرعت کلاک 480 مگاهرتز خواهد بود.

بر اساس اطلاعات موجود در Geekbench، تراشه جدید کوالکام به عنوان یک قطعه میان رده عملکرد قابل قبولی خواهد داشت اما کاربران نباید انتظار پیشرفت چشمگیر در عملکرد داشته باشند.

اگرچه هنوز تایید نشده، اما اسنپدراگون 7s نسل 3 ممکن است که در کنار گوشی هوشمند Redmi Note 14 Pro به بازار عرضه شود. علت آن هم این است که نسل قبلی این گوشی یعنی ردمی نوت 13 پرو به تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 کوالکام مجهز شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر