coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

فلش کردن گوشی شیائومی ؛ آموزش تصویری چند روش کاربردی

گاهی اوقات امکان دارد که گوشی شما دچار مشکلات نرم‌افزاری شود که دلیل اصلی آن مشخص نیست. یکی از روش‌ها برای پایان دادن به باگ‌های گوشی و رفع مشکلات نرم‌افزاری، فلش کردن گوشی است. در این مطلب، روش فلش کردن گوشی شیائومی را به شما آموزش می‌دهیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه گوشی شیائومی را فلش کنیم ؟

تقریبا تمام کاربران اسمارت‌فون‌ها با باگ‌های نرم‌افزاری که دلیل اصلی آن‌ها مشخص نیست مواجه شده‌اند. امکان دارد گوشی هنگ کند، برخی از اپلیکیشن‌های کاربردی شما خودبه‌خود متوقف شوند یا اپلیکیشن‌های جدید قابل نصب نباشند، درحالی که سیستم‌عامل گوشی شما با آن‌ها سازگار است و فضای کافی برای نصب آن‌ها را دارید.

پیش‌آمدن چنین باگ‌های نرم‌افزاری برای هر اسمارت‌فونی طبیعی است و در صورتی که برای مدت طولانی از گوشی هوشمند خود استفاده کنید، احتمال به‌ وجود آمدن ایرادهای نرم‌افزاری که تجربه کاربری گوشی را خراب کنند، زیاد است. در صورتی که برای تعمیر گوشی اقدام کردید و نتوانستید مشکل آن را برطرف کنید، آخرین امید شما فلش کردن گوشی است.

علاوه‌بر باگ‌های سیستم‌عامل، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که بعد از هک شدن گوشی باید انجام دهیم و یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با برخی از بدافزارها، فلش کردن گوشی است. بنابر این، دانستن نحوه فلش کردن اسمارت‌فون برای تمام کاربران ضروری است. اگر از کاربران اسمارت‌فون‌های شیائومی هستید، در ادامه، با آموزش فلش کردن گوشی شیائومی همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فلش کردن گوشی شیائومی

اکنون که از اهیمت فلش زدن گوشی شیائومی آگاه هستید، این سوال مطرح می‌شود که چگونه گوشی شیائومی رو فلش کنیم؟

برای فلش کردن اسمارت‌فون شیائومی می‌توانید از راه‌های مختلفی ازجمله، ریست فکتوری از طریق تنظیمات گوشی، ریست فکتوری با Recovery Mode یا ریست فکتوری کردن گوشی بدون نیاز به دسترسی داشتن به آن و با استفاده از Find My Device اقدام کنید. البته قبل از فلش کردن گوشی لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

اگر اطلاعاتی در گوشی خود دارید که برای شما ارزش‌مند است، پیش از فلش کردن گوشی باید از اطلاعات خود یک نسخه بکاپ تهیه کنید؛ چراکه بعد از فلش کردن گوشی، تمام اطلاعات موجود در آن پاک می‌شود و اسمارت‌فون، تقریبا به حالت روز اول خود برمی‌گردد. اگر یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود ندارید، امکان دسترسی به آن‌ها بعد از فلش کردن وجود ندارد.

فلش کردن گوشی شیائومی
فلش کردن گوشی شیائومی

توجه داشته باشید که پروسه فلش کردن گوشی زمان‌بر است، پس قبل از شروع عملیات ریست فکتوری توصیه می‌شود باتری گوشی را شارژ کنید. شارژ 70 درصد برای انجام فرایند ریست فکتوری کفایت می‌کند؛ با این‌ حال، اگر اسمارت‌فون شما قدیمی است و باتری آن را تاکنون تعویض نکرده‌اید، شارژدهی آن مثل روز اول نیست و در مدت کوتاه‌تری شارژ باتری آن صفر می‌شود. بنابر این، اگر گوشی شما قدیمی است، توصیه می‌شود قبل از فلش کردن، آن را کاملا شارژ کنید تا در فرایند ریست فکتوری خاموش یا اصطلاحا بریک نشود.

اکنون که با اهمیت و دلایل فلش کردن گوشی و نکاتی که باید پیش از فلش زدن رعایت کنیم آشنا شدید، می‌توانیم به آموزش فلش کردن گوشی شیائومی بپردازیم.

Hard Reset گوشی شیائومی

یکی از روش‌هایی که برای فلش کردن گوشی شیائومی می‌توانید استفاده کنید، Hard Reset است که با نام فلش دستی نیز شناخته می‌شود. برای فلش دستی گوشی شیائومی ابتدا باید اسمارت‌فون را خاموش کنید. بعد از خاموش کردن، با فشار دادن کلید کلید کاهش صدا و دکمه پاور، گوشی را به اصطلاح بوت کنید تا به منوی ریکاوری گوشی دسترسی پیدا کنید.

فلش زدن گوشی شیائومی

در قسمت منوی ریکاوری با استفاده از کلید تنظیم صدا می‌توانید روی گزینه موردنظر که در این‌جا Wipe All Data است بروید و با فشار دادن کلید پاور آن را انتخاب کنید.

فلش دستی گوشی شیائومی
فلش گوشی شیائومی خاموش

باتوجه به این‌که بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه موجب حذف شدن تمام اطلاعات گوشی می‌شود، کارخانه برای این‌که از هرگونه ریست شدن اتفاقی گوشی جلوگیری کند، یک مرحله دیگر برای تایید فکتوری ریست قرار داده است.

فلش کردن گوشی شیائومی

اگر از ریست فکتوری کردن گوشی خود اطمینان دارید، گزینه Confirm را انتخاب کنید. اکنون اسمارت‌فون شما فلش شده و برای استارت مجدد دستگاه باید گزینه Reboot System Now را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل ناسازگاری بازی کال آف دیوتی موبایل در شیائومی

حل مشکل ساعت شیائومی

ریست فکتوری با Find My Device

طبیعتا فلش کردن گوشی زمانی که به آن دسترسی دارید کار چندان دشواری نیست و صرفا با دنبال کردن مراحلی که در منابع آموزشی مطالعه می‌کنید، می‌توانید راحت و بدون دردسر اطلاعات گوشی خود را پاک کنید؛ اما سوال این است، زمانی که اسمارت‌فون ما گم‌شده یا دزدیده شده و نمی‌خواهیم کسی به اطلاعات آن دسترسی داشته باشد، روشی برای فلش کردن آن وجود دارد؟

خوش‌بختانه فلش کردن گوشی از راه‌های متعددی قابل انجام است ور در هرشرایطی می‌توانیم اطلاعات گوشی خود را پاک کنیم؛ فقط بدانیم که چگونه گوشی شیائومی را فلش کنیم و با روش‌های مختلف آن اشنا باشیم تا در مواقع لازم از این روش‌ها بهره ببریم.

در شرایطی که به گوشی دسترسی ندارید، می‌توانید از سرویس Find My Device استفاده کنید. برای فلش کردن گوشی شیائومی از فاصله دور، ابتدا باید به آدرس اینترنتی google find my device مراجعه کنید. سپس وارد اکانت گوگل اسمارت‌فون خود شوید. در صورتی که از اکانت خود برای چند دستگاه مختلف استفاده می‌کنید، باید دستگاه مورد نظر خود را پیش از شروع پروسه فکتوری ریست انتخاب کنید.

آموزش فلش کردن گوشی شیائومی
فلش گوشی خاموش شیائومی چگونه است

بعد از انتخاب نام دستگاه، چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که ازمیان آن‌ها باید Erase Device (پاکسازی دستگاه) را انتخاب کنید. بعد از طی کردن مراحل ذکر شده، باید حساب گوگل خود را تایید کنید. در ادامه، اگر هشداری مشاهده کردید، فقط باید به کار خود ادامه دهید. در آخر، گوگل با دستگاه شما ارتباط برقرار می‌کند و در صورتی که اسمارت‌فون روشن باشد، فرایند فلش کردن گوشی را آغاز می‌کند.

فلش کردن گوشی شیائومی

 

توجه داشته باشید که روش فلش از طریق Find My Device، در صورتی که گوشی شما خاموش باشد یا به اکانت گوگل پیوند نداشته باشد غیرقابل اجرا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل گوشی شیائومی

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

ریست فکتوری گوشی شیائومی با Recovery Mode

در ادامه آموزش فلش کردن گوشی شیائومی باید نگاهی به نحوه فلش گوشی شیائومی خاموش داشته باشیم که به‌خاطر باگ‌های نرم‌افزاری، امکان بوت شدن را ندارد. پس از انجام مراحل Recovery Mode، برای راه‌اندازی گوشی خود باید به حساب‌های کاربری گوگل خود را وارد کنید.

برای شروع پروسه فلش کردن گوشی شیائومی با روش بازیابی، باید زمانی که گوشی شما خاموش است کلید کاهش صدا و دکمه پاور را هم‌زمان فشار دهید. این روش برای بوت کردن گوشی استفاده می‌شود، اما در صورتی که گوشی شما بوت نشود، هشدار NO Command برای شما نمایش داده می‌شود. در این شرایط باید دوباره کلید کاهش حجم صدا و پاور را فشار دهید.

فلش زدن گوشی شیائومی
فلش زدن گوشی شیائومی

اگر مرحله قبلی را به درستی انجام داده باشید به منوی بازیابی دسترسی پیدا می‌کنید. در ادامه باید Wipe Data/Factory Reset را در منو بازیابی پیدا کنید و با فشار دادن کلید پاور آن را انتخاب کنید.

چگونه گوشی شیاومی را فلش کنیم؟

سپس، پیامی با متن Data Wipe Complete در قسمت پایین صفحه مشاهده می‌کنید. در آخر، برای تکمیل فرایند ریست فکتوری گوشی با روش بازیابی، گزینه Reboot System Now را انتخاب کنید.

 آموزش فلش کردن گوشی شیائومی
آموزش فلش کردن گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

آموزش فلش کردن گوشی شیائومی با کامپیوتر (نرم‌افزار Xiaomi Flash Tool)

یکی دیگر از روش‌هایی که برای فلش کردن گوشی شیائومی می‌توانید استفاده کنید، نصب نرم‌افزار نصب نرم‌افزار Xiaomi Flash Tool روی کامپیوتر است. بعد از نصب نرم‌افزار مذکور، توجه داشته باشید که درایورهای گوشی های شیائومی نصب باشند؛ چراکه در صورت نصب نبودن درایورها، دستگاه موردنظر توسط کامپیوتر شناسایی نمی‌شود.

در ادامه، فایل Firmware که برای دستگاه شما مناسب است را دانلود کنید. یکی از سایت‌های معتبر که فایل رام را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد، Xiaomifirmwareupdater.com است.

 

فلش گوشی شیائومی خاموش

شما هم می‌توانید از همین وب‌سایت Firmware مدنظر خود را برای هر دستگاهی که می‌خواهید دانلود کنید. بعد از دانلود، فایل را اکسترکت کنید. برای اکسترکت فایل می‌توانید از نرم‌افزار Winrar استفاده کنید.

فلش کردن گوشی شیائومی
آموزش فلش کردن گوشی شیائومی با کامپیوتر

قبل از این‌که گوشی شیائومی را به کامپیوتر متصل کنید، باید آن را وارد حالت بوت کنید. برای انجام این کار فقط باید کلید کاهش صدا و پاور را چند ثانیه فشار دهید. بعد از متصل کردن اسمارت‌فون به کامپیوتر با استفاده از کابل USB، نرم‌افزار Xiaomi Flash Tool را اجرا کنید. اگر کامپیوتر دستگاه را شناسایی نکرد، می‌توانید چندبار روی گزینه Refresh کلیک کنید. بعد شناسایی گوشی، محل ذخیره رام اکسترکت شده را برای برنامه مشخص کنید.

فلش گوشی خاموش شیائومی چگونه است؟

در ادامه، چندگزینه برای شما نمایان می‌شود و برای فلش کردن گوشی شیائومی می‌توانید گزینه Clean All را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کردن گزینه Flash، پروسه فلس کردن گوشی شیائومی توسط کامپیوتر آغاز می‌شود و بعد از چند دقیقه صبر کردن، فلش کردن گوشی تمام می‌شود.

آموزش فلش کردن گوشی شیائومی
چگونه گوشی شیائومی را فلش کنیم

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت گوشی شیائومی

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

آموزش فلش کردن گوشی شیائومی بدون کامپیوتر

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای فلش کردن اسمارت‌فون شیائومی، از طریق تنظیمات گوشی است. روش مذکور نسبت به سایر روش‌هایی که تاکنون ارائه دادیم راحت‌تر است و به همین دلیل، اکثر کاربران فکتوری ریست گوشی شیائومی را با استفاده از منوی تنظیمات به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند.

برای شروع کار باید وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه System را پیدا کنید. در صفحه جدیدی که برای شما به‌نمایش گذاشته می‌شود، گزینه Reset Options را پیدا کنید.

فلش زدن گوشی شیائومی

مسیری بعدی که باید دنبال کنید امکان دارد با نام Erase all Data یا Reset Factory قابل مشاهده باشد. در ادامه، فهرستی از تمام محتوا و داده‌هایی که ریست فکتوری روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد را به شما نمایش داده می‌شود.

فلش کردن گوشی شیائومی
آموزش فلش کردن گوشی شیائومی بدون کامپیوتر

بعد انتخاب گزینه پاک‌سازی، باید پسورد خود را وارد کنید. بعد از تایید شدن پسورد، دوباره روی گزینه پاک‌سازی کلیک کنید و پروسه فلش کردن را کامل کنید.

آموزش فلش کردن گوشی شیائومی بدون کامپیوتر

همان‌طور که مشاهده کردید، فلش کردن با استفاده از تنظیمات گوشی، روش ایمن‌تری نسبت به سایر روش‌ها است؛ بنابر این، این روش برای کاربرانی که آشنایی چندانی با نرم‌افزارهای فلش گوشی شیائومی ندارند توصیه می‌شود.

معایب فلش کردن گوشی

به‌طور خلاصه، فلش کردن گوشی هیچ ضرر جدی برای نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی به‌همراه ندارد و حتی با تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، برای داده‌ها و فایل‌های شما نیز هیچ مشکلی پیش نمی‌آید؛ اما در صورتی که گوشی را چندبار پشت‌سرهم فلش کنیم، می‌تواند منجر به کاهش شارژدهی گوشی و حتی آسیب به پردازنده اسمارت‌فون شود.

جمع‌بندی

در این مطلب روش‌های مختلف فلش کردن گوشی شیائومی را به شما آموزش دادیم. همان‌طور که مشاهده کردید، فلش کردن گوشی از روش‌های مختلف قابل انجام است و بعد از انتخاب کردن روش مرودنظر خود، فقط با دنبال کردن مراحل ذکر شده می‌توانید گوشی خود را فلش کنید.

سوالات متداول

آیا ریست فکتوری با فلش کردن تفاوت دارد؟

ریست فکتوری جهت تازه‌سازی سیستم‌عامل و رابط‌کاربری گوشی استفاده می‌شود، اما در فرایند فلش کردن، سیستم‌عامل کاملا از روی گوشی حذف می‌شود و دوباره نصب می‌شود.

بهترین روش برای ریست فکتوری گوشی شیائومی چیست؟

سریع‌ترین و بهترین راهی که برای ریست فکتوری گوشی خود می‌توانید استفاده کنید، از طریق تنظیمات گوشی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فلش کردن گوشی شیائومی چیست؟ به‌نظر شما گوشی‌های شیائومی به‌خاطر باگ‌های نرم‌افزاری، نسبت به اسمارت‌فون‌های سایر برندها، بیشتر به فلش کردن نیاز دارند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر