coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین بازی های اکشن موبایل ؛ معرفی عناوین برتر ژانر اکشن

به‌خاطر پیشرفت تکنولوژی و توسعه تراشه‌های جدید، گوشی‌های موبایل نیز به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی تبدیل شده‌اند. در این مطلب، تعدادی از بهترین بازی های اکشن موبایل را به شما معرفی می‌کنیم که تجربه آن‌ها برای پلیرهای این پلتفرم خالی از لطف نخواهد بود.

بدون شک تجربه بازی‌های AAA با PC یا کنسول‌های بازی برای هر گیمری لذت‌بخش است و استودیوهای بازی‌سازی نیز بیشتر روی تولید عناوین بزرگ و مولتی‌پلیر کنسول و پی سی تمرکز می‌کنند؛ اما باوجود علاقه بی‌حدومرز گیمرها به کنسول‌ها و سیستم‌های مخصوص بازی و سرمایه‌های هنگفتی که برای تولید عناوین این پلتفرم‌ها اختصاص داده می‌شود، تعداد بی‌شماری از گیمرها با اسمارت‌فون خود مشغول گیمینگ هستند. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا تعداد بی‌شماری از گیمرها به‌جای کنسول و کامپیوتر، با گوشی هوشمند خود مشغول بازی هستند؟

همه‌گیر شدن گوشی‌های هوشمند، رایگان بودن اکثر بازی‌های عرضه شده برای اندروید و iOS و کم حجم بودن بازی‌های گوشی ازجمله دلایلی هستند که اسمارت‌فون‌ها را به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های بازی تبدیل کرده‌اند؛ علاوه‌بر این، گیمینگ با اسمارت‌فون مثل سایر پلتفرم‌ها هیچ محدودیت مکانی ندارد و ما در هر مکانی می‌توانیم با گوشی خود مشغول بازی شویم.

در ادامه، می‌خواهیم تعدادی از بهترین بازی های اکشن اندروید و iOS را به شما معرفی کنیم که تجربه آن‌ها، به‌اندازه عناوین بزرگ کنسول‌های بازی و PC هیجان‌انگیز خواهد بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های اکشن موبایل

بعد از عرضه عناوینی مانند COD، PUBG، Modern Combat معیارهای جدیدی برای بهترین بازی های اکشن اندروید و آیفون مطرح شد و تاکنون، شرکت‌های محدودی موفق شدند که این استانداردهای جدید را در عناوین خود حفظ کنند.

بهترین بازی های اکشن موبایل
بهترین بازی های اکشن موبایل

طبیعتا گرافیک چشم‌نواز و واقع‌گرایانه، یکی از دلایل اصلی است که عنوانی مثل Call of Duty Mobile به‌عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید و iOS شناخته شود؛ اما دلیل اصلی محبوبیت این بازی، گیم‌پلی روان و گیم‌مودهای متنوعی است که یک فضای رقابتی و هیجان‌انگیز را برای بازیکنان ایجاد می‌کند. توصیه می‌شود که پیش از بررسی بهترین بازی اکشن موبایل ققط به جلوه‌های بصری آن دقت نکنید و مواردی مانند سیستم‌های مبارزه بازی، تنوع حالت‌های بازی، محدود نبودن محتوا و حتی عرضه نسخه‌های جدید بازی را در اولویت قرار دهید.

Ailment and Endurance

بهترین بازی های اکشن موبایلی

Aliment and Endurance اولین عناوین در فهرست بهترین بازی های اکشن موبایل هستند که معرفی می‌کنیم. Aliment and Endurance دو بازی در سبک شوتر با نمای دوربین Top-Down هستند که با گیم‌پلی جذاب خود، بازیکنان را سرگرم می‌کنند. در Ailment، بازیکن را در یک سفینه فضایی پر از زامبی قرار می‌دهد. هدف بازیکن در Ailment ساده است، فقط زنده بمانید و با جست‌وجو در محیط بازی متوجه شوید که چه اتفاقاتی رخ داده است.

بازی Endurance نیز با همان مکانیک و سیستم بازی Ailment توسعه یافته و اتفاقات پیش از داستان Ailment را روایت می‌کند. اگر به‌دنبال جلوه‌های بصری واقع‌گرایانه نیستید، Aliment and Endurance می‌توانند برای شما یکی از بهترین بازی های اکشن موبایلی باشند.

با پیش‌روی در مراحل Aliment and Endurance مبارزه‌ها سخت‌‌تر می‌شوند و شدت جنگ‌ها افزایش پیدا می‌کند که باعث می‌شود بازی از روند یک‌نواخت کسل‌کننده خارج شود. کنترل‌های بازی نیز ساده و موثر است و در طول بازی، بازیکن را سردرگم نمی‌کند. داستان هردو عنوان نیز برای هر گیمری جذاب خواهد بود. البته، در صورتی که نسخه رایگان Aliment and Endurance را دانلود کنید، تبلیغات زیادی که برای شما نمایش داده می‌شود، آزاردهنده خواهد بود و اجازه نمی‌دهد که به‌خوبی با گیم‌پلی و داستان بازی ارتباط بگیرید.

با این‌که Aliment and Endurance برای بازیکنان آفلاین یکی از بهترین بازی های جنگی اندروید است، اما بخش آنلاین آن چندان جذاب نیست و ارزش وقت مخاطب را ندارد. در مجموع، عناوین Aliment and Endurance کاملا بی‌نقص نیستند، ولی با گیم‌پلی جذاب و مبارزات هیجان‌انگیز، تجربه لذت‌بخشی برای شما به‌همراه دارند.

Bullet Hell Monday

بهترین بازی های اکشن اندروید

تمام عنواین سری Bullet Hell Monday جایگاه ویژه‌ای در فهرست بهترین بهترین بازی های اکشن اندروید و iOS دارند. بازی‌های Bullet Hell Monday نیز مانند عنوان قبلی که معرفی کردیم، دارای دوربین بالا به پایین هستند، اما در Bullet Hell Monday به‌جای کنترل یک شخص باید کنترل فضاپیمای خود را در دست بگیرد. بعد از تجربه Bullet Hell Monday  قطعا متوجه می‌شوید که برای تولید یکی از بهترین بازی های اکشن موبایل نیازی به گرافیک بالا یا حتی داستان ندارید و صرفا با ارائه یک گیم‌پلی روان، می‌توانید یکی از اعتیادآورترین بازی‌های موبایل را عرضه کنید.

توجه داشته باشید که بعد اپپشت‌سر گذاشتن مراحل اول Bullet Hell Monday ، روند بازی سخت و چالش برانگیز می‌شود و شاید بسیاری از پلیرها، مهارت کافی برای رویارویی با این چالش‌های را نداشته باشند؛ پس در صورتی که فقط یک بازی جنگی ساده می‌خواهید که برای مدتی شما را سرگرم‌کند، Bullet Hell Monday عناون موردعلاقه شما نخواهد بود.

شاید از بهترین بازی های اکشن اندروید موبایل انتظار داشته باشید که گرافیک بالایی داشته باشند و به‌خاطر گرافیک پیش‌پا افتاده Bullet Hell Monday، از تجربه این عنوان جذاب منصرف شوید. می‌توانید اطمنینان داشته باشید تنها چیزی که درطول بازی توجه شما را جلب نمی‌کند، گرافیک ساده بازی است؛ چراکه دنیای رنگارنگ و الگوی خاص تیراندازی دشمنان در Bullet Hell Monday، جلوه‌های دل‌نشینی را برای شما خلق می‌کند و به شیوه خاص خود شما را هیپنوتیزم می‌کند.

در آخر، تنها نقطه ضعفی که از سری Bullet Hell Monday می‌توانیم عنوان کنیم، درجه سختی بازی است که باعث می‌شود بسیاری از پلیرها از ادامه دادن آن منصرف شوند. اگر شما هم از گیمرهایی هستید که سرعت واکنش بالایی دارید و می‌خواهید خود را به چالش بکشید، Bullet Hell Monday برای شما یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید و iOS خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین آیفون

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

Call of Duty: Mobile

بهترین بازی های اکشن اندروید موبایل

در ادامه، نوبت به معرفی گل سرسبد بهترین بازی های اکشن موبایل یعنی Call of Duty Mobile می‌رسد. Call of Duty Mobile یک بازی شوتر اول شخص است که نسبت به سایر عناوین اکشن موبایل، گرافیک و جزییات بیشتری دارد. عنوان مذکور درکنار حالت‌های مختلف مثل بتل رویال، Team Death Match، Free For All و… اسکین‌های متنوعی برای تفنگ‌ها و کاراکترهای شما عرضه می‌کند که پرداخت‌های درون برنامه یا انجام دادن کوئست‌های روزانه می‌توانید آن‌ها را به‌دست آورید.

در صورت تمایل می‌تواند موقعیت کنترل‌های روی صفحه‌ را تغییر دهید یا برای راحت‌تر شدن کار، از کنترلر پلی استیشن یا ایکس باکس استفاده کنید. با این‌که این شهرت این فرانچایز به‌خاطر بخش کمپینگ هیجان‌انگیز و داستان‌های جذاب آن است، اما در Call of Duty Mobile خبری از بخش داستانی و آفلاین نیست. در نتیجه، شما در Call of Duty Mobile هیچ کاری به‌جز شلیک کردن به پلیرهای دیگر در بخش‌های مختلف بازی ندارید.

Call of Duty Mobile هر انتظاری که از یکی از بهترین بازی های اکشن آنلاین موبایل دارید را براورده می‌کند. گرافیک خیره‌کننده درکنار جزییات بالا مثل آثار گلوله روی دیوارها، کنترل ساده و گیم‌پلی روان، امکان تغییر تنظیمات گرافیکی متناسب با سخت‌افزار گوشی، عرضه به‌روزرسانی‌های متنوع، پشتیبانی از گیم‌مودهای مختلف و… Call of Duty Mobile را به یکی از بهترین بازی های اکشن موبایل تبدیل می‌کند. به صورت خلاصه، Call of Duty Mobile جذاب‌ترین بازی تفنگی موبایل است که هیچ عنوان دیگری در این پلتفرم نمی‌تواند جایگزین آن شود.

اگر به‌دنبال بهترین بازی های اکشن اندروید در سبک شوتر هستید، خالی از لطف نیست نگاهی به فهرست بهترین بازی های شوتر اندروید نیز داشته باشید.

Dead Cells

بازی جنگی

Dead Cells یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید و iOS است که به‌خاطر گیم‌پلی چالش برانگیز و فضاسازی فوق‌العاده، مورد مورد تحسین بسیاری از گیمرها قرار گرفته است. در دنیای Dead Cells، شکست خوردن عواقب بدتری نسبت به سایر بازی‌های اکشن دارد و در صورت مردن، باید همه چیز را از نو شروع کنید.

در این عنوان، بازیکن نقش یک موجود ناشناخته را ایفا می‌کند که در یک جهان جادویی زندانی شده است. هدف اصلی گیمر جست‌وجو در جهان بازی و پیدا کردن راه فرار از این زندان جادویی است. در طول بازی می‌توانید سلاح‌های جدید و قدرتمندی را پیدا کنید که روند بازی را برای شما آسان‌تر می‌کنند، اما در صورت مردن، تمام تجهیزات خود را ازدست می‌دهید و دوباره از صفر باید شروع کنید.

برای شکست دادن دشمنان خود در Dead Cells باید الگوهای حمله آن‌ها را یاد بگیرید و در زمان مناسب، بدون ضربه خوردن به دشمنان آسیب برسانید. با این‌که گیم‌پلی و کنترل‌های بازی ساده هستند، اما کمی طول می‌کشد تا بازیکنان جدید با سیستم Dead Cells آشنا شوند و در ابتدای کار ممکن است فکر کنید این بازی، بیش از حد سخت و اعصاب خوردکن است.

این عنوان در مارکت‌های اندروید و iOS با قیمتی حدود 8 دلار عرضه می‌شود، با این‌حال در بسیاری از سایت‌های معتبر ایرانی می‌توانید Dead Cells را به‌همراه DLC آن به صورت رایگان دانلود کنید و لازم نیست نگران قیمت آن باشید. Dead Cells یکی از بهترین بازی های اکشن موبایل است که تجربه آن به تمام طرفداران این ژانر توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های فکری آیفون

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

Brother in Arms

بازی سوم شخص

یکی از بهترین بازی های اکشن اندروید که باوجود استقبال گسترده و نقدهای مثبت، نسخه‌های جدید آن عرضه نشد Brother in Arms است. Brother in Arms یک بازی شوتر سوم شخص جنگ جهانی دوم است. این عنوان توسط استودیو محبوب گیم لافت توسعه یافت و بعد از گذشت 10 سال از زمان انتشار آن، همچنان جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفداران سبک شوتر دارد.

جلوه‌های بصری Brother in Arms برای سال 2014 فوق‌العاده بود و کمتر بازی در آن زمان می‌توانست ازنظر گرافیکی با این عنوان رقابت کند. برای پیروزی در نبردهای Brotjer in Arms، علاوه‌بر سرعت‌عمل بالا در کشتن رقبا، باید با استراتژی پیش بروید و از هم‌تیمی‌های خود نیز پشتیبانی کنید. همچنین، این بازی دارای سلاح‌ها و تجهیزات مختلفی است که به مرور زمان می‌توانید آن‌ها را به‌دست آورید یا ارتقا دهید.

Brother in Arms یکی بازی سوم شخص تمام‌عیار است که تجربه آن حتی بعد از گذشت 10 سال، همچنان جذاب است و می‌تواند با عناوین اکشن جدید رقابت کند.

T3 Arena

بهترین بازی های اکشن آیفون

T3 Arena یکی دیگر از بهترین بازی های اکشن موبایل است که اتمسفر آن شبیه به عنوان تحسین شده OverWatch است. T3 Arena یک بازی سوم شخص شوتر با قهرمانانی است که هرکدام از آن‌ها با قابلیت‌های خود می‌توانند بازی را به سود شما تمام کنند. این بازی در سال 2022 عرضه شد و توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرد. شاید دلیل اصلی موفقیت T3 Arena شباهت غیرقابل انکار آن به بازی خاطره‌انگیز OverWatch باشد، با این‌حال، گیم‌پلی جذاب و سیستم مبارزه هیجان‌انگیز T3 Arena نیز در موفقیت این عنوان بی‌تاثیر نبود.

مانند سایر بازی‌های شوتر، هدف اصلی شما در T3 Arena شلیک کردن و ازبین بردن رقبا است، اما گرافیک بامزه و فضاسازی آن باعث شده که T3 Arena فضای خشونت‌آمیزی نداشته باشد و علاوه‌بر بزرگ‌سالان، برای گیمرهای کم‌سن نیز مناسب باشد. یکی دیگر از نکات مثبت T3 Arena، پشتیبانی از گیم‌مود‌های متنوع است که از تکراری شدن روند بازی جلوگیری می‌کند.

سیستم مبارزات T3 Arena و نیاز به همکاری و کار تیمی برای شکست دادن تیم حریف درکنار قابلیت‌های منحصربه‌فرد کاراکترها، این عنوان را شبیه به بازی‌های سبک MOBA می‌کند. T3 Arena نه‌تنها یکی از بهترین بازی های اکشن آیفون و اندروید در سبک اکشن است، بلکه برای طرفداران بازی‌های استراتژیک و MOBA نیز بسیار جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

بهترین بازی های زامبی اندروید

Streets of Rage 4

بهترین بازی های اکشن آفلاین

یکی دیگر از بهترین بازی های اکشن موبایل که معرفی می‌کنیم، Street of Rage 4 است که با حفظ اتمسفر و حال‌وهوای نسخه‌های قدیمی خود، تجربه جذابی را برای گیمرها به‌همراه دارد. Street of Rage 4 یکی بازی Beat them Up دوبعدی است که برخی از گمیرها آن را به‌عنوان یک نسخه ریمستر از بازی Street of Rage عرضه شده در سال 1990 میلادی می‌شناسند.

در واقع Street of Rage 4 در سال 2020 برای PC و کنسول منتشر شد و بعد از مدتی برای پلتفرم موبایل نیز در دسترس قرار گرفت. با این‌که Street of Rage 4 حدود 30 سال بعد از نسخه کلاسیک آن منتشر شده، اما سبک بازی با گذشته تغییر نکرده است. البته، گیم‌پلی بازی و مبارزه‌های آن نسبت به گذشته جذاب‌تر شده است. با این‌حال، فقط طرفداران این فرانچایز و گیمرهای قدیمی آن می‌توانند تفاوت Street of Rage 4 را با نسخه‌های قدیمی آن حس کنند.

Street of Rage 4 دارای یک DLC با قیمتی حدود 2 دلار است که طبق معمول به‌لطف وب‌سایت‌های داخلی، گیمرهای ایرانی می‌توانند به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشند. Street of Rage 4 یکی از بهترین بازی های اکشن آفلاین است که خاطره‌های شیرین قدیم را دوباره برای شما زنده می‌کند. البته، توصیه می‌شود این عنوان را روی اسمارت‌فون‌های قدیمی نصب نکنید. برای اجرای بازی Street of Rage 4 به بهترین شکل ممکن، حداقل به یک اسمارت‌فون میان‌رده با چیپست جدید نیاز دارید.

Shadow Fight 3

بهترین بازی اکشن اندروید

اگر در فهرست بهترین بازی های اکشن موبایل به‌دنبال یک بازی مبارزه ای تمام‌عیار هستید که شما را برای مدت طولانی سرگرم‌ کند، سومین عنوان از سری بازی‌های Shadow Fight برای شما ایده‌آل خواهد بود. این بازی توسط استودیو Nekki توسعه یافته که سابقه تولید عنوان موفقی مانند Vector را نیز در کارنامه خود دارد.

Shadow Fight 3 نیز مانند نسخه‌های قبلی خود مبارزه‌های هیجان‌انگیز و نفس‌گیری دارد و گیم‌پلی ساده و روان آن، هیچ‌گاه برای شما تکراری نمی‌شود. یکی از نقطه‌ قوت‌های این بازی، تنوع زیاد سلاح‌ها است هرکدام از آن‌ها، تجربه جدیدی را برای شما به‌همراه دارد.

اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، Shadow Fight 3 هرگز موفق نشد مانند نسخه اول خود خوش بدرخشد و طرفداران سری بازی‌های Shadow Fight، انتظار بیشتری از نسخه سوم این بازی داشتند؛ با این‌حال، Shadow Fight 3 برای گیمرهایی که به نبردهای تن‌به‌تن علاقه دارند، بهترین بازی اکشن اندروید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شوتر PS4

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

جمع‌بندی

در این فهرست تعدادی از بهترین بازی های اکشن موبایل را به شما معرفی کردیم که با گیم‌پلی جذاب و اعتیادآور خود می‌توانند شما را برای مدت‌ها سرگرم کنند.

سوالات متداول

بهترین بازی اکشن موبایل کدام است؟

به‌لطف پشتیبانی‌های گسترده اکتیویژن، عرضه آپدیت‌های منظم، تنوع محتوا و تعداد زیاد پلیرها، می‌توانیم ادعا کنیم که Call of Duty Mobile بهترین بازی اکشن است. البته، انتخاب بازی تا حد زیادی به سلیقه گیمر بستگی دارد و توصیه می‌شود که سایر بازی‌های این سبک را نیز تجربه کنید.

آیا بازی‌های پولی را می‌توانیم رایگان دانلود کنیم؟

خوشبختانه اکثر بازی‌های پولی و نسخه‌های پریمیوم آن‌ها را می‌توانید به صورت رایگان از سایت‌های داخلی دانلود کنید. همچنین، نسخه ماد شده برخی از بازی‌ها با پول و منابع نامحدود نیز قابل دانلود است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های اکشن موبایل چیست؟ به‌نظر شما کدام بازی‌های سبک اکشن می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند؟ دیدگاه خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر