coinex
otetmarket
propification.com

Geekbench اپلیکیشن سنجش کارایی هوش مصنوعی را منتشر کرد

شرکت Primate Labs نسخه جدید اپلیکیشن سنجش کارایی هوش مصنوعی موسوم به Geekbench AI 1.0 را در روز پنج‌شنبه به بازار عرضه کرد.

این اپلیکیشن که هم‌اکنون برای سیستم‌عامل‌های اندروید، لینوکس، مک‌اواس و ویندوز در دسترس است، اصول اندازه‌گیری کارایی Geekbench را بر روی وظایف مرتبط با یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و سایر کاربردهای هوش مصنوعی اعمال می‌کند تا رتبه‌بندی کارایی استانداردی را در تمامی پلتفرم‌ها ارائه دهد.

این نسخه جانشین Geekbench ML (یادگیری ماشین) است که در سال 2021 معرفی شد و هم‌اکنون در نسخه 0.6 قرار دارد.


بیشتر بخوانید:


دلیل تغییر نام نسخه جدید اپلیکیشن سنجش کارایی هوش مصنوعی

شرکت Primate Labs در مورد تغییر نام این اپلیکیشن می‌گوید: «در سال‌های اخیر، شرکت‌ها همگی به استفاده از واژه “هوش مصنوعی” در این نوع وظایف (و همچنین در بازاریابی‌های مرتبط با آن) روی آورده‌اند. برای اطمینان از اینکه همه، از مهندسین گرفته تا علاقه‌مندان به عملکرد، به درستی متوجه شوند که این برنامه چه وظیفه‌ای دارد و چگونه کار می‌کند، ما احساس کردیم که زمان به‌روزرسانی و تغییر فرارسیده است.»

نسخه جدید اپلیکیشن سنجش کارایی هوش مصنوعی
نسخه جدید اپلیکیشن سنجش کارایی هوش مصنوعی

 روند مشابه در سایر شرکت‌ها

اوایل این هفته، شرکت OpenAI که خالق ChatGPT است، نسخه جدیدی از معیارهای اندازه‌گیری مدل‌های هوش مصنوعی خود را معرفی کرد. SWE-bench Verified یک محصول قابل اطمینان انسانی است که از اعتبارسنجی انسانی برای ارزیابی کارآمدی مدل‌ها در حل مسائل دنیای واقعی استفاده می‌کند.

با عرضه این نسخه جدید از Geekbench، انتظار می‌رود که استانداردسازی و مقایسه عملکردهای هوش مصنوعی در بین پلتفرم‌های مختلف تسهیل شود و کاربران بتوانند به‌راحتی از توانایی‌های سیستم‌های خود در وظایف مرتبط با هوش مصنوعی اطلاع حاصل کنند. برای کاربرانی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند، این اپلیکیشن ابزار مفیدی برای اندازه‌گیری دقیق و استاندارد عملکرد این سیستم‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: techcrunch

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر