coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

حذف بیش از 11 میلیون ویدئو توسط یوتیوب ؛ دلیل این اقدام چیست؟

حذف بیش از 11 میلیون ویدئو توسط یوتیوب از آپریل تا جون 2020 رخ داده و در طی ان اتفاق 11.4 میلیون ویدئو عمدتا توسط هوش مصنوعی یوتیوب حذف شده‌اند. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

بنابر اعلام این سایت، به دلیل گسترش کرونا و تعطیلی‌ها، تعداد کارمندانی که ویدیوها را از نظر قوانین بررسی می‌کردند بسیار کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل این سایت مجبور شده تا برای مدیریت ویدیوها از هوش مصنوعی استفاده کند که به سختگیری بیشتر و حذف بیش از دو برابر ویدیوی بیشتر نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ (ژانویه تا مارس) منجر شده است.

حذف بیش از 11 میلیون ویدئو توسط یوتیوب

دلیل این اقدام چیست؟

به گفته یوتیوب استفاده از هوش مصنوعی، حذف محتواهای مشکوک به افراطی گری و کودک آزاری را بیش از ۳ برابر افزایش داده است. همچنین برخی ویدیوهایی که افراد را به مبارزه می‌طلبند (Dare)، ویدیوهای چالشی و سایر محتواهایی که مشکوک به آسیب رساندن به مخاطبین کم سن و سال بوده‌اند، از این پلتفرم حذف شده‌اند.

۱۱.۴ میلیون ویدیوی حذف شده به دلایل زیر رخ داده است:

  • ۳.۸ میلیون ویدیو به دلیل احتمال آسیب به کودکان
  • ۳.۲ میلیون به دلیل اسپم یا کلاهبرداری
  • ۱.۷ میلیون به دلیل برهنگی یا محتوای جنسی
  • ۱.۲ میلیون به خاطر خشونت
  • ۹۰۰ هزار ویدیو به دلیل ترویج خشونت

۳۸۲ هزار ویدیو توسط کاربران، ۱۶۷ هزار ویدیو توسط گزارش دهندگان معتمد، ۲ هزار و ۲۲۰ ویدیو توسط سازمان‌های غیرانتفاعی یا NGO‌ها و ۲۵ ویدیو نیز توسط دولت‌ها برای حذف به یوتیوب گزارش شده‌اند. یوتیوب همچنین از حذف ۱.۹ میلیون کانال و بیش از ۲ میلیارد کامنت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خبر داد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: google trancparency

نظر شما در خصوص حذف بیش از 11 میلیون ویدئو توسط یوتیوب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر