coinex
راهنمای خرید تکراتو

اسباب بازی های 60 میلیونی ؛ ماشین کنترلی گران‌تر از خودروی واقعی!

به نظر میرسد همانطور که خرید اتومبیل شخصی برای طبقه متوسط کاری بعید شده، خرید اسباب بازی برای فرزندان ایشان نیز همین مسیر را میپیماید. البته اسباب بازی های 60 میلیونی!

ایران سومین وارد‌کننده بزرگ اسباب‌بازی در جهان است و در‌ سال گذشته ٢۵‌هزار و ۴١٨ تن بازیچه و اسباب‌بازی به ارزش ٧٢‌ میلیون دلار به ایران وارد شده است.

حالا دیگر خیلی وقت است که دنیای بچه‌های امروزی، دنیای بچه‌های دیروز نیست. زندگی بچه‌های امروزی حالا پر است از اپلیکیشن و عروسک‌های جور و واجور برقی و بازی‌های رایانه‌ای و البته اسباب‌بازی‌های جدید و گران؛ اسباب‌بازی‌هایی که حالا سال‌هاست نهادهای فرهنگی درباره آنها برنامه‌ریزی می‌کنند، طرح ارایه می‌دهند و البته بخشنامه و آیین‌نامه صادر می‌کنند.

اسباب بازی های 60 میلیونی ؛ ماشین کنترلی گران‌تر از خودروی واقعی

به‌طور کلی ماشین یا خودرو با جماعت ایرانی سر ناسازگاری دارد حالا فرق ندارد بچه باشی یا بزرگ در بازار قیمت ماشین کنترلی خارجی سایز کوچک حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است البته به شرط موجود بودن، اما یک ماشین کنترلی متوسط که ۴ باتری کنترل و ۴ باتری ماشین بخورد قیمت آن ۱۲ میلیون است.

اسباب بازی های 60 میلیونی ؛ ماشین کنترلی گران‌تر از خودروی واقعی

به گفته اسباب بازی فروش‌های بالای شهر در چند ماه اخیر ماشین کنترلی تبدیل به نماد لاکچری بودن شده و دیگر کودکان مشتریان آنها نیستند، بلکه جوانان این منطقه در دورهمی‌هایی که دارند اصطلاحا کل ماشین کنترلی می‌اندازند برای همین فروش ما در این حوزه افزایش پیدا کرده است. قیمت این ماشین‌ها معمولا از ۲۰ میلیون شروع می‌شود و تا ۶۰ میلیون هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف سرانه هر کودک زیر ۱۴ سال در ایران حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار است. البته به گفته عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی «آمارهای تولید، واردات و مصرف اسباب‌بازی ناقص و محدود و بحث قاچاق در این حوزه داغ است.» در سال ۱۳۹۵ ستاد مبارزه با قاچاق کالا میزان جنس قاچاق در این حوزه را بالغ بر ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد.

حامد تاملی در این خصوص گفت: به‌طور کلی واردات رقیب تولیدکنندگان داخلی است، اما باید به این نکته توجه کرد که حجم تولید ما کم است و نوع تولید در داخل هم متفاوت از کالای وارداتی است. بنابراین رقابت وجود دارد اما نمی‌توان گفت بازار یکدیگر را خراب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اسباب بازی های 60 میلیونی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر