coinex
راهنمای خرید تکراتو

اعتراف وزارت صمت به قیمت غیرواقعی خودروهای مونتاژ داخل ؛ قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

معاون وزیر صمت در آخرین اظهارات خود در گفتگویی رسانه‌ای، به قیمت غیرواقعی خودروهای مونتاژ داخل و غیرواقعی بودن قیمت‌ها پرداخته است.

امید قالیباف با اشاره به قیمت غیرواقعی خودروهای داخلی گفته که این محصولات با وجود اینکه تولید داخلی هستند اما حدود 300 تا 600 میلیون گران‌تر از قیمت واقعی به بازار عرضه می‌شوند. این اظهارات معاون وزیر صمت، شائبه‌هایی درباره احتمال کاهش قیمت خودروهای مونتاژی را سبب شده است.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج مرحله سوم قرعه کشی خودرو مشخص شد

قیمت غیرواقعی خودروهای مونتاژ داخل

معاون وزیر صمت اخیرا در اظهارات خود به قیمت بالای خودروهای مونتاژ داخل پرداخته است و گفته که محصولات مونتاژی متعلق به گروه‌های بهمن موتور، کرمان موتور، فردا موتور و موارد مشابه با نظارت شواری رقابت قیمت‌گذاری نمی‌شوند و در نتیجه 2 تا 3 برابر قیمت واقعی به دست خریداران می‌رسند.

این موضوع سبب شده تا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده برای پادرمیانی و کنترل قیمت خودروهای مونتاژی اقدام کند. اما این به چه معنا است؟

اعتراف وزارت صمت به قیمت غیرواقعی خودروهای مونتاژ داخل ؛ قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

از عمده دلایل این افزایش غیرواقعی قیمت خودروهای مونتاژی در سالیان اخیر باید به ممنوعیت واردات خودرو اشاره کرد. در اثر این ممنوعیت، ورود انواع پلتفرم‌ها و محصولات خارجی به بازار ایران ممنوع و بازار مملو از خودروهای مونتاژی چینی شد که گرچه بعضا ظاهری زیبا دارند، اما بسیار بی‌کیفیت و ناایمن هستند و به سادگی قیمت‌شان افزایش یافت. خوشبختانه این روزها با ابلاغ مصوبه واردات خودرو، اولین محموله خودروهای وارداتی در راه ایران است و احتمالا تا آذرماه از راه به ایران می‌رسد.

با از سرگیری واردات، تنوع و تیراژ خودروهای موجود در بازار افزایش یافته و میزان عرضه و تقاضا نیز به تعادل خواهد رسید. در نتیجه این مهم بسیاری از خودروهای تولید داخل، از جمله خودروهای مونتاژی با افت قیمت مواجه خواهند شد. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، شاهد کاهش قیمت خودروهای مونتاژی باشیم، گرچه بعید است این قیمت به بهای واقعی این محصولات بی‌کیفیت نزدیک شود.

البته گفتنی است که در حال حاضر تمام پول پرداخت شده برای خرید یک خودرو مونتاژی مستقیما به جیب خودروساز نمی‌رود و بخش قابل توجهی از آن به بخش‌های دیگر اختصاص می‌یابد. حدود 30 درصد از قیمت هر خودرو، صرف پرداخت هزینه‌های متعدد از جمله عوارض و مالیات، گمرک، سازمان استاندارد، دارایی، سازمان گمرک، سازمان بنادر و کشتیرانی، پلیس راهور ناجا (جهت تنظیم سند و پلاک گذاری)، بیمه و در نهایت بانک‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت غیرواقعی خودروهای مونتاژ داخل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر