coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

خوشمزه تر کردن طعم ابجو با استفاده از هوش مصنوعی

تیمی از پژوهشگران دانشگاه (KU Leuven) در بلژیک موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی راه خوشمزه تر کردن طعم ابجو را پیدا کنند.

تیمی متشکل از پژوهشگران بلژیکی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، توانسته‌اند به سوالاتی مانند اینکه مصرف‌کنندگان کدام طعم آبجو را بیشتر دوست دارند؟ و چه ترکیباتی می‌تواند طعم آبجو را بهبود بخشد؟ پاسخ دهند. اما ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود

این تیم تحقیقاتی در نهایت موفق شده‌اند با استفاده از هوش مصنوعی به راز خوشمزه تر کردن طعم ابجو دست پیدا کنند. تیم مذکور در ابتدا، 250 نمونه آبجوی تجاری را بر اساس 50 ویژگی مختلف، از جمله طعم‌های مختلف مانند 57رازک، مالت، مخمر و ادویه‌ها، مورد ارزیابی قرار دادند. سپس، نظرات 180 هزار کاربر آبجو در پلتفرم “RateBeer” را تجزیه و تحلیل نمودند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی DrugGPT برای تجویز دارو تاییدیه گرفت

پس از آن، آبجوها به دقت از نظر ترکیب مورد بررسی قرار گرفته و بیش از 226 ویژگی شیمیایی مختلف از جمله درصد الکل، میزان pH، غلظت قند و بیش از 200 ترکیب معطر دیگر در آبجوها اندازه‌گیری شدند.

در نهایت، این تیم تحقیقاتی موفق به طراحی یک مدل هوش مصنوعی شدند که قادر به پیش‌بینی طعم آبجویی است که مصرف‌کنندگان بیشتر دوست دارند. حتی محققین با اضافه کردن ترکیبات خاصی که توسط این مدل پیشنهاد شده بود‌، موفق به بهبود طعم یک نوع آبجو تجاری بلژیکی نیز شدند.

نتایج این تحقیق که در مجله تخصصی “Nature Communications” منتشر شده است نشان می‌دهند که مصرف‌کنندگان به آبجوهای اصلاح شده امتیاز بهتری نسبت به نمونه‌های اصلی داده‌اند. همچنین، نمونه‌های بهبود یافته آبجو غیر الکلی نیز از نظر مصرف‌کنندگان ارزش بیشتری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

لطفا دیدگاه خود را درباره‌ی خوشمزه تر کردن طعم ابجو در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر