;
coinex

بهترین بازی های آیفون در سال 2017: 49 بازی iOS که باید امتحان کنید

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی 49 بازی برتر آی او اس برای آیفون و آیپد که تا سال 2017 عرضه شده‌اند، بپردازیم. عناوین این لیست تمام ژانرها و سبک‌ها را شامل می‌شوند و تمام سلیقه‌ها را نیز در بر می‌گیرند. با تکراتو همراه باشید.

49 مورد از بهترین بازی های آیفون در سال 2017

1. Hearthstone

قیمت: رایگان

Hearthstone
Hearthstone: یکی از برترین بازی های آیفون در سال 2017

تلفن‌های همراه، بهترین دستگاه‌ها برای اجرای بازی‌های کارتی هستند و اگر شما هم از انجام این دست بازی‌ها لذت می‌برید، حتما Hearthstone را تجربه کنید؛ بازی جذابی که توسط شرکت بلیزارد (Blizzard) تولید شده است. این بازی بر اساس وارکرفت (World of Warcraft) طراحی شده و می‌توانید آن را در سبک‌های گوناگونی امتحان کنید. همچنین علاوه بر حالت تک نفره، می‌توانید آن را با دوستانتان نیز بصورت رقابتی انجام دهید. در آخرین به‌روزرسانی صورت گرفته، Knights of the Frozen Throne نیز اضافه شده است.

دانلود از آیتونز

2. Plague, Inc

قیمت: 0.99 دلار

Plague, Inc یکی از بهترین بازی های iOS

محتوای این بازی کمی عجیب است و با دیگر بازی‌ها تفاوت دارد. شما کنترل یک ویروس را بر عهده دارید، در واقع هدف شما این است که این بیماری را در سراسر جهان پراکنده کرده و تا قبل از اینکه بشر بتواند درمان آن را پیدا کند، همه را بکشید! ابزارهای زیادی هم برای تغییر در ویروس در اختیار دارید تا بتوانید کارتان را به بهترین شیوه انجام دهید: می‌توانید علائم بیماری و میزان کشندگی را تغییر دهید، روش‌های ارتباطی شیوع، مثلا حیوانات یا هوا را انتخاب کنید و میزان مقاومت‌ در برابر آن‌ها را نیز تعیین کنید. هر کدام از این موارد گفته شده بصورت درختی با یکدیگر در ارتباط‌اند و ویروس شما را قوی‌تر می‌کند. در مرحله پس از انتشار و پراکندگی ویروس، امتیازات DNA دریافت می‌کنید که به شما در دریافت قابلیت‌های بیشتر کمک می‌کند.

دانلود از آیتونز

3. Lara Croft Go

قیمت: 4.99 دلار

Lara Croft Go یکی از بهترین بازی های آیفون

یک بازی معمایی و استراتژیک با تم تامب ریدر که مشابه Hitman Go، اما از آن پیچیده‌تر است. چرا که علاوه بر از دور خارج کردن دشمنان، باید سازه‌های در حال فرو ریختن را نیز حرکت داده و موانع را نیز برطرف سازید. سبک نسخه اورجینال تامب ریدر در Lara Croft Go دیده می‌شود که از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌آید.

دانلود از آیتونز

4. Year Walk

قیمت:  3.99 دلار

Year Walk
Year Walk

Year Walk حرکتی شگفت انگیز از سوی توسعه دهنده آن یعنی Simogo بود که از سنت Årsgång یا Year Walking الهام گرفته و ساخته شده است. در این بازی، هر فرد برای یک پیاده روی آیینی در تاریکی به بیرون می‌رود تا ببیند سال پیش رو چه چیزی با خود خواهد آورد. در این بازی نیز در جنگل و بدون هیچ آموزشی رها شده‌اید و باید با جمع آوری سرنخ‌ها و حل معما‌ها پیش بروید. هوشمندی و خلاقیت گیم پلی از ویژگی‌های این بازی به شمار می‌رود و به پایانی پر پیچ و تاب ختم می‌شود. فراموش نکنید که همراه-برنامه رایگان را نیز انتخاب کنید که شامل معماهای بیشتری از خود بازی است (و همچنین بازی Device 6 از همین توسعه دهنده).

دانلود از آیتونز

5. Alto’s Adventure

قیمت: 4.99 دلار

Alto's Adventure

اسنوبردسواری با سرعت بالا هیچ وقت مانند آنچه در التو تجربه می‌شود، آرامش بخش نبوده است. در این بازی با یک فرمان ساده تک لمسی کاراکتر را که شامل چندین مورد است در میان کوه‌ها هدایت می‌کنید، از لبه صخره‌ها می‌گذرید و چرخش‌های خود را به نمایش می‌گذارید.

منظره زیبا و بی پایان، تبدیل‌های روز و شب و موسیقی دلنشین، آن را به یکی از بهترین بازی های آیفون (و همچنین اندروید) تبدیل کرده است.

دانلود از آیتونز


بیشتر بخوانید: محبوب ترین اپلیکیشن های اپل در سال 2017


6. Pokemon Go

قیمت: رایگان

Pokemon Go

هیجانات ابتدایی پوکمون گو بسیار کاهش یافته است، اما برای کسانی که بازی را انجام می‌دهند، تجربه واقعیت افزوده و شکار و جمع آوری هیولاهای آن هنوز جذاب است. شرکت توسعه دهنده بازی یعنی نیانتیک نیز همچنان آپدیت‌هایی برای بازی ارائه می‌دهد.

دانلود از آیتونز

7. Riptide GP: Renegade

قیمت: 2.99 دلار

Riptide GP: Renegade

Riptide GP: Renegade از آن بازی‌هایی است که با گرافیک جذابش، در نگاه اول، تجربه‌اش در موبایل غیر ممکن به نظر می‌رسد. در این بازی مسابقه‌ای باید سوار بر جت اسکی‌هایی با سایر رقبا به رقابت بپردازید تا شکوه سابق خود را دوباره بدست آورید. این بازی توسط موتور خود توسعه دهنده ساخته شده و تجربه آن حتما پیشنهاد می‌شود.

دانلود از آیتونز

8. سری بازی‌های The Room

قیمت: گوناگون

سری بازی‌های The Room
بازی‌های The Room

سری بازی‌های The Room از استودیو Fireproof را می‌توان از بهترین‌های پازل در بین تمام پلتفرم‌ها به حساب آورد و محیط و پیچیدگی آن در دنباله‌های این سری که مجموعا شامل سه عنوان است، مرتبا بهبود یافته است. هر چند که اصل و پایه آن یک چیز است: حل تعدادی معما با اشیا و ورود به معما و همچنین داستان بعد.

می‌توان گفت هر سه عنوان بازی عالی هستند و هم ذهن را به چالش می‌کشند، هم راضی کننده‌اند و از نظر طراحی نیز دارای جزئیات قابل قبولی هستند و همین موضوع باعث شده سری بازی های The Room از جمله محبوب ترین بازی های iOS در سال 2017 باشند.

دانلود از آیتونز

9. Monument Valley

قیمت: 3.99 دلار

Monument Valley

Monument Valley که ساخت آن از آثار هنرمند هلندی، موریس اشر الهام گرفته شده است، یک بازی عجیب و غریب و دوست داشتنی و تجربه‌ای لذت بخش است که در آن کنترل پرنسس ایدا را به عهده دارید و باید او را در ماموریت‌های مرموز در مکانی با عنوان دره یادبود هدایت کنید؛ مکانی با ساختار نا اقلیدسی که پرندگان سیاه و مهاجمی را نیز در خود جای داده است. ماهیت این ماموریت‌ها بخشی از تجربه‌هایی است که درون بازی گنجانده شده است و باید با پیچاندن ستون‌ها و تغییر پرسپکتیو و هدایت ایدا، مسیرتان را به مرحله بعد هموار سازید.

در ساخت تمام جنبه‌های این بازی دقت بسیاری صورت گرفته، تا تجربه‌ای شگفت انگیز برای بازیکنان رقم بخورد. فراموش نکنید که دنباله این بازی یعنی Monument Valley 2 را نیز امتحان کنید که ژوئن 2017 برای iOS عرضه شده است.

دانلود از آیتونز

10. Tiny Wings

قیمت: 0.99 دلار

Tiny Wings بازی موبایل

توسعه دهنده آلمانی Andreas Illiger تنها یک بازی برای موبایل در سال 2011 عرضه کرد که شاید نام آن یعنی Tiny Wings را شنیده باشید؛ یک بازی تک لمسی که باید پرنده‌ای را در بین جزایر هدایت کنید و تا قبل از تاریک شدن هوا، هر چه می‌توانید پیش بروید. Illiger آپدیت‌هایی را نیز برای آن ارائه داده و محبوبیت آن بخاطر گیم پلی دوست داشتنی‌اش است.

دانلود از آیتونز

 

11. Superbrothers: Sword & Sworcery EP

قیمت: 3.99 دلار

Superbrothers: Sword & Sworcery EP بازی موبایل

Superbrothers: Sword & Sworcery EP برای اولین بار در 24 ماه مارس سال 2011 عرضه شد و تاکنون یکی از بهترین های موبایل به حساب می‌آید؛ یک بازی ماجراجویی عجیب، زیبا، ناراحت کننده و تجربی درباره یک جنگجو که در یک جستجوی اسرار آمیز به سر می‌برد. سبک هنری پیکسلی، موسیقی و گیم پلی خاص آن از ویژگی‌هایش محسوب می‌شود.

دانلود از آیتونز

12. rymdkapsel

قیمت: 3.99 دلار

rymdkapsel یکی از بهترین بازی های iOS
rymdkapsel: یکی از محبوب ترین بازی های آیفون 2017

کمتر بازی استراتژیک مشابه rymdkapsel پیدا می‌شود که در آن باید در فضا، با کاشی‌هایی تترومینو شکل (tetromino)، پایگاهی را بسازید و پیکربندی آن را محکم کنید تا منابع خود را به حداکثر برسانید. در کنار این کار، باید با گشت و گذار و مین گذاری در محیط اطراف، در برابر حمله دشمنان نیز دفاع کنید. طراحی RTS این بازی نیز برای موبایل بسیار مناسب است.

دانلود از آیتونز


بیشتر بخوانید: معرفی ۱۴ بازی بدون خشونت ، عناوینی که هدفی غیر از جنگ و خونریزی دارند!


13. To the Moon

قیمت: 2.99 دلار

To the Moon بهترین بازی های آِیفون

در این بازی نقش آفرینی شما باید با ساخت خاطراتی اشتباه که پیرمرد را به ماه می‌فرستد، آرزوی مرگش را برآورده کنید. تمام بازی متشکل از حل معماها و اتصال خاطرات به یکدیگر است و امکان پرش به مورد دیگر نیز وجود دارد. گیم پلی بازی نیز خوب است و داستان، نقطه قوت آن به شمار می‌رود و از نظر احساسی تاثیرگذار است. فراموش نکنید بازی را همراه با پخش صدا انجام دهید.

دانلود از آیتونز

14. Duet

قیمت: 2.99 دلار

Duet

انجام بازی Duet نیازمند شناخت فضایی است تا بتوانید مراحل را پشت سر بگذارید و از خوردن به موانع با دایره‌های قرمز و آبی جلوگیری کنید.

دانلود از آیتونز

15. The Binding of Isaac: Rebirth

قیمت: 14.99 دلار

The Binding of Isaac: Rebirth

The Binding of Isaac: Rebirth برای هر کسی مناسب نیست. در این بازی یک کودک را هدایت می‌کنید که به درون پنهان زمین می‌افتد و باید هیولاهایی که آنجا می‌بینید را با استفاده از اشک و گلوله از بین ببرید.

دانلود از آیتونز

 

16. سری بازی‌های Five Nights at Freddy’s

قیمت: 2.99 دلار

Five Nights at Freddy's

بازی Five Nights at Freddy’s یکی از وحشتناک‌ترین و البته بهترین بازی های آیفون و در مجموع پلتفرم موبایل محسوب می‌شود؛ که البته در ابتدا برای PC ساخته شده بود. شما در این بازی نقش مستخدم شبانه پیتزا فروشی Freddy Fazbear را ایفا می‌کنید. داستان بازی از این قرار است که تعدادی عروسک متحرک که برای سرگرمی کودکان ساخته شده‌اند، شامل Chica the Chicken ،Bonnie the Bunny ،Freddy Fazbear و Foxy the Pirate Fox، در شب فعال و البته قاتل می‌شوند.

شما نیز می‌توانید در اتاق امنیت و از طریق دوربین‌ها، آن‌ها را تحت نظارت قرار دهید و در صورت نزدیک شدن، درها را ببندید. اما قدرت شما محدود است، بنابراین نیاز به محافظت از راه‌های دیگر دارید و همچنین، هر چه بیشتر در آنجا کار کنید، حیوانات ناآرام‌تر می‌شوند.

هم اکنون 5 بازی از این سری ساخته شده است که همه را می‌توانید در صفحه آیتونز Scott Cawthon پیدا کنید.

دانلود از آیتونز

17. Smash Hit

قیمت: رایگان

Smash Hit یکی از بهترین بازی های iOS

Smash Hit دارای یک گیم پلی مرکزی است و یک بازی کامل را شکل می‌دهد و نتیجه آن عالی است.

روش انجام بازی ساده است: هر چیزی را خرد کنید. این بازی نوعی ریل شوتر اول شخص محسوب می‌شود، اما به جای تیر اندازی، باید توپ‌های فلزی را به اشیای شیشه‌ای پرتاب کنید. پس از اینکه بازی را شروع کردید، سخت می‌توانید آن را کنار بگذارید!

دانلود از آیتونز

18. سری بازی‌های Pumped BMX

قیمت: گوناگون

 Pumped BMX

اگر از پرش در دوچرخه سواری بی ام ایکس خوشتان می‌آید، سری بازی‌های Pumped BMX احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای کار باید از دکمه pump برای افزایش سرعت و از جوی استیک سمت چپ برای انتخاب حرکت مورد نظر در زمان پرش به هوا و سپس دکمه spin استفاده کنید. حرکت‌های دیگر نیز با کج کردن آیفون امکان‌پذیر است. با کمی تمرین و پرش همه چیز دستتان می‌آید.

دانلود از آیتونز

19. Solitairica

قیمت: 3.99 دلار

Solitairica

Solitairica ترکیبی از پاسور با روگ لایک نوبتی (از زیرژانرهای سبک نقش آفرینی) است. شباهت به پاسور از آن جهت است که باید تعدادی کارت را ایجاد کنید تا کارتی باقی نماند و حریف را شکست دهید و یا در برابر آن شکست نخورید. افزایش قدرت نیز با جمع آوری کارت امکان پذیر است که با هر بار بازی، افزایش می‌یابد. انجام این بازی واقعا سرگرم کننده است.

دانلود از آیتونز

20. Crypt of the Necrodancer

قیمت: 1.99 دلار

Crypt of the Necrodancer یکی از بهترین بازی های آیفون
Crypt of the Necrodancer: یکی از بهترین بازی های آیفون 2017

Crypt of the Necrodancer یکی از منحصر به فردترین بازی‌ها در نوع dungeon crawl است و در عین محیط محدودی که به نظر می‌رسد، دارای ریتم است. شما باید با سیستم کنترل (با تپ تا سوایپ)، در حرکت باشید و با شناخت ریتم هیولاها و بدون آسیب دیدن، آن‌ها را از بین ببرید.

دانلود از آیتونز


بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن ها برای گوشی های اندرویدی و آیفون (جولای ۲۰۱۷)


21. Framed

قیمت: 3.99 دلار

Framed

یکی از غیر معمول‌ترین بازی‌ها که کلمات در آن جایی ندارند. در واقع یک کمیک نوآر که در آن از هیچ کلمه‌ای استفاده نشده و شخصیت‌های اصلی داستان در آن در عین فرار از قانون، یکدیگر را نیز فریب می‌دهند. گیم پلی Framed حرکت محور نیست و در اصل، محتوا محور است. شما باید هر صفحه را موشکافی کنید و مطمئن شوید که اتفاقات، در جهت فرار امن کاراکتر یا موارد دیگر پیش می‌رود. درست است که در ظاهر بازی جذابی به نظر می‌رسد، اما تا زمانی که آن را تجربه نکنید، نمی‌توانید عالی بودن واقعی آن را مورد مقایسه قرار دهید. همچنین، هدفون را نیز هنگام بازی فراموش نکنید.

دنباله دوم بازی یعنی Framed 2 نیز در 2017 برای iOS عرضه شد.

دانلود از آیتونز

22. Beholder

قیمت: 4.99 دلار

Beholder

بازی پرطرفدار Beholder در کنار بازی‌های Replica و  Papers, Please و This War of Mine شایسته تقدیر است. اتفاقات از این قرار است که شما به عنوان صاحبخانه یک آپارتمان، در حکومتی توتالیتاریسم، باید مستاجرهای خود را تحت نظارت قرار دهید؛ یعنی شغل شما جاسوسی آن‌ها برای دولت است. می‌توانید با توجه به قوانین دولت بازی را انتخاب کنید یا بطور محرمانه به افراد کمک کنید، هر چند که ریسک بزرگی است. توجه داشته باشید، هر عملی که انجام می‌دهید، عواقبی به دنبال دارد.

دانلود از آیتونز

23. Disney Crossy Road

قیمت: رایگان

Disney Crossy Road

بعید به نظر می‌رسید فرمول Crossy Road بتواند جای بهتر شدن داشته باشد، اما نسخه دیزنی می‌تواند به سرگرمی هر روز شما تبدیل شود! و حتی یکی از بهترین بازی های آیفون محسوب می‌شود. گیم پلی‌های متفاوتی در سطوحی متفاوت وجود دارد و تعداد کاراکترها نیز زیاد است. کاراکتر Hipster Whale نیز تاثیر زیادی داشته و نتیجه آن شگفت انگیز است!

دانلود از آیتونز

24. Out There

قیمت: 3.99 دلار

Out There
Out There: یکی از بهترین بازی های آی او اس در سال 2017

بازی موبایل Out There درباره بقا و استراتژی است و در سفرهای بین ستاره‌ای، باید منابع خود را با دقت مدیریت کنید. جدا از این، این بازی روایت یک انزوای غریب و نهایی است؛ داستان آن درباره فضانوردی است که از خواب سرمایشی بیدار می‌شود و می‌فهمد که دیگر در مدار اطراف قمر مشتری یعنی گانمید نیست. در واقع حتی دیگر در منظومه شمسی هم نیست. او هم هیچ چیزی از جایی که هست، نمی‌داند و تنها همراه او، تکنولوژی بیگانه و غیر قابل اعتمادی است که او را راهنمایی می‌کند. باید در شرایط خطرناک با دقت عمل کنید و منابعتان را مدیریت کنید؛ چرا که با مرگ فضانورد، بازی تمام می‌شود. در عین حال هم هیچ راهی برای دانستن درستی راه خانه که به دنبالش می‌روید، وجود ندارد.

دانلود از آیتونز

25. Slayaway Camp

قیمت: 2.99 دلار

Slayaway Camp

Slayaway Camp یک بازی پازل در سبک سوکوبان است، اما با مقداری تفاوت که آن را برجسته کرده است. شما نقش شخصیت شرور فیلم‌های اسلشر را بر عهده دارید و باید تمام نوجوانان کمپ تابستانی را به قتل برسانید! گرافیک آن نیز واکسلی است که آن را کارتونی و سرگرم کننده ساخته است. البته برخی مراحل دارای محدودیت یا ویژگی‌های خاصی هستند و همچنین می‌توانید با دریافت سکه، روش‌های ویژه به قتل رساندن را آنلاک کنید. به عنوان یک تجربه خون آلود، این بازی یک سرگرمی مطلق است.

دانلود از آیتونز

26. Lifeline

قیمت: 1.99 دلار

Lifeline

Lifeline نمونه‌ای از ماجراجویی متنی است، اما از نوعی متفاوت و بهتر از آنچه قبلا امتحان کرده‌اید. شما در Lifeline شخصیت اصلی داستان را بازی نمی‌کنید و راهنمایی‌‌های شماست که تاثیرگذار است و حتی تصمیماتتان می‌تواند منجر به کشته شدن آن شود.

تیلور تنها بازمانده سقوط Varia در قمری بی حاصل در جایی در نزدیکی ستاره تاو نهنگ است و با پیدا کردن راه ارتباطی، توانسته فردی تنها راهی برای زنده ماندن پیدا کند که آن شما هستید. در عین حال که تیلور محیط بی رحم را مورد کاوش قرار می‌دهد، شما با تصمیم گیری‌هایتان می‌توانید به او کمک کنید و کاری که باید انجام دهد را بگویید. بخش چالش برانگیز، این است که هیچ یک از تصمیمات خوب نیستند و یک حرکت اشتباه می‌تواند تیلور را در مشکلی جدی بیندازد.

نکته جالب بازی، این است که در زمان واقعی طراحی شده و شما را با اعلان مطلع می‌کند و می‌توانید به تیلور پاسخ دهید و با او در تعامل باشید. از آن جایی که می‌دانیم، Lifeline اولین بازی موبایلی است که می‌توان با صفحه نمایش قفل نیز آن را بازی کرد. با اپل واچ نیز سازگار بوده و اعلان‌های تیلور از این طریق نیز قابل دریافت است.

با شروع برقراری ارتباط با تیلور، Lifeline به طرز غافلگیر کننده‌ای غم‌ناک و دل شوره آور می‌شود؛ زمانی که می‌دانید امید برای زنده ماندن بسیار اندک است.

اگر تصمیماتتان را بر اساس نکشتن تیلور برنامه ریزی کنید، ماجراجویی در Lifeline: Silent Night و Lifeline: Halfway to Infinity قابل ادامه دادن است.

دانلود از آیتونز

27. Crashlands

قیمت: 4.99 دلار

Crashlands

در Crashlands شما راننده یک کامیون فضایی را بازی می‌کنید که در سیاره‌ای بیگانه سقوط کرده است. این بازی بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

دانلود از آیتونز

28. Xenowerk

قیمت: 0.99 دلار

Xenowerk یکی از بهرتین بازی های آیفون
Xenowerk: یکی از بهترین بازی های آیفون و آیپد 2017

Xenowerk یک بازی شوتر دوال استیک با نمای بالا به پائین است که در آن آزمایشی علمی به نتیجه‌ای اشتباه رسیده و شما باید با طی کردن مراحل در یک مرکز علمی زیرزمینی به کاوش بپردازید و با سلاح‌های جدیدی که بدست می‌آورید، دشمنان را از راه بردارید و راهی برای خروج پیدا کنید. همچنین از تعدادی مهارت اضافی مانند انجماد دشمنانتان برخوردارید تا سرعت آن‌ها را کم کنید.

موسیقی دلهره آور و مراحلی با تم تاریک، این بازی را وحشتناک کرده، اما در عین حال با وجود افکت‌های نوری و حرکات مداوم، آن را برای طرفداران بازی‌های اکشن مناسب ساخته است.

دانلود از آیتونز

29. Mushroom 11

Mushroom 11

این سکوبازی (پلتفرمر) مشابه هیچکدام از دیگر بازی‌های این سبک نیست. شما باید با هرس قسمت‌های خراب قارچ که باعث رشد خرابی‌ها می‌شود، مراحل را پشت سر هم طی کنید. با هرس‌های مداوم قارچ‌ها را تغییر شکل دهید تا با آن‌ها بتوانید پازل‌ها را حل کنید، ارگانیسم‌ها را جمع آوری کنید و به پایان برسید. Mushroom 11 حرکتی هوشمندانه در سبک پلتفرمر محسوب می‌شود.

دانلود از آیتونز

30. Ridiculous Fishing

قیمت: 2.99 دلار

Ridiculous Fishing

در Ridiculous Fishing شما در کنار یک دریاچه ایستاده‌اید و باید تا می‌توانید، ماهی بگیرید. گیم پلی آن نیز سه بخش است. در اولین بخش، باید قلاب را پائین بیندازید و موبایلتان را به سمت راست یا چپ کج کنید تا با ماهی‌ها برخورد نکنید. وقتی که با ماهی برخورد کردید، طنابتان بالا می‌آید؛ پس بهتر است در بخش اول تا می‌توانید از آن‌ها دوری کنید و هر چه قلابتان را پائین‌تر بیندازید، ماهی با ارزش‌تر و تراکم آن‌ها نیز بیشتر است. سپس باید تا می‌توانید، در راه برگشت، با کج کردن دستگاه، این بار با ماهی‌ها برخورد کنید. زمانی که ماهی‌ها به سطح رسیدند، به هوا پرتاب می‌شوند که در اینجا باید با شلیک، آن‌ها را بگیرید و با دریافت سکه، قلاب بخرید و تفنگ‌تان را ارتقا دهید.

دانلود از آیتونز

31. Blackbox

قیمت: رایگان

Blackbox

یکی از مزایای گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش لمسی آن است. البته در Blackbox، اصلا با صفحه نمایش لمسی گوشی کاری ندارید، در عوض از دیگر سنسورهایی که موبایل به آن مجهز شده برای حل معماها و پازل‌ها استفاده می‌کنید؛ یعنی ژیروسکوپ، دوربین، میکروفون و شتاب سنج. Blackbox یکی دیگر از بهترین بازی های آیفون است که می‌توانید در سال 2017 به طور رایگان تهیه کنید.

دانلود از آیتونز

32. Ryan North’s To Be or Not To Be

قیمت: 4.99 دلار

Ryan North's To Be or Not To Be
بازی Ryan North’s To Be or Not To Be: یکی از برترین بازی های آیفون 2017

این گیم بوک ماجراجویی بسیار خنده دار و سرگرم کننده است که شما را با هملت، اوفلیا یا پادشاه هملت (که به عنوان روح، قتل خود را بررسی می‌کند) همراه می‌کند. می‌توانید داستان هملت را دنبال کنید یا یک ماجراجویی کاملا تازه را آغاز کنید که مربوط به پادشاه کلودیوس اهریمن است.

طرح‌های این بازی توسط بهترین هنرمندان وب کامیک طراحی شده است.

دانلود از آیتونز


بیشتر بخوانید: بازی های ماشینی و مسابقه ای رایگان برای آیفون و آیپد


33. پک Rayman

قیمت: 4.99 دلار

Rayman

Rayman: Jungle Run و Rayman: Fiesta Run هر دو از بهترین بازی های آیفون و موبایل به حساب می‌آیند و پر از جذابیت‌های رنگارنگ هستند. شخصیت ری‌من در حال دویدن است و شما باید با تپ یا فشردن صفحه نمایش با کنترل تک لمسی، کار را پیش ببرید. هدف هر مرحله نیز جمع آوری Lumها است که برای باز کردن مراحل جدید، کاراکترهای جدید و آرت‌وورک‌ها نیازشان دارید.

34. Spaceteam

قیمت: رایگان

Spaceteam

Spaceteam یک بازی چند نفره است که باید با دیگر افراد مشغول به بازی شوید و حتی می‌توان گفت، در نوع خود کم نظیر است. دستورالعمل‌ها بر روی موبایل یکی از افراد نشان داده می‌شود و در گوشی شخص دیگر، باید آن را کنترل کرد. دستورات باید با صدای بلند خوانده شود و کسی که دکمه مناسب را در گوشی خود می‌بیند، باید در زمان تعیین شده آن را اجرا کند، در غیر این صورت سفینه منفجر می‌شود.

دانلود از آیتونز

35. Dungeon Rushers

قیمت: 3.99 دلار

Dungeon Rushers

Dungeon Rushers یک تجربه عالی در سبک نقش آفرینی است. شما با گشت و گذار در سیاهچاله‌ها باید با دشمنان مواجه شوید و با آن‌ها مبارزه کنید. در مجموع 10 کاراکتر وجود دارد (که اکثرشان باید آنلاک شوند) و در هر بار بازی می‌توانید تا 5 نفر را همراهی کنید و هر نفر نیز قابلیت اختصاصی خود را داراست و همچنین می‌توانید تجهیزات را نیز بسازید. علاوه بر این، می‌توانید نقشه خودتان را بسازید و بصورت بازیکن به بازیکن آن را اجرا کنید.

دانلود از آیتونز

36. Hidden Folks

قیمت: 3.99 دلار

Hidden Folks یکی از برترین بازی های آیفون و آیپد در سال 2017

اگر فکر می‌کنید کتاب‌های ?Where’s Wally جذاب هستند (کتابی که در آن دو تصویر مشابه پر از شلوغی وجود دارد و باید شخصیتی به نام والی را در آن پیدا کنید)، این بازی برای شما ساخته شده است. Hidden Folks نیز مشابه همان کتاب است و با موسیقی دلپذیرش جذاب‌تر شده است. این بازی تصاویری سیاه و سفید و طراحی شده با دست است که در آن باید هر چیزی که در زیر صفحه نمایش نشان داده می‌شود را پیدا کنید. البته تصاویر ایستا نیستند و برای برخی موارد باید با حرکت دادن، هدف مورد نظر را پیدا کنید.

دانلود از آیتونز

37. Severed

قیمت: 6.99 دلار

Severed

می‌توان گفت هیچ چیز را مانند بازی‌های استودیو DrinkBox نمی‌توان یافت. ابتدا با Guacamelee و حال Severed که در آن شما یک جنگجوی تک دست با نام ساشا را بازی می‌کنید که در سرزمینی مملو از هیولاها به دنبال خانواده گمشده‌اش می‌گردد. با استفاده از اعضای بدن آن‌ها شما قوی‌تر خواهید شد و باید به دنبال خانواده ساشا بگردید.

دانلود از آیتونز

38. Miles & Kilo

قیمت: 2.99 دلار

Miles & Kilo

متاسفانه بازی کلاسیک و آرکید Wonder Boy برای موبایل در دسترس نیست.، اما Miles & Kilo را می‌توان مشابه آن یافت که کاراکتر آن در جزیره‌ای از هیولاها در گشت و گذار است و باید تکه‌های شکسته وسیله نقلیه‌اش را پیدا و میوه‌ها را جمع آوری کند. گیم پلی آن نیز تنها دارای دو دکمه برای پرش و حمله است. Miles & Kilo یکی از بهترین بازی های آیفون و آیپد است که در این سبک می‌توانید پیدا کنید.

دانلود از آیتونز

39. Sproggiwood

قیمت: 4.99 دلار

Sproggiwood

Sproggiwood دارای جذابیت زیادی است و دلیلش هم تنها هیولاهای ژله‌ای آن نیست. در این بازی روح یک کشاورز، به سرزمین Sproggi می‌رود و شما باید مشکلات این سرزمین را حل کنید. با وجود تلفیق زیبایی‌های هنری، دیالوگ‌های بامزه، ماجراها و سیاه چال‌های کوچک، سخت می‌شود Sproggiwood را کنار گذاشت و آن را امتحان نکرد.

دانلود از آیتونز

40. سری بازی‌های Kingdom Rush

قیمت: گوناگون

Kingdom Rush یکی از بهترین بازی های آِیفون
Kingdom Rush: یکی از بهترین بازی های iOS در سال 2017

بازار بازی‌های ژانر tower defense در موبایل اشباع شده است. اما اگر می‌خواهید فقط یک (سری) بازی در این سبک در گوشی خود داشته باشید، سری Kingdom Rush انتخاب مناسبی است. اولین نسخه بازی با عنوان Kingdom Rush، رایگان است؛ بنابراین می‌توانید با تجربه اولین عنوان، ببینید از آن خوشتان می‌آید یا خیر.

دانلود از آیتونز

41. Iron Marines

قیمت: 4.99 دلار

Iron Marines

اگر از بازی قبلی خوشتان می‌آید، از Iron Marines نیز قطعا خوشتان خواهد آمد. این عنوان محصولی دیگر از Ironhide Game Studio است که در آینده اتفاق می‌افتد و به جای شوالیه‌ها و کمانداران، با سربازان و تیراندازان آینده سر و کار خواهید داشت. باید با بیگانه‌ها و ماشین‌ها مبارزه کنید و بهترین استراتژی را برای صعود به مرحله بعد انتخاب کنید. در این نسخه تمرکز بر روی کاراکترهای ویژه افزایش یافته و قهرمانانی با قابلیت‌های منحصر به فرد، آن را جذاب‌تر کرده است.

اگر همیشه می‌خواستید Starcraft را بر روی آیفون و آیپد خود اجرا کنید، Iron Marines پیشنهاد خوبی است.

دانلود از آیتونز

42. Limbo

قیمت: 1.99 دلار

Limbo

Limbo یک بازی ماجراجویی و معمایی است که در آن پسری بی نام به دنبال خواهر گمشده‌اش می‌گردد. ساختار آن نیز دلهره آور، تک رنگ، و مینیمالیست است که آن را منحصر به فرد ساخته و یادآور فیلم‌های قدیمی و کتاب‌های ترسناک کودکان است و همین سبکش باعث شده تا به عنوان یکی از محبوب‌ترین عناوین مستقل در چند سال اخیر شناخته شود. بازی Inside از همین توسعه دهنده نیز مشابه Limbo است که برای ایکس باکس وان عرضه شده.

دانلود از آیتونز


بیشتر بخوانید: بررسی بازی لیمبو ؛ سرگردان در برزخ + دانلود


43. !Threes

قیمت: 2.99 دلار

!Threes

در نیمه اول سال 2014، بازی رایگان 2048 به سرعت در سراسر جهان همه گیر شد؛ اما چند وقت بعد، عنوان دیگری با نام !Threes منتشر شد که از آن جذاب‌تر بود.

کار با !Threes بسیار ساده است: اعداد مشابه را کنار یکدیگر قرار دهید و عددی جدید بدست بیاورید. البته به غیر اعداد 1 و 2 که با یکدیگر جمع می‌شوند. شما باید اعداد را هر چه بیشتر افزایش دهید تا در نهایت به بیشترین عدد قابل دست یافتن یعنی 6144 برسید. کارت‌های اعداد نیز بسیار بامزه هستند.

دانلود از آیتونز

44. Yankai’s Peak

قیمت: 2.99 دلار

Yankai's Peak یکی از بهترین بازی های آیفون

درست مانند Yankai’s Triangle که در آن با مثلث‌ها کار می‌شد، Yankai’s Peak نیز درباره هرم‌ها است و شما باید هرم‌ها را در یک فریم مشبک مثلثی در جایی متناسب قرار دهید. این بازی می‌تواند بسیار سخت باشد، اما به طرز شگفت انگیزی قابل قبول است و همین موضوع باعث شده بازی Yankai’s Peak تبدیل به یکی از برترین بازی های آیفون، آیپد و در مجموع پلتفرم آی او اس شود.

دانلود از آیتونز

45. Splitter Critters

قیمت: 2.99 دلار

Splitter Critters

Splitter Critters از بازی‌های هوشمندانه و جذاب پازل است که در آن باید موجودات کوچولو را به بشقاب پرنده‌شان برسانید و این کار با خط کشی در صفحه نمایش و حرکت تکه‌ها امکان پذیر است. شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما بعد از کمی بازی چالش برانگیزتر می‌شود و سر و کله موانع و دشمنان نیز پیدا می‌شود.

دانلود از آیتونز

46. Oxenfree

قیمت: 4.99 دلار

Oxenfree

در نگاه اول، بازی ماجراجویی Oxenfree سرشار از کلیشه‌های ترسناک به نظر می‌رسد. گروهی از نوجوانان، مکانی متروکه و اشباحی که از طریق رادیو حرف می‌زنند. داستان Oxenfree عجیب و پرکشش، کاراکترها قابل باور و دیالوگ‌ها عالی‌اند و طراحی هنری و صدای آن نیز شگفت انگیز است.

دانلود از آیتونز

47. Ticket to Earth

قیمت: 1.99 دلار

Ticket to Earth

Ticket to Earth ترکیبی از استراتژی تاکتیکی نوبتی با طراحی ایزومتریک و بازی‌های اتصال رنگی است. شما باید با حرکات، حمله‌ها و عقب نشینی‌های خود را برنامه ریزی کنید و از کاشی‌های رنگی استفاده کنید. مثلا رنگ زرد قدرت حمله فیزیکی، سبز جادو و قرمز سلامتی است. ترکیب عناصر با داستان علمی تخیلی در Ticket to Earth عالی و حساب شده است.

دانلود از آیتونز

48. Card Thief

قیمت: 1.99 دلار

Card Thief یکی از محبوب ترین بازی های آیفون

بازی Card Thieft یکی از محبوب ترین بازی های آیفون در سال 2017 است. استودیو Tinytouchtales در سال 2015 عنوان Card Crawl را عرضه کرد و حال، دو سال بعد، دنباله آن را را با عنوان Card Thief منتشر کرده است. شما باید یاد بگیرید چگونه سایه‌ها را ایجاد کنید، جواهرات را بدزدید و فرار کنید. شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما جذابیتش کم کم آشکار می‌شود.

دانلود از آیتونز

49. Cosmic Express

قیمت: 4.99 دلار

Cosmic Express

آخرین مورد در لیست بهترین بازی های آیفون در سال 2017، Cosmic Express است که آخرین بازی از توسعه دهنده A Good Snowman is Hard to Build نیز به حساب می‌آید که به همان اندازه جذاب است و در یک کلونی فضایی جریان دارد که بیگانگان آن منتظر قطاری هستند تا آن‌ها را به خانه‌شان ببرد.

دانلود از آیتونز

اگر بازی مورد علاقه شما در لیست نبود، در قسمت نظرات نام آن را بنویسید.

.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    اینا که همشون پولی ان 😕😕😕😕

    پاسخ

    سلام خسته نباشید من بازی king fight برای گوشی های ایفون رو میخام ممنون

    پاسخ