coinex
otetmarket
propification.com

حذف ویروس اندرویدی / بهترین راه برای حذف ویروس از سیستم عامل اندروید

اگر فکر می کنید گوشی و یا تبلت اندرویدی شما ویروس دارد، برایتان خبر خوبی داریم: حذف ویروس اندروید کار راحتی است و به راحتی می توانید آنها را حذف کنید و از شر آن‌ها خلاص شوید. در اینجا نحوه حذف ویروس اندرویدی را شرح می دهیم. با تکراتو همراه باشید.

سیتسم عامل اندروید، محبوب‌ترین سیستم عامل گوشی های هوشمند در دنیا است و به جهت استفاده بسیار زیاد و همچنین ماهیت متن باز بودن آن، ویروس های بی‌شماری برای آن به وجود آمده است. شاید گوشی های اندرویدی به راحتی دچار ویروس های مختلف شوند اما حذف ویروس اندرویدی نیز به سادگی قابل انجام است. در این مقاله به بهترین راه برای حذف ویروس از سیستم عامل اندروید اشاره کرده و علاوه بر آن، به شما نشان خواهیم داد که چگونه از ورود ویروس و سایر نرم افزارهای مخرب مثل تروجان جدید لواپی (Loapi) به اندروید جلوگیری کنید.

حذف ویروس اندرویدی

بهترین راه برای حذف ویروس از سیستم عامل اندروید

در این مقاله به طور جامع به حذف ویروس اندرویدی از گوشی های اندرویدی مثل سامسونگ، هواوی، شیائومی و… می‌پردازیم. در ابتدا مقدمه‌ای را درباره ویروس های اندروید و حذف ویروس اندوریدی بیان می‌کنیم. پس از آن می‌گوییم که ویروس های اندرویدی از کجا نشات می‌گیرند. سپس در ادامه به این موضوع اشاره می‌کنیم که چگونه می‌توان از ورود بدافزارهای مخرب و ویروس های اندرویدی به دستگاه جلوگیری کرد و در انتها نیز به چگونگی حذف ویروس اندرویدی می‌پردازیم. در فهرست زیر می‌توانید با کلیک روی هر بخش، اطلاعات همان قسمت را مطالعه بفرمایید.

فهرست


مقدمه

بروزرسانی بهمن 96: بعضی مواقع ویروس‌های اندرویدی از طریق نرم افزارهای مخرب وارد دستگاه شما می‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای دانلود اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود از فروشگاه‌های شناخته شده اپلیکیشن مثل گوگل پلی استور استفاده کنید. اگر گوگل به وجود یک اپ مخرب پی ببرد، آن را از تمامی دستگاه‌های تحت ثاثیر قرار گرفته، پاک خواهد کرد؛ درست همانند اتفاقی که در ژانویه 2018 شاهد بودیم و گوگل 60 اپلیکیشن مخرب که محتوای مبتذل را برای کودکان به نمایش می‌گذاشتند، پاک کرد.

آیا گوشی هوشمند شما نیز به نرم‌افزارهای مخرب آلوده شده است؟ نگران نباشید، در این مقاله کاملا به شما می‌آموزیم که چگونه:

  1. دستگاه خود را به حالت امن (Safe Mode) ببرید.
  2. در صورت لزوم، وضعیت ادمین برنامه مخرب را پاک کنید.
  3. اپلیکیشن آلوده به ویروس را حذف کنید.

البته پیش از هرچیز باید گفت که ورود ویروس به تبلت یا گوشی اندرویدی اتفاق بعیدی نیست، اما احتمالا در بسیاری از موارد آنچه شما به عنوان ویروس دیده اید، تنها هشداری است که می‌خواهد شما را متقاعد کند که اندروید آسیب دیده و نیازمند دانلود یک برنامه و یا یک پاپ آپ خطرناک است و حتی شاید پس از آن دستگاه شما به درستی کار نکند. اما به هر حال ویروس ها برای اندروید وجود دارند. اگر مطمئن هستید که دستگاه شما دارای ویروس است در این مطلب به چگونگی حذف ویروس در سیستم عامل اندروید می‌پردازیم.

فهرست


ویروس های اندرویدی از کجا می‌آیند؟

ویروس های اندرویدی از کجا می‌آیند؟

یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود ویروس های اندروید به دستگاه شما، نصب اپلیکیشن های جدید (و البته مخرب!) است، بنابراین مجددا توصیه می‌کنیم که اگر گوشی یا تبلت شما هم‌اکنون ویروس نداشته باشد، بهترین راه برای جلوگیری از ورود ویروس به آن این است که هرگز برنامه های خارج از فروشگاه گوگل پلی، کافه بازار و یا سایر فروشگاه های اپلیکیشن شناخته شده را نصب نکنید.

این موضوع نیز در سال‌های اخیر اثبات شده و ویروس‌های شناخته شده‌ای که در چند سال اخیر رسانه‌ای شدند، از همین راه وارد دستگاه‌های اندرویدی کاربران شده بودند؛ ویروس‌هایی نظیر Gunpoder، Ghost Trojan، Googlian و Godless.

ویروس Gunpoder، که در سال 2015 پس از کشف به واسطه شبکه پالو آلتو توسط روزنامه نگاران معرفی شد، از طریق شبیه ساز بازی نینتندو (Nintendo) و نصب آن خارج از گوگل پلی می‌توانست مخفیانه به گوشی شما وارد شود. خوشبختانه ویروس Gunpoder بین کاربران ایرانی (و همینطور بسیاری از کشورهای دیگر) دیده نشد و یا به صورت رسمی گزارش نشد، اما اقدامات محافظتی اهمیت خاص خودش را دارد که باعث می شود دستگاه اندرویدی شما از دچار شدن به ویروس‌هایی نظیر Gunpoder و سایر ویروس های اندرویدی که ممکن است در آینده منتشر شوند، حفظ شود.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم گوشی هوشمندمان ویروسی شده است؟

البته راه‌های دیگری نیز برای ورود ویروس‌های مخرب به دستگاه شما وجود دارد، مثل ویروس Mazer که از طریق یک پیام کوتاه به کاربر می‌گفت که مرورگر Tor را دانلود نماید (که البته درست حدس زده‌اید، به جای مرورگر تور، ویروس مخرب Mazer در حال ورود به دستگاه قربانیان بود!).

هرچند تروجان شناخته شده اخیر یعنی تروجان Loapi، از بیرون از گوگل پلی یا یک پیامک، وارد گوشی‌های قربانیان شده بود. این تروجان از طریق آنتی ویروس های نصب شده روی دستگاه کاربران، گوشی های آنها را آلوده کرده بود! این تروجان بارِ کاریِ بسیار زیادی روی دستگاه کاربر وارد می‌کند و درنتیجه باعث گرمای بیش از حد دستگاه و درنهایت ازکارافتادن باتری می‌شود (در همین راستا شاید بد نباشد سری هم به مقاله “۱۰ روش برای افزایش شارژ باتری موبایل” بزنید).

همچنین تروجان لوآپی یک پیام از جانب شما ارسال می‌کرد و بدون اطلاع قربانی، باعث عضویت آن در یک سرویس پولی می‌شد (و البته به همین موارد نیز بسنده نمی‌کرد).

Skygofree یک نرم افزار مخرب دیگر اندرویدی است که از طریق لینک دانلود در وب‌سایت‌های تقلبی که خود را به عنوان سایت‌های رسمی برندهای شناخته شده، جا ‌می‌زدند، برروی دستگاه‌های کاربران نصب می‌شد.

هرکدام از ویروس های اندرویدی اهداف مختلفی دارند؛ برخی از آن‌های پروسه‌های مخربی را روی دستگاه کاربر اجرا می‌کنند، برخی از اطلاعات شخصی شما سو استفاده می‌کنند و برخی نیز نرم‌افزارهای دیگری را دانلود می‌کنند که البته لزوما آلوده به ویروس نیستند و صرفا از این جهت که کاربر علاقه‌ای به دانلود آن‌ها نداشته، حالت مخربی به خود می‌گیرند. در انتهای این بخش باید تاکید کنیم که دیگر نگران ویروس های گوشی اندرویدی خود نباشید. تا انتهای مقاله همراه باشید تا با چگونگی حذف ویروس اندرویدی به طور کامل آشنا شوید.

فهرست


چگونه از ورود بدافزارهای مخرب و ویروس های اندرویدی به دستگاه جلوگیری کنیم؟

اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از خارج از گوگل پلی، کافه بازار یا فروشگاه‌های اپلیکیشن معتبر، دانلود نکنید. برای اطمینان از عدم نصب سهوی بدافزارهای مخرب از طریق نصب برنامه های خارج از گوگل پلی، به منوی تنظیمات (Settings) رفته، به گزینه امنیت (Security) نگاه کنید و سپس اطمینان حاصل کنید که گزینه منبع ناشناخته (Unknown Sources، اجازه نصب و راه اندازی برنامه های منابع ناشناس) غیر فعال باشد.

از نصب اپلیکیشن‌هایی که شبیه به اپلیکیشن‌های مورد نیاز شماست، خودداری کنید. در 99 درصد مواقع، اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور از لحاظ امنیتی مشکلی ندارند اما باز هم در بین آن‌ها، نرم افزارهای مخربی نیز وجود دارد. اگر اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا نکردید، ترجیحا اپلیکیشن‌هایی که شبیه به اپلیکیشن مورد نظرتان است را نیز دانلود نکنید.

مجوزهای دسترسی اپلیکیشن‌ها را چک کنید. اگر شما مصمم هستید برنامه خارج از گوگل پلی را نصب کنید، راجع به آن تحقیق نمایید. دستورات و مجوزهای آن را چک کنید، برای بررسی و یک بازبینی خوب به صورت آنلاین از سایت توسعه دهنده دیدن کنید و ببینید چه چیزهای دیگری ارائه می دهند.

نسخه سیستم عامل اندروید را به‌روز نگه دارید. نیازی نیست همواره آخرین نسخه سیستم عامل اندروید را روی دستگاه خود نصب داشته باشید، اما همواره مطمئن باشید که تا حد امکان، از نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل اندروید استفاده کنید.

یک اپلیکیشن آنتی ویروس نصب کنید. شما می توانید برنامه آنتی ویروس نصب کنید، تعداد زیادی برنامه های رایگان آنتی ویروس اندروید وجود دارند که قادر به شناسایی و حذف برنامه های مخرب هستند، به عنوان مثال می‌توان برنامه‌های 360 Mobile Security، اواست (Avast)، لوک اوت (Lookout)، بیت‌دیفندر (BitDefender) و ده‌ها آنتی ویروس دیگر را نام برد. این‌ها همه شامل برنامه اسکنر هستند که همه موارد خطرناک و مخرب را پیدا می‌کنند، اما توجه داشته باشید که این برنامه‌ها ممکن است اپلیکیشنی را که شما ماه‌ها از آن استفاده می‌کنید و اطمینان دارد که هیچ مشکلی ندارد نیز به عنوان نرم افزارهای مخرب تشخیص و گزارش دهد.

همچنین بسیاری از متخصصان امنیت گوشی‌های اندرویدی توصیه می‌کنند که روت کردن گوشی اندروید می‌تواند امنیت گوشی را در معرض خطر قرار داده و راه را برای ورود ویروس ها به گوشی همواره کند. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد دارید گوشی اندرویدی خود را روت کنید، پیش از انجام این کار، مقاله “مزایا و معایب روت کردن گوشی های اندروید” را نیز حتما مطالعه کنید.

اگر فکر می کنید هم اکنون روی گوشی و یا تبلت اندرویدی شما ویروس وجود دارد، به احتمال زیاد ریست فکتوری آن را حذف خواهد کرد، اما انجام این کار بدان معناست که شما همه داده ها و اطلاعاتی را که از آنها بک آپ ندارید نیز از دست می‌دهید. به جای این کار می‌توانید مراحل زیر را برای حذف ویروس از اندروید دنبال کنید تا اطلاعات دستگاه‌تان نیز از بین نرود.

فهرست


چگونه یک ویروس را از اندروید حذف کنیم؟

نحوه حذف ویروس اندرویدی چگونه است؟

تا اینجا درباره جلوگیری از ورود ویروس اندرویدی به دستگاه شما صحبت کردیم. اگر شما مطمئن هستید که در حال حاضر دستگاه شما آلوده به ویروس شده است، بخش حذف ویروس اندرویدی مناسب شما خواهد بود:

مرحله 1. گوشی و یا تبلت خود را در حالت امن (safe) قرار دهید. این امر مانع از هر گونه اجرای برنامه های شخص ثالث از جمله هر نرم افزار مخرب می شود؛ در بسیاری از دستگاه ها شما می‌توانید دکمه پاور را هم برای خاموش کردن و هم راه اندازی مجدد در حالت امن فشار دهید. اگر این قضیه راجع به گوشی شما صدق نمی‌کند باید مدل گوشی خود را در گوگل سرچ کنید که چگونه در حالت امن (safe) قرار می‌گیرد و دستورالعمل آن را دنبال کنید. هنگامی که دستگاه شما در حالت امن (safe mode) باشد، شما پیام حالت امن را در سمت چپ و پایین صفحه نمایش مشاهده می‌کنید.

مرحله 1. گوشی و یا تبلت خود را در حالت امن (safe) قرار دهید. این مانع از هر گونه اجرای برنامه های شخص ثالث از جمله هر نرم افزار مخربی می شود، در بسیاری از دستگاه ها شما می توانید دکمه پاور را هم برای خاموش کردن و هم راه اندازی مجدد در حالت امن فشار دهید. اگر این قضیه راجع به گوشی شما صدق نمی کند باید مدل گوشی خود را در گوگل سرچ کنید که چگونه در حالت امن (safe) قرار می گیرد و دستورالعمل آن را دنبال کنید. هنگامی که در حالت امن (safe mode) باشد در سمت چپ و پایین صفحه نمایش این حالت امن را می بینید.

مرحله 2. در دومین مرحله از حذف ویروس اندرویدی باید منوی تنظیمات (Settings) خود را باز کرده و بخش برنامه ها (Apps) را انتخاب کنید، سپس برگه دانلودها (Downloaded) را مشاهده نمایید. در صورتی که نام ویروس را می‌دانید که به راحتی آن را حذف کنید. در غیر این صورت، در میان لیست چیزی که به نظر خطرناک می‌رسد یا می‌دانید که شما آن را نصب نکرده‌اید و یا لزومی ندارد بر روی دستگاه شما اجرا شود، همه را حذف کنید.

مرحله 2. منوی تنظیمات خود را باز کرده و بخش برنامه ها را انتخاب کنید سپس برگه دانلود ها را مشاهده نمایید. در صورتی که نام ویروس را می دانید که خب به راحتی آن را حذف کنید در غیر این صورت، در میان لیست چیزی که به نظر خطرناک می رسد، و یا می دانید که شما آن را نصب نکرده اید و یا لزومی ندارد بر روی دستگاه شما اجرا شود همه را حذف کنید.

مرحله 3. بر روی برنامه مخرب کلیک کرده و آن را باز کنید، سپس آن را آنیستال نمایید (آنچه در تصویر می بینید مثال است و قرار نیست آن ویروس به همین نام باشد). در اغلب موارد، این همه آن کاریست که شما باید برای حذف ویروس انجام دهید، اما گاهی اوقات ممکن است دریابید که دکمه آنیستال غیرفعال شده و بدین دلیل است که ویروس در وضعیت مدیر دستگاه قرار دارد).

مرحله 3. بر روی برنامه مخرب کلیک کرده و آن را باز کنید ، سپس آن را آنیستال نمایید. (آنچه در تصویر می بینید مثال است و قرار نیست آن ویروس به همین نام باشد). در اغلب موارد، این همه آن کاریست که شما باید برای حذف ویروس انجام دهید، اما گاهی اوقات ممکن است دریابید که دکمه آنیستال غیرفعال می باشدو آن بدین دلیل است این که ویروس در وضعیت مدیر دستگاه قرار دارد.

مرحله 4. از منوی برنامه ها در قسمت تنظیمات خارج شوید و روی امنیت (Security) و سپس مدیر دستگاه یا Device Administrators کلیک کنید. اینجا شما لیستی از تمام برنامه هایی که بر روی گوشی یا تبلت شما با وضعیت مدیر وجود دارند را خواهید دید. به راحتی تیک برنامه هایی را که می خواهید حذف کنید بردارید، سپس غیر فعال کردن یا (deactive) را در صفحه بعدی کلیک کنید. شما اکنون می‌توانید به منوی برنامه‌ها بازگشته و آن برنامه را حذف کنید.

مرحله 4. از منوی برنامه ها در قسمت تنظیمات خارج شوید و روی امنیت (Security)، سپس مدیر دستگاه یا Device Administrators کلیک کنید. اینجا شما لیستی از تمام برنامه هایی که بر روی گوشی یا تبلت شما با وضعیت مدیر وجود دارند را خواهید دید. به راحتی برنامه هایی را که می خواهید حذف کنید تیکشان را بردارید، سپس غیر فعال کردن یا (deactive) را در صفحه بعدی کلیک کنید. شما هم اکنون قادر به بازگشت به منوی برنامه ها و حذف آن برنامه می باشید.

مرحله 5. اکنون با حذف این ویروس‌ها از دستگاه اندرویدی خود، نیاز به راه اندازی مجدد دستگاه برای خارج کردن آن از حالت امن دارید. حالا که دستگاه شما به درستی کار می‌کند خوب است که اطلاعات مهم خود را ذخیره کرده و یک آنتی ویروس اندروید برای محافظت از هر گونه ویروسی که در آینده ممکن است بیاید، نصب کنید.

فهرست

بخش دیدگاه‌ها متعلق به شماست. آیا شما راهکار دیگری برای حذف ویروس از گوشی های اندرویدی سراغ دارید؟ تجربیات خود را درخصوص ویروس های اندرویدی و حذف ویروس از گوشی های اندرویدی خود (با ذکر نوع گوشی) با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: pcadvisor

تکراتو – اخبار تکنولوژی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






    مرسی.خیلی کامل و واضح بود.ممنونم از سایت خوبتون

    گوشیم گرند پرتی که وقتی برنا مه نصب یا حذف میکنم ریستارت میشه گوشیم روت شده  هست میتونید راهنماییم کنید 

    لطفا کمک کنید الان برنامه راباز کردم گوشم قفل شده و نمیشه کاریش کرد و رو صفحه نشوته شما هک شدید چیکار کنم لطفا کمکم کنید

    سلام من تعدادی فایل فیلم و عکس و صوت و PDF دانلود کردم ولی الان 1-نمیدونم کجارفته فقط تو دانلودها میتونم پیداش کنم چرا؟2-الان که میخوام از دانلودها بازش کنم میگه فایل پیدا نشد چرا؟ 3-با اینکه 3 گیگ حافظه داره میگه حافظه پرشده و امکان حذف خودبه خودی فایلها هست چرا؟

    برنامه Es Explore  رو نصب کنید و توی جستجوی فایل .Thumb رو پیدا کنید و حذف کنید یا توی فولدر DCIM برید و حذفش کنید، قبلش حتما توی تنظیمات ES نمایش فایلهای مخفب و روشن کنید _ امیدوارم مشکلتون حل بشه 

    سلامچند وقته که تبلت lenovo a3000 من خود به خود نرم افزار دانلود میکنه (نرم افزار wifi master key) :(اگه همون موقع آنیستالش کنم حدود 6 ساعت بعد دوباره بدون اینکه من بخوام یا حتی موقع دانلود نشون بده اینستال میشهاگه هم آنیستال نکنم یکی دیگه نصب میکنه :(روااانی شدم دیگه نمیدونم چیکار کنم….هیچ آنتی ویروسی هم ویروس پیدا نمیکنه، منبع دانلود رو هم میزنه:   In-app upgradeوقتی اپلیکیشن Downloads رو باز میکنم(که نصب خود گوشی هستش) نشون میده که یه فایل apk دانلود شده اما تو خود سیستم نیست و وقتی میزنم روش میگه این فایل نیست دوباره دان شه؟؟؟لطفا لطفا لطفا کمکم کنید 🙁 🙁 🙁

    مال منم لنوووa3000 عین تو شده بردمش  تعمیرl140 هزار تومان گرفتند ولی هنوز درست نشده چیکار کنم  به دادم برسید

    In-app Apgrade برنامه ایه که تحت تقدیم ( یاهدیه یا ضروری ) یه برنامه دیگه اجازه دانلود بهتون میدن ، شما به احتمال زیاد هیستوری و کش جستجوگرتونم پاک کردید و معلوم نیست از کجا خواستید یه برنامه تحت تقدیم و نصب کنید ، برنامه رو نیمه تمام دانلود کردید و این برنامه هم هی میخواددانلود و اجرا شه هی نمیتونه ، تو قسمت تنظیمات برنامه ها یا مدیر برنامه برید و برنامه هایی که دانلودر و مرور گر هستند Clear Data  بزنید حتی فکتوری اینستالهارو _ موفق باشید

    amin

    درود. یک ساله که هونور 3 سی دارم و سه ماهه که یه ویروس افتاده به جونش که میره هی برنامه های مختلف رو ران میکنه و باطری دستگاه رو میخوره و سرعتش رو میگیره و خلاصه کلافه ام کرده …میشه راهنمایی کنید که باید با چه آنتی ویروسی پاکش کنم؟(تازه اگه بزاره نصبش کنم!)

    سلام مدل گوشیم GT-N7000هستش.نمیدونم ویروسیه یا نه ولی با زدن دکمه بغل برای خاموش کردن صفحه ،گوشی restartمیشه.به نظرتون چیکار کنم؟

    سلام .موقع خاموش کردن صفحه گوشیم از دکمه بغل گوشی ،خودبخودrestartمیشه.آیا این میتونه ویرووسی باشه؟و چطور بفهمم ویرووس داره یا نه؟

    نمیدونم.احتمالا مشکل سخت افزاری داره یا قبلا خورده زمین

    خانووم ویروس دکمه رو از کار نمیندازه که فقط مونده بگید گوشیم اب خورده روشن نمیشه ایا مشکل از ویروسه 🙂

    سلام دوستان آونایی که ویروس دارن من میتونم بگم از 100 گوشی ممکنه برای یک گوشی این مشکل پیش بیاد یک ویروس کش خوب نصب میکنی بعد گوشی رو ریستارت میکنی میدی فلش کنن بعد باتریشو در میاری یک روز باهاش کارنمیکنی بعد روشن میکنی باید بزاری گوشیت خودش باتریشو صفر کنه بعد میزنی تو شارژ تا صدرد فول روشن میکنی ازیک سایت معتبر مثل فارسروید ویروس کش (کاسپرسکای)رو دانلود میکنی یک تمام گوشیتو ویروس کش میکنی بعد مثل روز اولش کارمیکنه  (سایت هایی که تبلیغات دارن هیچ وقت نرید چون رام گوشی تون ویروس میگیره مشکل همه اینه وحتی بازی هایی که تبلیغات هم دارن نصب نکنید)بهترین سایت ها برای دانلودفقط (farsroid. Javanmobli)غیر اینا دانلود ننکننیید و موفق و سربلند باشین

    سلام گوشی من گلکسی گرند پرایم هستش چند وقته وقتی به اینترنت وصل میشم چند تا ویروس با نام  android patch و f . Toolنصب میشه .یه بار هم فلشش کردم ولی درست نشد خواهشا کسی راهی بلده به این ایمیل بفرسته ممنونtaharazavi1381@gmail.com

    داداش android patch یعنی هکت کردن

    سلام داداش نه هکت نکردن منم مشکل شمارو داشتم باید گوشیتون رو از ROM فلش کنید دوستام اینو بدونید که 80% ویروس ها در اندروید به ROM انتقال پیدا میکنن که با فلش کردن معمولی قابل پاک شدن نیستن

    سلام من گوشیم htc onex هست ، ی برنامه  wifi_tools نصب کردم حالا هر کار میکنم پاک نمیشه از قسمت تنطیمات هم که میرم قیمت امنیت و سرپرستان وسیله هر کار میکنم غیر فعال بشه نمیشه تا این مرحله که ایا مایلید این برنامه دی اکتیو کنید وقتی اوکی میزنم تاچ گوشیم کار نمیکنه کمک کنید دارم دارم روانی مبشم

    سلام نرگس جون منم wifi-toolsنصب کردم برای منم همین اتفاق افتاد. اگه راهی پیدا کردی برای پاک کردنش ممنون میشم به منم بگی، مرسی

    گوشی رو به حالت بازنشانی به کارخانه برگردونید.درست میشه.دیگم اون برنامه رو نصب نکنید

    سلام دوستان اصغر هستم دوستان عزیز در قدم اول گوشی را ریست نماید چون بعضی از ویروس فعالیت خود را از دست میدهد هنوز هم ویروس از بین نمی رود در قدم اول اپکشن روت را از پلی استور دانلود نمود بعد باز نماید بعد استارت روت بزند چون تمامی سیستم گوشی شما روت بشه تا روت نشود ویروس ها را شناسایی نمی تواند بکوند روت کردن بما اجازه میدهد تا فعالیت ویروس ها را قطه نماید حتی اگر یک اپکشن غیر قابل حذف باشد میتوانید حذف نماید ما در چی صورتی روت کرده میتوانم که اتصال انترنت داشته باشم تا سیستم گوشی ما را روت شناسایی نماید بعد از اتصال انترنت داخل روت وارید شود تا تمامی سیستم اندریاد شما رود شود بعد ۱۰۰ از صدفیصد شودن روت گوشی شما خاموش روش میشود بعد از روت یک اپکشن را دانلود نماید (root apps uninstall) را از استور دانلود نماید بعد این اپکشن را باز نماید بعد تمامی ویروس هار پاک نماید کوشیش نماید ویروس ها پاک نماید در صورت اینکه ویروس نشناختن در تنظیمات گوشی تان بروید نام فارسی (برنامه ) نام انگلیسی(application) داخل شود غیر از اپکشن گوشی دیگر اپکشن را دسبل یا غیرفعال نماید   در صورتی مشکلات تان به این ایمل asgharhossainy@gmail.com

    من این کارای بالارو انجام دادم ولی درست نشد بدترم شده باید چی کار کنم بعضی ویروس ها هم حذف میشن ولی دوباره میان باید چه کنم

    سلام مدل گوشی هوواوی جی ۶۱۰یه چند وقتی هست که گوشی من چند تابرنامه نصب کرده که من اصلا نمیدونم ازکجا اومدن و فقط میشه غیر فعالشون کرد میخوام بدونم برای حذف کردنشون باید چیکار کنم . یه برنامه هم واردمدیریت دستگاه شده که اصلا نمیشه پاکش کرد تا دست میزنم میاد بیرون از تنظیمات 

    سلام من هم دقیقا همین مشکل رو دارم. ویروس اجازه ریست فاکتورى رو نمىده با فلش کردن هم درست نشد لطفا لطفا لطفا اگر کسى میتونه راهنمایى کنه.

    سلام.من گوشیم هواووی g610 هست.امروز خودبه خود رو هر برنامه ای ک میزدم ریستارت میشد.بردم تعمیرگاه گفت ویروسی شده.فلش زد بازم خوب نشد.بعد فلش هم ریستارت میشد.گذاشتم بمونه پیشش تا درستش کنه.حالا از کجا بدونم ویروس مال چیه ک دیگه اون کارو انجام ندم؟ممکنه مال تلگرام باشه؟ البته من از هر جایی برنامه نصب کردم.گوگل پلی بدون فیلترشکن خیلی از برنامه هارو نداره.فقط بازی کلش هم دارم.خیلیم بازی میکنم.

    سلام،من گوشیم htcمی باشد،قبل شارژ باطری تموم شد وخاموش شد،وقتی گذاشتم توشارژ روشن نشد،بعد یه روز روشن شد،اما مشکلش الان اینه که وقتیمیخوام برنامه پاک کنم،پاک     میشه ولی وقتی        گوشی خود به خود رستارت میشه یا من رستارت کنمبرنامه دوباره باز میگردد، با ریست فکتورری هم درست نمیشه?komak lotfan

    سلام اقا علیرضا منم قبلا اچ تی سی داشتم و دقیقا همین اتفاق براش افتاد بعدش اومدو باتریشو در اوردم دوباره گذاشتم سر جاش خوب شدامتحان کنید شاید جواب دادموفق باشید

    سلام اگر گوشیتون دچار انواعی از تروجانها و ویروسها به اسم boost-تروجان pro-lookly try-و تروجانهای دیگه ای که ناگهانی در صفحه باز میشن و شما برنامهای مخرب بسیاری رو طی چند مدت روی گوشیتون دیدید نصب انتی ویروس فقط سرعتگگوشی رو کند تر میکنه اگر تونستید خودتون برنامهای مهرب رو با یک نرام افزار خوب روت کنید که تا چند ماهی راحتید ولی بازهم میان پس ببرید بیرون بگید یک مرتبه روت و یکممرتبه فلش کنن اون وقت درست میشه بعدشم انتی ویروس خوب و با اعتبار نصب کنید تا جلوی فایلهای مخرب گرفته بشود موفق باشید دوستان

    سلام مدل گوشیم لنووو چنتا برنامه هستند که هربار خزفشون میکنم دوباره میان رو صفحه reset factory کردم دوباره میان توحالت safe هم پاکشونم میکن میاد چه کنم؟

    سلام، اگر از تنظیمات reset factory کردین و درست نشده، یک راه دیگه بهتون پیشنهاد می کنم که معمولا برای گوشی های اندرویدی جواب میده، وقتی گوشیتون خاموشه دکمه پاور و دکمه هوم و ولوم بالا را نگه دارین تا صفحه ای براتون ظاهر بشه که یکی از گزینه هاش reset factory از اونجا به بعد مراحل مشخصه و به مشکل نمی خورین، مراحل رو ادامه بدین تا گوشی ریستارت بشه، احتمالا مشکل حل میشه در واقع فرقش با تنظیمات اینکه اینطوری هاردتون هم ریست میشه

    سلام موناخانم اگربراتون مقدوریه انتی ویروس بدون اینکه اطلاعاتم پاک بشه به من معرفی کنید,تشکر09100309502

    دوست عزیز ویروس ghost push با ریست فکتوری پاک نمیشه. چون میره توی رام گوشی. بهترین کار استفاده از همون آنتی ویروس ghost push trojan killer هست. من موفق شدم پاکش کنم و دیگه نرم افزاری رو مشاهده نکردم.

    سلام .من گوشیمو باکابل به لپ تاب وصل کردم .لپتاب ویروس داره ایا ویروس به موبایل منتقل شده؟؟؟کدام انتی ویروس برای گوشی مناسبه ممنون از توجهتون

    خیالتون تخت . هیچی نمیاد

    سلام من نمیدونم گوشیم چشه خود به خود لمسش کار میکنه به نظرتون ویروسی شده

    دوست عزیز این ایراد از تاچ دستگاهه و باید تعویض بشه معمولا وقتی پیش میاد که به گوشی ضربه یا فشار وارد بشه

    سلام جان هر کی دوس دارینننن. هر کی میدونه کمک کنه. من تبلت ایسوس فنپد 7 دارم اغا الان حدود سه ماهه دوربینش خود به خود از کار افتاده. از دوربینش نیستا وقتی برنامه دوربینو باز میکنم صفحه سیا میافته انگار که همه جا تارکیه. بعد یه مشکل دیگشم این که وقتی ریستارتش میکنم حدود 20 دقیقه میکشه تا بالا بیاد. تروخدا مشکل چی میتونه باشه.؟ خب  چطور ویروس کشیش کنم. یا فلش بزنم؟ مونده رو دستم این تبلت.

    این یه ویروسه که کارش غیر فعال کردن دوربین گوشیه . بدین فلش بزنن 100 درصد درس میشه 

    ویروسی که گوشی من گرفته قسمت دسترسی به تنظیمات را قفل کرده و نمیذاره من وارد تنظیمات گوشی بشم

    سلام واسه منم همینجوریه.گوشیم ویروسی شده دسترسی به تنظیماتم ندارم اگه کسی چیزی میدونه تورو خدا کمکم کنه خخخخ

    اگر از طریق سیف مود نمیتونید وارد تنظیمات بشید یکی از راهاش اینه که با رام kdz فلش کنید

    سلام گوشی من هواوی هستش و یک ماهی میشه که مینویسه متاسفانه engrik .adobe air و …. متوقف شده است وسرعتش هم خیلی اومده پایین مشکل از کجاس و چطوری میتونم برطرفش کنم

    سلام. دوست عزیز در کامنت های قبلی به طور کامل این مشکل توضیح داده شده، اگر مشکلتون برطرف شد خوشحال می شم ما رو هم در جریان بگذارید

    سلام من گوشیم هواوی است و engriksهی هی میاد من باید چکار  کنم ایا ویروس است

    بله متاسفانه ویروسه، با reset factory امکان داره مشکلتون برطرف بشه (البته امکانش کمه)، این ویروس جدیداً چند صد میلیون دستگاه رو آلوده کرده و تنها راهی که همه جا پیشنهاد می دن نصب GHOST PUSH TROJAN KILLER هستش که در http://techrato.com/2015/10/13/ghost-push-malware-root-apps-fix/ راجع بهش کاملا صحبت کردیم

    سلام مونا خانوم از خدا هرچی میخوای بهت بده منو از شر تروجانها راحت کردی

    مونا خانم اگه امکانش هست یه انتی ویروس برای گوشی معرفی کنید که نصب کنیم ممنون میشم ۰۹۱۲۶۶۳۳۵۲۰

    سلام برنامه تو گوگل پلی نبود

    سلام ببخشید من گوشیم ویروسیشده بود آنتی ویروس نصب کردم الان دوتاازبرنامه های کاربردی گوشیمو حذف کرده و برنامه هامو ک میخوام بازکنم میزنهمتوقف شده است چیکارکنم تازه6ماهه گوشیمو گرفتم میشه کمکم کنین

    وارد تنظیمات کارخونه بشید درست میشه در واقع Reset factory باید بکنید

    سلام من گوشی گلکسی اس پلاس دارم و فک کنم مموریم و گوشیم هر دو ویروسی شده چون عکسا و آهنگای گوشیم خود به خود غیب میشن و آنتی ویروس هم نصب کردم میزنه تمام برنامه های نصب شده سالم و مطمین هستن من باید چی کار کنم؟چون نمیخوام اطلاعات گوشیم از بین بره …یه عالمه عکس شخصی دارم نمیخوام پاک بشه….

    من فکر می کنم اگر به یک تعمیرکار مطمئن مراجعه کنید خیلی بهتر بتونه کمکتون کنه ولی شما آنتی ویروس های مختلف رو امتحان کردید؟ در این پست هم لینک دانلود یکی از بهترین آنتی ویروس و آنتی تروجان های موجود نیز قرار داده شده که شاید بتونه بهتون کمک کنه.
    مسلماً دوستان دیگر نیز اگر راه کاری داشته باشند در اینجا پاسخ خواهند داد.

    خانم غزاله گوشی شما ویروسی نیست بلکه کارت حافظه (مموری) شما که به کامپیوتر وصل کردین ویروس ویندوزی گرفته و روی برنامه های ویندوزی و عکس و فیلم تاثیر میگذاره و لی روی اندروید و برنامه های apk تاثیری نداره مموری تون رو در کامپیوتر ابتدا فرمت کنید و سپس ویروس کشی نمائید 

    سلام. خسته نباشیدمن گوشیم sony L هستش. یه برنامه از یک تبلت بلوتوث کردم. بعد از اون هی برنامه های عجیب دانلود میشد خود به خود روی گوشیم. و بعد از چند روز دیدم هی خود به خود خاموش و روشن میشه. آنتی ویروس نصب کردم و ویروس engriks رو پیدا کرد. حالا به هیچ عنوان پاک نمیشه. باید چیکارش کنم؟ ریست فکتوری هم کردم بازم درست نشد.

    سلام دوست عزیز، حدوداً یک ماه پیش در این مورد مطلبی منتشر کردیم، فکر می کنم جواب سوالتون توی این لینک باشه: http://techrato.com/2015/10/13/ghost-push-malware-root-apps-fix/

    امیدوارم که برای شما هم جواب بده. موفق باشید

    سلام من گوشیم رو بوت کردم بعد ویروس ها رو پاک کردم

    سلام . من گوشیم به حالت safe  نمیره . از هرروشی اقدام میکنم مدل گوشیم هم Galaxy s dous 7562 هستش از نوع چینی . نمیخوام ریست کنم حالت امن هم نمیشه . میشه راهنماییم کنید . برنامه گوگل پلی هم نصب نمیشه رو گوشیم . ممنون میشم راهنماییم کنید 

    در حین مواجه با این دست مشکلات حتما گوشی باید فلش بشه چون مشکلش نرم افزاریه. اگه فلش شد باز هم گوگل پلی نصب نشد ، یه رام کاستوم روش بریزن، به احتمال زیاد درست میشه

    سلام من گوشیم ویروسی شده و این ویروس ها با پاک کردن تمام اطلاعات و همچنین برگشت به کارخانه درست نشد ویرویس هایی که حذف شدنی نیست اند رو غیر فعال میکنم دوباره فعال میشن لطفا راهنمایی کنید

    باید گوشیتون فلش بشه

    مونا خانم اینا که شما گفتن من بلدم ولی اگه برنامه سراغ داری که متل ویروس کش شید ایرانی کار کنه بهم بگو لطفا این شمارمه 09365971480

    فلش لازم نیست عزیز!!! اگه ویروس مورد نظرتون همون GHOST PUSH  باشه، میتونید با GHOST PUSH TROJAN KILLER پاکش کنی. گوشی من همین مشکل رو داشت ولی فعلا از دست ویروسه خلاص شدم

    باید دستگاهتون روت بشه و آنتی ویروس malwarebytes anti وtitanum-backup-proرو نصب کنید بعد اسم اون ویروس هایی که با آنتی ویروس پاک نشدن رو تو نرم افزار تیتانیوم بک آپ سرچ کنید و به راحتی پاکشون کنید بدون از دست رفتن اطلاعاتتون.اگر مشکلتون حل نشد یا نتونستین یا نخواستین گوشی رو روت کنید باید رام kdzیکی از کشورای خاور میانه رو دانلود و با فلش تولز فلش کنید.بعد از دو روش غیر ممکنه که هیچ ویروسی دووم بیاره.

    سلام خوهشا جون ناموس تون ج بدید من چندوقتی هست گوشیم ویروس گرفته ی وقت هایی به وای فاکه وصل هستم تندتندقطع ووصل میشه هرویروس کشی که نصب میکنم یاچیزی پیدانمیکنه یابعضی هاهم پیدامیکنن پاک نمیکنه یامیزنه همه برنامه های گوشیم ویروس داره ناموساهرکس راهش میدونه بیاد تل یاتک بزنه خودم زنگ میزنم بهم بگه چه ویروس کشی نصی کنم ویاراه حلش دمتون گرم