;
coinex

دانشمندان نقاط عجیبی را در این تصاویر کمیاب از سطوح دیگر پلوتون یافتند

جنینگز با گردآوری این تصاویر نحوه ی چرخش پلوتون را نشان می دهد (عکس بالا). فلش های قرمز یک نقطه ی ثابت را علامت گذاری کرده اند، که بتوانیم سایر نقاط مرتبط را تشخیص دهیم، برای مثال ، ‌قلب پلوتون.  یک روز کامل در سیاره پلوتو تقریبا 6.4 روز کره ی زمین طول میکشد. یعنی 153 ساعت. بنابراین حالتهای پلوتو در تصویر هر 15 ساعت آن را نشان می دهد.

همه ی ما با خصوصیت قلب شکل سیاره پلوتون آشنا هستیم،‌ همچنین از تمام مظاهر و اطلاعات موجود در اینترنت و پرواز مشهور فضاپیمای “افق های جدید” (New Horizons) در 14 جولای با خبر هستیم.

هم اکنون با تشکر از دانشمند “افق های جدید” دان جنینگز، اولین تصویر کامل از پشت سیاره پلوتون در دسترس قرار دارد که البته کمی عجیب است.

جنینگز با گردآوری این تصاویر نحوه ی چرخش پلوتون را نشان می دهد (عکس بالا). فلش های قرمز یک نقطه ی ثابت را علامت گذاری کرده اند، که بتوانیم سایر نقاط مرتبط را تشخیص دهیم، برای مثال ، ‌قلب پلوتون.

یک روز کامل در سیاره پلوتو تقریبا 6.4 روز کره ی زمین طول میکشد. یعنی 153 ساعت. بنابراین حالتهای پلوتو در تصویر هر 15 ساعت آن را نشان می دهد.

تا اینجا ،‌ نقاط و لکه های ی تیره ی عجیب پیچیده ترین و چالش برانگیزترین نقاط پشتی پلوتون هستند، هیچ کس  نمی داند آنها دقیقا چیست.

تا اینجا ،‌ نقاط و لکه های ی تیره ی عجیب پیچیده ترین و چالش برانگیزترین نقاط پشتی پلوتون هستند، هیچ کس  نمی داند آنها دقیقا چیست. جف مور ستاره شناس ناسا در یک گزارش خبری گفت: " نمیتوانیم بگوییم که آنها سطح صاف هستند یا ناهمواری،‌ یا حتی تغییرات و بازیهای  نور و روشنایی روی یک سطح کاملا صاف."‌

جف مور ستاره شناس ناسا در یک گزارش خبری گفت: ” نمیتوانیم بگوییم که آنها سطح صاف هستند یا ناهمواری،‌ یا حتی تغییرات و بازیهای  نور و روشنایی روی یک سطح کاملا صاف.”‌

“افق های جدید” در زمان پرواز خود با این زاویه از پلوتون روبرو نشده بود، ‌بنابراین اطلاعات محدود هستند و به همین دلیل است که تصاویر اندکی محو هستند. این محدودیت به روند حل مسئله کمک نمی کند. این فضاپیما قادر است تنها ذره ای از اطلاعات را در هر لحظه منعکس کند. در حال حاضر ” افق های جدید” بسیار دور از زمین قرار دارد – بیشتر از 3 میلیارد مایل – که یعنی زمان زیادی صرف می شود که تصاویر به دست ما برسد.

زمان زیادی لازم است که دانشمندان از چگونگی مسائل اطمینان حاصل کنند یا شاید هیچوقت به نتیجه نرسند. احتمالا ناسا ناچار به پرتاب فضاپیمای دیگری به پلوتون خواهد شد تا تصاویر واضح تری دریافت کند.

در حال حاضر دانشمندان نسبت به یافته های جدیدشان در مورد پلوتون مشکوک هستند. چندین ماه اطلاعات دیگر از پلوتون وجود دارد که باید بررسی شود و هیچکس نم یداند که پلوتون چه عجایب دیگری در بردارد‌.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر