;
coinex

آیفون 8 و آیفون ایکس را فراموش کنید! 7 دلیل برای خرید آیفون 7

آیفون 8 و آیفون ایکس را فراموش کنید! 7 دلیل برای خرید آیفون 7
بر اساس آمار منتشر شده توسط یک شرکت تحقیقات بازار، آیفون 7 اپل به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند نیمه اول سال 2017 شناخته شد. به همین بهانه، در این مطلب 7 دلیل برایتان آمده که چرا خرید آیفون 7 هنوز هم می‌تواند یک معامله شیرین به حساب بیاید.

7 دلیل برای خرید آیفون 7

آیفون 7 مقرون به صرفه‌تر از آیفون 8 و آیفون ایکس است

آیفون 7 مقرون به صرفه‌تر از آیفون 8 و آیفون ایکس است

اولین و شاید مهمترین موضوعی که در خرید یک گوشی هوشمند وجود دارد، برچسب قیمت آنهاست. یک گوشی زمانی ارزش خرید دارد که ویژگی‌های ارائه شده با قیمت آن همخوانی داشته باشد. قیمت آیفون 8 از 699 دلار شروع می‌شود و این در حالی است که قیمت آیفون 7 برای مدل پایه آن، چیزی حدود 150 دلار کمتر است و این خود می‌تواند فاکتور مهمی برای خرید آیفون 7 باشد.

وقتی صحبت از آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس (یا شاید با تلفظ درست‌، آیفون 10) به میان می‌آید، این اختلاف قیمت حتی بیشتر خودش را نشان می دهد.

 

بیشتر بخوانید: نامگذاری با اعداد رومی تلفظ اشتباه آیفون X را به همراه داشت! نام درست: آیفون ۱۰

 

قیمت آیفون 8 پلاس برای مدل پایه، شروع 799 دلاری دارد و در آیفون ایکس که مدل پایه آن قیمتی در حدود 1000 دلار این اختلاف قیمت به 450 دلار می‌رسد. رقم قابل توجهی است، نه؟!

رنگ‌بندی آیفون 7 بیشتر از آیفون 8 و آیفون 10 است

رنگ‌بندی آیفون 7 بیشتر از آیفون 8 و آیفون 10 است

آیفون 8 در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری عرضه می‌شود. رنگ‌بندی ایفون 10 از این هم کمتر بوده و تنها در دو رنگ سفید و مشکی وارد بازار خواهد شد، اما آیفون 7 در پنج رنگ متنوع به فروش می‌رسد. مشکی براق (جت بلک)، مشکی مات، نقره‌ای، طلایی و رزگلد (گلبهی) از رنگ‌های این آیفون محبوب اپل است.

آیفون‌های جدید اپل، پنل پشتی شیشه‌ای دارند و بنابراین آیفون 7 مقاومت بیشتری دارد

آیفون‌های جدید اپل، پنل پشتی شیشه‌ای دارند و بنابراین آیفون 7 مقاومت بیشتری دارد

یکی از عناصری که به گوشی های جدید آیفون اضافه شده، پنل شیشه‌ای پشت آنهاست، البته این فاکتور به منظور مجهز شدن گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 10 به شارژ بی سیم چی (Qi) است، اما بدون شک به یک عارضه در آیفون‌های جدید تبدیل خواهد شد.

سقوط این گوشی‌ها بسیار پرخرج‌تر از همنوعانش است؛ چرا که اگر یکی از این مدل‌ها از دستتان بیفتند احتمال شکستگی در هر دو پنل آن وجود دارد و جالب اینجاست که تعویض پنل پشتی شیشه‌ای در آیفون 8 هزینه بیشتری از تعویض نمایشگر آن خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: 

 

اما شما در آیفون 7 از یک طراحی بدنه آلومینیومی یکپارچه سود می‌برید، این همان طراحی خاصی است که می‌توان در خط تولید سری آیفون 6 نیز مشاهده کرد. مسلما در هنگام سقوط آیفون 7 نگرانی کمتری وجود دارد.

نیاز به لوازم جانبی برای پشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ سریع در آیفون‌های جدید

نیاز به لوازم جانبی برای پشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ سریع در آیفون‌های جدید

آیفون 8 و آیفون ایکس از شارژ سریع و شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند، اما لوازم جانبی برای پشتیبانی از این ویژگی‌ها، قیمت نسبتا بالایی دارند و شما برای انجام کارهای روزمره به عنوان یک کاربر معمولی چندان نیازی به آنها نخواهید داشت.

این لوازم جانبی همان طور که گفته شد، چندان ارزان قیمت نیستند و چیزی بین 25 تا 75 دلار هزینه دربر دارند.

اما ایفون 7 از کابل با پلاگین‌های استاندارد استفاده می‌کند و در این موضوع هیچ مشکل خاصی دیده نمی‌شود. شما با آن مشکلی دارید؟

دوربین آیفون 7 پلاس مشابه با دوربین آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس است

دوربین آیفون 7 پلاس مشابه با دوربین آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس است

اگر شما توجه زیادی به دوربین گوشی‌های هوشمند دارید و این بخش برایتان اهمیت دارد، پس‌می‌توانید آیفون 7 پلاس را انتخاب کنید. پیکره بندی دوربین‌های آیفون 8 پلاس و آیفون 10 با دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس تفاوت چندانی ندارند، البته به دوربین آیفون‌های جدید اپل ویژگی‌هایی نیز اضافه شده؛ اما به طور کل دوربین‌ها در یک سطح هستند.

 

بیشتر بخوانید: ویژگی Portrait Lighting دوربین آیفون ۸ پلاس در یک ویدیوی تبلیغاتی به نمایش درآمد [تماشا کنید]

 

آیفون 7 و آیفون 8 نیز دوربین‌های قابلی دارند، اما وجود سنسور دوم در مدل‌های پلاس آیفون، لنزهای تله فوتو را در اختیار کاربر می‌گذارد که می‌تواند با آن بزرگنمایی تصاویر را بدون افت کیفیت در اختیار داشته باشد، اما لنز تله فوتو در آیفون 10 کمی متفاوت‌تر است.

دوربین آیفون 7 پلاس

آیفون 8 پلاس و آیفون 7 پلاس برخلاف دوربین آیفون ایکس که در هر دو سنسور لرزشگیر اپتیکال دارد، تنها در یک سنسور به این ویژگی مجهز شده‌اند، اما این موضوع هم تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. کاربران آیفون 7 هنوز هم معتقدند که دوربین‌های این گوشی، یکی از بهترین‌هاست.

دوربین سلفی در آیفون 7 و آیفون 8 و البته آیفون 10 یکسان است

دوربین سلفی در آیفون 7 و آیفون 8 و البته آیفون 10 یکسان است

دوربین جلویی آیفون 10 یا همان آیفون ایکس یک دوربین TrueDepth است که شامل مجموعه‌ای از سنسورهای مورد نیاز برای استفاده از ویژگی جدید فیس آی دی است. شما از این طریق می‌توانید قفل گوشی را باز کرده و یا پرداخت‌های خود را از طریق اپل پی انجام دهید، اما دوربین جلو در هر سه مدل آیفون ایکس، آیفون 8 و آیفون 7 تقریبا یکسان است.

دوربین جلو آیفون 7

با توجه به برگه مشخصات دوربین‌های سلفی که در وب‌سایت اپل قرار گرفته، داده‌های درج شده برای دوربین هر سه مدل تقریبا یکسان است. آیفون ایکس دارای سیستم پیچیده دوربین جلو است که از ویژگی‌های آن می‌توان به اسکن چهره، نورپردازی در حالت پرتره و یا ساخت انیموجی اشاره کرد، اما این تنها یکی از ویژگی‌های اضافه شده به دوربین است و ربطی به مشخصات اصلی و اختصاصی دوربین ندارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

تجربه لذت بخش استفاده از iOS

تجربه لذت بخش استفاده از iOS

در واقع مهم نیست که شما چه آیفونی را خریداری می‌گنید. شما با در اختیار داشتن یک گوشی آیفون، اساسا به امن‌ترین اکوسیستم گوشی‌های هوشمند وارد شده‌اید. اپ استور بهترین گزینه برای انتخاب اپلیکیشن‌هاست و از جایی که آیفون‌های جدید سیستم عامل آی او اس 11 را اجرا می‌کنند، عملکرد تمامی آنها با نسخه قبلی iOS بسیار شباهت دارد. در واقع شما به سختی متوجه تفاوت سیستم عامل بین آیفون 7 و آیفون 8 می‌شوید.

 

بیشتر بخوانید: اپ رایگان هفته دیگر در اپ استور ارائه نمی‌شود

 

اما از این موضوع نیز نباید غافل شد که آیفون 8 کمی سریعتر از آیفون 7 اپل است و برای تجهیز شدن به شارژ بی سیم، پنل پشت شیشه‌ای دارد، اما این تغییرات چیزی در حدود 150 دلار هزینه بیشتری برایتان برمی‌دارد. در ضمن این موضوع را نیز بدانید که پد شارژ بی سیم آن را نیز باید به صورت مجزا خریداری کنید.

البته شما می‌توانید خودتان به صورت مستقیم عملکرد شارژ بی سیم در آیفون‌های جدید اپل را ببینید و آنگاه تجربه کنید، اما به نظر ما منطقی است که کمی صبر کنید، شارژ بی سیم، اولین گام‌های خود را برمی‌دارد و از این رو در سال‌های آینده هم کامل‌تر خواهد شد و هم مطمئنا با قیمت مناسب‌تری راهی بازار می شود، البته این فقط پیشنهاد ماست.

درباره آیفون ایکس هم بدون شک نمی‌توان ویژگی‌های جذاب و جدید آن را نادیده گرفت، اما توجه داشته باشید که برای در اختیار داشتن این ویژگی‌ها، شما باید نسبت به آیفون 7 چیزی در حدود دوبرابر قیمت آن را هزینه کنید. مسلما با قرار گرفتن این مشخصات جدید در آیفون‌های سال اینده، قیمت نیز پایین‌تر خواهد آمد، پس فعلا عجله‌ای در خرید آن نداشته باشید.

به راحتی می‌توان گفت که خرید آیفون 7 از بسیاری جهات منطقی‌تر از خرید آیفون 8 و یا حتی آیفون ایکس است. هیچ چیز اشتباهی درباره این گوشی وجود ندارد و البته این را مطمئن باشید که ما نیز تنها کسانی نیستیم که بدین شکل فکر می‌کنیم.

همان طور که اشاره شد، آیفون 7 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در نیمه اول سال 2017 شناخته شده و اگر همه چیز درست پیش برود، این دستگاه در پایان سال 2017 نیز می‌تواند همین عنوان را برای خود حفظ کند. این موضوع نشان می‌دهد که کاربران زیادی به مانند ما فکر می کنند.

 

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین گوشی های هوشمند نیمه اول ۲۰۱۷؛ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل در صدر

 

هرچند در پایان این شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. به نظر شما خرید آیفون 7 ارزش پول هزینه شده برای آن را دارد. نظرات خود را در بخش زیر با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر