;
coinex

حقوق و دستمزدی که یک کارآفرین موفق برای خود در نظر می‌گیرد چقدر است؟

حقوق و دستمزدی که یک کارآفرین موفق برای خود در نظر می‌گیرد چقدر است؟به عنوان مدیرعامل یا بنیانگذار یک کسب و کار به نظرتان چقدر باید حقوق برای خودتان در نظر بگیرید؟ آیا باید حقوق اینقدر زیاد باشد که با آن بتوانید یک ماشین مدل بالا بخرید؟ این سوال می‌تواند در ذهن هر کارآفرین موفق یا بنیانگذاری وجود داشته باشد؛ برای بررسی بیشتر با تکراتو همراه شوید.

چگونه بفهمید که چه زمانی سزاوار افزایش دستمزد یا چه زمانی مستحق کاهش آن هستید؟

وقتی الیزابت سوفر و کارولینا پورتیس تصمیم گرفتند که تمام زمانشان را در شهر دِنوِر به کسب‌وکار خود یعنی لوازم مرتبط با تخت و خواب اختصاص بدهند، می‌دانستند که به هر نحو ممکن باید هزینه‌ها را کاهش بدهند. در بدو تأسیس شرکت QuickZip هر دوی آن‌ها در دهه ۵۰ زندگی خود به سر می‌بردند. سوفر یک دانشمند محیط‌زیست بود و پورتیس به‌عنوان مأمور ارشد مالی برای یک شرکت بزرگ کار می‌کرد. هرکدام از آن‌ها چیزی حدود صد و بیست و پنج هزار دلار درآمد داشتند.

اما بعد از گذشت هشت ماه، وقتی آن‌ها در فوریه سال ۲۰۱۵ به جنبش MergeLane که متعلق به کسب‌وکارهای زنان بود، پیوستند، متوجه شدند که حقوقشان بسیار زیاد است. پورتیس از مدیرعامل MergeLane، سو هیلبرونِر که خطاب به بنیان‌گذاران شرکت‌ها صحبت می‌کرد، نقل می‌کند: «شما باید به خودتان به آن اندازه که کافی است دستمزد بپردازید، اما نه آن‌قدر زیاد که شورش دربیاید، یک‌میزان که در حد تعادل باشد».

بعدازآن، بنیان‌گذاران QuickZip تصمیم گرفتند که حقوق خود را پایین بیاورند، آن‌هم نه یک‌بار بلکه دو بار. آن‌ها همان‌طور که به فروش روزافزون و بیشتر ورق‌های نصب‌شده روی تختخواب‌ها تمرکز داشتند، حقوق خود را هم به‌اندازه نصف بیشتر از مقدار واقعی دستمزد خود تنظیم نمودند. به گفته خود پورتیس «همه این اتفاقات به خاطر تنظیم مجدد دستمزدمان رخ داد.»

مشخص کنید که چه مقدار می‌خواهید به خودتان دستمزد پرداخت کنید و تا کی می‌توانید اوضاع پیشرو را پیش‌بینی کنید. اما مهم‌تر از همه، پایبند بودن به این نکته است: به‌جاهای مختلف سر بزنید، قدرت ریسک‌پذیری‌تان را به‌آرامی رشد بدهید تا به‌تدریج تبدیل به یک سرمایه‌گذار بالقوه شوید. حساب‌شده عمل کنید، رفتارهای خودسرانه شما ممکن است منجر به حواس‌پرتی‌تان شود. همان‌طور که بَرد فَریس می‌گوید: «قطعیت و عدم قطعیت همیشه برای صاحبان کسب‌وکارها وجود داشته‌اند»، بین مشاوره‌های اساسی و مشاوره‌های حرفه‌ای و مشاوره‌هایی که برای کسب‌وکارهای کوچک می‌شوند، تمایز قائل شوید. در ادامه، کارشناسان و مؤسسان شرکت‌ها روش‌های خود را برای تنظیم حقوق مناسب و متناسب با رشد کسب‌وکارها را، مطرح خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید: 

شش کارآفرین موفق که از هیچ شروع کردند و به موفقیت رسیدند

۳ کارآفرین برجسته که پس از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند

 

کارآفرین موفق در شروع کمی محافظ کار است

بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند در هنگام شروع کسب‌وکار به ازای هر قدمی که روبه‌جلو برمی‌دارید، برای خودتان یک حق‌الزحمه یا پاداش در نظر بگیرید، همانند زمان‌هایی که یکسره فروش دارید. ولی مقدار آن را محدود کنید. جِری هولم دراین‌باره می‌گوید وقتی او و سه نفر از همکارانش، شرکت Touch of Modern را تأسیس کردند، (شرکتی در سان‌فرانسیسکو در حوزه  پوشاک مردان فعالیت می‌کند) به مدت یک سال تقریباً مجانی برای شرکت کار می‌کردند. وقتی شرکت آن‌ها توانست به یک سود پایدار دست یابد، مؤسسان شرکت تصمیم گرفتند که به خودشان هرسال چیزی حدود پنجاه هزار دلار بپردازند. هولم می‌گوید: «در آن زمان، ما هنوز به‌درستی با سازوکار کسب‌وکار آشنا نبودیم و نمی‌دانستیم که چطور می‌توانیم به رشد شرکت کمک کنیم، اما می‌دانستیم که باید به کسب‌وکاری که در آن هستیم با چنگ و دندان بچسبیم و البته ما به مقداری پول برای گذراندن زندگی خودمان هم احتیاج داشتیم.»

جریان کاریتان را عادی کنید

بنا به توصیه فَریس، تنها زمانی جریان کاریتان را عادی کنید که با نگاه انداختن به گذشته سه تا شش‌ماهه شرکت متوجه بشوید که به‌اندازه کافی درآمد دارید؛ که هرماه به خودتان مثلاً ۲۵۰۰ دلار دستمزد بدهید. این یعنی برای هر ساعت کارتان ۱۵ دلار می‌پردازید (که به‌طور سنتی برای 40 ساعت کار در هر هفته است، مطمئناً شما بیشتر از این مقدار ساعت کار می‌کنید). یک سیستم پرداخت دستمزد رسمی برای خودتان ایجاد کنید، تدارکات لازم برای پیشبرد امور مالیاتی جهت پیشگیری از برخوردهای آتی با اداره مالیات را پیش‌بینی کنید، هر صاحب کسب‌وکاری می‌تواند با در نظر گرفتن مقداری معقول برای درآمد خود، مالیاتی که قرار است بپردازد را پیش‌بینی کند. عمل کردن به این شیوه دارای مزیت‌هایی از جمله ایجاد نظم و انضباط در کارها است، چیزی که دقیقاً برای بکار گرفتن کارمندانتان به آن احتیاج خواهید داشت.

ساخت برند اجرایی به زمان، انرژی و صبر نیاز دارد فَریس می‌گوید: «با این روش بر روی شرکت خود فشار مضاعفی می‌آورید که من حتماً باید برای خودم این مقدار وجه را پرداخت کنم و البته کسانی را هم که استخدام می‌کنید، انتظار دارند سر ماه حقوقشان را به‌موقع بپردازید.» بعدها با گسترش شرکت خواهید توانست مبالغی دیگری را با عنوان سود یا توزیع سهام به‌صورت ماهیانه یا هر سه ماه یک‌بار دریافت کنید.

 

بیشتر بخوانید: کارآفرینان موفق چه خصوصیات و ویژگی های مشترکی با یکدیگر دارند؟

 

معیارهایتان را به عنوان یک کارآفرین موفق ارتقا بدهید

داشتن کسب‌وکار خوب می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا درزمانی که آن را به نقطه عطفش می‌رسانید، شاهد افزایش میزان سوددهی و موفقیت آن باشید. هولم می‌گوید او و دیگر مؤسسان شرکت تصمیم گرفته بودند تا در طی پنج سال آینده شرکت را به یک‌میزان سوددهی مشخص برسانند، درواقع هدف آن‌ها رساندن شرکت به یک‌میزان درآمد و بهره‌وری مشخص در یک بازه زمانی معین بود. هولم می‌گوید: «ازلحاظ فلسفی، ما تنها زمانی میزان دستمزدها را افزایش می‌دهیم که احساس کنیم، شرکت به موقعیت پایدارتری نسبت به قبل رسیده است. اما اگر باوجود گذشت زمان طولانی و پس از تلاش مداوم برای به چنگ آوردن دستاوردهای شرکت، هدفی برای آن تشخیص نداده باشید، مبارزه کردن با این آفت بسیار سخت‌تر خواهد بود».

بازار را مطالعه کنید

همان‌طور که تلاش می‌کنید کسب‌وکارتان را رشد بدهید، از کارهایی که رهبران حوزه کسب‌وکار شما انجام می‌دهند، یاد بگیرید. اِلِن رودریک، مشاور راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و استاد راهنما دانشکده بازرگانی Booth در دانشگاه شیکاگو، می‌گوید شاهد شرکت‌هایی بوده که به بنیان‌گذاران خود ۹۰ تا دویست هزار دلار پرداخت می‌نمودند، این میزان پرداخت دستمزد بیشتر در استارت‌آپ‌هایی که در عرصه تجارت الکترونیک و تکنولوژی پیشتاز هستند و پتانسیل بالایی برای رشد دارند، دیده می‌شود. فَریس در ادامه اضافه می‌کند.

۱۵ شغل مایکروسافت با حقوق سالانه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دلار (۵۴۴ میلیون تومان)

درصورتی‌که کسب‌وکار شما برای سال‌ها ثابت باقی‌مانده، لازم است باهم صنفی‌های خود جمع شوید و ارزیابی کنید که چطور رؤسای شرکت‌های کوچک‌تر در حال کسب درآمد هستند. او می‌گوید: «اگر شما برای پنج یا شش سال در یک کسب‌وکار مشغول باشید ولی هنوز نتوانسته باشید صد هزار دلار از آن دربیاورید، پس حتماً لازم است یک بازنگری کلی در کارتان بیندازید.» هرچند که درآمد نهایی شما مجموعی از درآمد ثابت، اضافه‌کاری یا پاداش باشد.

زمان‌بندی مناسب خود را مشخص کنید

وقتی با زحمت فراوان تلاش می‌کنید شرکتتان را سروسامان ببخشید، ممکن است شب‌ها دیر بخواهید و یا آخر هفته‌ها سخت تحت‌فشار باشید، مجبورید بیشتر از ساعت‌های کاری معین که ۵ تا ۹ ساعت باشد کار کنید. به یاد داشته باشید درصورتی‌که روزی کار روزانه‌تان را ترک کردید، نباید انتظار داشته باشید که معجزه‌ای اتفاق بیافتد و از هیچی سود به دست آورید. دیوید اِهرِنبرگ مدیرعامل شرکت خدماتی مالی برای شرکت‌های نوظهور و در حال رشد که بیشتر برای استارت‌آپ‌ها مشاوره می‌دهد، دراین‌باره می‌گوید: «وقتی کسی برای خود Bootstrapp راه‌اندازی می‌کند، درواقع آن شخص به سمت صرفه‌جویی در هزینه‌های خود پیش می‌رود، همچنین او خواهد توانست برای دوران بازنشستگی خود پس‌انداز داشته باشد و البته صاحب حساب سرمایه‌گذاری نیز خواهد شد.»

 

بیشتر بخوانید: کارآفرینان موفق برای افزایش بهره وری چه توصیه هایی دارند؟

 

یک صندوق نقدی بسازید

با صرفاً تکیه‌بر تلاش و عرق ریختن، راه بجایی نخواهید برد. اِهرِنبرگ توصیه می‌کند قبل از اینکه به‌طور تمام‌وقت از کارتان بیرون بیایید، حداقل پس‌انداز شش ماهتان را داشته باشید. اِلِن رودریک استاد دانشگاه شیکاگو، پیشنهاد می‌کند درصورتی‌که یک کسب‌وکار در توسعه خود با شکست روبه‌رو شده باشد، با توجه به صرفه‌جویی سالیانه‌ای که قبلاً داشته، خواهد توانست حداقل برای یک نیمسال ثبات شرکت خود را حفظ کند.

عادت عجله کردن در محیط کار وجهه شما به عنوان رهبر را خراب می‌کند

البته باید به‌طور مرتب حواستان به مقدار آن باشد، و در شرایط خاص دائم میزان آن را چک کنید. او می‌گوید: «اگر در کسب‌وکارتان هیچ پیشرفتی نداشته باشید، لازم است چند وقتی از آن خارج‌شده و نگاهی از دور به آن بیندازید.»

خودتان را فدای کار نکنید

درعین‌حال که دارید به کسب‌وکارتان رشد می‌دهید، با چالش‌هایی روبه‌رو خواهید بود، این را بدانید که هرگز سرتان از مشکلات خلوت نخواهد بود، پس بهتر است با آن‌ها کنار بیایید. فَریس می‌گوید: «صاحبان کسب‌وکارها بخصوص آن‌هایی که می‌خواهند هرچه سریع‌تر موفق شوند گاهی به خودشان می‌گویند، من سه‌ساله که در این کار هستم ولی تا الآن حتی یک‌ذره هم برای خودم دستمزد ندادم، اگر چنین شرایطی دارید، یعنی اصلاً پولی درنیاورده‌اید، دادن دستمزد منصفانه به خودتان یکی از راه‌هایی است که به کمک آن خواهید توانست میزان پیشرفتتان را ارزیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکارتان واقعاً برای شما رضایت‌بخش بوده یا نه.»

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر