;
coinex

تعرفه واردات خودرو افزایش می‌یابد!

تعرفه واردات خودرو افزایش می‌یابد!

تعرفه واردات خودرو به کشور افزایش می‌یابد. همزمان با اجرای طرح جلوگیری از ورود بی رویه خودرو به کشور، ایجاد تغییرات در تعرفه واردات خودروها نیز در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تکراتو و به نقل از اقتصاد نیوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح جدیدی را برای واردات خودرو به هیات دولت ارسال کرده است و سعی دارد تا با ارسال این طرح از ورود بی‌رویه خودروهای خارجی به کشور ممانعت نماید. اما همزمان با این موضوع، ایجاد تغییرات در تعرفه واردات خودرو نیز خبرساز شد.

رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت، تغییرات در تعرفه واردات خودروها را تایید کرد. وی اعلام نمود که دولت قصد دارد از طریق تغییر تعرفه، واردات خودرو به کشور را کنترل نماید.

علی علی‌آبادی فراهانی اعلام کرد دولت هنوز مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو را ابلاغ نکرده و قرار است تا دو یا سه هفته آینده این مصوبه ابلاغ شود.

نزدیک به پنج ماه است سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو نیز از سوی وزارت صنعت بسته شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که وزارت صنعت قصد دارد تا از چند مسیر، واردات خودرو به کشور را محدود نماید.

اگر دولت تعرفه خودروهای وارداتی به کشور را افزایش دهد و همچنین طرح وزیر صنعت به‌ منظور مدیریت واردات خودرو به کشور نیز، تصویب گردد، در اواسط آذرماه سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز و واردات خودرو ممکن خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: رنو سیمبل ۲۰۱۷ (Renault Symbol) ؛ بررسی، مشخصات فنی، رقبا و قیمت در ایران

 

هدف دولت از افزایش تعرفه واردات خودرو

در مدت چهار سال، تعرفه واردات خودرو به کشور ثابت بود. به نظر می‌رسد که اکنون دولت قصد دارد تا از طریق افزایش تعرفه، بخشی از سیاست‌های کنترلی خود را بر واردات خودرو اعمال نماید.

اگر در شرایط کنونی، دولت تعرفه واردات خودرو به کشور را افزایش دهد، اولین اتفاقی که خواهد افتاد افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار کشور است که البته مشخص است این افزایش در نهایت از جیب مشتری پرداخت خواهد شد.

سیاست دولت افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور است تا از این طریق بتواند مشتریان خودروهای خارجی را هدف قرار دهد.

بعد از مسدود شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، قیمت خودروهای وارداتی به شدت افزایش پیدا کرد و این مساله باعث التهاب بازار خودرو گردید.

بسیاری ار فعالان بازار، دلیل این کار را سیاست‌های محدود کننده دولت اعلام کردند اما در نهایت امیدوار بودند که در صورت باز شدن دوباره سایت ثبت‌سفارش خودرو، قیمت‌ها به حالت عادی بازگردد.

بنابراین با تغییر تعرفه واردات خودرو به کشور، باز هم  شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر