coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی اپلیکیشن گلولوگ ؛ فروشگاه آنلاین ارسال گل (دانلود، نصب و آموزش کار با Gololog)

اپلیکیشن گلولوگ (Gololog) یک فروشگاه آنلاین سفارش و ارسال گل در شهر تهران است که از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. در این مقاله به بررسی اپ و فروشگاه آنلاین گلولوگ می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه ترین راه‌ها برای خوشحال کردن کسی که دوستش دارید، خریدن یک شاخه گل برای اوست. برای تبریک روز تولد، سالگرد ازدواج، اعیاد و یا تسلیت بابت درگذشت یا سالگرد درگذشت افراد یا تبریک روز‌هایی خاص، مانند روز پدر، مادر، معلم و غیره، گل، عنصری کلیدی است. گل سمبل زیبایی است و هدیه دادن گل از عواطف و احساسات فرد هدیه دهنده حکایت می‌کند. رنگ و بوی خاص گل‌ها حالات درونی و احساسات هر فردی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اپلیکیشن گلولوگ؛ فروشگاه اینترنتی آنلاین گل

قرار دادن یک گلدان گل روی میز در محل کار یا در بخش‌هایی از خانه، حس آرامش، نشاط و پویایی را به محیط القاء می‌کند. زندگی امروزی ما در آپارتمان‌های تنگ و بسته جز خاموشی و احساس خفگی ارمغان دیگری ندارد. به همین دلیل برخی افراد ترجیح می‌دهند با استفاده از عناصر طبیعی مانند درختچه‌ها، سبزه‌ها و گلدان‌های گل، لطافت،‌ آراستگی و زیبایی را به زندگی ماشینی امروز خود تزریق کنند.

گلولوگ، یک استارتاپ ایرانی است که در زمینه فروش اینترنتی گل فعالیت خود را از سال جاری (۹۷) شروع کرده است. برای سفارش گل از طریق این برنامه لازم است تا اپلیکیشن گلولوگ را دانلود و بر روی اسمارت‌فون اندرویدی خود نصب کنید. البته تاکنون نسخه iOS این اپلیکیشن ارائه نشده که شاید به این خاطر که گلولوگ تازه در اول راه خود بوده و درصدد است با بررسی پتانسیل بازار و همچنین پیشرفت پروژه، نسخه تحت آی او اس را نیز معرفی کند. به علاوه مطابق آنچه در وب‌سایت گلولوگ آمده است، نسخه iOS “به زودی منتشر خواهد شد”.


بیشتر بخوانید: دانلود و بررسی اپلیکیشن مدال ؛‌ هر آنچه در مورد برنامه فوتبالی مدال باید بدانید


تا به امروز (۱۳ اردیبهشت ۹۷)، اپلیکیشن گلولوگ بر روی روی کافه‌بازار و در دسترس نیست. با این حال دو راه برای دانلود این اپلیکیشن موجود است : وب‌سایت گلولوگ و گوگل‌پلی. برای دانلود اپلیکیشن گلولوگ می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود اپلیکیشن گلولوگ از وب‌سایت رسمی | دانلود اپلیکیشن گلولوگ از گوگل‌پلی

اعلام سفارش و خرید گل از گلولوگ تنها به واسطه اپلیکشن آن مقدور است. برای پرداخت هزینه امکان استفاده از تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب وجود دارد. اپلیکیشن گلولوگ فاقد نماد اعتبار الکترونیکی و همچنین نشان ملی ثبت (رسانه دیجیتال) است. موضوعی که از نظر تکراتو چندان جدی نیست؛ چراکه استارت‌آپ گلولوگ در ابتدای راه خود به سر می‌برد. به علاوه در وب‌سایت این اپلیکیشن دریافت این نماد‌ها را “در دست اقدام” توصیف کرده‌اند :


بیشتر بخوانید : مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک ؛ به کسب و کار خود اعتبار ببخشید!


پیش از آنکه به بررسی اپلیکیشن گلولوگ بپردازیم، لازم است نکته‌ای را ذکر کنیم. در بخش “درباره ما” در وب‌سایت گلولوگ آمده است :

گلولوگ تحت لیسانس و با استاندارد Bloom and Wild اروپا و با تجربه سال ها انجام سفارشات منحصر به فرد گل در اروپا، از سال 1397 فعالیت خود را در ایران آغاز نمود. این پلتفرم شرایطی را مهیا می کند تا سفارش دهنده با کمترین هزینه محصول تازه و با کیفیت را به هر آدرسی در تهران ارسال نماید. در فازهای بعدی ,گلولوگ را در شهرهای شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، کرمان، کرج، قم و … در کنار خود خواهید یافت.

نکته مثبت پاراگراف بالا تلاش این استارت‌آپ برای گسترش و توسعه کسب و کار خود و علاوه بر تهران، حضور در سایر شهر‌ها است، اما تیم گلولوگ ادعا می‌کند که تحت لیسانس و استاندارد Bloom And Wild و سال‌ها تجریه انجام سفارشات در اروپا را دارد و احتمالا با برنامه از پیش تعیین شده‌ای به شهرهای دیگر ورود خواهد کرد.

بلوم اند وایلد یک وب‌سایت مطرح فروش گل در تعدادی از کشور‌های اروپایی است، نه یک لیسانس یا استاندارد. البته این‌طور به نظر می‌رسد که آنها صرفا واسطه فروش محصولات این فروشگاه هستند و با عباراتی نظیر “تحت لیسانس و با استاندارد …” احتمالا بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد. البته تکراتو صرفا شواهد و مستندات را بررسی کرده است.

ناگفته نماند وب‌سایت فروشگاه آنلاین گل گلولوگ کاملا از روی وب‌سایت فروشگاه Bloom And Wild کپی برداری شده است.

نحوه کار با اپلیکیشن گلولوگ ؛ خرید گل یک نمایش جذاب احساسات است!

پس از دانلود و راه‌اندازه اپلیکیشن گلولوگ در یک اسمارت‌فون اندرویدی، اگر مایل به سفارش و خرید گل هستید،‌ ابتدا باید مشخصات کاربری خود را که شامل شماره تلفن همراه، کد کاربری و آدرس است، به درستی وارد کنید. در صفحه نخست اپ گلولوگ سه گزینه (و یا بهتر بگوییم سه دسته‌بندی) برای انواع گل‌های قابل فروش موجود است:

  • هدیه (Gift)
  • تسلیت (ِCondolence)
  • سازمانی (Organizational)

با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها فهرستی بلندبالا از انواع و اقسام دسته‌گل، سبدگل و تاج گل ظاهر خواهد شد. برخی‌ گل‌ها به صورت پیشنهاد ویژه و با تخفیف عرضه می‌شوند. قیمت‌ها به دلار و تومان ذکر شده است (به همین دلیل است که می‌گوییم گلولوگ تنها واسطه فروش محصولات خارجی است).

اپلیکیشن گلولوگ
در برنامه گلولوگ این امکان مهیا شده است که دسته گل، سبد گل یا تاج کل را برای مناسبت‌های مختلف خریداری کنید. هدیه، تسلیت و سازمانی سه دسته‌بندی گل‌های موجود در این اپلیکیشن است. (اعتبار : تکراتو)

شما می‌توانید محصولات را بر اساس قیمت فیلتر کنید. با انتخاب هر یک از محصولات، مشخصات آن در صفحه‌ای جداگانه دیده خواهد شد. در این صفحه، ابعاد، نوع گلدان و خلاصه‌ای مختصر از هر محصول به همراه تصویر آن موجود است. در ادامه با انتخاب گزینه خرید و انتخاب آدرس مدنظر به صفحه پرداخت الکترونیکی هدایت می‌شوید.

اپلیکیشن گلولوگ
محصولات در اپلیکیشن گلولوگ در انواع و قیمت‌های مختلف ارائه می‌شود. با انتخاب هر یک از محصولات و می‌توان فهرستی از مشخصات هر محصول را ملاحظه کرد. (اعتبار : تکراتو)

قیمت‌ها در گلولوگ مناسب همه اقشار جامعه نیست

با نگاهی به فهرست محصولات موجود در گلولوگ و بررسی قیمت‌ آنها درمی‌یابیم بخش عمده‌ای از محصولات تنها برای طبقه مرفه جامعه مقدور است. در یکی از مطالب وب‌سایت گلولوگ آمده است:

بهترین استفاده ای که می توان از این هدیه‌ی شادی بخش نمود آن است که گل های مختلف را در معانی متفاوت به عزیزان مان و آن هایی که دوست شان داریم هدیه بدهیم. این کار موجب می شود تا موجی از شادمانی و احساس صمیمیت و رضایت در وجود آن ها به حرکت درآید و غم و اندوه و مشکلات را مورد هجوم قرار دهد، علاقه افزایش می یابد و محبت ها پایدارتر می شود.

اما مگر شادی، احساس صمیمیت و رضایت و دوری از غم و اندوه تنها مخصوص کسانی است که تاج گل‌های چند صد هزار تومانی برای افرادی که دوست‌شان دارند خریداری کنند. به عبارت بهتر نقد تکراتو به اپلیکیشن گلولوگ این است که در کنار محصولات گران‌قیمت و عمدتا وارداتی خود، محصولاتی کم‌هزینه تر و مناسب‌ برای سایر اقشار جامعه نیز فراهم کند. با این کار نه تنها شعار “شادی، صمیمت و رضایت” آنها به آحاد مردم تعمیم داده می‌شود،‌ بلکه دایره مشتریان آنها نیز افزایش خواهد یافت.

اپلیکیشن گلولوگ
یک از نقدهای وارد به این استارت‌آپ تازه کار این است که قیمت انواع مخلف گل موجود در آن بسیار گران و مناسب بسیاری از طیف‌های جامعه نیست. چرا که گل و هدیه دادن آن به قشر خاصی تعلق ندارد. به نظر می‌رسد گل‌های گلولوگ وارداتی و به همین دلیل هزینه بالایی دارند. (اعتبار : تکراتو)

با نگاهی گذرا به قیمت محصولات موجود در گلولوگ، پایین‌ترین قیمت گل‌های موجود در این اپلیکیشن، مربوط به چند سبد و دسته گل و با قیمت حدود ۸۰ یا ۹۰ هزار تومن است. سایر محصولات با قیمت‌ها ۱۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان و برخی نیز با قیمت‌های گزاف بالای یک میلیون تومان موجود بوده که مسلما خرید آن برای بسیاری از مردم غیرممکن است. یک گارگر ساده با حقوق ماهیانه یک میلیون تومان، چگونه می‌تواند چنین محصولی خریداری کند. به علاوه شکی نیست که می‌توان گل‌هایی زیبا و کاربردی دیگری را نیز با قیمت‌های به مراتب کمتر تهیه کرد. البته اگر با دلار افسار گسیخته از خارج از کشور وارد نشده باشد!


بیشتر بخوانید : بررسی موانع رشد کسب و کارهای اینترنتی ؛ چگونه کسب و کاری موفق داشته باشیم؟


نظر مردم درباره فروشگاه اینترنتی و اپ گلولوگ

اپلیکیشن گلولوگ تاکنون بیش از ۵۰۰ بار از گوگل پلی دانلود شده است و نمره ۳.۵ از ۵ را دریافت کرده است. کاربری به نام Iman Mir در بخش کامنت‌های مربوط به گلولوگ در گوگل پلی گفته است:

چه دلیلی داره یه نرم افزار فروش‌گل بخواد دسترسی داشته باشه به همه چی گوشی خیلی خطرناکه

نظر مردم گلولوگ

برای بررسی گفته این کاربر سطوح دسترسی اپلیکیشگ گلولوگ را به نقل از گوگل پلی، به اختصار در زیر فهرست می‌کنیم. در مجموع تکراتو با ذکر این نکته که هر کاربر می‌تواند دسترسی همه اپلکیشن‌های اسمارت‌فون خودش را به طور شخصی محدود کند، استفاده اپلیکیشن گولولوگ از این دسترسی‌ها را رد یا تایید نمی‌کند.

  • موقعیت مکانی کلی و جزئی (براساس نتورک و جی‌پی‌اس)
  • دسترسی به وضعیت و هویت تلفن همراه
  • دسترسی و امکان تصحیح و حذف محتویان حافظه داخلی
  • دسترسی به دوربین و ثبت تصویر و ویدیو
  • مشاهده اتصالات وای‌فای
  • دریافت اطلاعات از اینترنت
  • مشاهده اصالات شبکه
  • قطع و وصل کردن وای‌فای
  • کنترل ویبره
  • جلوگیری از به خواب‌رفتن دستگاه
  • دسترسی کامل به شبکه

کاربر دیگری به نام داریوش کارگر، قیمت محصولات موجود در گلولوگ را بالا و متفاوت با بازار می‌داند. او نوشت:

خداییش چی خیال کردین با این قیمتا کسی ازتون خرید میکنه ده برابر مغازه داره قیمتاتون

گلولوگ

دو سوال بی‌پاسخ درمورد اپلیکیشن گلولوگ برای ما باقی می‌ماند. نخست آنکه این استارت‌آپ صرفا در یک اپلیکیشن خلاصه می‌شود یا یک شرکت فیزیکی و حقیقی در تهران وجود دارد؛ در صفحه “تماس با ما” وب‌سایت این اپلیکیشن، موقعیت مکانی را صرفا شهر تهران عنون کرده است. پرسش بی‌پاسخ دوم ما این است که گلولوگ به چه فرد یا شرکتی تعلق دارد.

در مجموع اپلیکیشن گلولوگ تازه در ابتدای راه خود به سر می‌برد و گمان می‌کنم در آینده بیشتر از این برنامه خواهیم شنید. مسلما برطرف شدن نقص‌های موجود در این برنامه به بهبود عملکرد و پیشرفت استارت‌آپ Gololog کمک می‌کند. جسارت تیم گلولوگ برای راه‌اندازی استارتاپ برای فروش محصولی نه چندان متعارف ستودنی است. باید دید سرنوشت آن چه خواهد بود و آیا مشابه نمونه‌های خارجی خود موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. شما چگونه فکر می‌کنید.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : techrato

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با سلام،
    بنده فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی هستم و موضوع پایان نامه ام تاثیر کلام بر روی شنونده بوده و در این زمینه تحقیقات بسیاری کرده ام… به همین دلیل به شما پیشنهاد میدهم در تبلیغ تلوزیونی گلولوگ قسمت ‘گل برای ترحیم’ را در اواسط تبلیغ گذاشته و قسمت شادتری را برای آخر تبلیغ در نظر بگیرید. معمولا ابتدا و انتهای یک گفتمان بیشتر در اذهان باقی میماند….

    پاسخ

    سلام و وقتتون به خیر
    تبلیغ فروش گل شما را در تلویزیون دیدم. در ابتدا به نظرم تبلیغ خیلی خوب و البته هم که فکر خوبی برای خرید گل ارایه داده اید.
    ولی در آخر تبلیغ سفارش گل برای مراسم تدفین است که دل را غمگین می کند و با اخلاق ما ایرانیها که به دلمون بد راه میدیم مناسب نیست.
    با عذر خواهی فراوان از اینکه دخالت میکنم پیشنهاد میکنم که اگر موافق باشید این بخش حذف بشه.
    همه میدانند که هر گلفروشی برای چنین مراسمی نیز گل دارد.
    به امید اینکه ملتمان همیشه برای مراسم شاد به شما سفارش دهند و مراسمشان با گلهای تزیین شده ی زیبای شما آراسته شود.
    با احترام
    شهلا

    پاسخ