;
coinex

بررسی پیام‌رسان YzerChat ؛ با وایزرچت به هر زبانی که می‌خواهید چت کنید!

پیام‌رسان YzerChat یک پیام‌رسان رایگان و ابری است که امکان چت کردن به هرزبانی را مهیا می‌کند. این اپلیکیشن برای این کار از سیستم ترجمه و ماشین یادگیری خاص خود کمک می‌گیرد.

می‌دانید که موانع بسیاری بر سر راه تلگرام در ایران بوجود آمده است و بیش از 40 میلیون کاربر آن امروز به سختی می‌توانند از این سرویس پیام‌رسان استفاده کنند. شاید آنها به دنبال یک پیام‌رسان جایگزین باشند که خدماتی مانند تلگرام و یا حتی بیش از آن را ارائه دهد. پیام‌رسان YzerChat یک گزینه ایده‌آل به نظر می‌رسد. وایزرچت توسط یک تیم چندملیتی از سراسر دنیا و در بریتانیا و امارات متحده عربی توسعه یافته است. دفتر مرکزی این تیم در دبی و در برج Shatha قرار دارد.

اپلیکیشن وایزرچت ؛ هرآنچه از پیام‌رسان YzerChat می‌دانیم

تیم YzerChat هدف خود از توسعه این اپلیکیشن پیام‌رسان را استفاده از تکنولوژی در راستای مرتفع کردن موانع مرتبط با زبان برای ارتباط برقرار کردن افراد با یکدیگر عنوان می‌کنند. آنها در تلاش‌اند تا با ارتباطات مجازی، محدودیت‌ها را از میان بردارند و فضایی بازتر و مرتبط‌تر در جهان بوجود آورند. در وب‌سایت رسمی این اپلیکیشن آمده است:

ما برای ترجمه زبان‌های مختلف یک سیستم در کلاس جهانی توسعه داده‌ایم که تکنولوژی پیشرفته ماشین‌ یادگیری را با دانش مترجمان حرفه‌ای ادغام می‌کند. تیم ما از بیش از ۱۰۰ توسعه دنده و زبانشناس تشکیل شده است که برای ساخت و بهبود این سیستم بیش از 5 سال زمان صرف کرده‌اند. امیدواریم تا استفاده از YzerChat و ارتباط برقرار کردن با مردم در اقصی‌نقاط جهان با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف لذت ببرید!

جرمی اسپارو (Jeremy Sparrow)، مدیر وایزرچت است. او در هند متولد شده ولی بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را در کشور‌های دیگر گذرانده است. او در زمینه اقتصاد و حسابداری با کمپانی‌های تکنولوژی بسیاری در سراسر جهان همکاری کرده است. اسپارو معتقد است YzerChat اپلیکیشنی است که می‌تواند فرهنگ‌ها و اجتماع‌های گوناگون را با مرتفع کردن محدودیت‌های مرتبط با زبان به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

این اپلیکیشن پیام رسان بسیاری از زبان‌ها از جمله اینگلیسی، فرانسوی، آلمانی، فارسی، اردو، ژاپنی و … را پشتیبانی می‌کند. پیام‌رسان YzerChat را می‌توانید برای اندروید و آی‌اواس به ترتیب از گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلود کنید. نسخه‌های وب، مک و ویندوز این اپلیکیشن هنوز ارائه نشده‌اند.

دانلود YzerChat برای اندروید از گوگل‌پلی | دانلود YzerChat برای IOS از اپ‌استور

وایزرچت تاکنون بیش از 50 هزار بار از گوگل‌پلی دریافت شده است.

قابلیت‌های پیام‌رسان YzerChat

به طور کلی وایزرچت نسبت به تمامی اپلیکیشن‌ها مشابه که به مراتب تعداد کاربران آنها بیشتر است، نه تنها از نظر امکانات و قابلیت‌ها چیزی کم ندارد، بلکه در مواردی برگ‌های برنده بسیاری در دست دارد. امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری و امکان ترجمه همزمان و خودکار، قابلیت‌های هستند که در بسیاری از پیام‌رسان‌ها یافت نمی‌شود. در ادامه یک به یک به بررسی امکانات و ویژگی‌های اپلیکیشن پیام‌رسان YzerChat می‌پردازیم.

در صفحه نخست پیام‌رسان وایزرچت آنچه جلب توجه می‌کند، دسته‌بندی کانال‌ها، چت‌ها و گروه‌ها، تماس‌ها و مخاطبین است. این موضوع ما را به یاد بسیاری از نسخه‌های غیررسمی تلگرام می‌اندازند. همچنین با استفاده از منوی کشویی سمت چپ برنامه می‌توانید چت دونفره، گروه و یا کانال جدید بسازید. همچنین امکان فعال/غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها و نیز تنظیمات مربوط به پروفایل نیز از این بخش ممکن است.

پیام‌رسان وایزرچت
ظاهر پیام‌رسان وایزرچت نسبت نمونه‌های مشابه‌اش اندکی متفاوت است. دسته‌بندی کانال‌ها، چت‌ها، تماس‌ها و مخاطبین در صفحه نخست دیده می‌شود. (اعتیار : تکراتو)

ترجمه خودکار و همزمان: پشتیبانی از ترجمه هزمان و خودکار به بیش از 15 زبان زنده دنیا، یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌ها و نیز مهر اصلی شناسنامه این پیام‌رسان است. با چنین قابلیتی کاربران می‌توانند به راحتی با افراد مختلف از فرهنگ‌ها و اجتماع‌های گوناگون در سراسر جهان ارتباط داشته باشند، بدون اینکه به زبان آنها آگاهی داشته باشند. پشتبانی از زبان فارسی مزیتی بزرگ این اپلیکیشن برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود و شاید حتی بدین وسیله بتواند خود را به عنوان گزینه جایگزین تلگرام در ایران مطرح کند.

پیام‌رسان YzerChat
قابلیت ترجمه همزمان و خودکار در پیام‌رسان YzerChat را می‌توان به عنوان یک انقلاب در مسنجرینگ قلمداد کرد. (اعتبار : تکراتو)

برای استفاده از قابلیت ترجمه خودکار و همزمان وایزرچت می‌بایست به صفحه گفتگوی مورد نظر خود بروید و گزینه Translate Automatically را فعال کنید. در ادامه و در بخش Incoming Message Language می‌توانید از بین ۱۵ زبان مختلف از جمله فارسی زبان مورد نظر خود برای ترجمه را انتخاب کنید. مثلا اگر می‌خواهید پیام‌های دریافتی شما به زبان چینی نمایش داده شود، باید این زبان را در این بخش انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید : ساخت ماشین ترجمه افکار به متن ؛ راهی برای فاش شدن افکار مخفیانه


به علاوه می‌توانید این قابلیت را در کانال‌ها نیز فعال کنید. برای این کار بر روی تایتل کانال مورد نظر کلیک کنید و اسلایدر Enable translation را فعال کنید. برای هرپیام با انتخاب کردن گزینه‌ای در بالا سمت راست متن (دو تا فلش) می‌توانید پیام به زبان اصلی و یا متن ترجمه را مشاهده کنید.

YzerChat
با انتخاب گزینه‌ای که در بالا سمت راست هر پیام وجود دارد، می‌توان میان متن اصلی و متن ترجمه شده، سوئیچ کرد. (اعتبار : تکراتو)

ساخت کانال و گروه‌های چندزبانه : در پیام‌رسان وای‌زرچت می‌توان کانال شخصی خاص خود یا شرکت خود را بسازید و نیز کانال‌های سایر افراد یا ارگان‌ها را دنبال کنید. کانال‌ها همان چیزی بودند که تلگرام برای نخستین بار به کاربران ایرانی ارائه کرد. به علاوه در وایزرچت امکان تشکیل گروه وجود دارد. می‌تواند با افراد محتلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، بدون آنکه زبان مشترکی با آنها داشته باشید. این نزدیکی میان فرهنگ‌ها از جمله اهداف وجود چنین پیام‌رسانی است.

وایزرچت
در پیام‌رسان YzerChat می‌توانید کانال بسازید و نیز در گروه‌ها با افراد مختلفی در سراسر جهان، بدون آنکه به زبان آنها تسلط داشته باشید، گفتگو کنید. (اعتبار : تکراتو)

برای ساخت کانال و یا گروه می‌بایست در صفحه ابتدایی از گزینه‌ آبی رنگی که علامت به اضافه (+) دارد، استفاده کنید. در پیام‌هایی که در کانال‌ها گذاشته می‌شوند، امکان لایک و نیز تعداد بازنشر نیز وجود دارد. چیزی که تنها در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک یا توئیتر دیده بودیم.

ویژگی‌های چت (گفتگو): استفاده از وایزرچت را به مخاطبین خود نیز پیشنهاد کنید و از این به بعد گفتگوهای خود را با استفاده از این پیام‌رسان انجام دهید. در چت‌ها امکان ارسال فایل (صدا، تصویر و صوت) بدون محدودیت حجمی وجود دارد. به علاوه می‌توانید برای منعطف کردن چت‌ها از استیکر‌ها و ایموجی‌ها نیز بهره ببرید.

تماس صوتی و تصویری رایگان: کاربران این پیام‌رسان می‌توانند به صورت رایگان (البته با محاسبه هزینه اینترنت) با مخاطبین خود تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. اپلیکیشن به طور خودکار کیفیت تماس را بر اساس کیفیت اینترنت شما تنظیم می‌کند. تماس صوتی برای نخستین بار با واتس‌اپ در میان کاربران ایرانی جا خوش کرد. در ادامه اسکایپ و تلگرام بودند که تماس تصویری را نیر به مسنجرینگ کاربران اضافه کردند. هرچند امکان استفاده از تماس صوتی و تصویری تلگرام وجود ندارد.

تماس تصویری در وایزرچت
با استفاده از تماس تصویری در وایزرچت می‌توانید با کیفیت بالا و به طور رایگان با دوستانتان در هر جای جهان ارتباط برقرار کنید. (اعتبار : تکراتو)

نظر کاربران در مورد وایزرچت (YzerChat)

همانطور که گفته شد وایزرچت تاکنون بیش از 50 هزار بار از گوگل پلی دریافت شده است. بیش از 600 نفر تاکنون به این برنامه امتیاز دادند که میانگین‌ آنها امتیاز 4.4 از 5 بوده است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به نظرات کاربران در خصوص این اپلیکیشن پیام رسان:

کاربری به نام Bruce Ifionu از سرویس ترجمه وایزرچت گله کرده است. او بنابر تجربه خود پیشنهاد داده است تا از ابزار گوگل ترنسلیت در این برنامه استفاده شود. او در گوگل پلی نوشت:

ترجمه ارور می‌دهد و گیج‌کننده است. چرا از ابزار گوگل‌ترنلیت در YzerChat استفاده نمی‌کنید؟ من بیشتر اوقات با یک دوست روسی‌ام در تلگرام چت می‌کنم که از طریق Setting امکان استفاده از گوگل ترنسلیت را فراهم می‌کند. ترجمه آن خیلی خوب است.

تیم وایزرچت در پاسخ به این کاربر نوشت:

سلام. ما برای محافطت از حریم شخصی ارتباطات خصوصی از هیچ سرویس ترجمه شخص‌ثالثی در اپلیکیشن خود استفاده نمی‌کنیم. از فهم شما متشکریم.

پیام‌رسان وایزرچت
اعتبار : گوگل پلی

یک کاربر دیگر با نام Joanna Michelle Abalos از مشکل در برقراری ازتباط در پیام تصویری گفته بود. او نوشت:

در طول تماس تصویری طرف دیگر نمی‌تواند صدای من را بشوند، اما وقتی تماس را از سمت خودش قطع می‌کنید، صدا را می‌شنود. همچنین من هنگامی که ویدیو او جریان دارد، نمی‌توانم صدایش را با هندزفری بشنوم، مگر آنکه بر روی اسپیکر قرارش دهم. در ضمن هندزفری من به خوبی کار می‌کند

تیم وایزرچت درپاسخ به این کاربر گفت:

سلام. ما در مورد مشکل هدفون‌ها اطلاع داریم و در تلاش‌ایم در حداقل زمان ممکن آن را مرتفع کنیم. از شما می‌خواهیم که در مورد کیفیت ارتباط با جزئیات بیشتری به ایمیل eam@yzer.chat بنویسید. از اینکه به مشکل خوردید و امتیاز پایینی دادید شرمنده‌ایم. ما قطعا بهبود خواهیم یافت و شما نیز قادر خواهید بود از این اپلیکیشن به طور رایگان استفاده کنید.

yzerchat
اعتبار : گوگل پلی

در مجموع اپلیکیشن پیام‌رسان YzerChat چیزی فراتر از یک پیام‌رسان معمولی است. مسنجرینگ آن در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد و آنها موانع مرتبط با زبان را برای کاربران خود از میان برداشته‌اند، موضوعی که می‌تواند انقلابی در پیام‌رسانی ایجاد کنید.

کاربران قادرند بدون دانستن زبان طرف مقابل خود با او گفتگو کنند. وایزرچت از تمامی امکانات به روز مسنجرینگ بهره می‌برد. کار با آن و همگان‌سازی‌اش آسان و سریع است. امکان ترجمه همزمان و خودکار به بیش از 15 زبان مختلف و بدون استفاده از هیچگونه سرویس شخص ثالث، بسیار جلب توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    حق با شماست مصرف اینترنت خیلی بالاست برای من هم این جای سوال بود همیشه ازش استفاده نکنیم بهترین راه همینه

    پاسخ

    سلام ممنون که معرفی کردید ای کاش ایرانی ها دست به دست هم بدن جایگزین تلگرام شه چون یک سر و گردن از تلگرام سر تر هست هر کی نصب میکنه راضیه اینو از کامنت های گوگل پلی میشه فهمید. من 10 روزه نصبش کردم خیلی عالیه سرعت ارسالش خیلی بالاس تماس ویدیویی و صوتی عالی رابط کاربری عالی هیچ عیبی نداره به نظر من .نصب کنید دوستان و با دوستان خوب به اشتراک بزاریدش.ممنون از تکراتو عزیز

    پاسخ