;
coinex

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6؛ نبرد دو پرچمدار برای پیروزی

در این متن به مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 می‌پردازیم. کدام‌یک از این دو گوشی پرچمدار که به‌تازگی معرفی شده‌اند، کارایی و عملکرد بالاتری دارند؟ با تکراتو همراه شوید.

اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار هستید که از برند‌های سامسونگ و اپل نباشد، پیشنهاد می‌کنیم دو گوشی پرچمداری که اخیرا معرفی شده‌اند را نیز در نظر داشته باشید. این دو گوشی با فاصله‌ی زمانی کمی از یکدیگر رونمایی شده‌اند. ظاهر زیبای هر دو گوشی، علاوه بر سخت‌افزارهای قدرتمند و ویژگی‌های سرگرم‌کننده، وان پلاس 6 (OnePlus 6) و اچ تی سی یو 12 (HTC U12 Plus) را به رقیبانی سرسخت تبدیل کرده است. با مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 به شما کمک می‌کنیم که انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه، جدول مشخصات کامل هر دو گوشی را مشاهده خواهید کرد.

جدول مشخصات

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6

مشخصات اچ تی سی یو 12 پلاس وان پلاس 6
ابعاد 156.6 در 73.9 در 8.7 میلی‌متر (6.16 در 2.9 در 0.34 اینچ) 155.7 در 75.4 در 7.8 میلی‌متر (6.13 در 2.97 در 0.31 اینچ)
وزن 188 گرم 177 گرم
اندازه نمایشگر 6 اینچ سوپر ال‌سی‌دی 6.28 اینچ آمولد
رزولوشن صفحه نمایش 2880 در 1440 پیکسل با تراکم 537 پیکسل در هر اینچ 2880 در 1080 پیکسل با تراکم 402 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 8.0 اوریو
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت 64 گیگابایت با رم 6 گیگابایتی، ‌128 گیگابایت و 256 گیگابایت با رم 8 گیگابایتی
میکرو اس دی کارت دارد ندارد
خدمات پرداخت گوگل پی گوگل پی
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 کوالکام اسنپدراگون 845
رم 6 گیگابایت 6 گیگابایت، 8 گیگابایت
دوربین دوگانه 12 و 16 مگاپیکسل تله‌فوتو. پشتیبانی هر دو لنز از ثبت اپتیکال تصویر (OIS). دوربین سلفی دوگانه‌ی 8 مگاپیکسلی دوگانه‌ 16 و 20 مگاپیکسل. پشتیبانی هر دو لنز از ثبت اپتیکال تصویر (OIS). دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
ویدیو کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 240 پیکسل هر ثانیه کیفیت 2160 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 480 فریم در ثانیه سوپر اسلو موشن. پشتیبانی از HDR
نسخه‌ی بلوتوث 5.0 5.0
پورت‌ها یو‌اس‌بی نوع سی جک هدفون 3.5 میلی‌متری. یو‌اس‌بی نوع سی
سنور اثرانگشت دارد دارد
مقاومت در برابر آب IP68 ندارد
باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 3.0 3300 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع DashCharge
تنوع رنگی آبی شفاف، مشکی سرامیکی، قرمز آتشین مشکی، مشکی آینه‌ای، سفید ابریشمی
قیمت پایه‌ای 800 دلار پایه‌ای 530 دلار

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 عملکرد،‌ عمر باتری و شارژ

عملکرد،‌ عمر باتری و شارژ

با خرید هر کدام از گوشی‌های اچ تی سی یو 12 پلاس یا وان پلاس 6، مطمئن باشید از عملکرد بالایی برخوردار می‌شوید؛ چراکه هر دو گوشی به سیستم روی تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845 مجهز هستند. جدیدترین تراشه‌ی پرچمدار کمپانی کوالکام می‌تواند هر گوشی دیگری را از میدان رقابت خارج کند. هر دو کمپانی تولیدکنند‌ه تلاش کرده‌اند تا قدرت اجرایی گوشی‌‌های خود را با بالاترین کیفیت در اختیار کاربران قرار دهند و در این زمینه، موفق بوده‌اند.

در مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 از لحاظ عمر باتری باید گفت که شباهت زیادی در نتایج عملی این دو موبایل دیده می‌شود. اچ تی سی یو 12 پلاس به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی و وان پلاس 6 به باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌‌اند. این ظرفیت باتری می‌تواند گوشی وان پلاس 6 را برای یک کاربر پرمصرف، به مدت یک روز کامل روشن نگه دارد؛ با این اوصاف، عملکرد باتری اچ تی سی یو 12 پلاس کمی بهتر خواهد بود.

نکته‌ی جالب اینجاست که علیرغم پنل پشتی شیشه‌ای در هر دو گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس و وان پلاس 6، هیچ‌کدام از این دو گوشی پرچمدار از قابلیت شارژ وایرلس (بی‌سیم) پشتیبانی نمی‌کنند. خوشبختانه این گوشی‌ها از ویژگی شارژ سریع برخوردار هستند. وان پلاس، گوشی پرچمدار 2018 خود را به شارژ سریع Dash Charge مجهز کرده است و اچ تی سی یو 12 پلاس نیز از شارژ سریع کوالکام،‌ یعنی Quick Charge 3.0 برخوردار است. البته این موبایل از نسخه‌ی 4.0 این فناوری نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما برای استفاده از این ویژگی باید آداپتور مخصوص را به صورت مجزا خریداری کنید.

در این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6، هیچ تفاوت چشمگیری وجود ندارد که دو دستگاه را از یکدیگر متمایز کند.

برنده: مساوی


بیشتر بخوانید: مقایسه وان پلاس ۶ با گلکسی اس ۹ پلاس ؛ مقایسه بزرگان [تماشا کنید]


طراحی و مقاومت

طراحی و مقاومت

گوشی‌های 2018 از لحاظ ظاهری، بسیار زیبا و ظریف طراحی شده‌اند. دو گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس و وان پلاس 6 نیز از این قائده مستثنی نیستند. پرچمدار 2018 وان پلاس از یک طراحی بدون حاشیه بهره می‌‌برد و ماژول دوربین دوگانه‌ی آن به صورت عمودی در پنل پشتی قرار گرفته است. اسکنر اثر انگشت این موبایل نیز با ظاهری جدید در پنل پشتی دیده می‌شود.

اما چیزی که ظاهری متفاوت به وان پلاس 6 می‌بخشد، پنل شیشه‌ای آینه‌ای و بازتاب‌دهنده‌ای است که قطعا برای بسیاری از افراد خوشایند است. وان پلاس در طراحی این بدنه از چندین لایه‌ی شیشه‌ای استفاده کرده تا چنین تاثیری را ایجاد کند. همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، این تلاش موفقیت‌آمیز بوده است.

اچ تی سی یو 12 پلاس نیز از یک طراحی بدون حاشیه بهره می‌برد؛ اما با نگاه کردن به پنل پشتی، شاهد یک طراحی جدید و متفاوت خواهید بود. نحوه‌ی چیدمان لنزهای دوربین و اسکنر اثر انگشت، به گوشی ال جی وی 30 (LG V30) شباهت دارد. اما بدنه‌ی شیشه‌ای این گوشی هوشمند نیز همانند وان پلاس 6، نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. نسخه‌ی آبی رنگ اچ تی سی یو 12 پلاس به بدنه‌ی شیشه‌‌ای شفاف مجهز شده که سخت‌افزارهای داخلی دستگاه را نشان می‌دهد. قبلا چنین سبک طراحی را در هیچ‌کدام از گوشی‌های بازار ندیده‌ایم. البته گوشی شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن (Explorer Edition) که با فاصله‌ی کمی از اچ تی سی یو 12 پلاس معرفی شد، از یک پنل شیشه‌‌ای شفاف برخوردار است.

در مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 از لحاظ مقاومت باید به این نکته اشاره کنیم که پنل شیشه‌ای این گوشی‌ها، آسیب‌پذیر است و پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از شکستن آنها از قاب محافظ استفاده کنید. اما از لحاظ مقاومت نسبت به آب باید گفت که پرچمدار اچ‌تی‌سی، برتری دارد. این موبایل با استاندارد IP68 همراه است که از دستگاه در آبی به عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه محافظت می‌کند. وان پلاس 6 نیز نسبت به نفوذ آب مقاوم شده، اما با مقاومت اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس برابری نمی‌کند.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 از لحاظ طراحی بسیار دشوار است و کاملا به سلیقه‌ی شخصی کاربر بستگی دارد. بنابراین باید امتیازهای مقاومت این گوشی‌ها را در نظر بگیریم تا بتوانیم برنده‌ی این بخش را انتخاب کنیم.

برنده: اچ تی سی یو 12 پلاس

صفحه نمایش

صفحه نمایش

نمایشگرهای بزرگ‌ را ترجیح می‌دهید؟ پس با خرید هر یک از این دو گوشی هوشمند،‌ ضرر نمی‌کنید. گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس از صفحه نمایش 6 اینچی LCD برخوردار است که از رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش روشن، از وضوح بالایی برخوردار است و تراکم پیکسل آن به 537 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

اما وان پلاس 6 از صفحه نمایش 6.28 اینچی بهره می‌برد که روشنایی بالایی دارد و رنگ‌ها را به زیبایی نمایش می‌دهد. البته وضوح تصویر آن با اچ تی سی یو 12 پلاس برابر نیست. این موبایل با رزولوشن 2880 در 1080 پیکسل همراه است که تراکم آن به 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

چیزی که انتخاب را در این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 آسان‌ می‌کند، پنل نمایشگر آمولد در پرچمدار وان پلاس است که رنگ‌ مشکی را با کیفیت بالایی به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش اچ تی سی یو 12 پلاس بسیار زیبا و بزرگ است، اما نمی‌تواند رنگ‌ها، مخصوصا رنگ مشکی را با کیفیت یک پنل آمولد نمایش دهد. به همین دلیل،‌ اختلاف وضوح تصویر را در این بخش از مقایسه نادیده می‌گیریم.

برنده: وان پلاس 6


بیشتر بخوانید: مقایسه اچ تی سی یو ۱۲ پلاس با گوگل پیکسل ۲ ایکس ال؛ داستان دو گوشی متفاوت


دوربین

دوربین

رقابت تنگاتنگ در این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 سخت‌تر می‌شود؛ چرا که هر دو موبایل به دوربین دوگانه‌ی فوق‌العاده قدرتمندی مجهز هستند. گوشی پرچمدار وان پلاس 6 از دو لنز 16 و 20 مگاپیکسلی در پنل پشتی خود بهره می‌برد،‌ این در حالیست که دو لنز 12 و 16 مگاپیکسلی برای اچ تی سی یو 12 پلاس در نظر گرفته شده است. البته آزمایش‌ دوربین این دو گوشی هوشمند هنوز هم تمام نشده و نمی‌توان گفت که خود را در عمل ثابت کرده‌اند. با اینحال، تجربه ثابت کرده است که این ویژگی‌های سخت‌افزاری، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس در آزمون‌های DxOMark توانست امتیازهای خوبی را کسب کند و توانست در رتبه‌ی دوم، بعد از گوشی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) با دوربین اصلی سه‌گانه قرار بگیرد.

اگر از کاربرانی هستید که به ویژگی‌ها و قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین گوشی‌های خود اهمیت می‌دهید، مسیر را درست آمده‌اید. هر دو گوشی می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کنند. البته توانایی‌های وان پلاس 6 در این بخش بیشتر است. این گوشی پرچمدار می‌تواند ویدیوهای اسلو موشن را با سرعت 480 فریم در ثانیه ضبط کند؛ این در حالیست که توانایی اچ تی سی یو 12 پلاس در این قسمت، به سرعت 240 فریم در ثانیه محدود است.

یکی از ویژگی‌های مهم دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس، ویژگی ویدیوی Sonic Zoom است که البته در عمل به ویژگی اسلو موشن وان پلاس 6 شباهت دارد. با این ویژگی می‌توان روی سوژه‌ی اصلی فوکوس کرده و صدای آن را تقویت کرد.

برنده‌ی این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 کاملا به سلیقه‌ی شخصی کاربر بستگی دارد. پیش‌بینی می‌شود که دوربین اچ تی سی یو 12 پلاس در درازمدت،‌ عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد. با اینحال نمی‌توان زود قضاوت کرد.

برنده: مساوی

نرم‌افزارها و‌ آپدیت

نرم‌افزارها و‌ آپدیت

دو گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس و وان پلاس 6 به جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید 8.0 اوریو مجهز هستند. البته وان پلاس 6،‌ از سیستم عامل مخصوص این کمپانی،‌ یعنی OxygenOS نیز بهره می‌برد که با تغییراتی در نسخه‌ی اصلی اندروید همراه است.

اچ تی سی یو 12 پلاس نیز به اندروید 8.0 اوریو مجهز شده و همچنین از رابط کاربری مخصوص اچ‌تی‌سی نیز بهره می‌برد. رابط‌های کاربری مخصوص هرکدام از تولیدکننده‌ها، معمولا تغییراتی را در نسخه‌ی اصلی و خالص اندروید به وجود می‌آورند و در مجموع با هدف ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری که برند تولیدکننده در نظر دارد، روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند.

اگر به آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی اهمیت می‌دهید، با خرید هر کدام از این گوشی‌ها، به هدف زده‌اید. هر دو کمپانی تولیدکننده، سابقه‌ی خوبی در انتشار آپدیت‌های اندروید دارند و معمولا از اولین برند‌هایی هستند که نسخه‌های جدید اندروید را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. با این اوصاف، پیش‌بینی می‌شود که پس از انتشار نسخه‌ی رسمی اندروید 9 پی، آپدیت آن به سرعت برای کابران گوشی‌های اچ تی سی یو 12 پلاس و وان پلاس 6 منتشر شود.

برنده: مساوی


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های جدید اچ تی سی یو ۱۲ پلاس در یک نگاه


ویژگی‌‌ها

ویژگی‌‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که برند وان پلاس به آن شهرت دارد، ویژگی‌های پرچمدار با قیمت مقرون‌به‌صرفه است. این کمپانی، گوشی‌های خود را به ویژگی‌ها و مشخصات رده‌بالا مجهز می‌کند، اما آنها را با قیمت گوشی‌های میان‌رده در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همین مساله، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی وان پلاس 6 محسوب می‌شود.

وان پلاس 6 همچنین از ویژگی فیس آنلاک پشتیبانی می‌کند که می‌تواند چهره‌ی کاربر خود را شناسایی کرده و سپس قفل دستگاه را باز کند. علاوه بر این، ویژگی سیستم ناوبری مبتنی بر حرکت نیز وجود دارد که جایگزین دکمه‌های ناوبری شده است. دو ویژگی که به آنها اشاره شد، هر دو به گوشی ویژگی‌های آیفون X شباهت دارند.

از دیگر ویژگی‌های وان پلاس 6 می‌توان به Shelf اشاره کرد که آخرین اپلیکیشن‌ها، مخاطبان و سایر اطلاعات را در سریع‌ترین حالت ممکن در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

البته اچ تی سی یو 12 پلاس با دست خالی به این میدان رقابت نیامده است. این گوشی هوشمند با ویژگی‌های منحصربه‌فردی همراه است که تنها در دو نسل از گوشی‌های اچ‌تی‌سی وجود دارد. ویژگی اج سنس (Edge Sense)، به قابلیت لبه‌های حساس به فشار گوشی‌های اچ تی سی یو 11 و اچ تی سی یو 12 پلاس گفته می‌شود که میزان فشار کاربر را تشخیص می‌دهد و می‌تواند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تنظیم شده را روی دستگاه اجرا کند. البته گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس به نسخه‌ی دوم این تکنولوژی مجهز شده که ویژگی‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سنسورها در نسخه‌ی جدید، تشخیص می‌دهند که گوشی را در چه حالتی در دستان‌تان نگه داشته اید؛ بنابراین، اگر به پهلو دراز کشیده باشید، نما و زاویه‌ی پخش محتوا را تغییر نمی‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های متفاوت اچ تی سی یو 12 پلاس، اسپیکرهای بوم‌ساوند  (BoomSound) است که تجربه‌ی صدای بهتری را ارائه می‌کند. با این اوصاف، برنده‌ی این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6 به سادگی انتخاب می‌شود.

برنده: اچ تی سی یو 12 پلاس

قیمت

اچ تی سی یو 12 پلاس در حال حاضر،‌ در وب‌سایت آمازون و وب‌سایت رسمی کمپانی اچ‌تی‌سی، برای پیش‌ خرید آماده است. نسخه‌ی مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی این موبایل با برچسب قیمتی 800 دلار به فروش می‌رسد. اما وان پلاس 6 با تمام این ویژگی‌های مثبت و رده‌بالا، با قیمت بسیار ارزان‌تر 530 دلار عرضه می‌شود. جدیدترین اخبار حاکی از آن هستند که کمپانی وان پلاس توانست در عرض 22 روز، بیش از 1 میلیون دستگاه از گوشی وان پلاس 6 را به فروش برساند.

برنده‌ی نهایی مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با وان پلاس 6

وان پلاس 6 یک ماشین قدرتمند است که از سخت‌افزارهای ویژه و نرم‌افزارهای کاربردی بهره می‌برد. اما نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که اچ تی سی یو 12 پلاس در برخی قسمت‌ها، برتری‌هایی دارد. البته نمی‌توان برچسب قیمتی بالای این موبایل را نادیده گرفت. بنابراین،‌ اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید،‌ گوشی وان پلاس 6 را پیشنهاد می‌کنیم. در غیر اینصورت، اچ تی سی یو 12 پلاس انتخاب بهتری خواهد بود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر