;
coinex

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال؛ رویارویی دو غول آمریکا و کره

در این متن به مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال می‌پردازیم تا عملکرد این دو گوشی پرچمدار را در مقابل هم بسنجیم. با تکراتو همراه شوید.

کمپانی سامسونگ در کنفرانس جهانی موبایل MWC 2018 از گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس (Galaxy S9 Plus) رونمایی کرد. جدیدترین و بهترین گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ، توجه بسیاری را به خود جلب کردند. این جلب توجه بی‌سابقه به دلیل ویژگی‌های تاثیرگذاری ایجاد شد که در هیچ‌یک از گوشی‌های امروزی،‌ حتی گوشی‌های پرچمدار نیز دیده نمی‌شود.

اما از طرف دیگر، گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) که در مهر ماه سال گذشته رونمایی شد، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار به شمار می‌رود. با خرید این دستگاه هوشمند از بهترین دوربین در این کلاس، اندروید خالص و سریع‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری برخوردار خواهید شد. البته پیکسل 2 ایکس ال به ویژگی‌ها و مشخصات رده‌بالای گلکسی اس 9 پلاس مجهز نیست؛ با اینحال گوگل توانست در طراحی این دستگاه،‌ راهکارهایی را به کار بگیرد که می‌تواند نیاز هر کاربری را برآورده کند.

اما عملکرد این دو موبایل در جهان واقعی چگونه است؟ در مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال سعی می‌کنیم پاسخی برای این پرسش پیدا کنیم. در ادامه، جدول مشخصات کامل این گوشی‌ها را مشاهده خواهید کرد.

جدول مشخصات

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال

مشخصات گلکسی اس 9 پلاس گوگل پیکسل 2 ایکس ال
ابعاد 158.1 در 73.8 در 8.5 میلی‌متر (6.22 در 6.84 در 0.33 اینچ) 157.9 در 76.7 در 7.9 میلی‌متر (6.22 در 3.02 در 0.31 اینچ)
وزن 189 گرم (6.66 اونس) 175 گرم (6.17 اونس)
اندازه نمایشگر 6.2 اینچ سوپر آمولد 6 اینچی P-OLED
رزولوشن صفحه نمایش 2960 در 1440 پیکسل با تراکم 529 پیکسل در هر اینچ 2880 در 1440 پیکسل با تراکم 538 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 8.1 اوریو
حافظه داخلی 64 گیگابایت 64 گیگابایت، 128 گیگابایت
میکرو اس دی کارت دارد. افزایش حافظه تا 400 گیگابایت ندارد
پشتیبانی از ان‌اف‌سی دارد دارد
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845. پردازنده گرافیتی آدرنو 630 (در آمریکا) تراشه‌ی اگزینوس 9810 در سایر بازارهای جهانی کوالکام اسنپدراگون 845. پردازنده گرافیکی آدرنو 540
رم 6 گیگابایت 4 گیگابایت
دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از ثبت اپتیکال تصویر (OIS). دوربین سلفی 8 مگاپیکسل تک لنزی 12.2 مگاپیکسل. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
ویدیو کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 960 فریم در ثانیه. کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه.
نسخه‌ی بلوتوث 5.0 5.0
پورت‌ها یو‌اس‌بی نوع سی. جک هدفون 3.5 میلی‌متری یو‌اس‌بی نوع سی
سنور اثرانگشت دارد. علاوه بر سیستم تشخیص هویت بر اساس چهره و عنبیه‌ی چشم دارد
مقاومت در برابر آب IP68 IP67
باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 2.0 و شارژ وایرلس 3520 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع
تنوع رنگی مشکی، خاکستری، بنفش، آبی مشکی تک رنگ، مشگی و سفید دو رنگ
قیمت 840 دلار 850 دلار

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال عملکرد

عملکرد

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس به تمام مشخصاتی که از یک گوشی پرچمدار انتظار داریم، مجهز شده است. سیستم روی تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845 همراه با رم 6 گیگابایتی،‌ تامین قدرت دستگاه را به عهده دارند. یک نمایشگر زیبای 6.2 اینچی آمولد نیز برای گلگسی اس 9 پلاس در نظر گرفته شده است. سامسونگ در طراحی این موبایل هوشمند،‌ برای اولین بار از اسپیکرهای استریو استفاده کرده و ماژول دوربین دوگانه نیز برای اولین بار در یک گوشی سری گلکسی اس تعبیه شده است.

اگر به ویژگی‌های سخت‌افزاری گوگل پیکسل 2 ایکس ال نگاه کنیم، سن یک ساله‌ی این موبایل را به خوبی درک می‌کنیم. تراشه‌ی اسنپدراگون 835 که در پرچمداران 2017 تعبیه می‌شد، در این دستگاه قرار دارد. قدرت اجرایی این تراشه نیز بسیار بالاست، اما به هیچ‌عنوان نمی‌تواند با تراشه‌ی اسنپدراگون 845 رقابت کند.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال به رم 4 گیگابایتی مجهز شده است. این میزان رم برای بسیاری از افراد کفایت می‌کند؛ با اینحال با ویژگی‌های پرچمداران 2018 سازگار نیست.

در مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال از لحاظ ظرفیت حافظه داخلی نیز باید بگوییم که پرچمدار 2017 گوگل در دو نسخه حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است؛ این در حالیست که گلکسی اس 9 پلاس تنها در یک نسخه‌ی 64 گیگابایتی به فروش می‌رسد. البته این موبایل هوشمند از نصب میکرو اس دی کارت و افزایش حافظه تا 400 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

از نظر ما، گوشی پرچمدار 2018 سامسونگ، برنده‌ی این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری خواهد بود. رم بیشتر،‌ حافظه داخلی و خارجی و همچنین پردازند‌ه‌ی جدیدتر، گلکسی اس 9 پلاس را بالاتر از گوگل پیکسل 2 ایکس ال قرار می‌دهد.

برنده: گلکسی اس 9 پلاس


بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس با گلکسی نوت ۸ ؛ تقابل بزرگان سامسونگ


طراحی و صفحه نمایش

طراحی و صفحه نمایش

با یک نگاه گذرا به این دو گوشی پرچمدار، به سادگی می‌توانید آنها را از هم متمایز کنید؛ چرا که هر دو با ویژگی‌های زیباشناسی مخصوصی همراه هستند. گوگل در طراحی پیکسل 2 ایکس ال به اهمیت کاربردی بودن دستگاه فکر کرده است؛ در حالیکه سامسونگ در طراحی گوشی‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، به ظاهر شیک و ظریف اهمیت داده و این گوشی را نیز همانند نسل‌های قبلی گلکسی اس طراحی کرده است.

گلکسی اس 9 پلاس به شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس 5 مجهز شده و یک فریم آلومینیومی نیز اطراف آن کشیده شده است. علیرغم این طراحی ظریف و شیشه‌ای، می‌توان گلکسی اس 9 پلاس را در دسته‌ی گوشی‌های مقاوم به شمار آورد.

حاشیه‌ها در صفحه نمایش لبه تا لبه‌ و 6.2 اینچی این موبایل، باریک‌تر از گلکسی اس 8 پلاس طراحی شده‌اند.

با نگاه کردن به پنل پشتی این گوشی، به سرعت تفاوت آن با گلکسی اس 8 پلاس را تشخیص می‌دهید. پرچمدار نسخه پلاس سامسونگ در سال 2018 به ماژول دوربین دوگانه مجهز شده است. این اولین باری است که یک گوشی سری گلکسی اس با دوربین دوگانه همراه می‌شود. سامسونگ برای اولین بار از این تکنولوژی در ساخت گلکسی نوت 8 استفاده کرده بود.

نکته‌ی مثبت اینجاست که سنسور اثر انگشت در گوشی‌های 2018 سامسونگ در محل بهتری تعبیه شده‌اند.

اما کمی هم به گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال بپردازیم. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش 6 اینچی پی اولد (P-OLED) برخوردار است و حاشیه‌های تقریبا قطوری در اطراف آن دیده می‌شود. گوگل در ساخت این موبایل به جای شیشه، از آلومینیوم استفاده کرده که البته به اندازه‌ی گوشی‌‌های شیشه‌ای، زیبا نیست؛ با اینحال مقاومت بالایی دارد.

ماژول دوربین تک لنزی در پنل پشتی این گوشی قرار گرفته و سنسور اثر انگشت نیز در یک محل مناسب تعبیه شده است. شاید دوربین تک لنزی شما را ناامید کرده باشد؛ اما زود قضاوت نکنید. گوگل تنظیماتی را در این گوشی اعمال کرده که ثابت می‌کند برای عکسبرداری حرفه‌ای به دوربین دوگانه نیازی ندارید.

در مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال باید به نکته‌ی دیگری از لحاظ طراحی اشاره کنیم. پورت یو‌اس‌بی نوع سی در هر دو گوشی، در لبه‌ی پایینی دستگاه قرار گرفته است. خوشبختانه،‌ گوشی‌های 2018 گلکسی اس  همچنان به جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری مجهز هستند، اما گوگل این ویژگی مهم را از پرچمدار 2017 خود حذف کرده است.

برتری دیگر گلکسی اس 9 پلاس نسبت به گوگل پیکسل 2 ایکس ال، استاندارد IP68 است که از دستگاه به مدت 30 دقیقه در آب به عمق 5 پایی (1.5 متر) محافظت می‌کند. این در حالیست که پیکسل 2 ایکس ال به نسل قبلی این استاندارد، یعنی IP67 مجهز است.

طراحی ظاهری یکی از معیارهای سلیقه‌‌ای است که کاملا به کاربر بستگی دارد. اما نمایشگر خمیده، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و استاندارد ضد آب بالاتر، از ویژگی‌هایی هستند که برتری گلکسی اس 9 پلاس را ثابت می‌کنند.

برنده: گلکسی اس 9 پلاس


بیشتر بخوانید: مقایسه اچ تی سی یو ۱۲ پلاس با گوگل پیکسل ۲ ایکس ال؛ داستان دو گوشی متفاوت


دوربین

دوربین

کمپانی سامسونگ بالاخره تنظیمات دوربین دوگانه را در گوشی‌های سری گلکسی اس خود قرار دارد. این گوشی هوشمند از دو لنز 12 مگاپیکسلی برخوردار شده که لنز اصلی از فوکوس خودکار، ثبت اپتیکال تصویر (OIS)،‌ ثبت الکترونیکی تصویر (EIS) و دیافراگم متغیر پشتیبانی می‌کند. لنز ثانویه‌ی این موبایل بسیاری از ویژگی‌های بالا را در اختیار دارد،‌ البته به جز دیافراگم آن که به f/2.4 می‌رسد.

تنظیمات دوربین دوگانه این روزها چندان جذابیتی ندارند و در بسیاری از گوشی‌های امروزی، از پرچمدار تا میان‌رده و پایین‌رده دیده می‌شوند. با اینحال سامسونگ با دیافراگم متغیر خود توانست علاقه‌ی مردم به برند خود و این تنظیمات دوربین دوگانه را بار دیگر زنده کند. این غول فناوری کره‌ای به جای اینکه همانند سایر برند‌های تولیدکننده، از ویژگی‌های نرم‌افزاری برای بهینه‌سازی نور و ثبت تصاویر استفاده کند،‌ تصمیم گرفت نوعی دریچه‌ی دیافراگم را به کار بگیرد که به صورت مکانیکی،‌ در بازه‌ی f/1.5 تا f/2.4 تغییر می‌کند. این تغییر در دریچه‌ی دیافراگم به این معناست که عکس‌های بهتری در محیط‌هایی با نور کم و ناکافی به ثبت می‌رسند.

دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس در مقایسه با نسل قبلی این موبایل، تفاوت چندانی ندارد. این موبایل به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 مجهز است که البته توانایی عکسبرداری بالایی،‌ حتی در شرایطی با نور کم دارد.

علاوه بر این ویژگی‌های سخت‌افزاری پیشرفته، قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین گلکسی اس 9 پلاس نیز پیشرفت کرده است. این کمپانی برای رقابت با قابلیت واقعیت افزوده‌ی انیموجی در گوشی آیفون X اپل، ویژگی‌ AR Emoji را طراحی کرده است. این ویژگی از طریق دوربین سلفی موبایل می‌تواند حالت‌های چهره‌ی کاربری را شناسایی کند و آنها را در قالب ایموجی و شخصیت‌های دیزنی به نمایش بگذارد. کاربر می‌تواند این تغییرات کارتونی واقعیت افزوده را به سلیقه‌ی شخصی خود و مطابق با چهره‌ی واقعی، تنظیم و شخصی‌سازی کند. ویژگی AR Emoji در گلکسی اس 9 پلاس بسیار جالب و سرگرم‌کننده است؛ با اینحال کاملا با انیموجی اپل برابر نیست.

گوگل راهکار کاملا متفاوتی را برای تنظیمات دوربین اصلی گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال استفاده کرده است. این کمپانی به جای اضافه کردن لنز ثانویه در پنل پشتی، راه‌حل‌های نرم‌افزاری هوشمندانه‌ای را به کار گرفته تا تجربه‌ی عکاسی در هر شرایط نوری را به بهترین شکل در اختیار کاربر خود قرار دهد.

این موبایل همچنین از ویژگی‌ Pixel Visual Core بهره می‌برد که یک سنسور عکسبرداری مجزا است و می‌تواند کیفیت تصاویر را با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث، بهبود بخشد.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال از دوربین 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 برخوردار است. این دوربین نیز از ثبت اپتیکال و الکترونیکی تصویر پشتیبانی می‌کند؛ این قابلیت باعث می‌شود که تاثیر لرزش دستان کاربر در عکس‌ها، تا حد زیادی کاهش یابد. دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال از فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز پیکسل دوگانه نیز پشتیبانی می‌کند.

پرچمدار 2017 گوگل در نمای جلویی خود به یک دوربین 8 مگاپیکسلی HD مجهز شده که سلفی‌‌های زیبایی را به ثبت می‌رساند.

در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال به ویژگی‌های نرم‌افزاری این موبایل‌ها می‌پردازیم. هر دو گوشی هوشمند از دستیار هوش مصنوعی دوربین برخوردار هستند. ویژگی Bixby Camera در گلکسی اس 9 پلاس و Google Lens در گوگل پیکسل 2 ایکس ال دیده می‌شود.

این دو دستیار می‌توانند اطلاعات متنی را از اشیا‌ء و موقعیت‌های مکان جمع‌آوری کرده و آنها را در اختیار کاربران قرار دهند. البته توانایی‌های گوگل لنز بیشتر است و می‌‌تواند تجربه‌ی کاربری فوق‌العاده بهینه‌ای را ارائه کند.

گلکسی اس 9 پلاس از لحاظ توانایی‌های ضبط ویدیو نیز برتری دارد. یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ویژگی‌ها در پرچمدار 2018 سامسونگ، قابلیت سوپر اسلو موشن است که به شما اجازه می‌دهد ویدیو‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 960 فریم در ثانیه ضبط کنید. ویژگی اسلو موشن در کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 240 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، قابلیت ضبط ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه نیز وجود دارد.

توانایی‌های ضبط ویدیو در گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال به اندازه‌ی گلکسی اس 9 پلاس تاثیرگذار نیست. پرچمدار 2017 گوگل از ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال از لحاظ دوربین نشان می‌دهد که غول فناوری آمریکایی، یعنی گوگل توانسته تا تعادل فوق‌العاده‌ای را میان سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پیکسل 2 ایکس ال ایجاد کند. این گوشی توانست در امتیاز رتبه‌بندی DxoMark در سال گذشته، امتیاز 98 را به خود اختصاص دهد که بالاترین امتیاز در میان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود.

گلکسی اس 9 پلاس با ویژگی‌ها و نوآوری‌های جدیدی همراه است که در هیچ‌کدام از گوشی‌های هوشمند امروزی دیده نمی‌شود.

توانایی‌های تاثیرگذار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این گوشی‌های هوشمند در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال باعث شده تا انتخاب برنده‌ی این بخش بسیار دشوار باشد. بنابراین قضاوت این بخش با شماست.

برنده: مساوی


بیشتر بخوانید: مقایسه بلک بری کی ۲ با گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس سامسونگ


عمر باتری و شارژ

عمر باتری و شارژ

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که کمی از باتری 3520 میلی‌آمپر ساعتی گوگل پیکسل 2 ایکس ال کوچک‌تر است. از آنجاییکه این اختلاف بسیار ناچیز است و علاوه بر اینکه پرچمدار 2018 سامسونگ به پردازند‌ه‌ی بهینه‌تری مجهز شده، می‌توان این اختلاف عملکرد جزئی را نادیده گرفت.

با این اوصاف، هر دو گوشی برای یک کاربر معمولی،‌ بیشتر از یک روز کار می‌کنند.

هر دو گوشی گلکسی اس 9 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، اما گوشی گوگل در این بخش برتری دارد. گوشی هوشمند گوگل به شارژ سریع USB Power Delivery مجهز شده که می‌تواند در عرض 15 دقیقه،‌ دستگاه را برای کاربرد 7 ساعته شارژ کند.

از طرف دیگر،‌ گلکسی اس 9 پلاس از فناوری شارژ سریع کوالکام، یعنی Quick Charge 2.0  پشتیبانی می‌کند. علیرغم مجهز بودن هر دو گوشی به فناوری شارژ سریع،‌ باید گفت که سرعت شارژ گوشی پیکسل کمی بیشتر است.

تفاوت دیگر در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال مشخص می‌شود؛ پرچمدار سامسونگ از شارژ وایرلس (بی‌سیم) پشتیبانی می‌کند که در گوشی پیکسل دیده نمی‌شود. این روزها گوشی‌های بیشتری از این ویژگی برخوردار می‌شوند و امیدواریم که نسل جدید گوشی‌های گوگل نیز از آن بهره‌مند شوند.

این بخش از رقابت نیز بسیار تنگاتنگ است، با اینحال گلکسی اس 9 پلاس برنده‌ی این بخش خواهد بود. ظرفیت باتری‌ها و سرعت شارژ،‌ اختلاف اندکی دارند؛ اما شارژ وایرلس از ویژگی‌های برتر اس 9 پلاس محسوب می‌شود.

برنده: گلکسی اس 9 پلاس

نرم‌افزارها

نرم‌افزارها

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال از اندروید 8 اوریو برخوردار هستند. البته پرچمدار 2018 سامسونگ به رابط کاربری این کمپانی،‌ یعنی Samsung Experience  نیز مجهز شده است؛ این در حالیست که پیکسل 2 ایکس ال از نسخه‌ی خالص اندروید بهره می‌برد.

گلکسی اس 9 پلاس علاوه بر رابط کاربری مخصوص، از نرم‌افزارهای جالب دیگری نیز برخوردار شده که از میان آنها می‌توان به نسخه‌ی جدید دستیار هوش مصنوعی بیکسبی و Bixby Camera اشاره کرد.

ویژگی انیموجی واقعیت افزوده نیز از دیگر نرم‌افزارهای جالب گلکسی اس 9 پلاس به شمار می‌رود. علاوه بر این نباید ویژگی‌ مهم اسکن هوشمند را فراموش کنیم؛ این ویژگی درواقع نسخه‌ی جدید سیستم تشخیص هویت سامسونگ است که چهره و عنبیه‌ی چشم کاربر خود را شناسایی کرده و قفل دستگاه را بر مبنای آن باز می‌کند.

از طرف دیگر، گوگل پیکسل 2 ایکس ال به ویژگی دیگری به نام گوگل لنز مجهز است. استیکرهای واقعیت افزوده در اپلیکیشن دوربین که شبیه شخصیت‌های فیلم جنگ ستارگان هستند، از دیگر نرم‌افزارهای جالب این موبایل محسوب می‌شوند.

ویژگی اکتیو اج (Active Edge) یکی از قابلیت‌هایی است که به اج سنس (Edge Sense) در گوشی‌های اچ تی سی یو 11 و یو 12 پلاس شباهت دارد. اکتیو اج درواقع به لبه‌های حساس به فشار گوشی پیکسل گفته می‌شود که می‌تواند فشار دست کاربر را تشخیص داده و دستیار گوگل اسیستنت یا هر اپلیکیشن تنظیم شده‌ی دیگر را فعال کند.

رقابت در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز بسیار نزدیک است. نسخه‌ی خالص اندروید و گوگل لنز قطعا به رابط کاربری و ایموجی واقعیت افزوده‌ی سامسونگ برتری دارد. با اینحال نمی‌توان سیستم تشخیص هویت گلکسی اس 9 پلاس را نادیده گرفت.

برنده: مساوی


بیشتر بخوانید: مقایسه گوگل پیکسل ۲ ایکس ال با آیفون ۸ پلاس اپل؛ غول گوگل در برابر اپل


قیمت

قیمت

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس بسیار گران‌تر از گوشی‌های نسل قبلی سری گلکسی اس به فروش می‌رسد. این دستگاه با حداقل قیمت 840 دلار در دسترس کاربران جهانی قرار می‌گیرد. البته این برچسب قیمتی به دلیل ویژگی‌های رده‌بالایی است که در این گوشی وجود دارد.

اما شاید قیمتی که در ازای گوگل پیکسل 2 ایکس ال پرداخت می‌کنید، ارزش آن را نداشته باشد. این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود که به ترتیب با قیمت 850 و 950 دلار به فروش می‌رسند.

چند ماهی است که عرضه‌ی رسمی گوشی‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس آغاز شده و در دسترس کاربران قرار دارد.

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال از لحاظ قیمت نشان می‌دهد که پرچمدار سامسونگ،‌ ارزش بهایی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد؛ چراکه با ویژگی‌ها و مشخصات قدرتمندی همراه است.

برنده: گلکسی اس 9 پلاس

برنده‌ی نهایی مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال

گوگل پیکسل 2 ایکس ال بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی به شمار می‌رود؛ اما گلکسی اس 9 پلاس در دسته‌بندی‌های زیادی برتری دارد. این موبایل با مشخصات بهتر، گزینه‌های شارژ بیشتر و دوربین قوی‌تر، بهتر از هر گوشی پرچمدار دیگری در سال 2018 عمل می‌کند. بنابراین، عملکرد سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس در دنیای واقعی قطعا بهتر از گوگل پیکسل 2 ایکس ال خواهد بود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر