;
coinex

هشدار هواشناسی درباره برف و یخبندان سنگین ؛ بارش برف و کولاک در بیشتر نقاط کشور

هشدار هواشناسی درباره برف و یخبندان سنگین توسط سازمان هواشناسی اعلام شده است. با بررسی بیشتر این خبر در ادامه با تکراتو همراه باشید.

سازمان هواشناسی در جدیدترین هشدار خود اعلام کرده است، از امروز ۱۸ بهمن ۹۸، سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود. مطابق پیش بینی این سازمان بارش برف، مه آلودگی، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

احتمال بارش برف در تهران چقدر است؟ هواشناسی تهران تا سه روز آینده چه می‌گوید؟ سامانه بارشی جدید از امروز در جنوب آذربایجان غربی خواهد بود و شاهد بارش برف ۴۰ سانتی‌متری در این منطقه خواهیم بود. طی فردا ۱۹ بهمن «بارش برف، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش محسوس دما» را در جنوب آذربایجان‌غربی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه شاهد خواهیم بود. بارش برفی که در بیشینه مقدار خود به ۳۵ تا ۷۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

هشدار هواشناسی درباره برف و یخبندان سنگین در اغلب نقاط کشور

شاید جالب باشد که بدانید برف چگونه تشکیل می‌شود. به علاوه مطابق هشدار هواشناسی درباره برف و یخبندان سنگین در ایران غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات جنوب شرق لرستان، اردبیل، جنوب آذربایجان‌شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین بارشی بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر را خواهند دید. بارش برف عمدتا منجر به گرفتگی مسیرهای تردد جاده‌ای می‌شود، بر همین اساس ضروری است تا با شرایط رانندگی در برف و اینکه چگونه با وجود برف رانندگی کنیم ، بیشتر آشنا شویم.

هشدار هواشناسی درباره برف و یخبندان سنگین

در روز یکشنبه هفته پیش رو (۲۰ بهمن) در گیلان و نیمه غربی مازندران حداکثر بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال غرب چهارمحال حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این روز در شمال اردبیل، غرب کردستان، شمال غربی کرمانشاه، بخش‌هایی از لرستان، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، سمنان، قزوین و تهران برف خواهد بارید که ارتفاع آن بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر خواهد بود.

سنگین‌ترین بارش برف های تاریخ ؛ آیا ۳۰ متر ارتفاع برف را می توانید تصور کنید؟

دوشنبه (۲۱ بهمن) استان‌های گیلان و مازندران بخصوص در نواحی مرتفع این استان‌ها بارش برفی حداکثر بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ را شاهد خواهیم بود. همچنین در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی نیز بارش برف حداکثر بین ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

پارو کردن برف منجر به حمله قلبی می‌شود ؛ ثبت سالانه ۱۰۰ مورد مرگ ناشی از برف روبی!

از امروز (۱۸ بهمن) یخبندان، لغزندگی، اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی رخ خواهد داد که همراه با مه آلودگی، کاهش دید،‌کولاک برف و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی خواهد بود.

بر اساس جدیدترین هشدار هواشناسی درباره برف و یخبندان سنگین ، توصیه می‌‌شود «در تردد شهری و جاده‌ای احتیاط و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.» از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی می‌توان به «مدیریت توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی» و اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: entekhab

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر